Form of Work
Artykuły
(159)
Książki
(48)
Publikacje naukowe
(23)
Publikacje fachowe
(21)
E-booki
(5)
IBUK Libra
(5)
Poradniki i przewodniki
(1)
Proza
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Status
available
(44)
unavailable
(4)
Branch
Wypożyczalnia
(48)
Author
Jarosz Ewa
(7)
Bińczycka Jadwiga (1930-2019)
(4)
Grabowiec Anna
(3)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(3)
Zubrzycka Elżbieta (1954- )
(3)
Dunin-Wilczyńska Ewa
(2)
Filipczuk Magdalena
(2)
Filipczuk Michał (1975- )
(2)
Helios Joanna
(2)
Jankowska Anna
(2)
Jedlecka Wioletta
(2)
Kałucka Renata
(2)
Miller Alice (1923-2010)
(2)
Prusinowska-Marek Alina
(2)
Rusaczyk Janusz
(2)
Adamczyk Monika D
(1)
Agatston Patricia W
(1)
Ajduković Dean
(1)
Aouil Bassam (1962- )
(1)
Arczewska Magdalena
(1)
Babicka-Wirkus Anna
(1)
Babiuch Małgorzata
(1)
Baranowska Aneta Sylwia
(1)
Barbaro Maria
(1)
Bereś Witold (1960- )
(1)
Braun Piotr
(1)
Brańka Zofia
(1)
Browne Kevin
(1)
Brągiel Józefa
(1)
Budzik Karolina
(1)
Bukowski Marcin
(1)
Chorab Monika
(1)
Chrzanowska Renata
(1)
Cywińska Małgorzata (1958- )
(1)
DePino Catherine
(1)
Deputowski Piotr
(1)
Downing Nancy L
(1)
Dąbkowska Monika (pedagog)
(1)
Dąbkowski Mirosław R
(1)
Falkiewicz-Szult Małgorzata
(1)
Feibel Thomas
(1)
Fenik Katarzyna
(1)
Fenik-Gaberle Katarzyna
(1)
Fonfara Andrzej
(1)
Fornalik Izabela
(1)
Gilbert Alloma (1985- )
(1)
Glik Joanna
(1)
Golus Anna
(1)
Golus Anna (1984- )
(1)
Grabowska Anna (pedagog)
(1)
Grzymała Justyna
(1)
Gulczyńska Anna
(1)
Gulla Bożena
(1)
Guzowska Małgorzata
(1)
Gwizdek Bożena
(1)
Harbor Point Media Rodzina
(1)
Herbert Martin
(1)
Hockuba Jadwiga
(1)
Igielska Beata
(1)
Izdebska Jadwiga
(1)
Izdebski Ryszard (1953- )
(1)
Jakubowicz-Bryx Anna (1963- )
(1)
Jonakowska Ewa
(1)
Jundziłł Irena (1923- )
(1)
Jędrzejewska Iwona
(1)
Jędrzejewski Marek (1956- )
(1)
Kaca Przemysław
(1)
Kajdasz-Aouil Maria
(1)
Kamińska Kamila (pedagog)
(1)
Kapera Izabela
(1)
Kałka Izabela
(1)
Kerr Alex
(1)
Kerr Isobel
(1)
Klimczak Wioletta
(1)
Klus-Stańska Dorota
(1)
Kmiecik-Baran Krystyna
(1)
Komisji Edukacji Narodowej Wyższa Szkoła Pedagogiczna im (Kraków )
(1)
Koprowicz Anna (psycholog)
(1)
Kowalski Robin M. (1964- )
(1)
Kozdraś Grzegorz
(1)
Kozłowski Paweł
(1)
Kołodziej Irena
(1)
Krajewska Beata (pedagog)
(1)
Krawczyk-Bocian Amelia
(1)
Kroker Natalia
(1)
Kubiak Agnieszka (pedagog)
(1)
Kurkowski Cezary
(1)
Kurzyński Michał (prawo)
(1)
Kusztal Justyna
(1)
Kuźma Józef (1935- )
(1)
Kuźmicz Maria
(1)
Kwiecień Magdalena
(1)
Kątna Mirosława
(1)
Kępski Czesław (1939- )
(1)
Lange-Rachwał Magdalena
(1)
Langer-Fyda Maria
(1)
Lewicka Maria
(1)
Liciński Marek (1947- )
(1)
Limber Sue
(1)
Lubińska-Bogacka Magdalena
(1)
Year
2020 - 2022
(21)
2010 - 2019
(159)
2000 - 2009
(22)
1990 - 1999
(10)
Time Period of Creation
2001-
(69)
1989-2000
(3)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Country
Poland
(212)
Language
Polish
(211)
English
(1)
Audience Group
Nauczyciele
(2)
Gimnazja
(1)
Nauczyciele gimnazjów
(1)
Nauczyciele szkół ponadgimnazjalnych
(1)
Pedagodzy
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły ponadgimnazjalne
(1)
Demographic Group
Literatura polska
(1)
Subject
Przemoc w rodzinie
(85)
Dziecko maltretowane
(56)
Przemoc
(55)
Przemoc a dziecko
(50)
Dziecko
(48)
Przemoc w szkole
(22)
Dzieci
(18)
Agresywność
(13)
Młodzież
(13)
Prawa dziecka
(13)
Rodzina
(13)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(11)
Przemoc seksualna
(11)
Dziecko krzywdzone emocjonalnie
(8)
Zapobieganie
(8)
Cyberprzemoc
(7)
Rodzice
(7)
Wychowanie w rodzinie
(7)
Dziecko trudne
(6)
Rodzina problemowa
(6)
Uczniowie
(6)
Dziecko zaniedbane
(5)
Internet
(5)
Opieka społeczna
(5)
Przemoc wobec dzieci
(5)
Psychologia dziecka
(5)
Wsparcie społeczne
(5)
Ofiary przestępstw
(4)
Patologia społeczna
(4)
Przemoc emocjonalna
(4)
Rodzina dysfunkcyjna
(4)
Seksualne wykorzystywanie dzieci
(4)
Wychowanie w szkole
(4)
Asertywność
(3)
Domy dziecka
(3)
Gry komputerowe
(3)
Media
(3)
Pomoc psychologiczna
(3)
Postawy
(3)
Samotność
(3)
Trauma
(3)
Uzależnienie (nałóg)
(3)
Wychowanie
(3)
Zwalczanie
(3)
Alkoholizm w rodzinie
(2)
Diagnoza
(2)
Diagnoza psychologiczna
(2)
Dom dziecka
(2)
Dorosłe dzieci alkoholików
(2)
Dorosłe dzieci alkoholików (DDA)
(2)
Dziecko a przemoc
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością
(2)
Dziecko zdolne
(2)
Fundacja Dzieci Niczyje
(2)
Kara cielesna
(2)
Komputer
(2)
Narkomania dzieci i młodzieży
(2)
Nastolatki
(2)
Nauczyciele
(2)
Opieka nad dziećmi
(2)
Pamiętniki angieskie
(2)
Pedagogika społeczna
(2)
Poczucie własnej wartości
(2)
Poradnictwo prawne
(2)
Poradnictwo rodzinne
(2)
Porozumienie bez przemocy
(2)
Prawo karne
(2)
Profilaktyka szkolna
(2)
Przemoc wobec kobiet
(2)
Przestępczość nieletnich
(2)
Psychoterapia
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Rodzina zastępcza
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Rzecznik praw dziecka
(2)
Seksualność
(2)
Stres
(2)
Szpitale
(2)
Telewizja
(2)
Uczniowie gimnazjów
(2)
Uczniowie szkół podstawowych
(2)
Uzależnienia medialne
(2)
Współdziałanie
(2)
Wychowanie seksualne
(2)
Zachowania ryzykowne
(2)
"Niebieska Linia"
(1)
"Niebieski Miś"
(1)
2001
(1)
Adopcja
(1)
Agresja
(1)
Aksjologia
(1)
Alienacja
(1)
Alkoholizm
(1)
Alkoholizm a dziecko
(1)
Alkoholizm dzieci i młodzieży
(1)
Asystenci rodzin
(1)
Badania socjologiczne
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
Biblioterapia
(1)
Subject: work
Ala ma kota
(1)
Elementarz
(1)
Subject: time
2001-
(32)
1901-2000
(5)
1989-2000
(5)
1945-1989
(2)
1918-1939
(1)
Subject: place
Polska
(16)
Wielkopolska
(2)
Europa
(1)
Gniezno (woj. wielkopolskie)
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Ukraina
(1)
Świat
(1)
Genre/Form
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(25)
Artykuł problemowy
(21)
Artykuł z pracy zbiorowej
(16)
Artykuł z czasopisma
(9)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(6)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(5)
Raport z badań
(5)
Praca zbiorowa
(4)
Artykuł z czasopisma fachowego
(3)
Poradnik
(3)
Publikacje
(3)
Artykuł przeglądowy
(2)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
Poradniki
(2)
Utwory sceniczne dla dzieci
(2)
Artykuł fachowy
(1)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Bibliografia
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Gry i zabawy
(1)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Powieść
(1)
Wydawnictwa dla dzieci
(1)
Domain
Socjologia i społeczeństwo
(43)
Psychologia
(37)
Edukacja i pedagogika
(26)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(10)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(6)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(3)
Biologia
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
212 results Filter
Article
In basket
Życie Alice Miller i jej poglądy na wychowanie / Anna Koprowicz (Akademia Pomorska w Słupsku). W: Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. R. 61, nr 6 (2021), s. 31-40. - 2021.
