Forma i typ
Publikacje naukowe
(13)
Artykuły
(9)
Książki
(8)
E-booki
(3)
IBUK Libra
(3)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(7)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(8)
Autor
Winczura Barbara (1969- )
(2)
Woynarowska Barbara (1940- )
(2)
Zasępa Ewa
(2)
Asmann Miłosz
(1)
Bartnikowska Urszula
(1)
Borzucka-Sitkiewicz Katarzyna
(1)
Cytowska Beata (1964- )
(1)
Dufner Hanna
(1)
Dymecka Joanna
(1)
Fatyga Magdalena
(1)
Gasik Justyna
(1)
Gnitecka Jolanta
(1)
Krok Dariusz (1969- )
(1)
Mazur Anna
(1)
Mazur Joanna (nauki medyczne)
(1)
Małkowska-Szkutnik Agnieszka
(1)
Rudnik Agata
(1)
Skowrońska Mariola
(1)
Stawarski Andrzej
(1)
Syrek Ewa
(1)
Szeniman-Łysak Anna
(1)
Szwałkiewicz Elżbieta
(1)
Woynarowska Barbara
(1)
Wydawnictwo Lekarskie PZWL
(1)
Świętochowski Waldemar
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(14)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(13)
Kraj wydania
Polska
(20)
Język
polski
(20)
Odbiorca
Pediatrzy
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Choroby przewlekłe
(16)
Jakość życia
(5)
Dziecko chore
(4)
Chorzy w rodzinie
(3)
Dobrostan psychiczny
(3)
Osoby z niepełnosprawnością
(3)
Wsparcie społeczne
(3)
Chorzy przewlekle
(2)
Edukacja prozdrowotna
(2)
Opieka długoterminowa
(2)
Zdrowie fizyczne
(2)
Zdrowie psychiczne
(2)
Zdrowie publiczne
(2)
Alkoholizm
(1)
Aplikacje internetowe
(1)
Autyzm
(1)
Badania longitudinalne
(1)
Choroba przewlekła
(1)
Choroby
(1)
Choroby ludzi
(1)
Choroby układu pokarmowego
(1)
Choroby wieku starczego
(1)
Dogoterapia
(1)
Dzieci
(1)
Dziecięce porażenie mózgowe
(1)
Dziecko niedowidzące
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(1)
Eutanazja
(1)
Niepełnosprawni umysłowo
(1)
Obraz własnego ciała
(1)
Odżywianie
(1)
Opieka nad dziećmi
(1)
Opieka zdrowotna nad dzieckiem
(1)
Opieka zdrowotna nad młodzieżą szkolną
(1)
Opiekunowie i opiekunki rodzinni
(1)
Optymizm
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Pedagogika terapeutyczna
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Pomoc psychologiczna
(1)
Promocja zdrowia
(1)
Przemoc wobec ludzi starych
(1)
Przemoc wobec niepełnosprawnych
(1)
Psychologia rodziny
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Religijność
(1)
Rodzina
(1)
Rozszczepy podniebienia i wargi
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Satysfakcja (psychologia)
(1)
Socjologia rodziny
(1)
Trudne sytuacje życiowe
(1)
Uczniowie
(1)
Wady rozwojowe
(1)
Więź małżeńska
(1)
Wychowanie fizyczne
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wychowanie seksualne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zaburzenia rozwoju dziecka
(1)
Zachowania ryzykowne
(1)
Zachowania zdrowotne
(1)
Śmierć
(1)
Żałoba
(1)
Życie codzienne
(1)
Życie towarzyskie
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Gatunek
Artykuł z pracy zbiorowej
(6)
Praca zbiorowa
(6)
Artykuł problemowy
(3)
Artykuł przeglądowy
(2)
Opracowanie
(2)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(1)
Podręcznik
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(9)
Medycyna i zdrowie
(8)
Edukacja i pedagogika
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
20 wyników Filtruj
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43279 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Uczniowie z chorobami przewlekłymi : jak wspierać ich rozwój, zdrowie i edukację / redakcja naukowa Barbara Woynarowska. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2010 (Kolbuszowa Dolna : GRAFMAR Sp. z o.o.). - 322, [2] strony : tabele ; 21 cm.
(Pedagogika Specjalna)
Książka ma charakter poradnika dla nauczycieli uczniów z przewlekłą chorobą. Autorzy omawiają takie choroby, jak: astma oskrzelowa, białaczka i inne choroby nowotworowe, cukrzyca, fenyloketonuria, hemofilia, mózgowe porażenie dziecięce, mukowiscydoza, zespółTurnera, zaburzenia słuchu, otyłość, padaczka, HIV, choroby układu sercowo-naczyniowego, choroby układu oddechowego, choroby przewodu pokarmowego i wątroby, ADHD, zespół Tourette'a, odmowa chodzenia do szkoły (informacje podstawowe, problemy dziecka, sytuacja szkolna, wspieranie rozwoju i leczenia, zasady postępowania w przypadku nasilenia choroby).
Artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami, są dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia przy rozdziałach.

W publikacji zawarto artykuły:
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 41650 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Doświadczenia człowieka w zdrowiu i w chorobie / redakcja naukowa Ewa Zasępa. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2020. - 308 stron : wykresy ; 23 cm.
(Engram)
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografie przy pracach.

W publikacji zawarto artykuły:
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47941 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografie, netografie przy pracach.
Streszczenia w języku angielskim przy pracach.

W publikacji zawarto artykuły:
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47326 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami, są dostępne po tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia przy rozdziałach.

W publikacji zawarto artykuły:
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42680 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami, są dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia przy pracach.

W publikacji zawarto artykuły:
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42077 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Edukacja zdrowotna. Podstawy teoretyczne, metodyka, praktyka” to kompendium wiedzy dotyczące kształtowania kompetencji umożliwiających ludziom dbanie o zdrowie własne i społeczności, w której żyją. W pierwszej części podręcznika omówiono teoretyczne podstawy edukacji zdrowotnej, nakreślono jej etyczne aspekty, opisano role i kompetencje osób prowadzących edukację zdrowotną oraz przedstawiono metodykę jej prowadzenia. Druga – praktyczna część – dotyczy wybranych obszarów tematycznych w edukacji zdrowotnej dzieci i młodzieży. W tej sekcji, wzbogaconej o gotowe scenariusze zajęć, poruszono zagadnienia związane z edukacją w zakresie: dbałości o ciało, zdrowia psychicznego, żywienia, aktywności fizycznej, bezpieczeństwa, zdrowia seksualnego, zapobiegania zachowaniom ryzykownym, bycia aktywnym pacjentem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44822 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Książka odpowiada na pytania, czym jest choroba przewlekła dziecka i jakie są jej konsekwencje dla całej rodziny. Ważną część publikacji zajmują zagadnienia dotyczące roli bajkoterapii w leczeniu dzieci chorych przewlekle oraz przykłady nowatorskich bajek terapeutycznych napisanych przez studentów zdobywających kwalifikacje do pracy pedagogicznej.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Część monograficzna tomu 2/2018 „Chowanny” pod redakcją Katarzyny Borzuckiej-Sitkiewicz została zatytułowana Społeczno-kulturowe implikacje współczesnych dyskursów zdrowia i choroby. Perspektywa edukacyjna. W kulturze współczesnych społeczeństw wysoko uprzemysłowionych, nazywanej w refleksji filozoficznej i socjologicznej kulturą późnej nowoczesności, identyfikuje się szereg zjawisk, które mogą być postrzegane w kategoriach dominującego dyskursu. Wśród nich najczęściej wskazuje się na indywidualizm, racjonalność, technologizację, komercjalizację różnych sfer życia czy hedonizm jako wyznacznik dobrostanu. Zjawiska te mają bezpośrednie odzwierciedlenie w stosunku do własnego ciała, wyrażają się w pojmowaniu zdrowia i choroby oraz w postawach wobec tych stanów u siebie i u innych, a także ujawniają się w specyficznych zachowaniach, które wprawdzie są związane ze zdrowiem, ale niekoniecznie w sensie pozytywnym (np. merkantylizacja podejścia do ciała, ujmowanie naturalnych procesów w kategoriach zdefiniowanych problemów medycznych itp.). Krytycznej analizie wymienionych zjawisk poświęcone są artykuły zawarte w monograficznej części niniejszego numeru „Chowanny”. Część z nich odnosi się wprost do przekazów związanych ze zdrowiem i chorobą obecnych we współczesnej rzeczywistości społeczno-kulturowej, część odwołuje się do nich pośrednio, ale łączy je perspektywa edukacyjna, koncentrująca się na możliwościach zmiany obowiązujących dyskursów w kierunku bardziej skutecznego zapobiegania potencjalnym deficytom oraz większego upodmiotowienia i włączenia społecznego osób naznaczonych goffmanowskim piętnem innego/chorego. Część Studia i rozprawy odnosi się m.in. do takich zagadnień, jak problem alkoholowy w doświadczeniu społecznym, polityka oporu, rodzice skazani na karę pozbawienia wolności, dziecięce poznawania świata, zwrot ku rzeczom w kontekście historii wychowania.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Opis wydawcy: Książka przystępnym dla czytelnika językiem przedstawia naukowe podejście do tematu traum wieku dziecięcego. Autorki w trzech rozdziałach tej książki ukazują współczesne zagrożenia dla zdrowia psychicznego dziecka, fizyczne mechanizmy reakcji dziecka na wydarzenia traumatyczne oraz praktyczne sposoby i aktywności pomagające dorosłym stworzyć środowisko, które będzie sprzyjało wychodzeniu z traumy. „Trauma przeżyta przez dziecko w bardzo wczesnym okresie, kiedy dopiero się ono kształtuje i kiedy to trauma «rzeźbi» jego układ nerwowy, dla wielu rodzin (opiekunów, specjalistów, nauczycieli itp.) bywa wielkim ciężarem. Ciężar ten jest dodatkowo potęgowany przez pewne błędy popełniane przez dorosłych mających wpływ na funkcjonowanie dzieci. (…) Przez tę książkę chcemy pokazać, że trauma dziecka niekoniecznie jest ciężarem nie do poruszenia. Chcemy pokazać, że ten ciężar można podzielić sobie na małe kawałeczki i dając czas sobie i dziecku malutkimi kroczkami na bieżąco integrować i leczyć pojawiające się traumatyczne reakcje. Z każdego dziecka wyrasta kiedyś dorosły. Mamy więc nadzieję, że nasza książka będzie dla Was drogowskazem, kierunkiem jaki trzeba obrać, aby aktywnie wspierać prewencję powstawania zaburzeń post-traumatycznych i zaburzeń dysocjacyjnych w przyszłości.” – fragment wprowadzenia
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej