Forma i typ
Artykuły
(29)
Publikacje naukowe
(27)
E-booki
(12)
IBUK Libra
(12)
Książki
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(3)
Autor
Niedbalski Jakub
(2)
Palka Stanisław (1941- )
(2)
zbiorowa Praca
(2)
Angrosino Michael
(1)
Bajkowski Tomasz
(1)
Bednarski Marek
(1)
Borowik Joanna (pedagog)
(1)
Brzozowska-Brywczyńska Maja
(1)
Buła Anna
(1)
Cudowska Agata
(1)
Czechowska-Bieluga Marta
(1)
Czerka-Fortuna Eliza (1977- )
(1)
Dudel Barbara
(1)
Dymarczyk Waldemar
(1)
Gawda Katarzyna
(1)
Gulczyńska Anita
(1)
Hernik Kamila
(1)
Jemielniak Dariusz
(1)
Jeznach Anna
(1)
Juszczyk Stanisław
(1)
Kacmajor Magdalena
(1)
Klimka-Kołysko Małgorzata
(1)
Kopaczyńska Iwona
(1)
Kos Ewa (1982- )
(1)
Krawczyk Agnieszka
(1)
Kukulak-Dolata Iwona
(1)
Lewenstein Barbara
(1)
Maison Dominika
(1)
Maison Dominika (1966- )
(1)
Mazurek-Łopacińska Krystyna
(1)
Miszewski Kamil
(1)
Muszyńska Małgorzata (pedagog)
(1)
Mystkowska-Wiertelak Anna
(1)
Nowak-Łojewska Agnieszka
(1)
Nyczaj-Drąg Mirosława
(1)
Pasikowski Sławomir
(1)
Pawlak Mirosław
(1)
Pawłowicz Ewa (pedagog)
(1)
Piekarski Jacek
(1)
Pyfel Łukasz
(1)
Rubacha Krzysztof
(1)
Ruszkowska Marzena
(1)
Sobczuk Sebastian
(1)
Sobocińska Magdalena
(1)
Sordyl-Lipnicka Barbara
(1)
Stierlin Helm (1926-2021)
(1)
Szatan Ewa
(1)
Urbaniak-Zając Danuta
(1)
Winiecka Katarzyna
(1)
Zalewska-Bujak Małgorzata
(1)
Zasacka Zofia
(1)
Zubrzycka Elżbieta (1954- )
(1)
Łaguna-Raszkiewicz Kamilla
(1)
Łączyk Małgorzata
(1)
Żernik Klaudia
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(15)
2010 - 2019
(28)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(30)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(44)
Język
polski
(44)
Odbiorca
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Temat
Badania jakościowe
(32)
Aktywizacja społeczna
(5)
Dzieci
(5)
Rodzina
(5)
Badania ilościowe
(4)
Kompetencje kluczowe
(4)
Pedagogika
(4)
Pedagogika społeczna
(4)
Pedagogika wczesnoszkolna
(4)
Uczniowie klas początkowych
(4)
Metody badawcze
(3)
Nauczyciele
(3)
Studenci
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Nauczanie początkowe
(2)
Partycypacja społeczna
(2)
Postawy
(2)
Uczniowie
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Wywiad narracyjny
(2)
Wzór osobowy
(2)
Adaptacja kulturowa
(1)
Ankieta
(1)
Asystenci rodzin
(1)
Autonomia (pedagogika)
(1)
Bezrobocie
(1)
Biblioteki szkolne
(1)
Budżety obywatelskie
(1)
Ciało ludzkie
(1)
Czytelnictwo
(1)
Decentralizacja (administracja)
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dialog społeczny
(1)
Dokumenty
(1)
Dzieci trzeciej kultury
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukatorzy ekologiczni
(1)
Etnografia
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Grupy rekonstrukcji historycznych
(1)
Inność
(1)
Kapitał społeczny
(1)
Kobieta
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Kreatywność
(1)
Kształcenie
(1)
Lekarze
(1)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(1)
Małżeństwo
(1)
Metodologia
(1)
Migracje
(1)
Modele rodziny
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie języków obcych
(1)
Nauki społeczne
(1)
Obserwacja (metoda badawcza)
(1)
Ojcostwo
(1)
Organizacje
(1)
Otwartość poznawcza
(1)
Pamięć zbiorowa
(1)
Pedagogika kultury
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(1)
Polacy za granicą
(1)
Potrzeba (psychologia)
(1)
Poznanie
(1)
Praca kulturalno-oświatowa
(1)
Praca społeczna
(1)
Prognozowanie
(1)
Przydatność zawodowa
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Rada rodziców
(1)
Rekonstrukcje historyczne (widowiska)
(1)
Relacje międzypokoleniowe
(1)
Rodzice
(1)
Rozumienie
(1)
Rozumowanie (log.)
(1)
Rynek pracy
(1)
Samopoznanie
(1)
Samorząd miejski
(1)
Seksualność
(1)
Społeczeństwo obywatelskie
(1)
Społeczności lokalne
(1)
Subkultura więzienna
(1)
Szkoły
(1)
Terapia rodzinna
(1)
Twórczość
(1)
Uczenie się
(1)
Umuzykalnianie
(1)
Urzędy pracy
(1)
Więźniowie długoterminowi
(1)
Wolontariusze
(1)
Wstyd
(1)
Wychowanie do wartości
(1)
Zaangażowanie interpersonalne
(1)
Zarządzanie
(1)
Zmiana społeczna
(1)
Zogniskowany wywiad grupowy
(1)
Temat: czas
2001-
(23)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(11)
Białystok (woj. podlaskie)
(2)
Biała Podlaska (woj. lubelskie ; okolice)
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Gmina Czarna Białostocka (woj. podlaskie, pow. białostocki)
(1)
Londyn (Wielka Brytania)
(1)
Mysłowice (woj. śląskie)
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Województwo podlaskie (1999- )
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Artykuł problemowy
(20)
Artykuł z pracy zbiorowej
(20)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(6)
Artykuł z czasopisma naukowego
(4)
Raport z badań
(4)
Artykuł fachowy
(2)
Artykuł przeglądowy
(1)
Artykuł publicystyczny
(1)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(1)
Artykuł z czasopisma ekonomicznego
(1)
Artykuł z czasopisma fachowego
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Opracowanie
(1)
Programy nauczania początkowego
(1)
Publikacje
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(24)
Socjologia i społeczeństwo
(12)
Nauka i badania
(6)
Psychologia
(4)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
44 wyniki Filtruj
Artykuł
W koszyku
E-book
W koszyku
Jakościowe metody badań społecznych – podejście aplikacyjne to kompleksowy przewodnik po tym jak planować i prowadzić badania jakościowe w obszarze nauk społecznych, a także jak wyciągać z nich prawidłowe wnioski i przekładać je na praktyczne rozwiązania problemów społecznych. Autorka prowadzi Czytelnika przez wszystkie etapy procesu badawczego z zastosowaniem metod jakościowych, swój wywód ilustrując barwnymi przykładami z praktyki. Jakościowe metody badań nie są metodą ani lepszą, ani gorszą od badań ilościowych. Każda z nich służy innym celom, odpowiada na inne pytania badawcze, każda daje możliwość uzyskania innego typu informacji. Dlatego obie metody znakomicie się uzupełniają i dopiero wykorzystywane razem dają pełen obraz badanych przez nas zjawisk. Wynikami badań ilościowych możemy całkiem dobrze opisać człowieka, ale nie jesteśmy w stanie go w pełni zrozumieć – to dają nam właśnie wyniki badań jakościowych. We współczesnym świecie zadaje się coraz więcej pytań dotyczących wpływu społecznego, czyli o to, jak zmienić różne zachowania ludzi: co zrobić, żeby ludzie jeździli bezpieczniej samochodami, nie stosowali przemocy w rodzinie, żyli w zdrowszy sposób, uprawiali więcej sportu, jedli wartościowe jedzenie, bardziej dbali o planetę czy pomagali słabszym lub biedniejszym. Są to typowe przykłady pytań, na które odpowiedzi poszukujemy w tzw. aplikacyjnych badaniach społecznych – badaniach z pogranicza psychologii i socjologii odpowiadających na pytania o psychologiczną i społeczną naturę obserwowanych zjawisk. W naukowych badaniach psychologicznych podstawową metodą badawczą są eksperymenty, z których wnioskuje się o związkach przyczynowo-skutkowych. Badania eksperymentalne dobrze testują teorie naukowe, dają dosyć precyzyjną odpowiedź na temat zależności między kilkoma wyodrębnionymi zmiennymi, jednak zazwyczaj nie przystają do złożoności realnych problemów, których rozwiązania oczekujemy w aplikacyjnych badaniach społecznych. Jeżeli chcemy rozwiązać konkretny życiowy problem, np. pomóc organizacji społecznej w osiągnięciu jej celu, musimy sięgnąć po odmienne narzędzia badawcze, często pochodzące z tradycji badań socjologicznych i marketingowych, takie jak sondaże czy właśnie metody jakościowe. Z tekstu Praca jest interesująca, zwięzła, dobrze napisana, dotyczy ważnych problemów w zakresie metodologii jakościowych aplikacyjnych badań społecznych. Z recenzji prof. dr hab. Piotra T. Kwiatkowskiego Opracowanie zawiera ciekawe i ważne spostrzeżenia, oparte nie tylko na ogromnym doświadczeniu badawczym Autorki, ale też na dobrze dobranych, adekwatnych i uzasadnionych nawiązaniach literaturowych. Z jednej strony w książce znajdujemy więc odniesienia do tła teoretycznego, z drugiej zaś wyraźne i konkretne wskazówki (wręcz know-how) jak krok po kroku stworzyć dobry projekt i nie popełnić błędów, które mogłyby sprawić, że badanie nie będzie poprawne metodologicznie i nie zrealizuje zakładanych celów badawczych. Z recenzji dr Katarzyny Archanowicz-Kudelskiej
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Tom 1 skupia się na głównych teoriach w ramach badań jakościowych, prezentując również podstawowe problemy, jakie może napotkać badacz w trakcie projektowania, a następnie realizacji badań. Dokładnie omówiono w nim takie podejścia, jak antropologia wizualna, badania w działaniu, etnografia czy teoria ugruntowana.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Książka Jakuba Niedbalskiego to wartościowa publikacja z zakresu metodyki badań jakościowych, napisana przez kompetentnego Autora zarówno w zakresie wiedzy o metodologiach jakościowych, jak i umiejętności korzystania z technologii informacyjnych, poświęcona prezentacji i upowszechnieniu wybranych bezpłatnych programów komputerowych służących wspomaganiu analizy danych jakościowych. Czytelnik tej książki – aktualny bądź potencjalny badacz jakościowy – z pewnością będzie mógł po jej przeczytaniu wzmocnić swoje kompetencje w tym zakresie, a tym samym wdrożyć lub szerzej zastosować nowoczesne technologie w swojej pracy naukowo-badawczej.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Celem monografii jest scharakteryzowanie wybranych zagadnień związanych z projektowaniem i prowadzeniem badań jakościowych w naukach społecznych, dlatego opisano ich podstawy teoretyczne oraz omówiono najważniejsze metody i techniki badawcze. Wśród wielu typów metod jakościowych scharakteryzowano m.in. etnografię, etnometodologię, wiele rodzajów wywiadów, analizę konwersacyjną, analizę rysunku, badania fenomenograficzne, badania w działaniu, teorię ugruntowaną, badania integralno-kulturowe oraz przedstawiono sposoby analizowania danych jakościowych. Zwrócono uwagę na dyskurs i krytykę naukową jako podstawowe paradygmaty działalności naukowo-badawczej. Dokonano porównań wielu aspektów badań ilościowych i badań jakościowych. Wzrost zainteresowania badaniami jakościowymi zaobserwowano w pedagogice, socjologii, psychologii i naukach o zdrowiu. Badania te stają się przedmiotem analiz badaczy, wykładowców, studentów i praktyków. Stają się coraz bardziej widoczne w pracach awansowych oraz są przeprowadzane na zamówienie osoby prawnej czy fizycznej, zlecającej dokonanie badań jakościowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Prezentowana książka stanowi owoc wieloletnich doświadczeń autora związanych z praktyką wykorzystywania oprogramowania CAQDA w pracy badawczej i dydaktycznej . Zawiera szereg użytecznych informacji dotyczących stosowania programów NVivo oraz Atlas.ti w realizacji