Forma i typ
Publikacje naukowe
(527)
Artykuły
(522)
Książki
(93)
Publikacje fachowe
(36)
Publikacje dydaktyczne
(6)
E-booki
(5)
IBUK Libra
(5)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(91)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(93)
Autor
Dolata Roman
(5)
Bilewicz-Kuźnia Barbara
(4)
Marchlik Paulina
(4)
Siemionow Justyna
(4)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(3)
Kopciewicz Lucyna (1972- )
(3)
Koterwas Agnieszka
(3)
Kowalska Ewa (pedagog)
(3)
Magda-Adamowicz Marzenna
(3)
Nowicka Marzenna (1962- )
(3)
Pawłowska Sylwia
(3)
Reczek-Zymróz Łucja
(3)
Szmalec Jacek
(3)
Wieczór Elżbieta
(3)
zbiorowa Praca
(3)
Łukasiewicz-Wieleba Joanna
(3)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(3)
Antoszewska Beata
(2)
Bobik Bogumiła
(2)
Borawska-Kalbarczyk Katarzyna
(2)
Bougsiaa Hussein
(2)
Brzeziński Jerzy (1947- )
(2)
Buła Anna
(2)
Cieślikowska-Ryczko Angelika
(2)
Cudowska Agata
(2)
Czudek-Ślęczka Sonia
(2)
Cęcelek Grażyna
(2)
Domagała Aneta
(2)
Domański Henryk (1952- )
(2)
Drost-Rudnicka Małgorzata
(2)
Dudel Barbara
(2)
Długosz Piotr
(2)
Granat Anna
(2)
Grygiel Paweł
(2)
Gumienny Beata
(2)
Jarzębińska Aneta
(2)
Jasińska-Maciążek Aleksandra
(2)
Kazanowski Zdzisław (1966- )
(2)
Kisiel Mirosław
(2)
Kochanowska Ewa
(2)
Kossewska Joanna (1963- )
(2)
Kozielska Joanna
(2)
Krasiejko Izabela
(2)
Kuszak Kinga
(2)
Kwaśny Wojciech
(2)
Lubomirska Krystyna
(2)
Lulek Barbara
(2)
Marek Elżbieta
(2)
Mendel Maria (1960- )
(2)
Mickiewicz Kinga
(2)
Mirecka Urszula
(2)
Morańska Danuta
(2)
Mudło-Głagolska Karolina
(2)
Mydłowska Beata
(2)
Myszkowski Leon (1919-2010)
(2)
Napora Elżbieta
(2)
Nowakowska Marta
(2)
Nyczaj-Drąg Mirosława
(2)
Oszwa Urszula
(2)
Palka Stanisław (1941- )
(2)
Papuda-Dolińska Beata
(2)
Paradowska Elżbieta (pedagog)
(2)
Pawłowska Róża (1946- )
(2)
Piwoński Zdzisław
(2)
Pułaczewska Hanna (1965- )
(2)
Raszka Renata
(2)
Reclik Renata
(2)
Romaniuk Miłosz
(2)
Rowicka Agnieszka
(2)
Rozenbajgier Małgorzata
(2)
Rukat Marta
(2)
Rusaczyk Janusz
(2)
Skura Monika
(2)
Smulczyk Marek
(2)
Stanek Janusz
(2)
Stelmach Joanna
(2)
Stenderski Włodzimierz
(2)
Szafrańska Anida
(2)
Sławińska Małgorzata (pedagog)
(2)
Turska Dorota
(2)
Zalewska-Bujak Małgorzata
(2)
Zasacka Zofia
(2)
Zaworska-Nikoniuk Dorota (1972- )
(2)
Zięciak Monika
(2)
Ćwikła Edyta
(2)
Łaszczyk Jan
(2)
Abramowicz Joanna
(1)
Adamczewski Jakub
(1)
Adamczyk Barbara
(1)
Adamek Irena
(1)
Adamowski Łukasz
(1)
Adrjan Beata
(1)
Al-Khamisy Danuta
(1)
Aliieva Elina
(1)
Andrzejewski Adam (pedagog)
(1)
Antosz Wiesław
(1)
Araszkiewicz Aleksandra (1985- )
(1)
Ardeńska Agnieszka
(1)
Ardeńska Magdalena
(1)
Babula Katarzyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(239)
2010 - 2019
(328)
2000 - 2009
(35)
1990 - 1999
(13)
1980 - 1989
(2)
1970 - 1979
(1)
1960 - 1969
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(552)
1989-2000
(14)
1901-2000
(10)
1945-1989
(5)
Kraj wydania
Polska
(619)
Ukraina
(1)
Język
polski
(604)
angielski
(13)
francuski
(1)
ukraiński
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(9)
Nauczyciele nauczania początkowego
(5)
Nauczyciele przedszkoli
(5)
Terapeuci pedagogiczni
(5)
Rodzice
(4)
Pedagodzy
(3)
Szkoły wyższe
(3)
Pedagodzy specjalni
(2)
Psycholodzy
(2)
Studenci
(2)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Biblioterapeuci
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Dzieci
(1)
Klasa 1.
