Forma i typ
Książki
(18)
Publikacje naukowe
(7)
Publikacje fachowe
(6)
Artykuły
(5)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Dostępność
dostępne
(17)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(18)
Autor
Bogdanowicz Marta (1943- )
(3)
Kołodziejska Dorota
(3)
Naprawa Renata
(3)
Tanajewska Alicja
(3)
Kwaśny Wojciech
(2)
Myszkowski Leon (1919-2010)
(2)
Stenderski Włodzimierz
(2)
Burczyk Irena
(1)
Cudak Henryk (1940- )
(1)
Derewlana Hanna
(1)
Dołęga Zofia
(1)
Goddard Sally (1957- )
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(1)
Jegier Aneta
(1)
Karwowska-Struczyk Małgorzata
(1)
Klimkowska Lucyna
(1)
Kochanowska Ewa
(1)
Lew-Koralewicz Aneta
(1)
Lewandowska Ewa (pedagog)
(1)
Macińska Magdalena
(1)
Marek Elżbieta
(1)
Nadrowska Katarzyna
(1)
Nartowska Hanna (1923-2009)
(1)
Papp Luca
(1)
Piątkowski Ryszard
(1)
Rączkowska Marzena
(1)
Szmalec Jacek
(1)
Uniwersytet Śląski w Katowicach Wydawnictwo
(1)
Wasik Iwona
(1)
Woodhead Martin
(1)
Wosińska Beata
(1)
Zielińska Ewa (pedagog)
(1)
Zwolińska Ewa A
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(13)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(3)
1980 - 1989
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
1901-2000
(5)
1989-2000
(3)
1945-1989
(2)
Kraj wydania
Polska
(23)
Język
polski
(23)
Odbiorca
Nauczyciele przedszkoli
(4)
Terapeuci pedagogiczni
(4)
Nauczyciele nauczania początkowego
(3)
Rodzice
(3)
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Studenci
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Temat
Dziecko w wieku przedszkolnym
(22)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(11)
Dojrzałość szkolna
(10)
Wychowanie przedszkolne
(5)
Diagnoza pedagogiczna
(4)
Dziecko ryzyka dysleksji
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(4)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(3)
Metoda Dobrego Startu
(3)
Uczniowie klas początkowych
(3)
Dziecko
(2)
Rodzice
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Barwy
(1)
Diagnoza
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Integracja sensoryczna
(1)
Muzykoterapia
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Niemowlę
(1)
Opinia publiczna
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Przedszkola
(1)
Rodzicielstwo
(1)
Sprawność motoryczna
(1)
Słuch
(1)
Terapia behawioralna
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Testy psychologiczne
(1)
Trudności wychowawcze
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Wzrok
(1)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(1)
Zachowanie
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Żłobki
(1)
Temat: czas
2001-
(7)
1901-2000
(5)
1945-1989
(4)
1989-2000
(2)
Temat: miejsce
Polska
(9)
Czechy
(2)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Gatunek
Raport z badań
(11)
Poradnik
(4)
Artykuł z czasopisma naukowego
(3)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(3)
Artykuł problemowy
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Artykuł z pracy zbiorowej
(1)
Monografia
(1)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(10)
Psychologia
(5)
Medycyna i zdrowie
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
23 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Diagnoza psychologiczna dzieci w wieku przedszkolnym / pod red. Zofii Dołęgi. - Wyd. 2. - Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 2006. - 222, [2] s. : ilustracje kolor., err. ; 24 cm.
(Podręczniki i Skrypty Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach ISSN ISSN 1644-0552 nr 51)
Bibliogr. przy pracach
Streszczenie: W prezentowanej książce omówiono teoretyczne założenia diagnozy i metodologiczne problemy z nią związane. Podano cele, zasady i warunki stawiania diagnoz psychologicznych dla dzieci w wieku przedszkolnym (od 3 do 7 roku życia). Zawarto przegląd metod, technik i narzędzi służących ocenie psychologicznej ww. dzieci. Zaprezentowano diagnozę w sferze: fizycznej, językowej, sensomotorycznej, intelektualnej (Skala Inteligencji D. Wechslera, Test Matryc Ravena, Skala Dojrzałości Umysłowej, Skala Leitera, Rysunek Postaci Ludzkiej), emocjonalno-społecznej (Test Bender-Koppitz, Kwestionariusz Temperamentu A.H. Bussa, Test Stosunków Rodzinnych, Rysunek Rodziny, Test Dom Drzewo Człowiek, Kwestionariusz CBI, Test Apercepcji Tematycznej, Skala Poczucia Kontroli, Kwestionariusz Zwierzyniec), moralnej i religijnej oraz typologię niepokojących zachowań dzieci (np. ADHD, płaczliwość).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39767 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Badanie gotowości szkolnej / Hanna Derewlana, Beata Wosińska. - Wyd. 2. zm. - Warszawa : Nowa Era, 2011. - 56 s. : ilustracje ; 28 cm.
(Entliczek Pentliczek)
Bibliogr. s. 55-56
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42442, 42441 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 42036 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Bibliogr. s. 71-[72]
Streszczenie: Autorki definiują pojęcie gotowości edukacyjnej. Opisują najważniejsze obszary rozwoju dziecka: dojrzałość fizyczną i motoryczną, dojrzałość umysłową (poznawczą), emocjonalną i społeczną. Publikacja zawiera arkusz niezbędny do diagnozy gotowości edukacyjnej dziecka. Powstał on na podstawie koncepcji badań dojrzałości szkolnej Aliny Szemińskiej (opublikowany 40 lat temu w pracy "Zapisy do klasy pierwszej szkoły podstawowej"). Autorki zaproponowały również ciekawe scenariusze zajęć, wskazówki dotyczące sposobu obserwacji pedagogicznej dzieci podczas ich diagnozowania oraz zasady informowania rodziców o poziomie gotowości szkolnej dziecka. Uzupełnieniem przewodnika są karty pracy używane podczas diagnozowania dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42267 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 23096, 23095 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43678 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43806 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43679 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41683 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. podm. s. 127. Indeks
Streszczenie: Przyjęta w pracy perspektywa interdyscyplinarna pozwoliła na dokonanie przeglądu współczesnych tendencji w zakresie teorii i praktyki wczesnej interwencji. W pierwszej części "Postępowanie prewencyjne i wczesna interwencja w aspekcie medycznym" został omówiony problem w jego wymiarze prewencyjnym (kobiety ciężarne, noworodki). Druga część "Wspomaganie rozwoju dziecka i psychopedagogiczna pomoc rodzinie" to artykuły tematycznie związane z problematyką psychopedagogicznego funkcjonowania rodziny wychowującej dziecko niepełnosprawne. Ostatnia część "Współczesne tendencje we wczesnej interwencji" poświęcono przedstawieniu aktualnych tendencji w zakresie opieki i wsparcia dziecka i jego rodziny w systemie krajów UE i w perspektywie polskich rozwiązań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42862 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47360 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46091 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszczenie: Raport dotyczy jakości programów opieki i edukacji dzieci w krajach zamożnych (Francja) oraz w krajach rozwijających się (Kenia, Wenezuela, Indie). Przedstawiono poziom nakładów przeznaczanych na zaspokojenie potrzeb i praw dziecka oraz na prowadzoną
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35374 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 265-276.
Praca powstała na podstawie badań przeprowadzonych w 1997 r. w Polsce centralnej. Badaniami objęto 600 rodziców. Omówiono: cechy współczesnej rodziny, przygotowanie małżonków do rodzicielstwa, funkcje opiekuńczo-wychowawcze rodziny dziecka w okresie niemowlęcym (zadania rodziców, rozwój dziecka, zaspokajanie potrzeb dziecka, sytuacje zabawowe), poniemowlęcym (rozwój dziecka, wiedza rodziców i stosowane metody wychowawcze) i przedszkolnym (rozwój dziecka, znaczenie rodziny, świadomość wychowawcza rodziców, kary i nagrody, współdziałanie z przedszkolem, rola zabawy, wpływ rodziny na aktywność twórczą dziecka). Praca jest udoskonaloną wersją pracy "Znaczenie rodziny w rozwoju i wychowaniu małego dziecka".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37450 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Metoda Dobrego Startu / Marta Bogdanowicz ; [fotografie Ryszard Piątkowski / WSiP]. - Wydanie trzecie zmienione. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne Spółka Akcyjna, 1999. - 96, [1] strona, [16] stron tablic : fotografie, ilustracje, wykresy ; 20x22 cm.
Bibliografia na stronach 83-85, wykaz śpiewników na stronach 96-[97].
Metoda Dobrego Startu (MDS) służy do wspierania rozwoju psychomotorycznego dziecka, rehabilitacji psychomotorycznej i edukacji z zastosowaniem polisensorycznego uczenia się. W niniejszym podręczniku stosowania Metody zaprezentowano jej zastosowanie do pracy z dziećmi 6-7-letnimi z grup ryzyka dysleksji. Przedstawiono: główne założenia MDS, metodę Le Bon Depart i jej modyfikacje, strukturę zajęć prowadzonych MDS, porównanie MDS z metodą ruchu rozwijającego, wskazówki do zajęć MDS, wyniki badań efektywności MDS w pracy z dziećmi dyslektycznymi oraz z dziećmi autystycznymi, badań wpływu MDS na dojrzałość szkolną, na integrację percepcyjno-motoryczną. Zamieszczono przykładowy scenariusz zajęć w klasie 0 (z materiałami pomocniczymi).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35991 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 111-116.
Streszczenie w języku angielskim.
Praca będąca efektem eksperymentalnych badań własnych nad skutecznością oddziaływań wyrównawczych prowadzonych z muzyką i bez muzyki przeprowadzonych w l. 1985-86. Przedmiotem badań były dzieci sześcioletnie z bydgoskich przedszkoli wykazujące fragmentaryczne deficyty rozwojowe. W rozdz. 1. stanowiącym podstawę teoretyczną zarysowano perspektywy nauczania dzieci z trudnościami w nauce, omówiono warunki efektywnego oddziaływania korekcyjno-wyrównawczego i znaczenie terapeutyczne muzyki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34672 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej