Forma i typ
E-booki
(6)
IBUK Libra
(6)
Autor
zbiorowa Praca
(3)
Malaga Krzysztof
(1)
Redslob Alain
(1)
Witkowska Marta
(1)
Wojtaszczyk Konstanty Adam
(1)
Woźniak-Jęchorek Beata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(4)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
angielski
(4)
polski
(2)
6 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
This article focuses on the creation of artificial neural networks (ANN) and their use in predicting the volume of biofuel production in Poland on the basis of historical data. Artificial neural networks are extremely useful in predicting events in which it is difficult to find determinism and cause-effect relationships. For this purpose 30 artificial neural networks of different topology were created. The analysed artificial neural networks had: one or two layers, from 4 to 8 neurons on the first layer and 4 or 6 neurons on the second layer. Moreover, the effect of delayed inputs and the effect of learning set size on prediction quality were analysed. The quality of each structure was evaluated based on the coefficient of determination, mean error, and mean square error. The stability of prediction was evaluated based on the sample standard deviation of RMSE and MAE. All the presented ANN structures were simulated five times and the best individual results included in the tables. The best results were obtained for an artificial neural network with two layers, four neurons in each layer and one delay. Overall, the second layer increased the stability of the prediction.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Numer rozpoczyna się od rozważań teoretycznych dotyczących dwóch problemów: wybranych zagadnień metodologicznych z zakresu bezpieczeństwa i badań na tym polu oraz prawa gospodarczego wobec wyzwań współczesności (tekst w języku rosyjskim). Zeszyt zawiera także artykuły poświęcone m.in. modelom zarządzania i nadzoru nad jakością w kształceniu, dydaktyce i badaniach naukowych oraz pojęciu „Lexit” odnoszącemu się do brytyjskiej antyunijnej i pozalaburzystowskiej lewicy, która uczestniczyła w kampanii brexitowej w 2016 roku. Quality of education, didactics and research in higher education. „Lexit” – a non-Labour, anti-EU British left towards Brexit.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Cztery główne tematy numeru to: - "nowa zielona teoria polityczna", ekopolityka; - kwestie bezpieczeństwa w Europie, wojna botów; - e-demokracja: e-partycypacja, e-głosowanie; - gender equality. W artykule z zakresu pierwszego tematu autorzy podejmują próbę identyfikacji ekopolitycznej genezy pandemii COVID-19 wywołanej patogenicznym wirusem SARS-CoV-2 w oparciu o paradygmat nowej zielonej teorii politycznej (ang. New Green Political Theory, NGPT). Główne pytanie badawcze brzmi: czy NGPT jako zrewidowany model jest przydatna do identyfikacji procesów ekopolitycznych, działań lub zaniechań, które przyczyniły się do tego, że choroba COVID-19 stała się nowym wyzwaniem dla polityków i nabrała charakteru globalnej pandemii? Drugiemu tematowi poświęconych jest kilka artykułów. Niezwykle aktualny tekst dotyczy wojny botów i sztucznej inteligencji w połączeniu z wykorzystaniem platform mediów społecznościowych, które mają dostęp do dużej liczby odbiorców. Działania takie zmieniają dynamikę stosunków międzynarodowych, co może stwarzać zagrożenie dla niezależności politycznej państw. Artykuł omawia też algorytmiczne kierowanie kampaniami dezinformacyjnymi i influencerskimi oraz ataki cybernetyczne. Trzecie zagadnienie poruszone zostało np. w artykule dotyczącym ram analitycznych badania partycypacji obywatelskiej w dobie e-demokracji. Powszechny dostęp do nowych technologii wpływa na aktywność obywatelską, a jej wzrost jest traktowany jako jeden z najważniejszych celów demokracji elektronicznej. Uznając e-partycypację za jeden z elementów e-demokracji, autorka dąży do znalezienia odpowiedzi na pytanie: jak analizować e-partycypację z perspektywy demokratycznej. Ostatni temat omawiany jest m.in. w artykułach opisujących znaczenie równości płci jako wartości leżącej u podstaw EKPC oraz wpływ pandemii COVID-19 na podwójną marginalizację kobiet w Kosowie. Nierówność płci i konieczność wzmocnienia pozycji ekonomicznej kobiet były wyzwaniem jeszcze przed pandemią. Zjawisko podwójnej marginalizacji analizowane jest przez pryzmat braku instytucjonalnych działań zapobiegających dalszej marginalizacji kobiet na rynku pracy podczas pandemicznego kryzysu. Publikacja na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL (CC BY 3.0 PL) (pełna treść wzorca dostępna pod adresem: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode). ********* The four main topics of the issue are: - New Green Political Theory, ecopolitics - security issues in Europe, bots of war - e-democracy: e-participation, e-voting - gender equality The publication is licensed under the Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Poland license (CC BY 3.0 PL) (full license available at: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode).
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
The monograph is the result of the 60th International Conference of AIELF (Association Internationale des Economistes de Langue Française) having place on May 25-27, 2017 at the Poznań University of Economics and Business in Poland with over 120 participants from 25 countries around the world. The conference focused on The issues of economic development in a risked globalization and the book was created around this topic. The monograph consists of 32 chapters that cover the different area of globalization, integration, transformation, innovation, economic growth, monetary policy, public policy, climate changes, labor market, governance, finance and management. The scope of topics is very wide which is the result of broad locals’ problems important for authors geographically scattered around the world (among others Poland, Bulgaria, Spain, Morocco, Algeria, French Guiana, Canada). The monograph was published both in the classic version and in the form of an e-book. The publication is treated by the Francophone countries in Africa, South America, North America, Asia and Europe with approval and considerable recognition.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
THE HOMELESSNESS OF ART References to „being settled” somewhere and being „homeless” have reappeared in various disciplines of the humanities for a long time. Those concepts were used in different contexts and in different senses. In 20th century philosophy, much attention was paid to the Heideggerian concept of man as “the neighbour of Being”, i.e. his dwelling “in the nearness of Being”. This image led to attempts at discovering what is unique to the human condition. Lukacs offered a critique of „transcendental homelessness”, which he saw as characteristic of contemporary culture. Other philosophers pointed out that the fast-changing reality and the engagement in utopian projects characteristic for the condition of the modern man, are conducive to our loss of the sense of settlement. The second half of the 20th century introduced the discourse of unsettlement, non-belonging. Adorno negated the possibility of feeling at home in the world after Auschwitz. Other authors offered the concept of “the uncanny” (das Unheimliche), or being faced with strange and incomprehensible forces in one’s own home, only illusorily familiar. It has been also pointed out that the sense of settlement and the associated feeling of safety may turn out to be limiting. Freedom must mean the loss of the sense of safety, familiarity, commitment. Encountering what is different, marginal, often suffering or victimized (e.g. in feminist or postcolonial discourses) also sensitizes us to the importance of opening ourselves to new experience, which leads to the de-stabilization of our own monolithic home. The subject area outlined here may be variously related to art. On the one hand, art may be considered as an important voice in the discussion on our sense of belonging or uprootedness, on the other the question of whether it should be rooted in tradition, or leave this “home” to gain new experiences is also pertinent. The volume of Art Inquiry to which we seek your contributions will be devoted to this set of issues. Your prospective papers should concern some theoretical aspects of the concepts mentioned above in relation to art, artistic activity, reception of art works, or offer a case study of some artistic endeavour in which those concepts have taken a concrete shape. BEZDOMNOŚĆ SZTUKI Sformułowania nawiązujące do pojęć „zadomowienia” i „bezdomności” od kilkudziesięciu lat pojawiają się w różnych obszarach humanistyki. Występują one w wielu kontekstach i nadawany jest im różny sens. W filozofii XX wieku podstawowe znaczenie ma Heideggerowski problem człowieka jako „sąsiada bycia”, czyli zamieszkiwania przez niego w „bliskości wobec bycia”. Ta wysoka ocena bliskości prowadziła do sugestii odzyskania tego, co własne i właściwe dla ludzkiego sposobu istnienia. Lukacs poddawał krytyce „transcendentalną bezdomność”, którą uważał za charakterystyczną dla współczesnej kultury. Inni filozofowie zwracali uwagę na to, że zachodzenie szybkich zmian, a także formułowanie utopijnych projektów charakterystyczne dla nowoczesnej kondycji człowieka, sprzyja utracie uczucia zadomowienia. W drugiej połowie XX wieku, rozwijał się też dyskurs związany z kryzysem zamieszkiwania. Adorno negował możliwość uczucia zadomowienia w świecie po Auschwitz. Inni autorzy brali pod uwagę „nieswojość” (das Unheimliche), czyli występowanie obcych i niezrozumiałych sił we własnym domu, pozornie tylko oswojonym. Podkreślano też, że zadomowienie i związane z nim poczucie bezpieczeństwa może okazać się ograniczające. Za wolność płaci się przecież na ogół utratą poczucia bezpieczeństwa, zanikiem stanu bliskości, zażyłości. Także wzięcie pod uwagę tego, co inne, marginalne, często cierpiące lub poszkodowane (np. w dyskursach feministycznym i postkolonialnym), uwrażliwia na rolę otwarcia, które prowadzi do destabilizacji monolitycznie pojmowanego własnego domu. Zarysowany tu krąg problematyki w różny sposób odnosi się do sztuki. Z jednej strony może ona być rozważana jako ważny głos w sporach dotyczących zadomowienia i bezdomności, z drugiej zaś w odniesieniu do niej samej można sta (...)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Temat: Contemporary art ; Modernism ; Łódź ; Graffiti ; Theater ; Queer ; Culture ; Science ; Net art ; Artur Żmijewski ; Jesus ; Identity ; Pragmatism ; Perception ; Conversion ; Freedom ; Turns in the humanities ; Turn ; Radical change ; Negative and positive crises ; Continuity and discontinuity in art ; Empathy ; Robert Vischer ; Performativity ; Kant ; Wilhelm Worringer ; David Freedberg ; Michael Fried ; Cultural turns ; Aestheticisation ; Aesthetic indistinction ; Aesthetic de-differentiation ; Aesthetics differen- tiation ; Death of art ; Theoretical turn in art ; Nominalism ; Feeling ; Sensus communis ; Duchamp ; De Duve ; Jacques Rancière ; Zoon Politikon ; Friedrich Schiller ; Berlin Biennale ; Socially engaged art ; Visual communication ; Data visualization ; Pictorial turn ; Iconic turn ; Electronic art ; Interactivity ; Immateriality ; Electronic galleries and museums ; Technology ; Performative turn ; Paul Klee ; Performative geometry ; Motion of the lines ; Conceptism ; Conceptualism ; Contextualism ; Extension ; Intension ; Linguistic turn ; Metaphysics ; Escape from metaphysics ; End of art ; Metaphysical turn ; Visual turn ; Art of failure ; Aesthetic of reception ; Semiotic in architecture ; Colonial architecture ; Curatorial turn ; Museum ; Exhibitions ; Africa ; Decolonisation ; Post-colonialism ; Modernist architecture ; Urban regeneration ; Place promotion ; City identity ; Polish contemporary architecture ; Architectural changes ; Comics ; Visual narrative ; Self-reflexive turn ; Space in the theatre ; Stage design ; Japanese fashion ; Issey Miyake ; Yohij Yamamoto ; Rei Kawakubo ; Fashion deconstruction ; Japonism ; Imperial Academy of Arts in Saint Petersburg ; Ignacy Szczedrowski (1815–1870) ; Konstanty Kukiewicz (1817/18–1840) ; Tadeusz Gorecki (1825–1868) ; Academic education ; Jewish art ; Judaism ; Street art ; Aesthetics ; Immanuel Kant ; Disillusion ; Performance art ; Transformation ; Theodor Lipps ; Heinrich Wőlfflin ; Visual culture ; African Art” ; Murals ; Multimedia ; Post-socialist city ; Graphic novel
Zwroty artystyczne Kategoria „zwrotu” w badaniach nad kulturą od kilkunastu lat wywołuje zainteresowanie u przedstawicieli różnych dziedzin humanistyki. Pisano wiele na temat performative turn, interpretative turn, postcolonial turn, translational turn, spatial turn, iconic turn itp. Czy sztuka jest tylko jednym z obszarów, na których owe zwroty dokonują się, czy też można mówić zwrocie artystycznym, jako szczególnej odmianie? Sugerujemy rozważenie tego zagadnienia nie tylko w odniesieniu do obecnego stanu kultury, a również przy wzięciu pod uwagę wcześniejszych okresów dziejów. Proponujemy wzięcie pod uwagę szerokiego sposobu rozumienia pojęcia „zwrot”. Może ono być przedmiotem rozważań o zasięgu ogólnokulturowym, ale można również odnieść je do określonej dziedziny sztuki, np. zachodzącej w niej przemiany stylistycznej, czy wreszcie nagłej modyfikacji postawy twórczej określonego artysty. Prezentujemy więc z jednej strony na artykuły dotyczące problematyki szeroko pojętych „wstrząsów” kulturowych i artystycznych, „zmącenia” zakładanych porządków, jak teksty omawiające konkretne przypadki twórczości jawiącej się jako działalność meandryczna, przebiegająca drogą kolejnych turns.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej