Forma i typ
Artykuły
(29)
Publikacje naukowe
(27)
E-booki
(12)
IBUK Libra
(12)
Książki
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(3)
Autor
Niedbalski Jakub
(2)
Palka Stanisław (1941- )
(2)
zbiorowa Praca
(2)
Angrosino Michael
(1)
Bajkowski Tomasz
(1)
Bednarski Marek
(1)
Borowik Joanna (pedagog)
(1)
Brzozowska-Brywczyńska Maja
(1)
Buła Anna
(1)
Cudowska Agata
(1)
Czechowska-Bieluga Marta
(1)
Czerka-Fortuna Eliza (1977- )
(1)
Dudel Barbara
(1)
Dymarczyk Waldemar
(1)
Gawda Katarzyna
(1)
Gulczyńska Anita
(1)
Hernik Kamila
(1)
Jemielniak Dariusz
(1)
Jeznach Anna
(1)
Juszczyk Stanisław
(1)
Kacmajor Magdalena
(1)
Klimka-Kołysko Małgorzata
(1)
Kopaczyńska Iwona
(1)
Kos Ewa (1982- )
(1)
Krawczyk Agnieszka
(1)
Kukulak-Dolata Iwona
(1)
Lewenstein Barbara
(1)
Maison Dominika
(1)
Maison Dominika (1966- )
(1)
Mazurek-Łopacińska Krystyna
(1)
Miszewski Kamil
(1)
Muszyńska Małgorzata (pedagog)
(1)
Mystkowska-Wiertelak Anna
(1)
Nowak-Łojewska Agnieszka
(1)
Nyczaj-Drąg Mirosława
(1)
Pasikowski Sławomir
(1)
Pawlak Mirosław
(1)
Pawłowicz Ewa (pedagog)
(1)
Piekarski Jacek
(1)
Pyfel Łukasz
(1)
Rubacha Krzysztof
(1)
Ruszkowska Marzena
(1)
Sobczuk Sebastian
(1)
Sobocińska Magdalena
(1)
Sordyl-Lipnicka Barbara
(1)
Stierlin Helm (1926-2021)
(1)
Szatan Ewa
(1)
Urbaniak-Zając Danuta
(1)
Winiecka Katarzyna
(1)
Zalewska-Bujak Małgorzata
(1)
Zasacka Zofia
(1)
Zubrzycka Elżbieta (1954- )
(1)
Łaguna-Raszkiewicz Kamilla
(1)
Łączyk Małgorzata
(1)
Żernik Klaudia
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(15)
2010 - 2019
(28)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(30)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(44)
Język
polski
(44)
Odbiorca
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Temat
Badania jakościowe
(32)
Aktywizacja społeczna
(5)
Dzieci
(5)
Rodzina
(5)
Badania ilościowe
(4)
Kompetencje kluczowe
(4)
Pedagogika
(4)
Pedagogika społeczna
(4)
Pedagogika wczesnoszkolna
(4)
Uczniowie klas początkowych
(4)
Metody badawcze
(3)
Nauczyciele
(3)
Studenci
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Nauczanie początkowe
(2)
Partycypacja społeczna
(2)
Postawy
(2)
Uczniowie
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Wywiad narracyjny
(2)
Wzór osobowy
(2)
Adaptacja kulturowa
(1)
Ankieta
(1)
Asystenci rodzin
(1)
Autonomia (pedagogika)
(1)
Bezrobocie
(1)
Biblioteki szkolne
(1)
Budżety obywatelskie
(1)
Ciało ludzkie
(1)
Czytelnictwo
(1)
Decentralizacja (administracja)
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dialog społeczny
(1)
Dokumenty
(1)
Dzieci trzeciej kultury
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukatorzy ekologiczni
(1)
Etnografia
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Grupy rekonstrukcji historycznych
(1)
Inność
(1)
Kapitał społeczny
(1)
Kobieta
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Kreatywność
(1)
Kształcenie
(1)
Lekarze
(1)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(1)
Małżeństwo
(1)
Metodologia
(1)
Migracje
(1)
Modele rodziny
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie języków obcych
(1)
Nauki społeczne
(1)
Obserwacja (metoda badawcza)
(1)
Ojcostwo
(1)
Organizacje
(1)
Otwartość poznawcza
(1)
Pamięć zbiorowa
(1)
Pedagogika kultury
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(1)
Polacy za granicą
(1)
Potrzeba (psychologia)
(1)
Poznanie
(1)
Praca kulturalno-oświatowa
(1)
Praca społeczna
(1)
Prognozowanie
(1)
Przydatność zawodowa
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Rada rodziców
(1)
Rekonstrukcje historyczne (widowiska)
(1)
Relacje międzypokoleniowe
(1)
Rodzice
(1)
Rozumienie
(1)
Rozumowanie (log.)
(1)
Rynek pracy
(1)
Samopoznanie
(1)
Samorząd miejski
(1)
Seksualność
(1)
Społeczeństwo obywatelskie
(1)
Społeczności lokalne
(1)
Subkultura więzienna
(1)
Szkoły
(1)
Terapia rodzinna
(1)
Twórczość
(1)
Uczenie się
(1)
Umuzykalnianie
(1)
Urzędy pracy
(1)
Więźniowie długoterminowi
(1)
Wolontariusze
(1)
Wstyd
(1)
Wychowanie do wartości
(1)
Zaangażowanie interpersonalne
(1)
Zarządzanie
(1)
Zmiana społeczna
(1)
Zogniskowany wywiad grupowy
(1)
Temat: czas
2001-
(23)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(11)
Białystok (woj. podlaskie)
(2)
Biała Podlaska (woj. lubelskie ; okolice)
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Gmina Czarna Białostocka (woj. podlaskie, pow. białostocki)
(1)
Londyn (Wielka Brytania)
(1)
Mysłowice (woj. śląskie)
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Województwo podlaskie (1999- )
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Artykuł problemowy
(20)
Artykuł z pracy zbiorowej
(20)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(6)
Artykuł z czasopisma naukowego
(4)
Raport z badań
(4)
Artykuł fachowy
(2)
Artykuł przeglądowy
(1)
Artykuł publicystyczny
(1)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(1)
Artykuł z czasopisma ekonomicznego
(1)
Artykuł z czasopisma fachowego
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Opracowanie
(1)
Programy nauczania początkowego
(1)
Publikacje
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(24)
Socjologia i społeczeństwo
(12)
Nauka i badania
(6)
Psychologia
(4)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
44 wyniki Filtruj
E-book
W koszyku
Współczesność daje możliwość poznawania wielu różnych kultur, jednak doświadczanie międzykulturowości niejednokrotnie bywa wyzwaniem dla osób pochodzenia żydowskiego. Wymaga przezwyciężenia wielu trudności, ale też przyczynia się do rozwoju. Symboliczną inspiracją do podjęcia badań stała się historia Łodzi – miasta, które w początkach swego istnienia było związane z kulturą żydowską. Autorka przeprowadziła je w orientacji jakościowej, a do analizy zebranego materiału opracowała metodę językowo-narracyjną. * Kwestie zróżnicowania kulturowego i jego pedagogicznych konsekwencji nigdy nie były tak wyraziste, jak dziś. Autorka dotyka ważnego zagadnienia związanego z obecnością Żydów w Polsce. Jej badania nakładają się na renesans odzyskiwanej tożsamości w wymiarze społeczno-kulturowym. Wielu młodych ludzi, często wbrew niesprzyjającym okolicznościom, odkrywa swoje kulturowe korzenie, nadając im znaczenie w kreowanej tożsamości. Odgrywa to istotną rolę w konstruowaniu dojrzałej tożsamości społeczno-kulturowej w końcowej fazie adolescencji. Walorem monografii jest ukazanie problematyki w warunkach łódzkiego genius loci. Autorka umiejętnie wykorzystuje swój potencjał intelektualny oraz dostępne zasoby. Zaprezentowane w publikacji badania stanowią znakomity przykład podejścia interdyscyplinarnego poprzez zastosowanie wybranych aspektów gramatyki komunikacyjnej i narratologii – obecnych w językoznawstwie i literaturoznawstwie – w analizach z zakresu nauk społecznych, głównie pedagogiki. Autorka cechuje się ponadprzeciętną wnikliwością i refleksyjnością, co jest szczególnie znaczące w badaniach jakościowych. Doskonale panuje nad prowadzoną przez siebie narracją, trafnie operuje słowem, będąc precyzyjną w wyrażaniu myśli, a nade wszystko komunikatywną. Z recenzji PROF. DR. HAB. MIROSŁAWA SOBECKIEGO
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Istniejący od wielu lat na rynku jedyny nowoczesny podręcznik dotyczący metodologii badań nad edukacją. Główna idea podręcznika opiera się na jego interakcyjności: Czytelnik jest prowadzony krok po kroku po treści podręcznika, angażowany w wykonywanie zadań testujących rozumienie tekstu. Zadania sprawdzające rozumienie tekstu nie są abstrakcyjne, lecz nawiązują do doświadczeń edukacyjnych Czytelnika. Podręcznik przeznaczony jest dla studentów pedagogiki, doktorantów studiów pedagogicznych, nauczycieli, a także dla socjologów i psychologów edukacji.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Niniejszy tom „Przeglądu Socjologicznego” prezentuje rozważania i wyniki analiz dotyczące zastosowań różnych, zarówno ilościowych jak i jakościowych technik w badaniach społecznych. Przedstawiamy teksty zgrupowane w trzech modułach tematycznych. Pierwszy omawia zagadnienia statusu metodologicznego różnego rodzaju technik badawczych, poczynając od propozycji klasyfikacji sondażowych technik otrzymywania materiałów, poprzez refleksje nad badaniami na małych próbach celowych, do analiz dotyczących badań ewaluacyjnych, panelu badawczego, sondażu perswazyjnego, wywiadów eksperckich i delfickich oraz wywiadu grupowego. W drugiej części przedstawiono teksty omawiające metodologiczne aspekty badania zjawisk społecznych na przykładzie postaw wobec bezrobocia oraz środowiska osób świadczących usługi seksualne. Trzeci moduł prezentuje artykuły poświęcone nowym technologiom w badaniach społecznych – głównie programom komputerowym do analizy danych jakościowych i badaniom internetowym.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej