Form of Work
Artykuły
(349)
Książki
(140)
Publikacje fachowe
(36)
Publikacje naukowe
(29)
Publikacje dydaktyczne
(19)
E-booki
(6)
IBUK Libra
(6)
Poradniki i przewodniki
(5)
Druki ulotne
(4)
Proza
(4)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Poezja
(1)
Status
available
(124)
unavailable
(19)
Branch
Wypożyczalnia
(143)
Author
Dziamska Dorota
(9)
Krasowicz Grażyna
(5)
Mickiewicz Janina
(5)
Baran Grzegorz
(4)
Czajkowska Irena (-2008 )
(4)
Herda Kazimierz
(4)
Hinz Magdalena
(4)
Konior-Węgrzynowa Halina
(4)
Korczewska Elżbieta
(4)
Kozubek Joanna
(4)
Koźmińska Irena (1952- )
(4)
Zakrzewska Barbara (pedagogika)
(4)
Czerska Aneta
(3)
Gąsowska Teresa
(3)
Hapke Maria
(3)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(3)
Michalska Aleksandra
(3)
Pomirska Zofia
(3)
Trojanowicz-Kasprzak Maria
(3)
Balejko Antoni (1935- )
(2)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(2)
Borkowska Aneta
(2)
Brzezińska Anna
(2)
Brześkiewicz Zbigniew W
(2)
Cieszyńska-Rożek Jagoda (1955- )
(2)
Doman Glenn (1919-2013)
(2)
Doman Janet
(2)
Giermakowska Alicja
(2)
Grabałowska Krystyna
(2)
Guzowska Beata
(2)
Jastrząb Jadwiga
(2)
Jaworska-Jamruszkiewicz Jolanta
(2)
Jurek Anna
(2)
Jurek Anna (filolog)
(2)
Kaja Barbara (1944- )
(2)
Kijowska Iwona Maria
(2)
Kujawa Ewa
(2)
Kurzyna Maria
(2)
Minge Krzysztof
(2)
Minge Natalia
(2)
Napierała Karolina
(2)
Pietras Izabela
(2)
Pietrzak-Stępkowska Zofia
(2)
Próchniak Paweł
(2)
Pętlewska Halina
(2)
Reid Gavin (1950- )
(2)
Rytlowa Józefa
(2)
Skibska Joanna
(2)
Sorokosz Irena
(2)
Szczepkowska Edyta
(2)
Słupek Kazimierz
(2)
Waliś Robert
(2)
Wasyluk-Kuś Halina
(2)
Wilk Marcin (1978- )
(2)
Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP
(2)
Wykurz Urszula
(2)
Zbróg Zuzanna
(2)
zbiorowa Praca
(2)
Addington Gordon
(1)
Adesanya Miriam
(1)
Andrus Artur (1971- )
(1)
Antczak Mariola
(1)
Awaramiuk Elżbieta
(1)
Babula Joanna
(1)
Bala Agnieszka
(1)
Baran Joanna
(1)
Barańska Małgorzata
(1)
Barańska Małgorzata (pedagog)
(1)
Barszczowska Ewa
(1)
Barszczowska Marta
(1)
Bartosiewicz Daniel
(1)
Bartosik Jolanta
(1)
Bastek Małgorzata
(1)
Bałachowicz Józefa
(1)
Belásová Ľudmila (1958- )
(1)
Białecka Bogna
(1)
Bieńczyk Marek (1956- )
(1)
Borowik Sylwia
(1)
Boucher Françoize. Autor. Ilustracje
(1)
Bouvet Danielle
(1)
Braun Eldon M
(1)
Brooks Felicity
(1)
Brożek-Sala Aleksandra
(1)
Budzik Justyna (1979- )
(1)
Budzik Małgorzata
(1)
Bukowińska Agnieszka
(1)
Buzan Tony (1942- )
(1)
Bąk Piotr
(1)
Bździuch Justyna
(1)
Chandler Fiona
(1)
Chilewicz Monika
(1)
Chmielewska Elżbieta (logopedia)
(1)
Chrzanowska Irena
(1)
Chutnik Sylwia (1979- )
(1)
Chwin Stefan (1949- )
(1)
Chylińska Jadwiga
(1)
Chłopek Justyna
(1)
Czochra Anna
(1)
Davis Ronald D
(1)
Doliba Karolina
(1)
Year
2020 - 2021
(30)
2010 - 2019
(385)
2000 - 2009
(31)
1990 - 1999
(28)
1980 - 1989
(12)
1970 - 1979
(6)
1960 - 1969
(2)
1950 - 1959
(4)
Time Period of Creation
2001-
(119)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Country
Poland
(498)
Language
Polish
(495)
English
(1)
Slovak
(1)
Audience Group
Szkoły podstawowe
(12)
6-8 lat
(11)
Bibliotekarze
(11)
Dzieci
(11)
Nauczanie początkowe
(11)
Nauczyciele przedszkoli
(11)
Przedszkola
(8)
Nauczyciele
(7)
Rodzice
(7)
Nauczyciele nauczania początkowego
(6)
0-5 lat
(5)
Klasa 1.
