Form of Work
Artykuły
(28)
Książki
(13)
Publikacje naukowe
(10)
Publikacje fachowe
(3)
E-booki
(1)
IBUK Libra
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Status
available
(13)
Branch
Wypożyczalnia
(13)
Author
Brzozowska Ewa
(2)
Konieczna Iwona
(2)
Lipińska-Lokś Jolanta
(2)
Wiśniewska Karolina
(2)
Wrona Joanna (recenzent)
(2)
Czapla Joanna
(1)
Dębska Elżbieta
(1)
Godawa Joanna (pedagogika)
(1)
Goraj Magdalena
(1)
Gołaska Paulina
(1)
Góralczyk Ewa
(1)
Jachimczak Beata
(1)
Jarmużek Joanna
(1)
Jarzębińska Aneta
(1)
Jegier Aneta
(1)
Klinowska Elżbieta (nauczyciel)
(1)
Kulik Agnieszka
(1)
Kępski Czesław (1939- )
(1)
Lorens Roman
(1)
Maciarz Aleksandra (1937-2011)
(1)
Masiarek Mariusz
(1)
Moczia Krystyna
(1)
Mroczek-Żal Justyna
(1)
Niepokólczycka-Gac Jagna
(1)
Nowotnik Anna
(1)
Olechowska Agnieszka
(1)
Parczewska Teresa
(1)
Peret Justyna
(1)
Piechowiak Katarzyna (nauki medyczne)
(1)
Pietrusewicz Benigna
(1)
Sierant Iwona
(1)
Surowiec Katarzyna
(1)
Szurowska Beata (1973- )
(1)
Szypowska Agnieszka
(1)
Słomczyńska-Pierzchalska Małgorzata
(1)
Witkowski Daniel
(1)
Wydawnictwo Naukowe PWN
(1)
Zduńczyk Beata
(1)
Zimon Agata
(1)
Ziółkowska Beata (1967- )
(1)
Łoskot Małgorzata
(1)
Źródlak Małgorzata
(1)
Year
2010 - 2019
(37)
2000 - 2009
(5)
Time Period of Creation
2001-
(19)
Country
Poland
(42)
Language
Polish
(42)
Audience Group
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Rodzice
(1)
Subject
Dziecko przewlekle chore
(31)
Dziecko chore przewlekle
(10)
Cukrzyca
(6)
Dziecko autystyczne
(4)
Dziecko chore
(4)
Dziecko zdolne
(4)
Pedagogika terapeutyczna
(4)
Dziecko chore na cukrzycę
(3)
Dziecko niedosłyszące
(3)
Dziecko trudne
(3)
Dziecko z ADHD
(3)
Niepowodzenia szkolne
(3)
Rodzice
(3)
Socjalizacja
(3)
Uczeń przewlekle chory
(3)
Uczniowie klas początkowych
(3)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Cukrzyca typu I
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
Nauczanie
(2)
Nauczyciele
(2)
Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne
(2)
Szkolnictwo
(2)
Szkoły przyszpitalne
(2)
Wychowanie
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Alergia
(1)
Alkoholizm w rodzinie
(1)
Astma oskrzelowa
(1)
Autodestruktywność
(1)
Bajkoterapia
(1)
Celiakia
(1)
Choroba sieroca
(1)
Choroby dziecięce
(1)
Choroby psychosomatyczne
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dieta bezglutenowa
(1)
Dyskalkulia
(1)
Dziecko chore na padaczkę
(1)
Dziecko niepełnosprawne ruchowo
(1)
Dziecko niesłyszące
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Dziecko zaniedbane
(1)
Dziewczęta
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Gry i zabawy
(1)
Jakość życia
(1)
Język niemiecki
(1)
Języki obce
(1)
Klasa szkolna (socjologia)
(1)
Kompetencje emocjonalne
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Metoda Montessori
(1)
Metody nauczania
(1)
Mutyzm
(1)
Młodzież chora przewlekle
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Obrzędy przejścia
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Poradnictwo zawodowe
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Praca socjalna
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Rehabilitacja medyczna
(1)
Rodzina
(1)
Rodzina zastępcza
(1)
Rodzinny dom dziecka
(1)
Rozwój emocjonalny
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Rozwój psychospołeczny
(1)
Samotność
(1)
Status społeczny
(1)
Substancje uzależniające
(1)
Szkolnictwo specjalne
(1)
Szkoła
(1)
Twórczość dziecięca
(1)
Uczenie się
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Uczucia
(1)
Van Gennep, Arnold
(1)
Współdziałanie
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Wychowanie fizyczne
(1)
Wykluczenie społeczne
(1)
Subject: work
Rites de passage
(1)
Subject: time
2001-
(10)
1989-2000
(2)
1901-2000
(1)
Subject: place
Polska
(5)
Genre/Form
Artykuł z pracy zbiorowej
(8)
Artykuł problemowy
(7)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(7)
Praca zbiorowa
(3)
Artykuł z czasopisma naukowego
(2)
Poradnik
(1)
Przepisy kulinarne
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(13)
Medycyna i zdrowie
(6)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Psychologia
(2)
Kulinaria
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
43 results Filter
Book
In basket
Zapraszamy do zapoznania się z Poradnikiem, w którym piszemy: o czym powinniśmy porozmawiać z wychowawcą i dyrekcją szkoły, jak sprawdzić szkolną stołówkę, czy możliwy jest bezglutenowy obiad w szkole, jak przekazać informacje o diecie dziecka jego kolegom i koleżankom oraz ich rodzicom, aby potrafili i nie bali się ugościć naszego bezglutenowca, jakie są zasady bezpiecznego przygotowywania bezglutenowych posiłków, jak pomóc dziecku wyjechać na zieloną szkołę lub wycieczkę, co zapakować do śniadaniówki naszego ucznia. Ten podstawowy pakiet informacji będziemy sukcesywnie poszerzać o nowe materiały dla rodziców i szkoły. Chcielibyśmy, aby coraz więcej szkół w Polsce było przyjaznych dzieciom na diecie bezglutenowej. Będziemy się starać nawiązać w tej kwestii współpracę z odpowiednimi instytucjami, ale niewiele uda się zmienić bez pracy u podstaw, pomiędzy rodzicami dzieci z celiakią a ich nauczycielami. Wierzymy głęboko, że kropla drąży skałę. Dlatego apelujemy do wszystkich rodziców – nie bójcie się mówić o celiakii i diecie bezglutenowej, przekazujcie materiały edukacyjne najbliższemu otoczeniu swojego dziecka, uczcie empatii. [nota wydawcy]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 46135 (1 egz.)
Book
In basket
Specjalne potrzeby edukacyjne / Agnieszka Olechowska. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2016. - 324, [1] s. : il. ; 24 cm.
Bibliogr. przy rozdz. Indeks
Streszczenie: Część I. Specjalne potrzeby edukacyjne. Podstawy teoretyczne. Rozdział 1. Geneza i prognoza współcześnie zachodzących i przyszłych zmian w kształceniu i udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej dzieciom i uczniom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,Rozdział 2. Definicja specjalnych potrzeb edukacyjnych i rodzajów specjalnego wsparcia edukacyjnego, Rozdział 3. Specjalne potrzeby a rodzaje niepełnosprawności ─ definiowanie, orzekanie, udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej, możliwości pozyskania środków uzupełniających część oświatową subwencji ogólnej, Rozdział 4. Dynamiczny model definiowania trudności w uczeniu się, Rozdział 5. Zasady pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, Rozdział 6. Prawne podstawy wykrywania, definiowania i zaspokajania specjalnych potrzeb edukacyjnych dzieci, Część II. Specjalne potrzeby edukacyjne na co dzień. Dostosowywanie wymagań. Spotkanie teorii z praktyką, Rozdział 7. Niepełnosprawność ─ modele postrzegania niepełnosprawności, definicje, rodzaje i orzekanie o niepełnosprawności, 7.1. Niepełnosprawność intelektualna,7.2. Niepełnosprawność ruchowa, 7.3. Uszkodzenie słuchu,7.4. Uszkodzenie wzroku, Rozdział 8. Niedostosowanie społeczne lub zagrożenie niedostosowaniem społecznym, Rozdział 9. Szczególne uzdolnienia, Rozdział 10. Specyficzne trudności w uczeniu się,Rozdział 11. Zaburzenia komunikacji językowej,Rozdział 12. Choroba przewlekła,12.1. Otyłość,12.2. Choroby uwarunkowane genetycznie,12.3. Mukowiscydoza,12.4. Cukrzyca,12.5. Epilepsja,12.6. Astma oskrzelowa,Załącznik Rozdział 13. Sytuacje kryzysowe lub traumatyczne, Rozdział 14. Niepowodzenia edukacyjne, Rozdział 15. Zaniedbania środowiskowe związane z sytuacją bytową ucznia i jego rodziny, sposobem spędzania czasu wolnego i kontaktami środowiskowymi, Rozdział 16. Trudności adaptacyjne związane z różnicami kulturowymi lub ze zmianą środowiska edukacyjnego, w tym wcześniejszym kształceniem za granicą Rozdział 17. Autyzm, Część III. Poza ┬specjalne potrzeby edukacyjne├,Rozdział 18. Uniwersalne projektowanie w edukacji (universal design in education), Rozdział 19.Zarządzanie różnorodnością w szkole (diversity management at school).
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 44477 (1 egz.)
No cover
No cover
Book
In basket
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia przy pracach.

W publikacji zawarto artykuły:
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 44292 (1 egz.)
No cover
No cover
Article
In basket
Article
In basket
No cover
Article
In basket
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 41879, 38536 (2 egz.)
Book
In basket
(Engram)
Stanowi uzupełnienie do materiałów szkoleniowych MEN w 2010 r.
Bibliografia przy rozdziałach.
Wychowanie emocjonalno-społeczne jest trudnym zadaniem, jakie stoi przed dorosłymi, zajmującymi się dziećmi ze specjalnymi potrzebami. Ten obszar rozwojowy powinien być wspierany zarówno w domu, jak i w przedszkolu czy szkole. Istotne jest położenie nacisku na rozwijanie u dzieci umiejętności radzenia sobie z odreagowywaniem napięcia fizycznego i emocjonalnego oraz wspieranie umiejętności z zakresu budowania relacji w grupie. Takim dzieciom łatwiej jest sprostać nowym wyzwaniom oraz żyć w zgodzie ze sobą i innymi. Książka jest adresowana do osób zajmujących się wychowaniem, opieką i profesjonalną pomocą dzieciom ze specjalnymi potrzebami. Intuicyjne podążanie za rozumowaniem dziecięcym i tłumaczenie społecznego świata jest bowiem ważnym elementem wspomagania dziecięcego rozwoju. [Nota wydawcy]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 45267 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again