Bibliografia, netografia na stronie 40.
Streszczenie w języku angielskim.
E-book
In basket
Do najważniejszych zadań polityki europejskiej, opartej na poszanowaniu podstawowych praw człowieka, zalicza się zapobieganie przemocy w rodzinie oraz opracowywanie skutecznych procedur w zakresie edukacji, prewencji, ścigania sprawców przemocy w rodzinie i wsparcia jej ofiar. Doświadczenia krajów UE pokazują, że przemoc domową można efektywnie zwalczać tylko na odpowiednim szczeblu krajowym, a każde państwo członkowskie powinno w ramach opracowywania ogólnoeuropejskiej strategii przygotować własny krajowy plan działań na rzecz zwalczania przemocy domowej. Europejskie elity polityczne mają świadomość, że w ciągu ostatnich czterech dziesięcioleci temat przemocy mężczyzn wobec kobiet (szerzej – przemocy domowej) stał się kwestią społeczną, aktywnie dyskutowaną w aspekcie publicznym, kryminalnym i politycznym. […] Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997 roku w art. 18 i 71 głosi, że rodzina jest objęta szczególną ochroną i opieką Rzeczypospolitej Polskiej, a jej dobro państwo ma obowiązek uwzględnić w swojej polityce społecznej, zwłaszcza poprzez udzielanie szczególnej pomocy rodzinom znajdującym się w trudnej sytuacji społecznej. […] W książce, którą oddajemy do rąk Czytelników, zebraliśmy teksty traktujące w sposób interdyscyplinarny o zjawisku przemocy. Naszym celem jest zaprezentowanie wielu płaszczyzn: prawnych, społecznych, psychologicznych, pedagogicznych i kulturowych, tego problemu. […] Dlatego adresujemy ją do stosunkowo szerokiego grona, czyli osób zajmujących się zjawiskiem przemocy zarówno teoretycznie, empirycznie, jak i praktycznie.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Rozwój technologii informacyjno-komunikacyjnych umożliwił nie tylko dorosłym, ale także dzieciom i młodzieży powszechny dostęp do internetu i sieci komórkowych, w znaczący sposób modyfikując zachowania społeczne i leżące u ich źródeł mechanizmy psychologiczne. Stworzył jednocześnie zupełnie inną przestrzeń, będącą światem wirtualnym ze swoim językiem, symboliką i kodeksem postępowania, które dla starszego pokolenia są hermetyczne i nie do końca zrozumiałe. Wielu dorosłych nie zna nowych technologii, musi się do nich przyzwyczaić i nauczyć z nich korzystać. Dla młodych jest to środowisko naturalne, urodzili się, gdy internet już był i obcują z nim od zarania. Często nowinki technologiczne pojawiają się w domach z inicjatywy dzieci i to właśnie one są ekspertami w posługiwaniu się nimi, poczynając od przeróżnych gier i zabaw edukacyjnych – na oglądaniu filmów skończywszy. W Polsce przeciętny wiek pierwszego logowania do sieci wynosi 9 lat.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Publikacja ma na celu dostarczanie teorii i koncepcji wspomagających zrozumienie procesów zachodzących w rodzinie, przedstawia też próbę uchwycenia problemów, z jakimi zmaga się współczesna rodzina, w tym zachowań problemowych dzieci i młodzieży, czy następstw wykorzystywania seksualnego w dzieciństwie. Opracowanie stanowi zbiór prac teoretycznych i doniesień z badań dotyczących roli rodziny w procesie wychowania. Jest to rodzaj punktowego naświetlania wychowawczej funkcji rodziny, która pełni wiele różnych ról, dzieli te funkcje na instytucjonalne i osobowe. Monografia porusza m.in. problem znaczenia rodziny w formowaniu charakteru w okresie dorastania, spectrum zagadnień związanych z ojcostwem, czy potrzeb pokolenia cyfrowego
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
This issue of Sociological Review commemorates the 25th anniversary of the adoption by the UN General Assembly of The Convention on the Rights of the Child on November 20, 1989. It should be recalled that the beginnings of children’s studies and the sociology of childhood coincided in time with the introduction of this treaty, which established international standards for children’s protection and development. The Convention aims at safeguarding the youngest society members from different forms of abuse, exploitation and violence, as well as at promoting their rights to a decent standard of living and to broad social participation. The authors of the articles presented herein, representing the current sociological attitude towards children and youth, follow these assumptions. The articles thus mirror some important attributes of contemporary children’s studies – its cognitive multidimensionality, differentiated quantitative and qualitative methodologies, the shift from “research on children” to “research with children”, scholars’ interest in the results of comparative studies (especially the results of natural sciences), and the concern about the practical implementation of research outcomes. The main topics tackled in this collection of texts are children’s poverty and social inequalities rooted in the first phase of their life cycle, suffering and various risks experienced by children and teenagers, framed in both the national and international contexts, as well as children’s quality of life, youngsters’ well-being, youth participation, civic engagement and the new concept of investing in children. Children, considered as equal social actors and citizens – although still most vulnerable to abuse, discrimination and social exclusion – are presented in the framework of their complicated networks of relationships with peers, adults, collectivities and societies, the welfare state, social policy institutions and other organizations, with the notion to important factors decisive for their present life and their future.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Spis treści [Contents] Artykuły [Articles] Janusz Reykowski: Przemoc a realizacja celów grupowych: perspektywa makropsychologiczna [Violence as the recurring means of reaction in group conflicts: Societal perspective], doi 10.7366/1896180020174101, s. 112–129; Paulina Szostek: Zazdrość romantyczna: kluczowe koncepcje teoretyczne i narzędzia pomiaru [Romantic jealousy: Main theoretical conceptions and measurement instruments], doi 10.7366/1896180020174102, s. 130–141; Robert Balas, Joanna Sweklej: Rola procesów asocjacyjnych i formułowania sądów w nabywaniu i ekspresji postaw [The role of associative and propositional processes in attitude acquisition and expression], doi 10.7366/1896180020174103, s. 142–155; Andrzej Falkowski, Maria Sidoruk-Błach: Siła cech negatywnych w kształtowaniu się podobieństwa: implikacje dla budowania wizerunku marki miasta [The strength of negative features in shaping similarity: Implications for creating the brand image of a city], doi 10.7366/1896180020174104, s. 156–165; Aleksandra Pilarska, Anna Suchańska: Problem adaptacyjnej wartości empatii w kontekście jej związków z poziomem organizacji osobowości [The adaptive value of empathy in the context of its relation to the personality organization level], doi 10.7366/1896180020174105, s. 166–174; Nina Ogińska-Bulik, Magdalena Kobylarczyk: Rola zasobów osobistych i społecznych w kształtowaniu poczucia jakości życia u nastolatków – wychowanków domów dziecka [The role of personal and social resources in the development of a sense of the quality of life in adolescents-children’s homes], doi 10.7366/1896180020174106, s. 175–184. Metody [Methods] Alan Mandal, Marcin Moroń: Skala typów przywiązania do miejsca według typologii Davida M. Hummona (1992): ustrukturyzowana jakościowa metoda badania przywiązania do miejsca zamieszkania [Type of Place Attachment Scale based on Hummon’s (1992) typology: A structured qualitative method of place attachment measurement], doi 10.7366/1896180020174107, s. 185–204; Gabriela Czarnek, Piotr Dragon, Paulina Szwed, Bogdan Wojciszke: Kwestionariusz przekonań politycznych: własności psychometryczne [Political Beliefs Questionnaire: Psychometric properties], doi 10.7366/1896180020174108, s. 205–222; Anita Zbieg, Aleksandra Słowińska, Błażej Żak: Siła relacji interpersonalnej: wstępna weryfikacja koncepcji i metody pomiarowej [Strength of interpersonal relations: Introductory verification of the concept and measurement method], doi 10.7366/1896180020174109, s. 223–239.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again