(1)
Muzykoterapeuci
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Socjoterapeuci
(1)
Szkoły specjalne
(1)
Terapeuci
(1)
Urzędnicy
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Temat
Uczniowie
(80)
Nauczyciele
(75)
Studenci
(42)
Badania naukowe
(41)
Rodzice
(40)
Dzieci
(37)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(37)
Postawy
(37)
Szkolnictwo wyższe
(35)
Nauczanie początkowe
(34)
Młodzież
(32)
Pedagogika
(30)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(29)
Nauczanie
(27)
Wychowanie w rodzinie
(26)
Badania jakościowe
(24)
Rodzina
(24)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(20)
Edukacja medialna
(20)
Kompetencje kluczowe
(20)
Szkolnictwo
(20)
Kształcenie
(19)
Metody nauczania
(19)
Współdziałanie
(19)
Edukacja
(18)
Wychowanie przedszkolne
(18)
Edukacja włączająca
(17)
Filologia polska
(17)
Przydatność zawodowa
(17)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(17)
Wsparcie społeczne
(17)
Szkoły podstawowe
(16)
Uczniowie klas początkowych
(16)
Nauczyciele nauczania początkowego
(15)
Relacje międzyludzkie
(15)
Uczenie się
(15)
Dziecko z niepełnosprawnością
(14)
COVID-19
(13)
Kompetencje społeczne
(13)
Wychowanie
(13)
Gimnazja
(12)
Grupy rówieśnicze
(12)
Metodologia
(12)
Pedagogika resocjalizacyjna
(12)
Diagnoza pedagogiczna
(11)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(11)
Uczniowie szkół podstawowych
(11)
Kompetencje medialne
(10)
Kształcenie nauczycieli
(10)
Nauczyciele przedszkoli
(10)
Pedagogika wczesnoszkolna
(10)
Szkolenie zawodowe
(10)
Szkoły
(10)
Uczniowie szkół średnich
(10)
Język polski
(9)
Kreatywność
(9)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(9)
Nauczanie na odległość
(9)
Niedostosowanie społeczne
(9)
Osiągnięcia szkolne
(9)
Rynek pracy
(9)
Absolwenci szkół wyższych
(8)
Dziecko autystyczne
(8)
Kobieta
(8)
Nauczyciele języka polskiego
(8)
Pedagogika społeczna
(8)
Poczucie własnej wartości
(8)
Profilaktyka szkolna
(8)
Szkoły wyższe
(8)
Więźniowie
(8)
Wychowankowie domów poprawczych i wychowawczych
(8)
Życie codzienne
(8)
Dziewczęta
(7)
Kształcenie integracyjne
(7)
Pedagodzy
(7)
Pedagodzy specjalni
(7)
Praca
(7)
Raport z badań
(7)
Społeczności lokalne
(7)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(7)
Zakłady poprawcze i wychowawcze
(7)
Badania longitudinalne
(6)
Dorośli
(6)
Dostęp do oświaty
(6)
Dyrektorzy szkół
(6)
Dysleksja i dysgrafia
(6)
Edukacja prozdrowotna
(6)
Klasa szkolna (socjologia)
(6)
Kształcenie ustawiczne
(6)
Motywacja uczenia się
(6)
Młodzież niedostosowana społecznie
(6)
Nastolatki
(6)
Opieka społeczna
(6)
Oświata
(6)
Pedagogika specjalna
(6)
Przemoc w rodzinie
(6)
Przemoc w szkole
(6)
Radzenie sobie ze stresem
(6)
Spostrzeganie
(6)
Społeczeństwo
(6)
Temat: dzieło
Środowisko szkolne a rozwój teorii umysłu u dzieci w młodszym wieku szkolnym
(2)
Badanie, dojrzewanie, rozwój (Warszawa ; Radom, 2016)
(1)
Diady, kliki, gangi
(1)
Etos nauczycieli - mit czy rzeczywistość?
(1)
Global perspectives on teaching excellence
(1)
Kreatywność jako wymiar profesjonalizacji przyszłych nauczycieli wczesnej edukacji
(1)
O profilaktyce na rzecz bezpieczeństwa szkolnego
(1)
Szkoła twórcza
(1)
Wiedza pedagogiczna przyszłych nauczycieli w perspektywie teorii reprezentacji społecznych
(1)
Temat: czas
2001-
(473)
1901-2000
(37)
1989-2000
(27)
1945-1989
(16)
1918-1939
(2)
1901-1914
(1)
2000-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(255)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(16)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(10)
Lublin (woj. lubelskie)
(7)
Województwo lubelskie (1999- )
(7)
Województwo małopolskie (1999- )
(7)
Województwo śląskie (1999- )
(6)
Ukraina
(5)
Województwo mazowieckie (1999- )
(5)
Białystok (woj. podlaskie)
(4)
Czechy
(4)
Ostrołęka (woj. mazowieckie)
(4)
Województwo lubuskie (1999- )
(4)
Województwo warmińsko-mazurskie (1999- )
(4)
Europa
(3)
Stany Zjednoczone (USA)
(3)
Województwo podkarpackie (1999- )
(3)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(2)
Katowice (woj. śląskie)
(2)
Kraków (woj. małopolskie)
(2)
Niemcy
(2)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(2)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(2)
Wielka Brytania
(2)
Województwo kujawsko-pomorskie (1999- )
(2)
Województwo podlaskie (1999- )
(2)
Województwo pomorskie (1999- )
(2)
Województwo łódzkie (1999- )
(2)
Województwo świętokrzyskie (1999- )
(2)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(2)
Węgry
(2)
Śląsk Cieszyński
(2)
Arktyka (region)
(1)
Atlanta (Stany Zjednoczone ; stan Georgia)
(1)
Bawaria (Niemcy ; kraj związkowy)
(1)
Biała Podlaska (woj. lubelskie ; okolice)
(1)
Biała Podlaska (woj. lubelskie)
(1)
Bytom (woj. śląskie)
(1)
Eger (Węgry)
(1)
Francja
(1)
Gdańsk (woj. pomorskie)
(1)
Gmina Czarna Białostocka (woj. podlaskie, pow. białostocki)
(1)
Golęczewo (woj. wielkopolskie, pow. poznański, gm. Suchy Las)
(1)
Grecja
(1)
Gryfino (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Holandia
(1)
Janów Lubelski (woj. lubelskie)
(1)
Jaworzno (woj. śląskie)
(1)
Kalisz (woj. wielkopolskie)
(1)
Karwina (Czechy)
(1)
Koszalin (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Kraje arabskie
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okręg)
(1)
Leszno (woj. wielkopolskie)
(1)
Lewin Brzeski (woj. opolskie, pow. brzeski, gm. Lewin Brzeski)
(1)
Liban
(1)
Lipsk (Niemcy)
(1)
Londyn (Wielka Brytania)
(1)
Mazury
(1)
Monachium (Niemcy)
(1)
Mysłowice (woj. śląskie)
(1)
Newcastle upon Tyne (Wielka Brytania)
(1)
Nowy Dwór Mazowiecki (woj. mazowieckie)
(1)
Nowy Sącz (woj. małopolskie)
(1)
Olsztyn (woj. śląskie, pow. częstochowski, gm. Olsztyn)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Owińska (woj. wielkopolskie, pow. poznański, gm. Czerwonak ; okolice)
(1)
Paryż (Francja)
(1)
Portugalia
(1)
Powiat gnieźnieński (woj. wielkopolskie)
(1)
Powiat tarnowski (woj. małopolskie)
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie ; okolice)
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie ; okręg)
(1)
Praga-Południe (Warszawa ; część miasta)
(1)
Radom (woj. mazowieckie)
(1)
Ratyzbona (Niemcy)
(1)
Siedlce (woj. mazowieckie)
(1)
Stargard (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Szczecin (woj. pomorskie)
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie ; okolice)
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Tarragona (Hiszpania)
(1)
Trypolis (Libia)
(1)
Turcja
(1)
Warmia
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie ; okolice)
(1)
Województwo lubelskie (1919-1939)
(1)
Województwo wielkopolskie (1999- )
(1)
Zielona Góra (woj. lubuskie)
(1)
Ózd (Węgry)
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Świat
(1)
Świdnik (woj. lubelskie)
(1)
Gatunek
Raport z badań
(441)
Artykuł z pracy zbiorowej
(245)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(212)
Artykuł z czasopisma naukowego
(198)
Artykuł problemowy
(170)
Opracowanie
(22)
Monografia
(15)
Artykuł przeglądowy
(10)
Praca zbiorowa
(8)
Recenzja naukowa
(8)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(7)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(7)
Artykuł fachowy
(5)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(5)
Publikacje
(5)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(4)
Artykuł z czasopisma ekonomicznego
(4)
Biografia
(4)
Case study (studium przypadku)
(4)
Poradnik
(4)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(3)
Artykuł z czasopisma fachowego
(3)
Artykuł z czasopisma
(2)
Księga pamiątkowa
(2)
Podręcznik
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Wspomnienie pośmiertne
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Artykuł monograficzny
(1)
Artykuł naukowy
(1)
Artykuł publicystyczny
(1)
Artykuł z czasopisma Pedagogicznego
(1)
Badania
(1)
Dane statystyczne
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Programy nauczania początkowego
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Recenzja
(1)
Rozprawa doktorska
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(580)
Socjologia i społeczeństwo
(157)
Nauka i badania
(94)
Psychologia
(84)
Informatyka i technologie informacyjne
(22)
Media i komunikacja społeczna
(20)
Medycyna i zdrowie
(20)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(16)
Językoznawstwo
(13)
Kultura i sztuka
(11)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(10)
Filozofia i etyka
(9)
Historia
(8)
Kultura fizyczna i sport
(7)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(6)
Matematyka
(5)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(4)
Literaturoznawstwo
(3)
Ochrona środowiska
(3)
Inżynieria i technika
(2)
Geografia i nauki o Ziemi
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
620 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 27457 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31037 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 134)
Materiały z konferencji naukowej, która odbyła się w dniach 23-24 maja 2005 r. z okazji 30-lecia poznańskiej pedagogiki specjalnej.
Bibliografia przy referatach.
