Forma i typ
Książki
(6)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(5)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(6)
Autor
Bogdanowicz Marta (1943- )
(3)
Kisiel Bożena
(2)
Arusztowicz Barbara
(1)
Bogdanowicz Marcin
(1)
Brearley Gill
(1)
Bąkowski Wojciech (1956- )
(1)
Dońska-Olszko Małgorzata
(1)
Jegier Aneta
(1)
Kasica Alicja
(1)
Przasnyska Maria
(1)
Sherborne Veronica (1922-1990)
(1)
Szurowska Beata (1973- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(3)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Temat
Dziecko niepełnosprawne
(3)
Dziecko niepełnosprawne ruchowo
(3)
Gry i zabawy ruchowe
(3)
Metoda Sherborne
(3)
Ruchy
(3)
Dzieci
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko niesłyszące
(1)
Dziecko przewlekle chore
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Dziecko zaniedbane
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Gimnastyka lecznicza
(1)
Gry i zabawy
(1)
Język migowy
(1)
Kompetencje emocjonalne
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Komunikacja wspomagająca
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Rozwój emocjonalny
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Socjalizacja
(1)
Uczniowie klas początkowych
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Psychologia
(1)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30861 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. - Indeks.
Streszczenie: Książka poświęcona dzieciom niepełnosprawnym ruchowo i przewlekle chorym, często z dodatkowymi upośledzeniami. Krótko omówiono konsekwencje emocjonalne najczęściej występujących u dzieci rodzajów niepełnosprawności, zaburzenia w porozumiewaniu się i rodzaje metod komunikacji alternatywnej. Do zrozumienia dzieci ze specjalnym potrzebami edukacyjnymi zastosowano model poczucia straty. Przedstawiono terapię dzieci i młodzieży nakierowaną na ich problemy emocjonalne lub stany depresyjne - opis jest ilustrowany przykładami przypadków (wykorzystano też alternatywne metody porozumiewania się). Omówiono cechy i umiejętności potrzebne terapeucie. Zamieszczono słowniczek stosowanych terminów, użyteczny indeks zagadnień, wykaz 11 polskich organizacji działających na rzecz dzieci niepełnosprawnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36977, 35935 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 131.
Streszczenie: Jedyny autorski podr. do metody ruchu rozwijającego adresowany do naucz. i opiekunów dzieci. Autorka prop. wykorzystanie metody do wspierania i stymulowania rozwoju dzieci oraz młodzieży i dorosłych upośl. fiz. i psych. Metoda może być także wykorzystywana przez rodziców we wspieraniu rozwoju dzieci bez zaburzeń. Wykorzystując teorię Labana autorka prop. zestaw ćw. - doświadczeń ruchowych opartych na potrzebie ruchu i kontaktu. Podr. dzieli się na 5 części: "Czego uczymy"; "Dlaczego uczymy"; "Jak uczymy"; "Specjalne wyzwania" - w tej części potrzeby dzieci i dorosłych z głębokimi i sprzężonymi zaburzeniami i zajęcia ruchowe z dziećmi (głównie), z którymi trudno nawiązać kontakt; ostatnią część stanowi streszczenie teorii ruchu rozwijającego - w streszczeniu tym wypunktowano korzyści dla dzieci płynące z ruchu rozwijającego w sferze rozwoju fiz. i rozwoju osobowości. Ważny element podr. stanowią wybrane przez autorkę fot.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34667, 34666 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39518, 37986 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34677 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Stanowi uzupełnienie do materiałów szkoleniowych MEN w 2010 r.
Bibliografia przy rozdziałach.
Wychowanie emocjonalno-społeczne jest trudnym zadaniem, jakie stoi przed dorosłymi, zajmującymi się dziećmi ze specjalnymi potrzebami. Ten obszar rozwojowy powinien być wspierany zarówno w domu, jak i w przedszkolu czy szkole. Istotne jest położenie nacisku na rozwijanie u dzieci umiejętności radzenia sobie z odreagowywaniem napięcia fizycznego i emocjonalnego oraz wspieranie umiejętności z zakresu budowania relacji w grupie. Takim dzieciom łatwiej jest sprostać nowym wyzwaniom oraz żyć w zgodzie ze sobą i innymi. Książka jest adresowana do osób zajmujących się wychowaniem, opieką i profesjonalną pomocą dzieciom ze specjalnymi potrzebami. Intuicyjne podążanie za rozumowaniem dziecięcym i tłumaczenie społecznego świata jest bowiem ważnym elementem wspomagania dziecięcego rozwoju. [Nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 45267 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej