Form of Work
Artykuły
(49)
Publikacje naukowe
(42)
Publikacje fachowe
(8)
Książki
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
E-booki
(1)
IBUK Libra
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Status
available
(2)
unavailable
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(3)
Author
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(4)
Kłysz-Sokalska Natalia
(3)
Szmalec Jacek
(2)
Zaręba Monika (pedagog)
(2)
Afzal Uz
(1)
Bednarkowa Wiga
(1)
Bylica Urszula
(1)
Cudowska Agata
(1)
Cywińska Małgorzata (1958- )
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Farnicka Marzanna
(1)
Gembara Urszula
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(1)
Górniok-Naglik Alina
(1)
Janiszewska Renata (1961- )
(1)
Jopkiewicz Agata
(1)
Jopkiewicz Andrzej
(1)
Just Monika Autor
(1)
Kapuścińska Agnieszka (pedagog)
(1)
Konieczny Jolanta (pedagog)
(1)
Kopaczyńska Iwona
(1)
Krauze-Sikorska Hanna
(1)
Kruszewska Aleksandra
(1)
Kwiatkowska Karolina
(1)
Kwiatkowski Stefan
(1)
Lulek Barbara
(1)
Marchlik Paulina
(1)
Masłowska Monika
(1)
Murawska Barbara (pedagog)
(1)
Nawrocka-Rohnka Joanna
(1)
Nowak Stanisław Bogdan
(1)
Nyczaj-Drąg Mirosława
(1)
Orawiec Renata
(1)
Ostrowska Alicja (pedagog)
(1)
Paczkowska Agnieszka
(1)
Paszenda Iwona
(1)
Paśko Jan Rajmund
(1)
Piotrowska Klaudia
(1)
Piotrowski Marek (pedagog)
(1)
Podgórska Anna (nauczyciel)
(1)
Podgórska Beata (pedagog)
(1)
Przybysz-Zaremba Małgorzata
(1)
Raszka Renata
(1)
Ryżewska Magdalena
(1)
Różańska Aniela
(1)
Sikorska Joanna (edukacja medialna)
(1)
Sowińska Halina
(1)
Swędrowska Małgorzata (1974- )
(1)
Szempruch Jolanta
(1)
Tuzinek Stanisław
(1)
Twaróg-Kanus Agnieszka
(1)
Wiatrowska Leokadia
(1)
Wiażewicz-Wójtowicz Paula
(1)
Wichrowska Kamila
(1)
Wieczór Elżbieta
(1)
Wiśniewska Angelika
(1)
Wąsik Barbara (pedagog)
(1)
Zaręba Anita (internista)
(1)
Żernik Klaudia
(1)
Year
2020 - 2021
(15)
2010 - 2019
(38)
Time Period of Creation
2001-
(50)
Country
Poland
(53)
Language
Polish
(53)
Audience Group
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Psycholodzy
(1)
Rodzice
(1)
Terapeuci
(1)
Subject
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(51)
Pedagogika wczesnoszkolna
(18)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(13)
Nauczanie początkowe
(13)
Nauczyciele nauczania początkowego
(8)
Dojrzałość szkolna
(6)
Uczniowie klas początkowych
(6)
Kreatywność
(5)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(5)
Wsparcie edukacyjne
(4)
Diagnoza pedagogiczna
(3)
Kształcenie
(3)
Metody nauczania
(3)
Twórczość dzieci i młodzieży
(3)
Umuzykalnianie
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Mindfulness
(2)
Obowiązek szkolny
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Radzenie sobie ze stresem
(2)
Refleksyjność
(2)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(2)
Sprawność motoryczna
(2)
Status społeczny
(2)
Studenci
(2)
Szkolnictwo
(2)
Twórczość
(2)
Wcześniak
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Zdolności
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Autorytet
(1)
Badania porównawcze
(1)
Bajki i baśnie
(1)
Bajkoterapia
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
Czytanie ze zrozumieniem
(1)
Dyskurs podręcznikowy
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko przewlekle chore
(1)
Dziecko zdolne
(1)
E-learning
(1)
E-podręcznik
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja ekonomiczna
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Filozofowanie z dziećmi
(1)
Gibbs, John C.