Artykuły dot. zarówno rozwoju pedagogiki specjalnej w Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu (w tym o działalności prof. I. Obuchowskiej), jak i zagadnień z zakresu pedagogiki specjalnej, np.: wielowymiarowość zjawiska niepełnosprawności, stereotypy w myśleniu o seksualności osób z niepełnosprawnością intelektualną, podmiotowa rola rodziców w rehabilitacji dziecka z zaburzeniami rozwoju, karanie dzieci o zaburzonym rozwoju, dziecko z cukrzycą, pedagogiczne aspekty kształtowania zachowań żywieniowych dzieci, osiągnięcia Ośrodka Szkolno-Wychowawczego dla Dzieci Niewidomych w Owińskach, przeżycia matki dziecka z autyzmem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42418, 39871 (2 egz.)
Artykuł
W koszyku
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
[Etos nauczycieli - mit czy rzeczywistość? - recenzja] / Elżbieta Trojan. W: Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. 2018, nr 2, s. 63-64. - 2018.
Tytuł nadany przez katalogującego.
Zawiera recenzję książki: Etos nauczycieli - mit czy rzeczywistość? / Joanna Ludwika Pękala. - Warszawa, 2017.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44924, 40994 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 165-181.
Praca badawcza - nie zawiera zastosowanego programu biblioterapeutycznego ani spisu bajek. W części teoretycznej omówiono zachowania przystosowawcze dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, biblioterapię i czytelnictwo.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42117 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowo-Dydaktyczne Kolegium Nauczycielskiego w Gliwicach. Integracja, Nauczyciel, Wychowanie ; t. 3)
Bibliografia przy artykułach.
Zbiór artykułów dotyczących pedagoga specjalnego (osobowości, motywów wyboru zawodu, celu i sensu kształcenia), kompetencji prakseologicznych nauczyciela szkoły specjalnej (ocenianie, rola nauczyciela, współpraca z rodzicami), roli pedagoga specjalnego w procesie rozwijania kompetencji komunikacyjnej i terapii zaburzeń mowy dziecka (pedagogika lecznicza M.Montessori, muzyka w terapii logopedycznej) oraz nauczyciele wobec idei integracji szkolnej. Książka zawiera wspomnienia o Janie Pańczyku i Ottonie Lipkowskim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44561 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Inkluzja edukacyjna nie jest nurtem wewnętrznie spójnym, jak wiele innych nurtów kształcenia i wychowania podlega przemianom i rozwarstwieniom. Można przyjąć, że istnieje jednak jej pewne kontinuum rozwojowe. Obrazuje je przejście od inkluzji naturalnej (pozbawionej teoretycznych podstaw naukowych, w praktyce więc opartej na intuicji i wiedzy potocznej) przez inkluzję rekonstrukcyjną (stanowiącą nadbudowę edukacji specjalnej, czerpiącą także wiele z założeń integracji edukacyjnej) po inkluzję dekonstrukcyjną – odrzucającą wiedzę i doświadczenia wypracowane w obszarze pedagogiki specjalnej). Chociaż pełną wartość praktyczną tej ostatniej trudno dziś ocenić, to jednak nie ulega wątpliwości, że stanowi ona kolejny etap ewolucji omawianej formy kształcenia. Podstawowym celem pracy jest ukazanie wybranych aspektów przemian sytuacji edukacyjnej ucznia z lekką niepełnosprawnością intelektualną, przede wszystkim w czasie swoistego przesilenia nurtu naturalnego i rekonstrukcyjnego. Zebrane informacje, chociaż dotyczą przede wszystkim uczniów i ich nauczycieli, ukazują szerszy kontekst przemian kultury szkoły osadzonej w tyglu zróżnicowanych oczekiwań społecznych i wewnętrznych przemian tej instytucji. W książce zaprezentowano dane podłużne dotyczące wybranych zasobów szkół ogólnodostępnych, ważne dla jakości kształcenia uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną. Kształcenie uczniów z niepełnosprawnością w warunkach włączających jest jednym z kluczowych kierunków przemian kształcenia specjalnego i systemów szkolnych we współczesnym świecie. Upowszechnianie się takich praktyk to z jednej strony ogólnoświatowy trend, z drugiej zaś trudne zadanie, do którego realizacji szkoły są z reguły słabo przygotowane. Osiągnięcie wysokiego poziomu edukacji włączającej zależy od wielu wymiarów funkcjonowania szkół, a właściwie całych systemów szkolnych. Wydaje się zatem interesujące, jaka jest dynamika tych przemian. Czy wprowadzane w różnych okresach reformy nowe rozwiązania prawne, organizacyjne, metodyczne i programowe sprawiają, że zasoby poszczególnych szkół stają się coraz bardziej adekwatne do tego, by szkoły były gotowe do prowadzenia na wysokim poziomie zarówno uczniów z niepełnosprawnościami, jak i bez nich. Mimo bardzo intensywnych badań edukacji włączającej, wykonywanych zarówno w Polsce, jak i na całym świecie, nasza wiedza o wzroście gotowości szkół do realizacji kształcenia włączającego jest niewystarczająca. Prawdopodobnie zbiór danych, którym dysponuje Zenon Gajdzica, ma unikalny charakter w skali kraju. Dane te nie są doskonałe, ale wypełniają istniejącą lukę badawcza, o czym sam Autor pisze bardzo obszernie i rzetelnie. Dr hab. Grzegorz Szumski, prof. UW (z recenzji)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Istniejący od wielu lat na rynku jedyny nowoczesny podręcznik dotyczący metodologii badań nad edukacją. Główna idea podręcznika opiera się na jego interakcyjności: Czytelnik jest prowadzony krok po kroku po treści podręcznika, angażowany w wykonywanie zadań testujących rozumienie tekstu. Zadania sprawdzające rozumienie tekstu nie są abstrakcyjne, lecz nawiązują do doświadczeń edukacyjnych Czytelnika. Podręcznik przeznaczony jest dla studentów pedagogiki, doktorantów studiów pedagogicznych, nauczycieli, a także dla socjologów i psychologów edukacji.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
OD REDAKCJI "Zaczęła się wprawdzie przed 30 laty, ale wiek XXI przynosi jej wyraźną intensyfikację i konkretyzację. Chodzi o debatę na temat znaczenia wiedzy dla gospodarki i życia społecznego. Debata jest tym bardziej potrzebna, że problem nie jest jednoznaczny, a rozmaite perspektywy badawcze i praktyczne, niekiedy bardzo różniące się między sobą, wzbogacają argumentację. Niniejszy zeszyt „Przeglądu Socjologicznego” poświęcamy zagadnieniu „społeczeństwa wiedzy” (knowledge-based society) w zróżnicowanym interdyscyplinarnie i analitycznie ujęciu".(fragment)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
This issue of Sociological Review commemorates the 25th anniversary of the adoption by the UN General Assembly of The Convention on the Rights of the Child on November 20, 1989. It should be recalled that the beginnings of children’s studies and the sociology of childhood coincided in time with the introduction of this treaty, which established international standards for children’s protection and development. The Convention aims at safeguarding the youngest society members from different forms of abuse, exploitation and violence, as well as at promoting their rights to a decent standard of living and to broad social participation. The authors of the articles presented herein, representing the current sociological attitude towards children and youth, follow these assumptions. The articles thus mirror some important attributes of contemporary children’s studies – its cognitive multidimensionality, differentiated quantitative and qualitative methodologies, the shift from “research on children” to “research with children”, scholars’ interest in the results of comparative studies (especially the results of natural sciences), and the concern about the practical implementation of research outcomes. The main topics tackled in this collection of texts are children’s poverty and social inequalities rooted in the first phase of their life cycle, suffering and various risks experienced by children and teenagers, framed in both the national and international contexts, as well as children’s quality of life, youngsters’ well-being, youth participation, civic engagement and the new concept of investing in children. Children, considered as equal social actors and citizens – although still most vulnerable to abuse, discrimination and social exclusion – are presented in the framework of their complicated networks of relationships with peers, adults, collectivities and societies, the welfare state, social policy institutions and other organizations, with the notion to important factors decisive for their present life and their future.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej