Form of Work
Artykuły
(13)
Książki
(9)
Publikacje fachowe
(4)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Status
available
(8)
unavailable
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(9)
Author
Hadwin Julie
(2)
Howlin Patricia (1946- )
(2)
Karwala Magdalena
(2)
Patyk Katarzyna
(2)
Baron-Cohen Simon
(1)
Baron-Cohen Simon (1958- )
(1)
Bereda-Rosołek Katarzyna
(1)
Białas-Paluch Katarzyna
(1)
Bąk-Średnicka Anna
(1)
Gumińska Natalia
(1)
Kloskowska Adriana
(1)
Krantz Patricia J
(1)
Lubomirska Anna
(1)
Marczewska Elżbieta
(1)
McClannahan Lynn E
(1)
Mil Sławomir
(1)
Olechowska Agnieszka
(1)
Porter Joseph
(1)
Rubiniec Jolanta
(1)
Sabik Magdalena
(1)
Schopler Eric (1927-2006)
(1)
Szczypczyk Anna
(1)
Szurowska Beata (1973- )
(1)
Walczowska-Dutka Maria
(1)
Wrona Joanna (recenzent)
(1)
Łatacz Katarzyna
(1)
Year
2020 - 2021
(2)
2010 - 2019
(17)
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(1)
Time Period of Creation
2001-
(7)
Country
Poland
(22)
Language
Polish
(22)
Audience Group
Nauczyciele
(3)
Rodzice
(2)
Pedagodzy szkolni
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Subject
Dziecko autystyczne
(22)
Metody nauczania
(8)
Autyzm
(5)
Dziecko chore przewlekle
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Gry i zabawy
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Mowa
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Rodzice
(2)
Uczucia
(2)
Dyskalkulia
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Język dziecka
(1)
Język polski
(1)
Języki
(1)
Klasa szkolna (socjologia)
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Komunikacja wspomagająca
(1)
Komunikowanie się
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczyciele wspomagający
(1)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(1)
Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne
(1)
Poradnictwo zawodowe
(1)
Programy nauczania
(1)
Szkoły
(1)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Wczesna interwencja
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie fizyczne
(1)
Zaburzenia autystyczne
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Zaburzenia wysławiania się
(1)
Subject: time
2001-
(2)
Subject: place
Polska
(1)
Genre/Form
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(3)
Poradnik
(3)
Artykuł problemowy
(2)
Artykuł z pracy zbiorowej
(2)
Poradniki dla rodziców
(2)
Artykuł z czasopisma fachowego
(1)
Poradniki
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(1)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(1)
Zadania i ćwiczenia [Typ publikacji]
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(9)
Medycyna i zdrowie
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
22 results Filter
Article
In basket
No cover
Article
In basket
Book
In basket
Streszczenie: Książka adresowana do osób opiekujacych się dziećmi z uszkodzonym CUN, zwłaszcza z autyzmem. Podano wskazówki do: diagnozy poziomu funkcjonowania dziecka w zakresie sfer rozwojowych, konstruowania programu i realizowania programu terapii (z przykładem tabeli programu dla terapeuty i dla rodziców). Omówiono: etapy nauki komunikacji wg metody ułatwionej komunikacji (UK): bitowanie, czytanie całowyrazowe wg G. Domana; etapy rozwijania mowy czynnej; ćwiczenia stymulacyjne (dot. zmysłów); edukację dziecka z przykładami fragmentów programu dla dziecka autystycznego. Opisano rozwój trójki dzieci i zamieszczono przykładowe wypowiedzi uczniów autorki.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 39852 (1 egz.)
No cover
Article
In basket
No cover
Article
In basket
No cover
Article
In basket
No cover
Article
In basket
Wsparcie rodziny dziecka z autyzmem w systemie edukacji / Elżbieta Marczewska. W: Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. 2016, nr 3, s. 32-37. - 2016.
Bibliogr. s. 37.
Streszcz. ang.
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 42559 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Specjalne potrzeby edukacyjne / Agnieszka Olechowska. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2016. - 324, [1] s. : ilustracje ; 24 cm.
Bibliogr. przy rozdz. Indeks
Streszczenie: Część I. Specjalne potrzeby edukacyjne. Podstawy teoretyczne. Rozdział 1. Geneza i prognoza współcześnie zachodzących i przyszłych zmian w kształceniu i udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej dzieciom i uczniom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,Rozdział 2. Definicja specjalnych potrzeb edukacyjnych i rodzajów specjalnego wsparcia edukacyjnego, Rozdział 3. Specjalne potrzeby a rodzaje niepełnosprawności ─ definiowanie, orzekanie, udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej, możliwości pozyskania środków uzupełniających część oświatową subwencji ogólnej, Rozdział 4. Dynamiczny model definiowania trudności w uczeniu się, Rozdział 5. Zasady pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, Rozdział 6. Prawne podstawy wykrywania, definiowania i zaspokajania specjalnych potrzeb edukacyjnych dzieci, Część II. Specjalne potrzeby edukacyjne na co dzień. Dostosowywanie wymagań. Spotkanie teorii z praktyką, Rozdział 7. Niepełnosprawność ─ modele postrzegania niepełnosprawności, definicje, rodzaje i orzekanie o niepełnosprawności, 7.1. Niepełnosprawność intelektualna,7.2. Niepełnosprawność ruchowa, 7.3. Uszkodzenie słuchu,7.4. Uszkodzenie wzroku, Rozdział 8. Niedostosowanie społeczne lub zagrożenie niedostosowaniem społecznym, Rozdział 9. Szczególne uzdolnienia, Rozdział 10. Specyficzne trudności w uczeniu się,Rozdział 11. Zaburzenia komunikacji językowej,Rozdział 12. Choroba przewlekła,12.1. Otyłość,12.2. Choroby uwarunkowane genetycznie,12.3. Mukowiscydoza,12.4. Cukrzyca,12.5. Epilepsja,12.6. Astma oskrzelowa,Załącznik Rozdział 13. Sytuacje kryzysowe lub traumatyczne, Rozdział 14. Niepowodzenia edukacyjne, Rozdział 15. Zaniedbania środowiskowe związane z sytuacją bytową ucznia i jego rodziny, sposobem spędzania czasu wolnego i kontaktami środowiskowymi, Rozdział 16. Trudności adaptacyjne związane z różnicami kulturowymi lub ze zmianą środowiska edukacyjnego, w tym wcześniejszym kształceniem za granicą Rozdział 17. Autyzm, Część III. Poza ┬specjalne potrzeby edukacyjne├,Rozdział 18. Uniwersalne projektowanie w edukacji (universal design in education), Rozdział 19.Zarządzanie różnorodnością w szkole (diversity management at school).
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 44477 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 46092 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 44479 (1 egz.)
Book
In basket
Program działań terapeutycznych i edukacyjnych dla rodziców osób z cechami ze spektrum autyzmu (ASC) oraz nauczycieli ukierunkowany na stymulowanie trzech poziomów procesów poznawczych: percepcji (co ludzie mogą zobaczyć), wiedzy (co ludzie wiedzą) oraz przekonań (co ludzie myślą) o rzeczach, które są prawdziwe lub fałszywe.
Prezentowany w niniejszej książce program stanowi rozbudowaną i kompleksową propozycję oddziaływań osadzonych w perspektywie rozwojowej. Zaproponowane poziomy rozwojowe w nauczaniu teorii umysłu uwzględniają trzy poziomy procesów poznawczych: percepcję (co ludzie mogą zobaczyć), wiedzę (co ludzie wiedzą) oraz przekonania (co ludzie myślą) o rzeczach, które są prawdziwe lub fałszywe. Program podzielony został na sześć poziomów: POZIOM 1: PROSTE PRZYJMOWANIE PERSPEKTYWY - Rozumienie, że dziecko i nauczyciel mogą widzieć różne rzeczy. POZIOM 2: ZŁOŻONE PRZYJMOWANIE PERSPEKTYWY - Rozumienie, że dziecko i nauczyciel patrzą na coś z innej perspektywy. POZIOM 3: ROZUMIENIE ZASADY „WIDZIEĆ ZNACZY WIEDZIEĆ” - Rozumienie, że ludzie wiedzą tylko o rzeczach (stanach), których doświadczyli bezpośrednio lub pośrednio. POZIOM 4: ROZUMIENIE PRAWDZIWYCH PRZEKONAŃ - Rozumienie, że ludzie mogą mieć przekonania, które są prawdziwe oraz że ich zachowanie jest związane z tymi przekonaniami. POZIOM 5: ROZUMIENIE FAŁSZYWYCH PRZEKONAŃ - Rozumienie, że ludzie mogą mieć przekonania, które są fałszywe, oraz że ich zachowanie jest związane z tymi przekonaniami. POZIOM 6: ROZUMIENIE PRZEKONAŃ DRUGIEGO RZĘDU - Rozumienie, że jedna osoba może myśleć o tym, co myśli druga osoba, oraz wykorzystywanie tego do przewidywania zachowania. [nota wydawcy]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 46093 (1 egz.)
Book
CD
In basket
Książka Josepha Portera, pedagoga specjalnego, stanowi narzędzie pracy, dzięki któremu nauka czytania ze zrozumieniem staje się łatwiejsza zarówno dla nauczycieli, jak i uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Autor opracował dziewięćdziesiąt, podzielonych na dziewięć poziomów, niezwykłych lekcji o zwierzętach i aż osiemnaście arkuszy pracy. Arkusze występują w czterech wariantach, a każdemu z nich towarzyszy scenariusz zajęć. Na poszczególnych poziomach znajdują się po dwa ćwiczenia budowania zdań, które służą rozwijaniu umiejętności obserwacyjnych oraz pomagają przekładać je na język mówiony i pisany. Oprócz gotowych scenariuszy lekcji w każdej jednostce tematycznej przedstawiono liczne propozycje ćwiczeń dodatkowych wzbogacających zajęcia o projekty plastyczne, muzykę, literaturę i filmy. Autor przekazał również cenne rady dotyczące zorganizowania sali lekcyjnej w taki sposób, aby panowała w niej atmosfera wspierająca efektywne nauczanie. Załączona do książki płyta CD zawiera wszystkie arkusze pracy, scenariusze lekcji, pomoce wizualne i formularze oceny w wersji do druku.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 44795 (1 egz.)
Book
In basket
(Zindywidualizowana ocena i terapia dzieci autystycznych oraz dzieci z zaburzeniami rozwoju. 3 t. 3)
Bibliogr. s. 12, 273-277. - Indeksy.
Streszczenie: Tłumaczenie amerykańskiego opracowania adresowanego do rodziców i nauczycieli dzieci dotkniętych autyzmem. Przedstawiono 296 ćwiczeń w dziesięciu dziedzinach np. motoryka, koordynacja wzrokowo-ruchowa, działania poznawcze, samodzielność, uspołecznienie. Są to ćwiczenia dla dzieci w wieku 0-6 lat lub na tym poziomie rozwoju. Dorosły musi odpowiednio dobrać ćwiczenia do specyficznych potrzeb dziecka. Każde ćwiczenie opisano wg struktury: nazwa ćwiczenia i wiek dziecka, cel, zadanie, pomoce, procedura, niektóre uzupełniono rys. W ostatniej grupie "Zachowanie" podano przykł. zaburzonych zachowań dzieci w starszym wieku pozostających na poziomie wcześniejszych okresów rozwoju wraz ze sposobem interwencji. Ćwiczenia mogą być wykorzystywane przez rodziców małych, zdrowych dzieci.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 33230 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again