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Grupy społeczne
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Grywalizacja
(1)
Integracja sensoryczna
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Klimat szkoły
(1)
Kompetencje kluczowe
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Kultura szkoły
(1)
Lęk
(1)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(1)
Metodologia
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Nauczanie języków
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele plastyki
(1)
Nauka czytania
(1)
Nauki kognitywne
(1)
Neuropsychologia dziecięca
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Nieśmiałość
(1)
Ocenianie kształtujące
(1)
Oczekiwanie
(1)
Odporność psychiczna
(1)
Odrzucenie rówieśnicze
(1)
Orientacje społeczne
(1)
Otwartość poznawcza
(1)
Pedagogika artystyczna
(1)
Percepcja wzrokowa
(1)
Pismo
(1)
Placówki opiekuńczo-wychowawcze
(1)
Podręcznik
(1)
Poradnie psychologiczno-pedagogiczne
(1)
Postawa ciała
(1)
Postawy rodzicielskie
(1)
Postmodernizm
(1)
Praca pozalekcyjna
(1)
Przedszkolaki
(1)
Przyjaźń
(1)
Psy
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Rodzice
(1)
Rodzina
(1)
Subject: time
2001-
(45)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Subject: place
Polska
(32)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(3)
Dąbrowa Górnicza (woj. śląskie)
(1)
Gmina Czaplinek (woj. zachodniopomorskie, pow. drawski)
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Genre/Form
Artykuł z pracy zbiorowej
(38)
Artykuł problemowy
(28)
Raport z badań
(14)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(11)
Artykuł z czasopisma naukowego
(3)
Artykuł fachowy
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Gry i zabawy
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
Poradnik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(46)
Psychologia
(7)
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Biologia
(4)
Medycyna i zdrowie
(3)
Kultura i sztuka
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Rozwój osobisty
(1)
53 results Filter
E-book
In basket
Czynnikiem kształtującym relacje jest stosunek uczniów do nauczycieli, a także nauczycieli do uczniów. Stosunek ten zaś jest zmienny w czasie. Z tego powodu podobną zmiennością charakteryzować się będą również same relacje. Rozważania nad nimi są zatem ciągle aktualne. Rola nauczyciela w szkole jest jasno określona – polega ona na uczeniu i wychowywaniu. Jako że jest to obowiązek wynikający wprost ze stosunku pracy, większość nauczycieli stara się to robić w sposób odpowiedziany i rzetelny. Określona jest także rola ucznia – ma on nabywać umiejętności przewidziane w programie nauczania oraz poddawać się działaniu procesu wychowawczego. O ile jednak nauczyciel musi robić to, co ma przykazane, o tyle uczeń może, ale nie musi. Nauczyciel podejmuje się wypełniać swoje obowiązki świadomie i dobrowolnie, natomiast uczeń jest objęty obowiązkiem uczęszczania do szkoły. Z tego powodu ich relacje są rożne. To przede wszystkim nauczyciel powinien dbać o poprawne relacje, aby ucznia nie zrażać do nauki, a wręcz przeciwnie – zachęcać. Poprawne relacje to nie „nadskakiwanie” uczniom, ale rozważne działania w celu ich mobilizacji. Tematem wiodącym w niniejszej monografii jest uczeń i nauczyciel we współczesnej szkole w rożnych kontekstach pedagogicznej rzeczywistości. Pisząc o współczesnych problemach pedagogiki, nie można zapominać o jej przeszłości. Od tego nie da się uciec, bowiem przeszłość zawsze wywiera piętno na współczesności. Publikacja ukazuje, jak rożne czynniki – na pozór nieistotne – mogą wpływać na relacje uczeń–nauczyciel. Autorzy poszczególnych rozdziałów podejmują refleksje nad wpływem sposobu i rodzaju nauczania oraz innowacyjnych działań nauczyciela na relacje uczeń–nauczyciel. Odrębnym i ważnym zagadnieniem poruszanym przez nich jest oddziaływanie rożnych czynników – w tym między innymi roli samego nauczyciela, jak również czynników pozadydaktycznych – na relacje uczeń–nauczyciel.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again