(3)
Klasa 2.
(3)
Klasa 3.
(3)
Klasa 4.
(3)
9-13 lat
(2)
Gimnazja
(2)
Klasa 6.
(2)
Nauczyciele języka polskiego
(2)
Szkoły ponadgimnazjalne
(2)
Klasa 5.
(1)
Logopedzi
(1)
Pedagodzy
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Szkoły specjalne
(1)
Szkoły średnie
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
nauczanie początkowe
(1)
Demographic Group
Literatura polska
(2)
Literatura angielska
(1)
Literatura francuska
(1)
Literatura słoweńska
(1)
Subject
Czytanie
(358)
Pisanie
(88)
Wychowanie przedszkolne
(62)
Nauczanie początkowe
(57)
Język polski
(50)
Dysleksja i dysgrafia
(42)
Czytanie ze zrozumieniem
(29)
Dziecko
(29)
Niepowodzenia szkolne
(17)
Promocja czytelnictwa
(17)
"Cała Polska czyta dzieciom"
(15)
Nauka czytania
(15)
Nauka pisania
(13)
Czytelnictwo
(12)
Czytanie szybkie
(11)
Czytelnictwo dzieci
(11)
Metody nauczania
(11)
Mowa
(11)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(11)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(10)
Czytanie krytyczne
(7)
Dzieci
(7)
Język polski (przedmiot szkolny)
(7)
Pedagogika specjalna
(7)
Rozumienie
(7)
Czytelnictwo dziecięce
(6)
Dojrzałość szkolna
(6)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(6)
Gry edukacyjne
(6)
Mnemotechnika
(6)
Narodowe Czytanie
(6)
Nauczanie
(6)
Uczniowie szkół podstawowych
(6)
Czytanie na głos
(5)
Diagnoza pedagogiczna
(5)
Dysleksja
(5)
Dziecko sześcioletnie
(5)
Języki obce
(5)
Kultura czytania i pisania
(5)
Nauczanie zintegrowane
(5)
Nauczyciele
(5)
Testy, eksperymenty psychologiczne, pomiary
(5)
Uczenie się
(5)
Uczniowie
(5)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(5)
Wiersze
(5)
Czytanie obrazu
(4)
Imprezy kulturalne
(4)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(4)
Książka
(4)
Literatura
(4)
Poradniki
(4)
Przysposobienie biblioteczne
(4)
Trudności w uczeniu się
(4)
Uczeń
(4)
Uczniowie klas początkowych
(4)
Wychowanie w rodzinie
(4)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(4)
Biblioteki szkolne
(3)
Język
(3)
Komputer w dydaktyce
(3)
Pismo
(3)
Scenariusz zajęć
(3)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(3)
Słowacki, Juliusz
(3)
Biblioteka
(2)
Biblioteka szkolna
(2)
Biblioteki miejskie
(2)
Biblioteki publiczne
(2)
Biblioterapia
(2)
COVID-19
(2)
Czytanie dotykiem
(2)
Czytanie globalne
(2)
Czytanie i pisanie
(2)
Czytelnictwo młodzieży
(2)
Diagnoza logopedyczna
(2)
Doman, Glenn
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(2)
Edukacja czytelnicza
(2)
Edukacja elementarna
(2)
Fonologia
(2)
Gotowość szkolna
(2)
Gry i zabawy edukacyjne
(2)
Imprezy literackie
(2)
Język angielski
(2)
Języki
(2)
Językoznawstwo
(2)
Komunikacja werbalna
(2)
Konkurs czytelniczy
(2)
Książki
(2)
Lateralizacja
(2)
Lektura szkolna
(2)
Literatura polska
(2)
Metoda Dobrego Startu
(2)
Multimedia
(2)
Myślenie twórcze
(2)
Młodzież
(2)
Nauczanie na odległość
(2)
Polski język migowy
(2)
Subject: work
Balladyna
(3)
Ala ma kota
(1)
Czas lektury
(1)
Dziewczyna czytająca list
(1)
Elementarz
(1)
Hobbit, or there and back again
(1)
Kaputt
(1)
Subject: time
2001-
(51)
1901-2000
(2)
1989-2000
(1)
Subject: place
Polska
(10)
Babimost (woj. lubuskie, pow. zielonogórski, gm. Babimost)
(1)
Chorzów (woj. śląskie)
(1)
Słowacja
(1)
Zgorzelec (woj. dolnośląskie)
(1)
Genre/Form
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(43)
Artykuł z czasopisma fachowego
(43)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(37)
Artykuł z pracy zbiorowej
(30)
Artykuł problemowy
(25)
Ćwiczenia i zadania
(11)
Artykuł z czasopisma naukowego
(6)
Scenariusz zajęć
(6)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych
(6)
Poradnik
(5)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(5)
Opowiadania i nowele
(4)
Podręcznik
(4)
Artykuł fachowy
(3)
Karty pracy ucznia
(3)
Poradniki
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Relacja z wydarzenia
(3)
Ćwiczenia i zadania dla przedszkoli
(3)
Elementarz
(2)
Literatura
(2)
Materiały pomocnicze
(2)
Podręczniki
(2)
Raport z badań
(2)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(2)
Wywiad dziennikarski
(2)
Broszura
(1)
Dokumenty elektroniczne
(1)
Elementarze
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry komputerowe dla dzieci
(1)
Książki
(1)
Literatura dla dzieci
(1)
Literatura dziecięca polska
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół podstawowych
(1)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1)
Opracowanie
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Scenariusz z zajęć
(1)
Sprawdziany i testy do nauczania początkowego
(1)
Sprawozdanie
(1)
Wiersze
(1)
Ćwiczenia grafomotoryczne
(1)
Ćwiczenia i zadania dla gimnazjów
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(108)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(16)
Językoznawstwo
(13)
Psychologia
(12)
Literaturoznawstwo
(9)
Medycyna i zdrowie
(2)
Rozwój osobisty
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Nauka i badania
(1)
500 results Filter
E-book
In basket
Czy kiedykolwiek myślałeś o tym, że mózg ludzki rozwija się najbardziej intensywnie w pierwszych latach życia? Dzieci uwielbiają się uczyć i rozwijać swój umysł! W chwili narodzin są kłębkiem możliwości wypełnionym jeszcze nieznanymi umiejętnościami. A rodzic jest pierwszym nauczycielem swojego dziecka. Zadaniem dorosłego jest dostrzeżenie i rozpoznanie tego potencjału u dzieci oraz zrobienie wszystkiego, by mogły one rozwinąć swoje możliwości. Nie zawsze łatwo jest zdobyć wiedzę o tym, co pomoże naszemu dziecku w rozwoju. Ale pomoc w uczeniu się, inspirowanie do rozwijania umiejętności myślenia jest z pewnością ważną cegiełką. W aktywnym dokonywaniu wyborów, które sprawią, że rozwiniemy się intelektualnie, nie chodzi o to, by zrobić z siebie samych i swoich dzieci małych Einsteinów czy postawić sobie za cel zdobycie Nagrody Nobla. Wcale nie. Chodzi o to, że zrobimy wszystko, co w naszej mocy, by nasze ciała i głowy funkcjonowały jak najlepiej, by rozwinęły się zgodnie z naszą naturą i potencjałem. Staniemy się wówczas pełnymi, świadomymi siebie ludźmi. Pragniemy, by nasze dzieci były ciepłe, kochane, szczere, dobre, pozytywne, odpowiednio przystosowane i radosne. Chcemy, by miały dobry charakter, by potrafiły otaczać innych ciepłem i troską, były moralne, empatyczne, rozwinęły szczerość i poczucie sprawiedliwości, żeby były hojne i oddane. Pomagając dziecku w odnalezieniu jego mocnych stron i własnych wartości, pomagamy mu stać się mądrym i harmonijnym dorosłym, który będzie wnosił do świata coś dobrego. Rusz głową to inspirujący przewodnik po dziecięcym mózgu i kolejnych etapach jego rozwoju. Książka zawiera różnorodne ćwiczenia stymulujące poszczególne obszary mózgu, między innymi te, które odpowiadają za logiczne myślenie, analizowanie informacji, liczenie, czytanie, komunikowanie się, kreatywność. Autorka podaje także wskazówki dotyczące diety, ruchu, zabawek czy miejsca do pracy. Książka jest kierowana do dzieci w wieku 5–11 lat i rodziców chcących rozpoznać indywidualny potencjał swojego dziecka i wspomóc jego dojrzewanie intelektualne.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
„Biblia w 365 dni” to plan czytania Pisma Świętego, pomagający w lekturze 66 ksiąg Biblii w ciągu jednego roku. Plan ten nie jest oparty na prostym podziale kolejnych ksiąg na równe części do systematycznego czytania, a na równoczesnej lekturze ksiąg Starego i Nowego Testamentu. W ten sposób teksty z obu części Biblii wzajemnie się uzupełniają. Fragmenty opisujące poszczególne wydarzenia zostały – w większości przypadków – umieszczone w porządku chronologicznym, a ich zapowiedzi zawarte w księgach prorockich zostały zestawione z opisem wydarzeń w księgach historycznych. „Rezerwując 20 minut dziennie, w ciągu roku przeczytasz całe Pismo Święte! Będzie to duchowa podróż, która może zmienić Twoje życie!”– Gordon L. Addington.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Kolejny tom z serii „Nauka - Dydaktyka - Praktyka” jest poświęcony prezentacji tradycyjnych i nowoczesnych metod krzewienia kultury czytelniczej wśród dzieci i młodzieży. Refleksja naukowa nad tą tematyką została podjęta w związku ze zmieniającymi się technologiami i metodami pracy z czytelnikiem/odbiorcą usług bibliotecznych. Jak wykorzystać naturalne zainteresowanie młodych nowymi technologiami do promocji czytelnictwa? Czy oprócz możliwości technologie te mogą nieść ze sobą również zagrożenia dla edukacji czytelniczej? Jak je wprowadzać, by stanowiły pomoc, a nie cel sam w sobie? Na te i inne pytania Czytelnik znajdzie odpowiedzi w niniejszym tomie.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Książka wskazuje możliwości wspomagania dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim przy zastosowaniu atrakcyjnych, wywołujących zainteresowanie, koncentrujących uwagę i stymulujących rozwój psychospołeczny metod terapeutycznych – konkretnie chodzi o biblioterapię. Praca pozytywnie ukierunkowuje myślenie o możliwościach ludzi z niepełnosprawnością, daje nadzieję środowiskom związanym z tymi ludźmi, że mogą normalnie żyć i funkcjonować w dorosłości, realizując swoje ambicje i wyznaczone role społeczne. Jest to niewątpliwie nowe myślenie i dialektyczno-holistyczny pogląd na potrzebę oraz konieczność wszechstronnego poznania specyficznej sytuacji rozwojowej osoby niepełnosprawnej.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Zagadnienia Rodzajów Literackich to wielojęzyczne czasopismo zostało powołane przez założycieli przede wszystkim dla prezentacji problematyki genologicznej w ujęciach badaczy z Polski i z całego świata. Redakcja podjęła też publikację, w każdym zeszycie, materiałów do przyszłego słownika rodzajów literackich. Oprócz tego ukazywały się tu również artykuły komparatystyczne i teoretycznoliterackie. Obecnie redaktorzy zachowując dotychczasowy profil pisma, otwierają szerzej łamy dla wszelkiego typu studiów literaturoznawczych bez względu na tematykę i założenia metodologiczne. Pojawiać się będą w "Zagadnieniach Rodzajów Literackich" także teksty o tematach kulturoznawczych, które będą penetrować bliższe i dalsze konteksty literatury. "ZRL" to jedyne w Polsce czasopismo wielojęzyczne, w którym kształtuje się międzynarodowa współpraca literaturoznawców Wschodu i Zachodu. Na jego wzór powstał swego czasu w USA genologiczny periodyk „Genre” (o czym anonsowali w artykule wstępnym z pierwszego tomu jego redaktorzy).
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Temat: Przeszłość ; Granice płci ; Skandal ; Historia ; Somaestetyka ; Sztuka ; Moda ; Instalacja ; History ; Performing arts ; Performative turn in art ; Performative concept of artist ; Joseph Beuys ; Sophie Calle ; Nowe media ; Performatywna koncepcja artysty ; Aestheticization ; The past ; Happening ; Narrative ; Defacement ; Ritual ; Desemantization ; Profanation ; Face ; Potwarz ; Desemantyzacja ; Sztuka performansu ; Performatyka ; Życie a sztuka ; Generative art ; Interactive art ; Avant-garde cinema ; Installation art ; Permutation art ; Sztuka generatywna ; Sztuka interaktywna ; Sztuka wideo ; Film awangardowy ; Sztuka instalacji ; Sztuka permutacyjna ; Performance in public space ; Żydzi ; Gender boundaries ; Somaaesthetics ; Performance w przestrzeni publicznej ; Żywe dzieło sztuki ; Sztuka performance ; Theater ; Music ; Song ; Literature ; Paintings ; Object ; Tale ; Melancholy ; Sarcasm ; Performativity (performatives) ; Jews ; Promise ; Allegories of reading (unreadability) ; Asteism ; Performatywność (performatywny) ; Akty mowy (lokucyjne ; Illokucyjne ; I perlokucyjne akty) ; Obietnica ; Alegoria czytania (odczytania) ; Asteizm ; Popular art ; Muzyka ; Blind spot aesthetics ; Communal artwork ; Sports as art ; Estetyka ślepej plamki ; Komunalne dzieło sztuki ; Performatywność ; Przemysł artystyczny ; Sztuka popularna ; Holocaust ; Widowisko sportowe jako dzieło sztuki ; Space ; Erika Fischer-Lichte ; Installation ; Environment ; Public art ; Performative architecture ; Interactive architecture ; Digital design ; Architektura interaktywna ; Projektowanie cyfrowe ; Visual event ; Internet-mediated communication ; Net art ; Communitas ; Zdarzenie wizualne ; Komunikacja zapośredniczona przez Internet ; Performative ; Set design ; Prague Quadrennial of Performance Design (PQ) ; Scenografia ; Praskie Quadrennial Scenografii ; PQ ; Aesthetic of performance ; Social rituals ; Spectacle ; Patriotism ; Estetyka performansu ; Rytuał społeczny ; Elitist art ; Fashion ; Dress-sculpture ; Performatywność płci ; Hate speech ; Speech acts ; Pamięć ; Infelicity ; Satire ; Scandal ; Mowa nienawiści ; Akty mowy ; Interpelacja ; Niefortunność ; Identity ; Twarz ; Media ; Kultura wizualna ; Przestrzeń ; Tradycja ; Literatura ; Opowieść ; Rytuał ; Tożsamość ; Image ; Satyra ; New media ; Reprezentacja ; Performans ; Teatr ; Body ; Video art ; Przedmiot ; Obraz ; Ciało ; Spektakl ; Narracja ; Ironia ; Śpiew ; Performance art ; Representation ; Performativity ; Performance studies ; Tradition ; Art industry ; Wojciech Bruszewski ; Patriotyzm ; Terroryzm ; Gender performativity ; Melancholia ; Performance ; Speech acts (locutionary ; Illocutionary ; And perlocutionary acts) ; Interpellation ; Estetyzacja ; Malarstwo ; „zwrot performatywny” w sztuce ; Terrorism ; Visual culture ; Memory ; Sztuka elitarna ; Art ; Profanacja ; Living work of art
PERFORMATIVE ASPECTS OF ART The concept of performativity has been usually evoked in the discussions on the philosophy of language and the reflection on theatre and performance art. However, in recent years there have been some attempts to broaden its scope. The theoretically inclined researchers have been working out the main assumptions of the aesthetics of performativity. These are claimed to include the challenging of the boundaries of artistic disciplines, and emphasizing the active role of the recipients, for whom the art works become events developing in consequence of their actions. Besides those attempts to grasp the theoretical consequences of “the performative turn”, one should also note some very interesting practical analyses, employing the theory in the discussion on concrete works from different domain of art. It appears that one can discover transformational potential, focus on change rather than just existence, even in the domains traditionally regarded as “artifactual” (painting, sculpture, installations). The planned volume of “Art Inquiry” will be devoted to the reflection on both directions of expansion of the concept of performativity. We would like the authors to consider its general significance for aesthetics and for the theory of various domains of art. We also hope that they will show the changes occurring when its unique perspective is adopted in the discussion on both theatre, paratheatrical experiments, and film, and the domains which have traditionally emphasized the role of the artistic artifact. The title of this volume invites questions about the possible scope of performativity and its kinds. PERFORMATYWNE ASPEKTY SZTUKI Zagadnienie performatywności podejmowane było najczęściej w rozważaniach z zakresu filozofii języka oraz w refleksji nad teatrem i sztuką performance. W ostatnich latach zauważyć można jednak próby jego rozszerzenia. Z jednej strony zmierzają one do wypracowania założeń estetyki performatywności. Wśród jej cech wskazywane jest kwestionowanie granic poszczególnych dziedzin artystycznych, zaakcentowanie aktywnej roli odbiorców, dla których utwory stają się wydarzeniami rozwijającymi się w wyniku ich działań itd. Oprócz prób sformułowania teoretycznych konsekwencji „zwrotu performatywnego” zauważyć można także bardzo interesujące konkretne analizy polegające na uwzględnieniu właściwych dla niego założeń przy rozważaniu dokonań z różnych obszarów sztuki. Okazuje się, że nawet w obszarach twórczości uważanych tradycyjnie za „wytwórcze” (malarstwo, rzeźba, instalacja) odkryć można aspekty transformacyjne, zakładające nie trwanie, a przemiany. W najnowszym tomie „Art Inquiry” przewidywane jest rozważenie obu zasugerowanych wyżej obszarów ekspansji idei performatywności. Z jednej strony rozważone mają być jej ogólne konsekwencje dla estetyki i teorii różnych dziedzin sztuki. Z drugiej, pokazane zmiany występujące, gdy właściwy dla niej punkt widzenia zostanie uwzględniony zarówno w obszarze refleksji teatralnej, parateatralnej, filmowej, jak w dziedzinach, w których tradycyjnie akcentowano rolę wytwarzanego przedmiotu (dzieła). Tytuł tego tomu ma właściwie charakter pytania o możliwy zakres performatywności i jej odmiany.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again