Forma i typ
Artykuły
(20)
Publikacje naukowe
(13)
Książki
(11)
E-booki
(5)
IBUK Libra
(5)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(10)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(11)
Autor
Bartoszewski Jakub
(2)
Kaczmarek Mirosław
(2)
Stolarczyk Michał
(2)
Szymczyk Katarzyna
(2)
Arczewska Magdalena
(1)
Babicka-Wirkus Anna
(1)
Bartkowiak Edyta
(1)
Drzonek Michał
(1)
Dudek Mieczysław (psychologia)
(1)
Golinowska Stanisława
(1)
Grabowska Barbara
(1)
Gross-Gołacka Elwira
(1)
Jaworska-Matys Dorota
(1)
Jędrzejko Mariusz (1959-)
(1)
Karpińska-Morek Ewelina
(1)
Kolankiewicz Maria
(1)
Kozłowski Tomasz (1980- )
(1)
Krajewska Beata
(1)
Lewandowski Jan (edukacja)
(1)
Majta Tomasz
(1)
Marek-Banach Joanna
(1)
Marynowicz-Hetka Ewa (1946- )
(1)
Marzec Helena
(1)
Mendel Maria (1960- )
(1)
Nikitorowicz Jerzy (1951- )
(1)
Passini Barbara
(1)
Prusinowska-Marek Alina
(1)
Serafin Teresa
(1)
Sieradzka Monika
(1)
Sikorska Małgorzata (socjolog)
(1)
Socha Dominika
(1)
Sokołowska Jolanta (pedagog)
(1)
Stelmaszuk Zofia Waleria
(1)
Szarfenberg Ryszard (1966- )
(1)
Szpunar Małgorzata
(1)
Teodorczyk Marcin (1980- )
(1)
Waś-Turecka Agnieszka
(1)
Wojciechowska Jolanta (pedagog)
(1)
Woźniak Zbigniew (1947-2022)
(1)
Wróblewski Artur
(1)
Załóg Jolanta
(1)
zbiorowa Praca
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(28)
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(2)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(15)
1989-2000
(2)
1901-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(36)
Język
polski
(35)
angielski
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Polityka społeczna
(17)
Dzieci
(12)
Rodzina
(12)
Dziecko
(8)
Opieka społeczna
(7)
Rodzina zastępcza
(4)
Adopcja
(3)
Młodzież
(3)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Pedagogika społeczna
(2)
Placówki opiekuńczo-wychowawcze
(2)
Prawa dziecka
(2)
Prawo rodzinne
(2)
Profilaktyka społeczna
(2)
Wychowankowie domów dziecka
(2)
Aborcja
(1)
Aktywizacja społeczna
(1)
Alkoholizm dzieci i młodzieży
(1)
Asystenci rodzin
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Dobre praktyki
(1)
Dobrostan psychiczny
(1)
Dziecko maltretowane
(1)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(1)
Dziecko ulicy
(1)
Dziecko z doświadczeniem migracji
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Germanizacja
(1)
Gerontologia
(1)
II wojna światowa (1939-1945)
(1)
Integracja społeczna
(1)
Interwencja kryzysowa (psychologia)
(1)
Kamiński, Aleksander (1903-1978)
(1)
Kara cielesna
(1)
Kobieta
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Miasta
(1)
Monografia
(1)
Multimedia
(1)
Niemieckie nazistowskie obozy koncentracyjne
(1)
Nierówności społeczne
(1)
Odmienność kulturowa
(1)
Ofiary przestępstw
(1)
Ograniczenie władzy rodzicielskiej
(1)
Opór (postawa)
(1)
Organizacje charytatywne
(1)
Osoby korzystające z opieki społecznej
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Oświata dorosłych
(1)
Patologia społeczna
(1)
Pedagogika opiekuńcza
(1)
Pedagogika porównawcza
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Pedagogika rodziny
(1)
Polityka historyczna
(1)
Polityka ludnościowa
(1)
Polityka miejska
(1)
Polityka migracyjna
(1)
Polityka oświatowa
(1)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(1)
Populizm (ideologia)
(1)
Postawy
(1)
Praca socjalna
(1)
Problemy społeczne
(1)
Przedszkola
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Przemoc wobec dzieci
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Płeć
(1)
Racław-Markowska, Mariola
(1)
Radlińska, Helena (1879-1954)
(1)
Regionalizm
(1)
Robotnicy przymusowi
(1)
Rodzicielstwo
(1)
Rodzina adopcyjna
(1)
Sieroctwo
(1)
Sieroty wojenne
(1)
Społeczności lokalne
(1)
Społeczności lokalne- a opieka społeczna
(1)
Stopa życiowa
(1)
Streetworking
(1)
Styl życia
(1)
Terapia rodzinna
(1)
Tolerancja
(1)
Tożsamość społeczna
(1)
Ubóstwo
(1)
Wartość
(1)
Wczesna interwencja
(1)
Wolność obywatelska
(1)
Wroczyński, Ryszard (1909-1987)
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Współdziałanie
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie do odpowiedzialności
(1)
Wychowanie obywatelskie
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Temat: dzieło
Zinstrumentalizowane rodzicielstwo
(1)
Temat: czas
2001-
(11)
1901-2000
(4)
1989-2000
(3)
1201-1300
(1)
1301-1400
(1)
1401-1500
(1)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
1939-1945
(1)
1945-1989
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(10)
Gdańsk (woj. pomorskie)
(1)
Niemcy
(1)
Gatunek
Artykuł problemowy
(4)
Artykuł z czasopisma naukowego
(4)
Praca zbiorowa
(4)
Artykuł z pracy zbiorowej
(3)
Opracowanie
(3)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(2)
Raport z badań
(2)
Artykuł z czasopisma ekonomicznego
(1)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(1)
Dane statystyczne
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Podręcznik
(1)
Publicystyka
(1)
Recenzja naukowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(15)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(9)
Edukacja i pedagogika
(5)
Historia
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
36 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 43700 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wykaz aktów prawnych na stronach 53-56.
Tom zawiera opracowania specjalistów dotyczące sytuacji prawnej, stanu badań, perspektyw zmian w dziedzinie opieki nad dziećmi, których rozwój został zagrożony na skutek pozbawienia opieki rodziców i w konsekwencji powierzony opiece zastępczych środowisk wychowawczych o charakterze rodzinnym lub instytucjonalnym. W pracy zaprezentowano wyniki badań ankietowych nad charakterystyką wychowanków, przeprowadzonych w ośrodkach pośredniczących przy tworzeniu rodzinnych środowisk zastępczych oraz w instytucjach resortu oświaty, zdrowia i polityki społecznej opiekujących się dziećmi. Zamieszczono biografie usamodzielniających się wychowanków na podstawie wywiadów z młodzieżą. Scharakteryzowano system opieki nad dzieckiem opuszczonym w Polsce od 1945 r. do 1988 r.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35966, 35740 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45535 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46918 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
[Zinstrumentalizowane rodzicielstwo - recenzja] / Joanna Marek-Banach. W: Praca Socjalna. R. 34, nr 3 (2019), s. 155-158. - 2019.
Tytuł nadany przez katalogującego.
Bibliografia na stronie 158.
Zawiera recenzję książki: Zinstrumentalizowane rodzicielstwo : rodziny zastępcze - między usługą a odruchem serca : perspektywa socjologiczna / Mariola Racław. - Toruń, 2017.
Artykuł
W koszyku
Rola organizacji dobroczynnych w dziejach opieki nad dzieckiem / Edyta Bartkowiak. W: Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. R. 56, nr 9 (2016), s. 49-61. - 2016.
Bibliografia na stronach 60-61.
Streszczenie w języku angielskim.
Książka
W koszyku
Książka jest zapisem losów polskich dzieci, które w czasie II wojny światowej padły ofiarą zaplanowanej już w 1938 roku przez Reichsführera-SS Heinricha Himmlera akcji rabunku i bezwzględnej germanizacji.
Dzieci, które przeżyły, opowiadają po latach swoje historie: jak odkrywały prawdę? jaki to miało wpływ na ich dorosłe życie? Czy odnalazły swoje rodziny? Książka porusza wiele nieznanych dotąd wątków, jak choćby losy zrabowanych dzieci polskich robotnic wywiezionych do Niemiec. Pozwala tez spojrzeć na poszczególne opowieści z perspektywy psychologicznej i historycznej. [lubimyczytac.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45552 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dla studentów kierunków pedagogicznych i innych dziedzin pokrewnych, osób specjalizujących się w pedagogice społecznej, pedagogów społecznych, przedstawicieli profesji społecznych.
Bibliografia na stronach 586-626. Indeksy.
Tekst częściowo tłumaczony z angielskiego, francuskiego, macedońskiego, słowackiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41034 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Prymat rodziny biologicznej powszechnie uznawanej za podstawowe środowisko wychowawcze wpływa na całokształt działań pomocowych kierowanych przez państwo do tej właśnie instytucji a zorientowanych głównie na usługi środowiskowe i domowe. Efektywność tych działań w dużej mierze zależy od diagnozy problemów jakie występują w rodzinie, a także umiejętności określenia tych zmiennych środowiska rodzinnego, które złagodzą skutki kryzysu, bądź go wyeliminują. Zainteresowanie państwa oraz lokalnych samorządów pracą na rzecz dziecka i rodziny owocuje szeregiem działań instytucjonalnych. Ich podejmowanie powinno prowadzić do wykorzystania całego „wachlarza” elementów pomocowych począwszy od opieki medycznej, poprzez wsparcie finansowe, aż do wykorzystania ściśle wyspecjalizowanych narzędzi w ramach szeroko rozumianej polityki społecznej. Istotnymi aspektami sieci wsparcia jest jej rozmiar, dostępność i efektywność w udzielaniu potrzebnej pomocy. Współdziałanie służb pomocowych pozwala spojrzeć na kondycję rodzin wieloproblemowych z różnych perspektyw, co ma istotne znaczenie dla przyjęcia najlepszej strategii postępowania umożliwiającej przezwyciężanie trudnych sytuacji życiowych, a także daje możliwość prowadzenia równoczesnych oddziaływań interwencyjnych i pomocowych. Szanse rozwiązań problemów osób potrzebujących pomocy tkwią w mobilizacji sił środowiska lokalnego oraz w pobudzaniu inicjatywy społecznej. Niniejsza publikacja jest kontynuacją pierwszego tomu wprowadzającego w zagadnienie lokalnego systemu pomocy rodzinie. W tomie drugim, poświęconym praktycznym rozwiązaniom w pracy z rodziną wieloproblemową, przybliżono kwestie diagnozy sytuacji rodziny oraz jej potrzeb w oparciu o zasoby tkwiące w danym środowisku. W tym aspekcie poruszono sprawę oceny kompetencji wychowawczych rodziców i opiekunów oraz określania ich zadań i powinności. Dalej opisano współpracę interdyscyplinarną asystenta rodziny z samymi rodzinami i służbami wspierającymi rodzinę, w tym z koordynatorem rodziny. Osobne miejsce zajmują zagadnienia związane z ogólnoeuropejskimi wytycznymi dotyczącymi przejścia od opieki instytucjonalnej do opieki świadczonej na poziomie lokalnych społeczności.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Współpraca instytucji pracujących na rzecz dziecka i rodziny zakłada konieczność określenia celów i planu działania z uwzględnieniem specyfiki działalności poszczególnych służb oraz wykorzystania zasobów środowiska lokalnego pod względem infrastruktury instytucjonalnej, kadrowej oraz wypracowanych wspólnych modeli i procedur postępowania. Współdziałanie służb pomocowych pozwala spojrzeć na sytuację rodzin z wielu perspektyw, co ma istotne znaczenie dla przyjęcia najlepszej strategii postępowania umożliwiających przezwyciężanie trudnych sytuacji życiowych, a także daje możliwość prowadzenia równoczesnych oddziaływań interwencyjnych i pomocowych. Warto przy tym pamiętać, że perspektywy rozwiązań problemów osób potrzebujących pomocy tkwią w mobilizacji sił środowiska lokalnego oraz w pobudzaniu inicjatywy społecznej. W pracy podjęto próbę̨ przybliżenia różnorodnych form pomocowych kierowanych wobec dzieci i rodzin wieloproblemowych. Nakreślony w monografii model współpracy interdyscyplinarnej tworzącej platformę porozumienia między instytucjami wskazuje na konieczność zbudowania społecznego zaufania do instytucji wspomagających. Zainteresowanie państwa oraz lokalnych samorządów tą problematyką inicjuje szereg działań instytucjonalnych. Ich podejmowanie powinno prowadzić do wykorzystania całego „wachlarza” elementów pomocowych począwszy od opieki medycznej, poprzez działania finansowe, aż do wykorzystania ściśle wyspecjalizowanych narzędzi w ramach szeroko rozumianej polityki społecznej. Istotnymi aspektami sieci wsparcia jest ich rozmiar, dostępność i szybkość w udzielaniu potrzebnej pomocy. Co istotne, w działaniach wspierających rodzinę istotne znaczenie ma inspirowanie ludzkiej aktywności, czyli kształtowanie postaw radzenia sobie z własnymi problemami, wzmocnienie poczucia własnej wartości i sprawczości oraz propagowanie rozwijania własnych możliwości – pracy na zasobach. Ukazanie poszczególnych działań pozwoli Czytelnikowi posiąść nową, szerszą wiedzę na temat lokalnego systemu pomocy rodzinie współczesnej.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Konińskie Studia Społeczno-Ekonomiczne to czasopismo naukowe, które zrodziło się z potrzeby poszukiwań wspólnego mianownika między różnymi doświadczeniami jednostek zarówno na płaszczyźnie społecznej, osobistej, a przede wszystkim badawczej. Czasopismo to ex definitione ma charakter interdyscyplinarny, zaś poszukiwania naukowe mają wymiar „wielowarstwowy”, czyli nie zamykamy się, np.: na określonej metodologii, czy dziedzinie nauki, ale propagujemy transdyscyplinarne podejście w proponowanych tekstach autorów. W związku z tym pragniemy by na łamach naszego czasopisma poruszano zagadnienia z zakresu rożnych dziedzin naukowych; nie przekreślamy również tekstów poglądowych, czy kazuistycznych, interesuje nas wszystko, co może służyć nowemu spojrzeniu oraz interpretacji problemów społecznych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Konińskie Studia Społeczno-Ekonomiczne to czasopismo naukowe, które zrodziło się z potrzeby poszukiwań wspólnego mianownika między różnymi doświadczeniami jednostek zarówno na płaszczyźnie społecznej, osobistej, a przede wszystkim badawczej. Czasopismo to ex definitione ma charakter interdyscyplinarny, zaś poszukiwania naukowe mają wymiar „wielowarstwowy”, czyli nie zamykamy się, np.: na określonej metodologii, czy dziedzinie nauki, ale propagujemy transdyscyplinarne podejście w proponowanych tekstach autorów. W związku z tym pragniemy by na łamach naszego czasopisma poruszano zagadnienia z zakresu rożnych dziedzin naukowych; nie przekreślamy również tekstów poglądowych, czy kazuistycznych, interesuje nas wszystko, co może służyć nowemu spojrzeniu oraz interpretacji problemów społecznych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
This issue of Sociological Review commemorates the 25th anniversary of the adoption by the UN General Assembly of The Convention on the Rights of the Child on November 20, 1989. It should be recalled that the beginnings of children’s studies and the sociology of childhood coincided in time with the introduction of this treaty, which established international standards for children’s protection and development. The Convention aims at safeguarding the youngest society members from different forms of abuse, exploitation and violence, as well as at promoting their rights to a decent standard of living and to broad social participation. The authors of the articles presented herein, representing the current sociological attitude towards children and youth, follow these assumptions. The articles thus mirror some important attributes of contemporary children’s studies – its cognitive multidimensionality, differentiated quantitative and qualitative methodologies, the shift from “research on children” to “research with children”, scholars’ interest in the results of comparative studies (especially the results of natural sciences), and the concern about the practical implementation of research outcomes. The main topics tackled in this collection of texts are children’s poverty and social inequalities rooted in the first phase of their life cycle, suffering and various risks experienced by children and teenagers, framed in both the national and international contexts, as well as children’s quality of life, youngsters’ well-being, youth participation, civic engagement and the new concept of investing in children. Children, considered as equal social actors and citizens – although still most vulnerable to abuse, discrimination and social exclusion – are presented in the framework of their complicated networks of relationships with peers, adults, collectivities and societies, the welfare state, social policy institutions and other organizations, with the notion to important factors decisive for their present life and their future.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej