Form of Work
Artykuły
(231)
Książki
(95)
Publikacje naukowe
(43)
Publikacje fachowe
(20)
Publikacje dydaktyczne
(7)
E-booki
(4)
IBUK Libra
(4)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Druki ulotne
(1)
Proza
(1)
Status
available
(79)
unavailable
(16)
Branch
Wypożyczalnia
(95)
Author
Bogdanowicz Marta (1943- )
(20)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(13)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(11)
Szczepkowska Edyta
(8)
Mickiewicz Janina
(6)
Pomirska Zofia
(5)
Ampulska Ewa
(4)
Bielecka Anna
(4)
Blimel Małgorzata
(4)
Cyran-Prus Małgorzata
(4)
Czajkowska Dorota
(4)
Darowska Anna
(4)
Gordzielewska Beata
(4)
Gruber Katarzyna
(4)
Grzegorczyk Alina
(4)
Górecka Anna
(4)
Hływa Renata
(4)
Kalinowska Elżbieta
(4)
Karska Urszula
(4)
Kmiecik Mariola
(4)
Korendo Marta
(4)
Kosztowna Barbara
(4)
Krempa Barbara
(4)
Laskowska-Kabała Dorota
(4)
Malinowska-Kenyeres Czesława
(4)
Matych Elżbieta
(4)
Mytych Ewa
(4)
Pietras Izabela
(4)
Raczykowska Danuta
(4)
Rogalska-Kozubska Danuta
(4)
Rolińska Iwona
(4)
Sadłowska Ewa
(4)
Skorek Ewa Małgorzata
(4)
Sorokosz Irena
(4)
Suwalska Elżbieta
(4)
Szymańska Wanda
(4)
Tymińska Elżbieta
(4)
Weise Sylwia
(4)
Zaręba Alicja
(4)
Kijowska Iwona Maria
(3)
Zakrzewska Barbara (pedagogika)
(3)
Adryjanek Anna
(2)
Bogdanowicz Katarzyna
(2)
Boksa Ewa
(2)
Borkowska Aneta (psycholog)
(2)
Braun Eldon M
(2)
Brejnak Wojciech (1944- )
(2)
Cieszyńska-Rożek Jagoda (1955- )
(2)
Dłużniewska Agnieszka (pedagog)
(2)
Frączak Irena
(2)
Grabałowska Krystyna
(2)
Grajczak Halina
(2)
Jastrząb Jadwiga
(2)
Jeżewska-Krasnodębska Ewa
(2)
Kaja Barbara (1944- )
(2)
Krasowicz Grażyna
(2)
Kujawa Ewa
(2)
Kurzyna Maria
(2)
Mikler-Chwastek Anna
(2)
Mirecka Urszula
(2)
Oficyna Wydawnicza Impuls Wojciech Śliwerski
(2)
Podemska-Kałuża Anna
(2)
Pętlewska Halina
(2)
Radwańska Anna (1987- )
(2)
Radwańska Anna (pedagogika)
(2)
Rajewicz Danuta
(2)
Reid Gavin (1950- )
(2)
Rożyńska Małgorzata (1964- )
(2)
Rusaczyk Janusz
(2)
Skoczylas Grażyna
(2)
Szymankiewicz Elżbieta
(2)
Waliś Robert (1979- )
(2)
Wiejak Katarzyna
(2)
Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP
(2)
Łockiewicz Marta
(2)
Al-Khamisy Danuta
(1)
Ambrożuk Katarzyna
(1)
Angielczyk Magdalena
(1)
Augustyniak Ewelina
(1)
Babiuch Małgorzata
(1)
Balejko Antoni (1935- )
(1)
Banasiak Beata
(1)
Bałachowicz Józefa
(1)
Biblioteczka Reformy
(1)
Bielewicz Eliza
(1)
Bogdanowicz Katarzyna M
(1)
Bogdanowicz Marcin
(1)
Brożek-Sala Aleksandra
(1)
Bryś Beata
(1)
Brzezińska Anna (1949- )
(1)
Cajkowska Ewelina
(1)
Christ Magdalena
(1)
Cieślińska Justyna
(1)
Cuprych Renata
(1)
Czaja Natalia
(1)
Davies Ronald D
(1)
Davis Ronald D
(1)
Domagała Aneta
(1)
Domagała-Zyśk Ewa
(1)
Dominiak-Kochanek Monika
(1)
Year
2020 - 2021
(17)
2010 - 2019
(238)
2000 - 2009
(50)
1990 - 1999
(25)
Time Period of Creation
2001-
(92)
Country
Poland
(330)
Language
Polish
(330)
Audience Group
Nauczyciele
(15)
Pedagodzy szkolni
(7)
Nauczanie początkowe
(5)
Rodzice
(5)
Szkoły podstawowe
(5)
Klasa 4.
(4)
Klasa 5.
(4)
Klasa 6.
(4)
Pedagodzy
(3)
Klasa 7.
(2)
Klasa 8.
(2)
Nauczyciele języka polskiego
(2)
Przedszkola
(2)
Psycholodzy
(2)
0-5 lat
(1)
6-8 lat
(1)
Dzieci
(1)
Gimnazja
(1)
Logopedzi
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Szkoły ponadgimnazjalne
(1)
Terapeuci
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Demographic Group
Literatura słoweńska
(1)
Subject
Dysleksja i dysgrafia
(233)
Dysleksja
(86)
Czytanie
(42)
Dziecko
(38)
Pisanie
(35)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(23)
Niepowodzenia szkolne
(20)
Nauczanie początkowe
(17)
Język polski
(16)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(12)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(10)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(10)
Diagnoza pedagogiczna
(9)
Dysortografia
(9)
Pedagogika specjalna
(9)
Dzieci
(8)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(8)
Języki obce
(8)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(7)
Trudności w uczeniu się
(7)
Uczenie się
(7)
Wychowanie przedszkolne
(7)
Dyskalkulia
(6)
Metody nauczania
(6)
Terapia pedagogiczna
(6)
Diagnoza logopedyczna
(5)
Dyspraksja
(5)
Dziecko niepełnosprawne
(5)
Młodzież
(5)
Sprawność motoryczna
(5)
Terapia logopedyczna
(5)
Uczniowie
(5)
Wychowanie
(5)
Ćwiczenia i zadania
(5)
Bibliografia
(4)
Dziecko z ADHD
(4)
Lateralizacja
(4)
Mowa
(4)
Orientacja przestrzenna
(4)
Poradniki
(4)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(4)
Wydawnictwa popularne
(4)
Zespół AD/HD
(4)
Zespół ADHD
(4)
Czytanie ze zrozumieniem
(3)
Diagnoza psychologiczna
(3)
Dziecko ryzyka dysleksji
(3)
Dziecko trudne
(3)
Dziecko z dysleksją
(3)
Gry edukacyjne
(3)
Język angielski
(3)
Nauczanie
(3)
Nauka pisania
(3)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(3)
Psycholingwistyka
(3)
Wsparcie edukacyjne
(3)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(3)
Zaburzenia mowy
(3)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych
(3)
Ankieta
(2)
Autyzm
(2)
Biblioterapia
(2)
Choroby ludzi
(2)
Diagnoza
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko zdolne
(2)
Edukacja włączająca
(2)
Gry i zabawy edukacyjne
(2)
Język polski (przedmiot szkolny)
(2)
Języki
(2)
Kompetencje komunikacyjne
(2)
Kompetencje społeczne
(2)
Komunikacja werbalna
(2)
Logopedia
(2)
Mapa myśli
(2)
Matura
(2)
Metoda Dobrego Startu
(2)
Nauczyciele
(2)
Nauka czytania
(2)
Oceny szkolne
(2)
Poczucie własnej wartości
(2)
Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Poradniki dla rodziców
(2)
Rodzice
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Słuch
(2)
Uczniowie gimnazjów
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Wywiad
(2)
Wzrok
(2)
Zapobieganie
(2)
Zdolności
(2)
Zwalczanie
(2)
"Gimnastyka Mózgu"
(1)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Alalia
(1)
Andersen, Hans Christian (1805-1875)
(1)
Arteterapia
(1)
Subject: time
2001-
(60)
1901-2000
(3)
1989-2000
(3)
1945-1989
(1)
Subject: place
Polska
(7)
Słowacja
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Województwo podlaskie (1999- )
(1)
Województwo łódzkie (1999- )
(1)
Województwo świętokrzyskie (1999- )
(1)
Genre/Form
Artykuł z pracy zbiorowej
(45)
Artykuł problemowy
(35)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(27)
Artykuł z czasopisma fachowego
(10)
Ćwiczenia i zadania
(7)
Poradnik
(6)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(5)
Artykuł z czasopisma naukowego
(5)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(5)
Praca zbiorowa
(4)
Raport z badań
(4)
Artykuł fachowy
(3)
Podręcznik
(3)
Materiały pomocnicze dla szkół podstawowych
(2)
Poradniki
(2)
Scenariusze zajęć
(2)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych
(2)
Artykuł przeglądowy
(1)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(1)
Dokumenty elektroniczne
(1)
Elementarze polskie
(1)
Gry komputerowe dla dzieci
(1)
Książki do kolorowania
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Opracowanie
(1)
Podręczniki
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(92)
Psychologia
(26)
Językoznawstwo
(6)
Medycyna i zdrowie
(5)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Nauka i badania
(1)
330 results Filter
Book
In basket
(Rodzice i Dzieci)
Bibliogr. przy rozdz.
Streszczenie: W książce znajdują sie rady i wskazówki dla rodziców dzieci z ADHD i sprawiajacych różnego rodzaju inne kłopoty wychowawcze. Autorzy proponują strategie postepowania z dziećmi pomocne w rozwijaniu empatii, samodyscypliny, zdolności porozumiewania się i rozwiazywania problemów. Jest to poradnik dla rodziców i specjalistów zajmujących się tą problematyką.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 39185 (1 egz.)
E-book
In basket
Nowa psychologia dysleksji nie jest drugim wydaniem Psychologii dysleksji, ale jej całkowicie nową wersją. Jej głównym celem jest przedstawienie czytelnikom najnowszych zmian w rozumieniu zjawiska, wyników nowych badań i aktualnych trendów dotyczących diagnozy i terapii tego zaburzenia. W Nowej psychologii dysleksji w porównaniu z jej pierwszą wersją czytelnik znajdzie: • rozbudowaną tematykę ryzyka dysleksji, zwłaszcza z uwzględnieniem rodzinnego ryzyka, dotychczas rzadko w Polsce omawianego, • część poświęconą mechanizmom czytania oraz prezentację modelu nabywania czytania i pisania w języku polskim, • rozbudowaną część dotyczącą diagnozowania i interwencji, szczególnie omówienie narzędzi diagnostycznych i procedur diagnozowania. Na nowo spojrzymy na dysleksję z perspektywy modelu biopsychospołecznego, modyfikując stosowany wcześniej model opisu zaburzeń rozwojowych autorstwa Uty Frith (1985), m.in. poprzez wprowadzenie modelu wieloczynnikowego Bruce’a F. Penningtona (2009). Nowa psychologia dysleksji to doskonałe kompendium najbardziej aktualnej wiedzy na temat trudności w czytaniu i pisaniu. Odpowiada na zapotrzebowanie społeczne, głównie ze strony profesjonalistów pracujących z dziećmi, którzy z różnych powodów nie mogą w sposób optymalny realizować zadań stawianych przed nimi przez system edukacji. Jest to także książka ważna dla osób pracujących w obszarze nauki – stanowi bowiem doskonały, systematyczny przegląd współczesnych badań nad dysleksją, na podstawie starannie wyselekcjonowanej, bogatej literatury. Z lektury monografii wyłania się złożony obraz omawianego zaburzenia. Jednym z pierwszych problemów jest konieczność uporządkowania wiedzy na temat zjawiska dysleksji rozwojowej, choćby ze względu na niejednolitą terminologię oraz zróżnicowane sposoby definiowania, co Autorka realizuje systematycznie i skrupulatnie. Z recenzji dr hab. Anety R. Borkowskiej, prof. UMCS
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Czy masz kłopoty z identyfikacją i wsparciem dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w Twojej klasie? Jeśli potrzebujesz wsparcia w rozpoznawaniu, rozumieniu i wspomaganiu uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – ta książka jest dla Ciebie. Znajdziesz w niej omówienie siedmiu typów SPE wraz z: – praktycznymi wskazówkami, jak pracować z uczniem, – radami doświadczonych praktyków, – pytaniami sprawdzającymi, – zagadnieniami do przemyślenia. Opisy przypadków uczniów z: – zespołem nadpobudliwości psychoruchowej z deficytami uwagi (ADHD), – zaburzeniami w rozwoju społeczno-emocjonalnym i zaburzeniami zachowania, – dysleksją, – dyspraksją, – zaburzeniami ze spektrum autyzmu, – niepełnosprawnością słuchową, – niepełnosprawnością wzrokową. Jenny Thompson jest starszym wykładowcą pedagogiki na University od Derby i koordynatorem do spraw specjalnych potrzeb edukacyjnych na uniwersyteckim Wydziale Pedagogiki. Jest także doświadczonym nauczycielem z ponad dziesięcioletnim doświadczeniem w pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Praca w sposób kompleksowy i rzetelny naukowo prezentuje aktualny stan wiedzy na temat dysleksji rozwojowej. Główną (i kontrowersyjną!) tezą autorki książki jest to, że dysleksja jest nie tylko zaburzeniem uczenia się, ale przede wszystkim zaburzeniem komunikacji. Dotyczy ona znacznej części populacji dzieci i staje się problemem społecznym. Profesor Kupis dokonuje przeglądu najnowszych dokonań naukowych zwłaszcza w dziedzinie wiedzy o patomechanizmach odpowiedzialnych za występowanie tego problemu. Autorka analizuje zagadnienie dysleksji z perspektywy psychologicznej i społecznej. Książkę ilustrują także studia przypadków zaczerpnięte z praktyki zawodowej autorki.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Monografia, którą oddajemy Państwu do rąk, zawiera dziesięć opracowań. Każde z nich odnosi się do jednego z wiodących problemów człowieka XXI wieku, które przede wszystkim są wyzwaniami, czasem także zagrożeniami dla współczesnego człowieka. W publikacji omówione zostało, m.in. poczucie osamotnienia jako symptom naszych czasów, tendencja do zachowań ryzykownych w stosunku do jakości relacji, ekspresja cech psychopatycznych w cyberprzestrzeni, oblicza śmierci i lęku przed nią. Monografia przedstawia także problemy dotyczące praktyki psychologicznej: rolę empatii i asertywności w komunikacji wychowawczej, błędów i nieporozumień wokół zjawiska dysleksji, kształtowania umysłu konsumenta, treningu indukowania stresu, rozumienia i doświadczania wolności oraz wiarygodności badań psychologicznych. Publikacja jest mistrzowska, stworzona przez naukowe autorytety, choć napisana w bardzo przystępny sposób
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again