projektów badawczych opartych na metodologii teorii ugruntowanej. Ze względu na uniwersalny charakter prezentowanych narzędzi komputerowych, a także z uwagi na szczegółowy opis kolejnych funkcji obu programów proponowana pozycja może stać się nieocenioną pomocą dla wielu badaczy reprezentujących różne szkoły metodologiczne w ramach szeroko rozumianych jakościowych metod badawczych. Publikacja jest skierowana zarówno do przedstawicieli środowiska naukowego, jak i do instytucji publicznych oraz praktyków realizujących w swojej pracy badania jakościowe na użytek komercyjny.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Publikacja powstała w związku z VII Seminarium Metodologii Pedagogiki Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego, które odbyło się w czerwcu 2018 roku na Wydziale Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego. Jego tematem przewodnim uczyniliśmy krytykę metodologiczną, spostrzegając, że leży ona u podstaw praktyk społecznych zachodzących w środowisku nauki, a także reagując na powszechnie dostrzegany problem, jakim jest słabość czy wręcz zanik krytyki metodologicznej w praktyce życia naukowego. Pytanie – czym jest współcześnie pojmowana krytyka metodologiczna – stanowiło najogólniejsze zagadnienie, na którym zamierzaliśmy oprzeć szczegółowe rozważania i całość dyskusji. Zdawaliśmy sobie sprawę ze złożoności sformułowanego tematu, licząc się z tym, jak kontrowersyjny jest obecnie ogólny wizerunek nauk społecznych – wyobrażenie ich funkcji, społecznego zaangażowania – oraz jak problematyczny staje się status podstawowych kategorii określających właściwości krytycznego myślenia metodologicznego (m.in. rozumienie samej metodologii, praktyki nauki czy jej metody). W przypadku dyscyplin wiedzy traktujących o wychowaniu – kształtowaniu ludzkiej praktyki – przeczuwane i dostrzegane wątpliwości miały i nadal mają szczególnie istotne znaczenie. Redaktorzy
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Monografia przedstawia zastosowania rozwiązań metodologicznych i metod badawczych, które to wskazują na dużą złożoność i zmienność otoczenia marketingowego. Przede wszystkim zaprezentowano w niej na rosnące umiędzynarodowienie badań marketingowych oraz konieczność dostosowywania metod do nowych wyzwań oraz zwiększania jakości wyników badań. Autorzy omawiają m.in.: uwarunkowane kulturowo jakościowe badania marketingowe, badania eksperymentalne, poszukiwanie consumer insight w kontekście doświadczeń klientów w procesie zakupowym, badania zachowań nieuświadomionych przez konsumentów, a także dostosowanie metod badań do specyfiki sektora.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
W książce zostały zamieszczone rezultaty jakościowych badań zjawisk i zachowań ekonomicznych. Autorzy reprezentujący różne dziedziny nauki – socjologię, ekonomię, psychologię –zwracają szczególną uwagę na metodologiczne aspekty analiz. W poszczególnych rozdziałach podejmują zróżnicowaną problematykę, dotyczącą m.in. zakorzenienia działań ekonomicznych w obszarze sektora turystycznego, budżetowania gospodarstw domowych, stylów wydawania pieniędzy, wzajemnych zależności między tożsamością a inwestowaniem, ekonomicznego i etycznego wymiaru relacji prostytutka–klient oraz kreowania wizerunku biznesmena w komercyjnych serwisach fotograficznych. Publikacja jest adresowana zarówno do psychologów, socjologów i ekonomistów wykorzystujących w swej pracy metody jakościowe, jak i praktyków gospodarczych zainteresowanych poruszanymi w niej tematami.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej