Forma i typ
Artykuły
(316)
E-booki
(23)
IBUK Libra
(23)
Publikacje naukowe
(2)
Książki
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(1)
Autor
Fijałkowski Adam
(2)
Gębal Przemysław E
(2)
Kamińska Janina
(2)
zbiorowa Praca
(2)
Chomiak-Orsa Iwona
(1)
Gałuszka Jan
(1)
Gemel Aleksander
(1)
Groenwald Maria
(1)
Głodkowska Joanna
(1)
Głowacz Arkadiusz
(1)
Hendler Lidia
(1)
Izdebski Zbigniew (1956- )
(1)
Klimczak Kinga
(1)
Klus-Stańska Dorota
(1)
Kozioł Leszek
(1)
Krzyżyk Danuta
(1)
Kujawa Anna
(1)
Kujawa Krzysztof
(1)
Kupisiewicz Czesław
(1)
Kurasz Anna
(1)
Kwiatkowska-Ratajczak Maria
(1)
Majchrzak Olga
(1)
Maras Tomasz
(1)
Miodunka Władysław
(1)
Nadrowska Bożena
(1)
Nowicki Adam
(1)
Palka Ewa
(1)
Pankowska Dorota
(1)
Pardej Katarzyna
(1)
Paśko Jan Rajmund
(1)
Pogonowski Jerzy
(1)
Płuciennik Jarosław
(1)
Siemieniecki Bronisław (1950- )
(1)
Sobolewska Beata
(1)
Sochacki Robert
(1)
Sokołowska-Dzioba Teresa
(1)
Sporek Paweł
(1)
Sroka Henryk
(1)
Szyling Grażyna
(1)
Witkowska Tatiana
(1)
Wiłkomirska Anna
(1)
Wąż Krzysztof
(1)
Zarzycki Piotr
(1)
Żółkowska Teresa
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(331)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(339)
Język
polski
(339)
Temat
Komputer w dydaktyce
(157)
Internet w dydaktyce
(76)
Multimedia
(41)
Geografia
(30)
Komputer
(26)
Język polski
(22)
Języki obce
(22)
Film w dydaktyce
(21)
Chemia
(15)
Internet
(15)
Nauczanie początkowe
(11)
Nauczyciele
(9)
Fizyka
(8)
Matematyka
(7)
Biologia
(6)
Film
(6)
Historia
(6)
Kierowanie szkołą
(6)
Komputery
(6)
Scenariusze zajęć
(6)
Biblioteka szkolna
(5)
Edukacja informatyczna
(5)
Edukacja medialna
(5)
Język angielski
(5)
Język niemiecki
(5)
Język rosyjski
(5)
Muzyka
(5)
Technika
(5)
Czytanie
(4)
Gimnazjum
(4)
Informatyka
(4)
Komputer w bibliotece
(4)
Ortografia
(4)
Polonistyka
(4)
Programy multimedialne
(4)
Scenariusz lekcji
(4)
Edukacja
(3)
Edukacja czytelnicza i medialna
(3)
Konspekt zajęć
(3)
Metody aktywne
(3)
Nauczanie
(3)
Nauczanie na odległość
(3)
Przysposobienie biblioteczne
(3)
Regionalizm
(3)
Strona www
(3)
Ankieta
(2)
Bajka i baśń
(2)
Chemia i komputery
(2)
Cyberkultura
(2)
Edukacja filmowa
(2)
Edukacja historyczna
(2)
Edukacja komputerowa
(2)
Edukacja muzyczna
(2)
Gry komputerowe
(2)
Internet w bibliotece
(2)
Kino
(2)
Konkurs geograficzny
(2)
Kształcenie multimedialne
(2)
Nauczanie zintegrowane
(2)
Nauczyciel
(2)
Nauczyciele języka polskiego
(2)
Olimpiady
(2)
Pomoce dydaktyczne
(2)
Projekt edukacyjny
(2)
Rysunek komputerowy
(2)
Rysunek techniczny
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Seksuologia
(2)
Społeczeństwo informacyjne
(2)
Telewizja
(2)
Wychowanie do życia w rodzinie
(2)
Świetlice szkolne
(2)
"Pracownia internetowa w każdej gminie"
(1)
"Ptaki Polski"
(1)
"Szkolny atlas Polski"
(1)
"Szkoły przyszłości"
(1)
"Tytus, Romek i A'Tomek"
(1)
"Świętoszek"
(1)
Archimedes (ca 287-212 a.C.)
(1)
Arkusze kalkulacyjne
(1)
Barwy
(1)
Biblioteka internetowa
(1)
CALL
(1)
CD-ROM
(1)
COACH
(1)
Czytelnictwo
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko wiejskie
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja geograficzna
(1)
Edukacja polonistyczna
(1)
Edukacja regionalna
(1)
Elektronika
(1)
Encyklopedie multimedialne
(1)
Europa
(1)
Temat: dzieło
Dydaktyka specjalna
(1)
Paradygmaty dydaktyki
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Gatunek
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(15)
Artykuł z czasopisma fachowego
(15)
Artykuł z czasopisma naukowego
(2)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(2)
Recenzja naukowa
(2)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
Media i komunikacja społeczna
(1)
340 wyników Filtruj
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
[Dydaktyka specjalna - recenzja] / Teresa Żółkowska. W: Szkoła Specjalna. T. 82, nr 3 (2021), s. 237-240. - 2021.
Tytuł nadany przez katalogującego.
Bibliografia na stronach 239-240.
Zawiera recenzję książki: Dydaktyka specjalna.T.1. W horyzoncie znaczeń, koncepcji i praktyki pedagogicznej. T. 2. Od konstruktów teoretycznych do modeli badawczych. - Warszawa, 2020.
E-book
W koszyku
Dydaktyka – jak każda dyscyplina naukowa – wyłania się i rozwija na skrzyżowaniu własnych badań oraz innych nauk. Dla rozumienia uczenia się i nauczania szczególnie istotne są impulsy płynące z socjologii, psychologii, politologii, antropologii, a współcześnie także neuronauk. Wiedza dydaktyczna nie jest nam potrzebna jedynie do tego, by po jej śladzie interpretować zdarzenia na lekcjach i stosować rekomendowane strategie, ale staje się niezbędna, by zrozumieć własne głęboko ukryte założenia i być zdolnym do krytycznej refleksji nad nimi, a czasem też do zmiany swoich uprzednich wyborów. Proponowany podręcznik poświęcony jest próbie ustalenia zróżnicowania teoretycznego i metodologicznego, z jakim mamy do czynienia na gruncie dydaktyki. Jego celem jest wskazanie i porównanie ze sobą najważniejszych odmian myślenia dydaktycznego i związanych z nim praktyk nauczania oraz dyskusji, jakie na ich temat są toczone. Nie chodzi w nim jednak o opisanie ostatecznych rozstrzygnięć, a jedynie o umożliwienie studentom – przyszłym nauczycielom i pedagogom – zdobycie orientacji w teoriach i zjawiskach dydaktycznych, jakie można zaobserwować w krajach, w których rozwijana jest akademicka refleksja dydaktyczna i organizowane są instytucjonalne formy kształcenia.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Trudno sformułować definicje, czym jest matematyka. Można powiedzieć, że matematyka jest – w zależności od przyjmowanej koncepcji filozoficznej – sposobem opisu lub strukturyzacją rzeczywistości, która nas otacza, w tym, sposobem modelowania procesów, które człowiek obserwuje. Szczególna rola matematyki wynika z jej skuteczności. Skuteczność ta uwarunkowana jest ścisłym powiązaniem matematyki z systemem poznawczym człowieka, z jednej strony, oraz bardzo precyzyjnym, wbudowanym w matematykę językiem, z drugiej strony. Żadna inna dziedzina nauki nie wymaga takiej dyscypliny myśli i precyzji wypowiedzi, jakie są niezbędne w matematyce. Jest to jedyna nauka, w której prawidłowo udowodnione twierdzenie nigdy nie będzie sfalsyfikowane.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Przekazujemy czytelnikom podręcznik wybitnego pedagoga - dydaktyka, komparatysty i badacza dziejów oświaty, członka rzeczywistego Polskiej Akademii Nauk PAN profesora Czesława Kupisiewicza. W dobie płynnej ponowoczesności wydawałoby się, że nie ma już miejsca na klasykę, tradycję, na tę wiedzę, która trwała przez wieki, służąc wielu pokoleniom przygotowującym się do jednego z najpiękniejszych zawodów ludzkości, ja kim jest szeroko pojmowane nauczycielstwo.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej