Forma i typ
Publikacje naukowe
(42)
Artykuły
(39)
Książki
(22)
Publikacje fachowe
(5)
E-booki
(4)
IBUK Libra
(4)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(20)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(22)
Autor
Kwiatkowski Stefan M
(3)
Anielska Agnieszka
(2)
Bogaj Andrzej
(2)
Danilewicz Wioletta Teresa
(2)
Domagała-Kręcioch Agnieszka
(2)
Konieczna-Woźniak Renata
(2)
Majerek Bożena
(2)
Małek Aleksandra
(2)
Solarczyk-Ambrozik Ewa
(2)
Ambrozik Wiesław
(1)
Baraniak Barbara
(1)
Boniecka Barbara (1948- )
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Celebańska Diana
(1)
Christoph Monika
(1)
Cichy Danuta
(1)
Ciećkiewicz Klaudia
(1)
Demetrio Duccio (1945- )
(1)
Dolata Dorota Anna
(1)
Domański Cezary W. (1962- )
(1)
Duda Ewa (pedagog)
(1)
Dąbrowski Zdzisław (1930-2020)
(1)
Furmanek Marek
(1)
Gerlach Ryszard (1955- )
(1)
Golonka-Legut Joanna
(1)
Gołata Alicja
(1)
Granat Anna
(1)
Hamburger Franz
(1)
Huk Tomasz (1978- )
(1)
Jacków-Sowa Krystyna
(1)
Jankowski Dzierżymir (1932- )
(1)
Jarmużek Joanna
(1)
Jasik-Wardalińska Ewa
(1)
Jeżewska-Krasnodębska Ewa
(1)
Karney Janina E
(1)
Karolak Barbara
(1)
Karolak Wiesław
(1)
Kloskowska Adriana
(1)
Kobosko Joanna
(1)
Korona Katarzyna
(1)
Kossewska Joanna (1963- )
(1)
Kowalska Agnieszka (pedagog)
(1)
Kruszewski Tomasz (1973- )
(1)
Lewicka-Zelent Agnieszka
(1)
Ligus Rozalia
(1)
Magda-Adamowicz Marzenna
(1)
Marynowicz-Hetka Ewa (1946- )
(1)
Muszyńska Ewa (psycholog)
(1)
Nowaczyk Grażyna (1959- )
(1)
Osmańska-Furmanek Wielisława
(1)
Ośrodek Kształcenia i Doskonalenia Kadr
(1)
Parol Robert
(1)
Pawłowska Olga (informatyk)
(1)
Pierzchała Kazimierz (1968- )
(1)
Pietrusińska Marta
(1)
Porembska Dorota Beata
(1)
Przyszczypkowski Kazimierz
(1)
Półturzycki Józef (1934-2021)
(1)
Rosalska Małgorzata
(1)
Rostańska Eugenia
(1)
Sielicka Edyta
(1)
Skrzypczak Józef (1938-2008)
(1)
Sobczak Anna
(1)
Sobczak Anna (socjologia)
(1)
Sobecki Mirosław (1960- )
(1)
Sosnowski Tomasz (1975-2020)
(1)
Szarota Zofia
(1)
Szarota Zofia (1961- )
(1)
Szewczyk Tadeusz
(1)
Szymański Mirosław Józef (1942- )
(1)
Szłapińska Joanna
(1)
Słomczyński Maciej
(1)
Tomczyk Łukasz (pedagog)
(1)
Tomiło Janusz
(1)
Ulaniecka Natalia
(1)
Wawrzonek Anna
(1)
Wejner-Jaworska Teresa (1947- )
(1)
Witańska Klaudia
(1)
Wojciechowska Zuzanna
(1)
Wołk Zdzisław (1952- )
(1)
Wujek Tadeusz (1927-2002)
(1)
Zaworska-Nikoniuk Dorota (1972- )
(1)
Ziomek-Michalak Katarzyna
(1)
Zwierzchowska Anna
(1)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(22)
2010 - 2019
(31)
2000 - 2009
(5)
1990 - 1999
(7)
Okres powstania dzieła
2001-
(45)
1989-2000
(3)
1901-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(65)
Język
polski
(64)
angielski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(2)
6-8 lat
(1)
Biblioterapeuci
(1)
Dzieci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Dorośli
(20)
Oświata dorosłych
(17)
Kształcenie ustawiczne
(11)
Edukacja dorosłych
(9)
Młodzi dorośli
(8)
Nauczanie dorosłych
(8)
Dzieci
(6)
Osoby w wieku starszym
(6)
Pedagogika pracy
(5)
Młodzież
(4)
Praca
(4)
Alkoholizm w rodzinie
(3)
Dorosłe dzieci alkoholików (DDA)
(3)
Metody wychowawcze
(3)
Pedagogika społeczna
(3)
Praca socjalna
(3)
Rynek pracy
(3)
Szkolnictwo wyższe
(3)
Uczenie się
(3)
Wsparcie społeczne
(3)
Biblioterapia
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Edukacja ekologiczna
(2)
Edukacja medialna
(2)
Innowacje społeczne
(2)
Jakość życia
(2)
Kompetencje komunikacyjne
(2)
Kształcenie
(2)
Nauczanie
(2)
Nauczyciele
(2)
Pedagogika porównawcza
(2)
Pedagogika resocjalizacyjna
(2)
Polityka społeczna
(2)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(2)
Rodzina
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Rozwój zawodowy
(2)
Społeczności lokalne
(2)
Studenci
(2)
Styl życia
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Agroturystyka
(1)
Aktywizacja społeczna
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Alkoholicy
(1)
Andragodzy
(1)
Andragogika
(1)
Ankieta
(1)
Bajki i baśnie
(1)
Bajkoterapia
(1)
Bezdomność
(1)
Biblioteka
(1)
Choroby ludzi
(1)
Cierpienie
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Diagnoza logopedyczna
(1)
Dobre praktyki
(1)
Dorosłe dzieci rozwiedzionych rodziców
(1)
Dorosłe dzieci z rodzin dysfunkcyjnych
(1)
Dorosłość
(1)
Edukacja
(1)
Edukacja alternatywna
(1)
Edukacja ekonomiczna
(1)
Edukacja filmowa
(1)
Edukacja społeczna
(1)
Edukacja zawodowa
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Emigracja zarobkowa
(1)
Empatia
(1)
Futurologia
(1)
Gerontologia
(1)
Globalizacja
(1)
Głuchota
(1)
Głusi
(1)
Imigranci
(1)
Integracja społeczna
(1)
Interakcje społeczne
(1)
Internet
(1)
Kamiński, Aleksander (1903-1978)
(1)
Kariera
(1)
Kobieta
(1)
Kompetencje medialne
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Kształcenie za granicą
(1)
Kultura masowa
(1)
Macierzyństwo
(1)
Matki i córki
(1)
Małżeństwo
(1)
Media społecznościowe
(1)
Metoda Montessori
(1)
Montessori, Maria (1870-1952)
(1)
Motywacja pracy
(1)
Multimedia
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauczanie on-line
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Niedosłuch
(1)
Temat: czas
2001-
(34)
1901-2000
(6)
1989-2000
(6)
1945-1989
(2)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
Temat: miejsce
Polska
(20)
Europa
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Niemcy
(1)
Norwegia
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Województwo świętokrzyskie (1999- )
(1)
Gatunek
Artykuł problemowy
(21)
Artykuł z pracy zbiorowej
(20)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(13)
Artykuł z czasopisma naukowego
(10)
Raport z badań
(6)
Praca zbiorowa
(5)
Monografia
(4)
Artykuł przeglądowy
(2)
Publikacje
(2)
Bajki i baśnie
(1)
Cytaty
(1)
Film dokumentalny
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Przegląd literatury
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(49)
Socjologia i społeczeństwo
(15)
Psychologia
(8)
Media i komunikacja społeczna
(4)
Medycyna i zdrowie
(2)
Nauka i badania
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Historia
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
65 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Publikacja składa się z trzech rozdziałów. Rozdział pierwszy to rozważania związane z istotą najprostszej jednostki dydaktycznej i treningowej, jaką są ćwiczenia. W dalszej części tego rozdziału prezentowane są scenariusze i opisy realizacji piętnastu przykładowych ćwiczeń. Drugi rozdział zawiera rozważania związane z istotą większej jednostki dydaktycznej, terapeutycznej, artystycznej, jaką są warsztaty. W dalszej części tego rozdziału prezentowane są scenariusze zajęć warsztatowych z dokumentacją fotograficzną i opisami. Trzeci rozdział zawiera rozważania związane z istotą najbardziej rozbudowanej, a zarazem dość skomplikowanej jednostki dydaktycznej, terapeutycznej, artystycznej, jaką są projekty. W tym rozdziale – podobnie jak w dwóch poprzednich – prezentowane są scenariusze, opisy wybranych projektów wraz z dokumentacją fotograficzną i opisami. Książka może stanowić cenną pomoc dla nauczycieli, metodyków, arteterapeutów, jak również studentów wielu specjalności pedagogicznych, edukacji artystycznej i arteterapii. Z tej publikacji, jak z przewodnika, mogą korzystać wszyscy, którzy, prowadząc różne grupy zajęć, poszukują atrakcyjnych metod pracy, dających uczestnikom radość tworzenia i zwiększających efektywność działań twórczych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
This monograph is a collection of texts written by researchers, practitioners and theoreticians of adult education from Central and Eastern Europe (Poland, the Czech Republic, Slovakia, Ukraine, Russia). Its focus is on areas of contemporary adult education. The key issue is informal-learning space, where we can see the shift towards positive valuation of the ideas of localism and social commitment and to learning through (auto)reflection shaped by currents of information and individual experience. Another significant matter is the non-formal area of education, where intensive changes are taking place. The activities of associations and foundations, the dissemination of knowledge, work within open-education institutions, the non-governmental educational institution sector, citizenship – all are important areas of research, comparison and analysis that can be used to increase andragogical knowledge. I find it especially valuable to present Central and Eastern European perspectives, which to date have been neglected and marginalised in the global discourse. This publication complements existing works in the field of pedagogy – general, comparative, social – andragogy pedagogy, pedeutology, social work and health pedagogy, following the spirit of the times and providing the most current presentation of the view of lifelong learning in operation among individuals, organisations, institutions [...]. (Anna Odrowąż-Coates, vice rector, and professor, Maria Grzegorzewska Academy of Special Education (APS) in Warsaw) [This work] is marked with an enlightened conviction and optimism about learning’s role as an activity conducive to improving the quality of life [...]. PhD students and researchers will find interesting inspiration, sources and connection in the publication. [It] will also contribute by expanding the network of international research cooperation in the andragogical community, as its contents constitute a source of information for researchers seeking partners for various international projects in the field of andragogy. Clearly, it will also prove interesting reading for practitioners of adult education, as the proposed and postulated methods of working with adult students deserve their attention, as well as implementation into educational reality. (Ewa Kurantowicz, rector and professor, University of Lower Silesia (DSW) in Wrocław) The publication is licensed under the Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Poland license (CC BY 3.0 PL) (full license available at: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode). ********* Nauka nigdy się nie kończy... Przestrzenie edukacji dorosłych: perspektywy Europy Środkowo-Wschodniej Monografia jest zbiorem tekstów w języku angielskim napisanych przez badaczy, praktyków i teoretyków edukacji dorosłych z Europy Środkowo-Wschodniej (Polska, Czechy, Słowacja, Ukraina, Rosja). Teksty w książce są podzielone na pięć rozdziałów, z których każdy dotyczy znaczących problemów związanych z uczeniem się dorosłych i nauczaniem w ponowoczesnym świecie. Pierwsza część poświęcona jest współczesnym problemom związanym z rozwojem teorii i praktyki edukacji dorosłych oraz andragogiki w perspektywie regionalnej Europy Środkowo-Wschodniej. W drugiej części zebrano teksty dotyczące kompetencji współczesnych edukatorów osób dorosłych. Następny rozdział został poświęcony formom wsparcia edukacyjnego dla dorosłych. W części czwartej można znaleźć teksty związane z nieformalnym uczeniem się z życia i doświadczeń. Piąta część poświęcona jest obywatelstwu, ruchom społecznym, uczącym się miastom i regionom. Publikacja na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL (CC BY 3.0 PL) (pełna treść wzorca dostępna pod adresem: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode). ********* Dr hab., prof. UW Zofia Szarota (ORCID 0000-0002-6342-3135) – Associate Professor at the University of Warsaw, where she is Head of the Department of Continuing Education and Andragogy at the Faculty of Education. Her scientific interests include issues of adulthood in educational contexts as we (...)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Naucz mnie robić rzeczy samodzielnie. Wypisy z dzieł Marii Montessori (…) to pozycja wyjątkowa. Idea zaprezentowania Czytelniczkom i Czytelnikom myśli, cytatów i obserwacji Marii Montessori zasługuje na uznanie i wdzięczność. Oto bowiem otrzymujemy publikację, która może służyć nie tylko jako źródło inspiracji, lecz także jako pretekst do refleksji nad praktyką. Z recenzji dr. Jarosława Jendzy Maria Montessori zwróciła uwagę świata na to, jak ważny jest szacunek do dziecka, uznanie jego praw i stworzenie optymalnych warunków dla jego rozwoju. Jej słowa na temat psychiki dziecka, jego relacji z dorosłymi, edukacji i pokoju na świecie poruszają i zatrzymują dziś tak samo, jak dziesiątki lat temu, gdy zostały spisane. Dzięki lekturze Czytelnik ma szansę odkryć lub uporządkować wiedzę o tym jak pielęgnować, szanować i rozumieć sekret dziecka – nie tylko tego, którego jesteśmy rodzicami, nauczycielami czy rodziną, ale także tego, które jest w nas od dwudziestu, czterdziestu czy osiemdziesięciu lat. Dziecko jest wielkim budowniczym, wielkim konstruktorem. Jeśli zadasz sobie pytanie: „Kto obdarzył mnie tą siłą, tą inteligencją, tą wiedzą, którą dziś mam?”, możesz odpowiedzieć: „To dziecko uczyniło mnie człowiekiem, którym jestem”.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Problematyka monografii wpisuje się w nurt rozważań na temat istoty całożyciowego rozwoju człowieka dorosłego za sprawą edukacji i moderowania własnych planów życiowych przez wybór różnorodnych ścieżek kariery. Nowe konceptualizacje dotyczące życia zawodowego, jawiące się w tle przeobrażeń związanych z postępem technologicznym, gospodarką cyfrową, nowymi formami zatrudnienia i nowymi wyzwaniami edukacyjnymi, permanentnie aktualizują tematykę całożyciowego uczenia się, stanowiąc o jej randze. Autorzy tekstów prezentują różnorodne ujęcia tytułowego problemu, odnosząc się zarówno do teorii jak i praktyki.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej