Forma i typ
Artykuły
(75)
Publikacje naukowe
(52)
Książki
(19)
E-booki
(12)
IBUK Libra
(12)
Publikacje fachowe
(8)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(4)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Proza
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(14)
Placówka
Wypożyczalnia
(14)
Autor
zbiorowa Praca
(5)
Kowalska Ewa (pedagog)
(3)
Chęcińska Urszula
(2)
Magda-Adamowicz Marzenna
(2)
Matyjas Bożena
(2)
Pastuszek Ewa
(2)
Schoenebeck Hubertus von (1947- )
(2)
Smolińska-Theiss Barbara (1949- )
(2)
Sporek Paweł
(2)
Żłobicki Wiktor (1955- )
(2)
Anweiler Oskar (1925-2020)
(1)
Baluch Alicja (1944- )
(1)
Bartnikowska Urszula
(1)
Beisert Maria (1951- )
(1)
Biała Jolanta
(1)
Bogunia-Borowska Małgorzata
(1)
Bolińska Marta
(1)
Brockman John (1941- )
(1)
Brzozowska-Brywczyńska Maja
(1)
Budrewicz Zofia (1951- )
(1)
Camarda Sylwia
(1)
Chrabąszcz Marta
(1)
Deredas Anna
(1)
Dufner Hanna
(1)
Dymara Bronisława (1932-2013)
(1)
Dąbkowska Monika (pedagog)
(1)
Fidowicz Alicja
(1)
Frąckowiak Tadeusz (1946-2011)
(1)
Gomułka Izabela
(1)
Graczyk Ewa (1953- )
(1)
Grzebałkowska Magdalena (1972- )
(1)
Górny Andrzej (socjolog)
(1)
Głowacka Natalia
(1)
Głowacka Paulina (pedagog)
(1)
Jacyno Małgorzata
(1)
Jakubczak Małgorzata
(1)
Jakubiak Krzysztof
(1)
Jakubowska Emilia (pedagog)
(1)
Jakubowska-Krawczyk Katarzyna
(1)
Jegier Aneta
(1)
Kasperkiewicz Katarzyna (1984- )
(1)
Klichowski Michał
(1)
Kornas-Biela Dorota
(1)
Koziołek Krystyna
(1)
Kołodziej-Józefowicz Elżbieta
(1)
Krauze-Sikorska Hanna
(1)
Krzyżanowska Agnieszka (filozofia)
(1)
Kulig Olga
(1)
Leszczyński Grzegorz (1956- )
(1)
Lewandowicz-Nosal Grażyna (1963- )
(1)
Malinowska Joanna (1962- )
(1)
Marciniak Katarzyna
(1)
Mazan-Mazurkiewicz Alicja (1972- )
(1)
Małek Aleksandra
(1)
Małochleb Paulina
(1)
Mielhorski Robert (1967- )
(1)
Mityk Iwona (1961- )
(1)
Mizińska Jadwiga (1945- )
(1)
Montessori Maria (1870-1952)
(1)
Mrozowski Maciej (1949- )
(1)
Mytych-Forajter Beata (1974- )
(1)
Namysłowska Irena
(1)
Nowak Joanna
(1)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Olek-Redlarska Zofia (1955- )
(1)
Pater Ewa
(1)
Popek Lidia
(1)
Ptak Justyna
(1)
Ratajczak Krzysztof (1973- )
(1)
Rusek Marta
(1)
Rusinek Joanna (1979- )
(1)
Rusinek Michał (1972- )
(1)
Samborska Iwona
(1)
Shapiro Jordan
(1)
Sikorska Joanna (pedagog)
(1)
Siwicki Marek (1957- )
(1)
Sosnowska Joanna
(1)
Stawecka Anna
(1)
Szaro Marta
(1)
Szymański Mirosław Stanisław (1954- )
(1)
Ungeheuer-Gołąb Alicja
(1)
Waloszek Danuta (1947- )
(1)
Wawrzkowicz Joanna
(1)
Wójcik-Dudek Małgorzata
(1)
Włoch Stanisława
(1)
Zygmunt Agata (socjolog)
(1)
Ługowska Jolanta (1948- )
(1)
Żychlińska Justyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(24)
2010 - 2019
(73)
2000 - 2009
(7)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(63)
1989-2000
(3)
1901-2000
(2)
1918-1939
(1)
2001-2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(106)
Język
polski
(105)
angielski
(1)
Odbiorca
Nauczanie początkowe
(2)
Nauczyciele języka polskiego
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Rodzice
(2)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Bibliotekarze
(1)
Dzieci
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Przedszkola
(1)
Seksuolodzy
(1)
Studenci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
Dzieciństwo
(91)
Dzieci
(30)
Tematy i motywy
(21)
Literatura polska
(14)
Wychowanie
(9)
Wychowanie w rodzinie
(8)
Pedagogika
(7)
Poezja
(6)
Powieść
(6)
Rodzina
(6)
Dziecko
(5)
Internet
(4)
Literatura dla dzieci
(4)
Badania naukowe
(3)
Dorosłość
(3)
Kształcenie
(3)
Literatura dla młodzieży
(3)
Psychologia dziecka
(3)
Rodzice
(3)
Samotność
(3)
Szymborska, Wisława (1923-2012)
(3)
Wartość
(3)
Bezrobocie
(2)
Dojrzewanie
(2)
Dorośli
(2)
Dziadkowie i wnuki
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością
(2)
Film animowany
(2)
Język polski
(2)
Kulmowa, Joanna (1928- )
(2)
Literatura
(2)
Metodologia
(2)
Młodzież
(2)
Opowiadania i nowele
(2)
Pedagogika społeczna
(2)
Pedagogika współczesna
(2)
Prawa dziecka
(2)
Problemy współczesności
(2)
Psychologia
(2)
Rodzicielstwo
(2)
Rodzina dysfunkcyjna
(2)
Rodzina wieloproblemowa
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Socjalizacja
(2)
Społeczeństwo konsumpcyjne
(2)
Telewizja
(2)
Więź rodzinna
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Zabawa
(2)
Zabawki
(2)
Życie codzienne
(2)
Aktywizacja społeczna
(1)
Antropologia społeczna
(1)
Anweiler, Oskar (1925-2020)
(1)
Bieńczyk, Marek (1956- )
(1)
Budownictwo jednorodzinne
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Cyfrowi tubylcy
(1)
Dotyk
(1)
Dramat (gatunek literacki)
(1)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(1)
Dziecko z zaburzeniami rozwoju
(1)
Dziedzińce i podwórza
(1)
Epoka brązu
(1)
Epoka żelaza
(1)
Esej
(1)
Estetyka
(1)
Fonoholizm
(1)
Fundacja
(1)
Fundacja Szczęśliwe Dzieciństwo (Lublin)
(1)
Geneza
(1)
Globalizacja
(1)
Glück, Louise (1943-2023)
(1)
Gombrowicz, Witold (1904-1969)
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Holokaust
(1)
II wojna światowa (1939-1945)
(1)
Integracja społeczna
(1)
Jakość
(1)
Jakość życia
(1)
Jastrun, Mieczysław (1903-1983)
(1)
Kamieńska, Anna (1867-1952)
(1)
Kendall, Philip C. Zaburzenia okresu dzieciństwa i adolescencji
(1)
Kobieta
(1)
Konsumpcja (ekonomia)
(1)
Kryzys
(1)
Kultura
(1)
Kwaśniewski, Tomasz (1973- )
(1)
Lektura szkolna
(1)
Lindgren, Astrid (1907-2002)
(1)
Literacka Nagroda Nobla
(1)
Literatura amerykańska
(1)
Literatura dziecięca
(1)
Literatura szwedzka
(1)
Maleszka, Andrzej (1955- )
(1)
Media społecznościowe
(1)
Medykalizacja
(1)
Metoda Montessori
(1)
Metoda biograficzna
(1)
Temat: dzieło
Książka twarzy
(1)
Maša i Medved' (serial filmowy)
(1)
Pan Samochodzik
(1)
Rozwój w okresie dzieciństwa
(1)
Śmiech
(1)
Temat: czas
2001-
(32)
1901-2000
(19)
1945-1989
(8)
1989-2000
(7)
1001-1100
(3)
1101-1200
(3)
1201-1300
(3)
1301-1400
(3)
1918-1939
(3)
901-1000
(3)
1401-1500
(2)
1801-1900
(2)
1939-1945
(2)
401-500
(2)
501-600
(2)
601-700
(2)
701-800
(2)
801-900
(2)
1-100
(1)
101-200
(1)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
2000-
(1)
201-300
(1)
301-400
(1)
500-401 p.n.e.
(1)
600-501 p.n.e.
(1)
700-601 p.n.e.
(1)
800-701 p.n.e.
(1)
do 801 p.n.e.
(1)
Temat: miejsce
Polska
(13)
Europa
(1)
Gdańsk (woj. pomorskie)
(1)
Iwano-Frankiwsk (Ukraina, obw. iwanofrankiwski)
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
Gatunek
Artykuł problemowy
(46)
Artykuł z pracy zbiorowej
(46)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(8)
Artykuł z czasopisma naukowego
(4)
Artykuł z czasopisma fachowego
(3)
Pamiętniki i wspomnienia
(3)
Publikacje
(3)
Raport z badań
(3)
Recenzja
(3)
Poradnik
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Antologia
(1)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(1)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(1)
Felieton
(1)
Komiks
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Opowiadania i nowele biograficzne
(1)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Publicystyka
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(36)
Literaturoznawstwo
(17)
Socjologia i społeczeństwo
(16)
Psychologia
(10)
Historia
(6)
Kultura i sztuka
(4)
Nauka i badania
(4)
Medycyna i zdrowie
(2)
Architektura i budownictwo
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój osobisty
(1)
106 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienie wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów, pisanych w języku polskim lub angielskim, są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Naucz mnie robić rzeczy samodzielnie. Wypisy z dzieł Marii Montessori (…) to pozycja wyjątkowa. Idea zaprezentowania Czytelniczkom i Czytelnikom myśli, cytatów i obserwacji Marii Montessori zasługuje na uznanie i wdzięczność. Oto bowiem otrzymujemy publikację, która może służyć nie tylko jako źródło inspiracji, lecz także jako pretekst do refleksji nad praktyką. Z recenzji dr. Jarosława Jendzy Maria Montessori zwróciła uwagę świata na to, jak ważny jest szacunek do dziecka, uznanie jego praw i stworzenie optymalnych warunków dla jego rozwoju. Jej słowa na temat psychiki dziecka, jego relacji z dorosłymi, edukacji i pokoju na świecie poruszają i zatrzymują dziś tak samo, jak dziesiątki lat temu, gdy zostały spisane. Dzięki lekturze Czytelnik ma szansę odkryć lub uporządkować wiedzę o tym jak pielęgnować, szanować i rozumieć sekret dziecka – nie tylko tego, którego jesteśmy rodzicami, nauczycielami czy rodziną, ale także tego, które jest w nas od dwudziestu, czterdziestu czy osiemdziesięciu lat. Dziecko jest wielkim budowniczym, wielkim konstruktorem. Jeśli zadasz sobie pytanie: „Kto obdarzył mnie tą siłą, tą inteligencją, tą wiedzą, którą dziś mam?”, możesz odpowiedzieć: „To dziecko uczyniło mnie człowiekiem, którym jestem”.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Opis wydawcy: Książka przystępnym dla czytelnika językiem przedstawia naukowe podejście do tematu traum wieku dziecięcego. Autorki w trzech rozdziałach tej książki ukazują współczesne zagrożenia dla zdrowia psychicznego dziecka, fizyczne mechanizmy reakcji dziecka na wydarzenia traumatyczne oraz praktyczne sposoby i aktywności pomagające dorosłym stworzyć środowisko, które będzie sprzyjało wychodzeniu z traumy. „Trauma przeżyta przez dziecko w bardzo wczesnym okresie, kiedy dopiero się ono kształtuje i kiedy to trauma «rzeźbi» jego układ nerwowy, dla wielu rodzin (opiekunów, specjalistów, nauczycieli itp.) bywa wielkim ciężarem. Ciężar ten jest dodatkowo potęgowany przez pewne błędy popełniane przez dorosłych mających wpływ na funkcjonowanie dzieci. (…) Przez tę książkę chcemy pokazać, że trauma dziecka niekoniecznie jest ciężarem nie do poruszenia. Chcemy pokazać, że ten ciężar można podzielić sobie na małe kawałeczki i dając czas sobie i dziecku malutkimi kroczkami na bieżąco integrować i leczyć pojawiające się traumatyczne reakcje. Z każdego dziecka wyrasta kiedyś dorosły. Mamy więc nadzieję, że nasza książka będzie dla Was drogowskazem, kierunkiem jaki trzeba obrać, aby aktywnie wspierać prewencję powstawania zaburzeń post-traumatycznych i zaburzeń dysocjacyjnych w przyszłości.” – fragment wprowadzenia
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Od Redakcji Prezentowany zeszyt Przeglądu Socjologicznego jest poświęcony różnym interpretacjom polskiej odmiany kapitalizmu. W szczególności interesuje nas zależność między gospodarką kapitalistyczną a przemianami ustrojowymi po 1989 roku. Jerzy Stachowiak analizuje oryginalną propozycję teoretyczną pod hasłem „nowego ducha kapitalizmu” autorstwa Luca Boltanskiego i Ève Chiapello. Krzysztof Jasiecki omawia różne praktyki współczesnego kapitalizmu jako tło transformacji. Z kolei Adam Mrozowicki pokazuje perspektywę krytyki rynku oraz społeczne nań reakcje. Autor zwraca uwagę na powszechność strategii indywidualistycznych i nowe przejawy reakcji zbiorowej w postaci związkowej lub narodowej. Natomiast Piotr Michoń analizuje ukierunkowanie polityki społecznej wobec dzieci na przygotowanie ich do dorosłego życia w warunkach konkurencji, czemu towarzyszy niedocenianie dzieciństwa jako samodzielnego etapu życia. Jednym z ważnych aspektów polskiego kapitalizmu jest tzw. szara strefa, tzn. funkcjonowanie przedsiębiorstw i zatrudnienia poza legalnymi formami. Przedstawione przez Annę Baczko-Dombi i Annę Gizę wyniki badań wskazują na społeczne ramy i skutki szarej strefy oraz na jej wewnętrzną strukturę i miejsce w porządku społecznym. W artykułach ukazujemy cechy charakterystyczne kapitalizmu nie tyle jako systemu gospodarczego, ile raczej jako skomplikowanego systemu społeczno- -kulturowego. Socjologiczne interpretacje są tu oczywiście cząstkowe, a debata nad nimi jest otwarta. W dziale „Wokół książek” publikujemy dwa zestawy tekstów: polemikę Bartosza Miki i Marty Bucholc, dotyczącą w dużej mierze koncepcji Maksa Webera i jej zastosowania w książce Marty Bucholc Konserwatywna utopia kapitalizmu, oraz eseje Aleksandra Manterysa i Juliusza Gardawskiego na temat pracy zbiorowej pod redakcją Marii Jarosz pt. Polska europejska czy narodowa? Tom dopełnia recenzja książki pod redakcją Kazimiery Wódz pt. Zapomniane miejsca, zapomniani ludzie, poświęconej przemianom kulturowym na Śląsku w związku ze znaczną dezindustralizacją i restrukturyzacją gospodarki tego regionu.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
This issue of Sociological Review commemorates the 25th anniversary of the adoption by the UN General Assembly of The Convention on the Rights of the Child on November 20, 1989. It should be recalled that the beginnings of children’s studies and the sociology of childhood coincided in time with the introduction of this treaty, which established international standards for children’s protection and development. The Convention aims at safeguarding the youngest society members from different forms of abuse, exploitation and violence, as well as at promoting their rights to a decent standard of living and to broad social participation. The authors of the articles presented herein, representing the current sociological attitude towards children and youth, follow these assumptions. The articles thus mirror some important attributes of contemporary children’s studies – its cognitive multidimensionality, differentiated quantitative and qualitative methodologies, the shift from “research on children” to “research with children”, scholars’ interest in the results of comparative studies (especially the results of natural sciences), and the concern about the practical implementation of research outcomes. The main topics tackled in this collection of texts are children’s poverty and social inequalities rooted in the first phase of their life cycle, suffering and various risks experienced by children and teenagers, framed in both the national and international contexts, as well as children’s quality of life, youngsters’ well-being, youth participation, civic engagement and the new concept of investing in children. Children, considered as equal social actors and citizens – although still most vulnerable to abuse, discrimination and social exclusion – are presented in the framework of their complicated networks of relationships with peers, adults, collectivities and societies, the welfare state, social policy institutions and other organizations, with the notion to important factors decisive for their present life and their future.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Temat: Intergenerational relations ; Społeczeństwo postindustrialne ; Teoria społeczeństwa ryzyka ; Zmiany kulturowe ; Transformation of class structure ; The ‘death of class’ ; The new forms of inequality ; Transformacja struktury klasowej ; „śmierć klasy” ; Nowe formy nierówności ; Post-komunistyczna transformacja ; Prorynkowe postawy ; Prodemokratyczne postawy ; Polskie Badanie Panelowe ; Social classes ; Post-communist transformation ; Pro-market attitudes ; Jakość życia ; Polish Panel Survey ; Pozycja stratyfikacyjna ; Subiektywna ocena położenia społecznego ; Położenie społeczne ; Position stratification ; Subjective evaluation of social position ; Measurement scales ; Social position ; Gender inequality ; Gender segregation ; Gender status ; Occupation attainment ; Estonian labour market ; Nierówności płci ; Segregacja ze względu na płeć ; Status płci ; Osiąganie pozycji zawodowej ; Estoński rynek pracy ; Wieś i rolnictwo ; Struktura agrarna ; Różnorodność i zróżnicowanie ; Trzy dynamiki rozwoju wiejskiego ; Agriculture and countryside ; Systemic change ; Agrarian change ; Diversity and differentiation ; Zaburzenia psychiczne ; Strukturalna koncepcja dzieciństwa ; Relacje międzygeneracyjne ; Zagrożenie biedą ; Inicjatywy Unii Europejskiej na rzecz dzieci ; Structural concept of childhood ; Pro-democratic attitudes ; Risk of poverty ; EU initiatives for children ; Tatus społeczno –ekonomiczny ; Klasy społeczne ; Quality of life ; Subjective quality of life ; Nowa gospodarka ; Subiektywna jakość życia ; The three competing rural development dynamics ; Samobójstwa ; Zmiana systemowa ; Skale pomiarowe
Tom poświęcony jest problematyce podziałów społecznych, ich przeobrażeń, uwarunkowań i konsekwencji. Główne wątki analiz prezentowane w tomie odnoszą się do przemian, jakim podlegają struktury współczesnych społeczeństw w pierwszej dekadzie XXI wieku, poddane oddziaływaniu procesów globalizacyjnych i transformacyjnych. Większość artykułów zamieszczonych w tomie charakteryzuje klasyczne podejście do analiz struktury społecznej oparte na próbach dobranych metodą losową. Analizy te dokumentują, iż współczesne społeczeństwa nadal mają strukturę warstwową, a teorie klasowe wciąż pozwalają nam wyjaśnić sposób, w jaki nierówności związane z produkcją i rynkiem, dostępem do edukacji i zasobów organizacyjnych, utrwalają stare i nowe nierówności w czasie. Procesy klasowe nie są jednak jedynymi czynnikami przyczyniającymi się do utrzymania i reprodukcji nierówności. Stąd badanie strukturalnych nierówności społecznych pozostaje wyzwaniem i jednym z głównych celów socjologicznych eksploracji. Teksty zamieszczone w tomie ilustrują różne podejścia stosowane przez badaczy dla wyjaśniania strukturalnych nierówności społecznych wraz z towarzyszącymi im wzorami przekonań i działań.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej