Forma i typ
Artykuły
(66)
Publikacje naukowe
(31)
Publikacje fachowe
(27)
Książki
(21)
Poradniki i przewodniki
(7)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(4)
Publikacje dydaktyczne
(4)
E-booki
(3)
IBUK Libra
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Dostępność
dostępne
(21)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(22)
Autor
Iwanek Małgorzata
(7)
Chomczyńska-Rubacha Mariola (1957-2017)
(2)
Guziak-Nowak Magdalena
(2)
Hartung-Wójciak Jakub
(2)
Izdebski Zbigniew (1956- )
(2)
Jamrozowicz Barbara
(2)
Kempińska Urszula
(2)
zbiorowa Praca
(2)
Ball Stefan
(1)
Barański Cezary
(1)
Bargiel-Matusiewicz Kamilla (1974- )
(1)
Bartkowiak Kinga
(1)
Biernat Tomasz (1962- )
(1)
Brańka Zofia
(1)
Chmura-Rutkowska Iwona
(1)
Cichoń-Piasecka Małgorzata
(1)
Desperak Izabela (1965- )
(1)
Dyduch-Kutyba Joanna
(1)
Dąbkowska Monika (pedagog)
(1)
Fijałkowski Adam (1969- )
(1)
Fornalik Izabela
(1)
Fornalik Izabela (1973- )
(1)
Gardian-Miałkowska Renata
(1)
Godlewska Magdalena
(1)
Goetz Magdalena
(1)
Gorczynski Paul
(1)
Głowińska Magdalena
(1)
Haak Dominik
(1)
Heinsch Daniel
(1)
Heinsch Karolina
(1)
Huszcz Mirosław
(1)
Jaczewski Andrzej (1929-2020)
(1)
Jankowiak Barbara (psychoterapia)
(1)
Jankowska Małgorzata M
(1)
Jankowski Robert
(1)
Jurczyk Marta (pedagogika)
(1)
Jąderek Izabela
(1)
Kalota Hanna M
(1)
Kamińska Janina (pedagog)
(1)
Kita Sylwia (1979- )
(1)
Klank Agnieszka
(1)
Kobyłecka Wanda
(1)
Kochel Jan (1963- )
(1)
Kowalczyk Jacek (pedagog)
(1)
Kowalewska Anna (pedagog)
(1)
Kowalska Maria
(1)
Kołodziej Klara
(1)
Kołodziej Kosma
(1)
Kożuchowska Maria
(1)
Król Mateusz (romanista)
(1)
Król Teresa (nauczycielka)
(1)
Kwiek Maria
(1)
Kłusek Urszula
(1)
LaHaye Tim F. (1926-2016)
(1)
Lewczuk Joanna (psycholog)
(1)
Lewko Agnieszka
(1)
Leśnik Mariola (pedagog)
(1)
Ludorowska Agnieszka
(1)
Lukasek Aleksandra Kinga
(1)
Lukšík Ivan
(1)
Malinowska Jadwiga
(1)
Malinowski Jan Adam (1954- )
(1)
Marková Dagmar (1935- )
(1)
Małochleb Paulina
(1)
Miazgowicz Janina
(1)
Mitkiewicz Bartosz
(1)
Niedźwiecka Nina Anna
(1)
Nowak Anna
(1)
Nowak Iwona
(1)
Obrębska Krystyna
(1)
Olubiński Andrzej (1950- )
(1)
Osiecka Janina
(1)
Paszkowska Katarzyna
(1)
Pawłowska Sylwia
(1)
Piekarski Grzegorz (pedagog)
(1)
Podstawska Joanna
(1)
Pogorzelska Marzanna
(1)
Pospiszyl Kazimierz (1938- )
(1)
Pulikowski Jacek (1952- )
(1)
Rojewska Ewa (1985- )
(1)
Rubik Anja (1983- )
(1)
Rylke Hanna (1947-2017)
(1)
Sobolewska-Popko Agnieszka
(1)
Stefaniak Grzegorz
(1)
Stein Agnieszka
(1)
Stępniewska Julia
(1)
Suska-Kuźmicka Monika
(1)
Szymański Mirosław Stanisław (1954- )
(1)
Teutsch Agata
(1)
Tokarz Tomasz
(1)
Trojan Elżbieta
(1)
Urban Katarzyna
(1)
Urbaniak Andrzej (pedagog)
(1)
Waszyńska Katarzyna (1972- )
(1)
Wejbert-Wąsiewicz Ewelina
(1)
Wojciechowska Ewa Alicja
(1)
Wolska Agnieszka E
(1)
Woynarowska Barbara
(1)
Wójtowicz Beata
(1)
Wąż Krzysztof
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(44)
2010 - 2019
(31)
2000 - 2009
(6)
1990 - 1999
(10)
Okres powstania dzieła
2001-
(65)
1989-2000
(8)
1901-2000
(4)
Kraj wydania
Polska
(91)
Język
polski
(89)
angielski
(2)
Odbiorca
Nauczyciele
(11)
Rodzice
(6)
Młodzież
(3)
14-17 lat
(2)
9-13 lat
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Pedagodzy
(2)
Szkoły ponadpodstawowe
(2)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Psycholodzy
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Szkoły średnie
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Temat
Wychowanie seksualne
(50)
Młodzież
(14)
Przysposobienie do życia w rodzinie
(12)
Molestowanie seksualne
(11)
Seksualność
(11)
Dzieci
(10)
Życie seksualne
(10)
Dojrzewanie
(7)
Szkolnictwo
(7)
Uczniowie
(7)
Mniejszości seksualne
(6)
Rozwój seksualny
(6)
Dyskryminacja ze względu na orientację seksualną
(5)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(5)
Dziewczęta
(5)
Homoseksualizm
(5)
Pedagogika społeczna
(5)
Wychowanie w rodzinie
(5)
Zachowania ryzykowne
(5)
Etyka seksualna
(4)
Ofiary przestępstw
(4)
Profilaktyka szkolna
(4)
Tożsamość płciowa
(4)
Ciąża
(3)
Edukacja antydyskryminacyjna
(3)
Miłość
(3)
Nastolatki
(3)
Nauczyciele
(3)
Orientacje seksualne
(3)
Przemoc w rodzinie
(3)
Przestępstwo przeciw wolności seksualnej i obyczajności
(3)
Rodzina
(3)
Socjalizacja
(3)
Szkoły
(3)
Uzależnienie (nałóg)
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Zaburzenia seksualne
(3)
Zapobieganie
(3)
Aborcja
(2)
Agresywność
(2)
Coming out
(2)
Dyskryminacja
(2)
Dziecko maltretowane
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Gender
(2)
Higiena
(2)
Jaczewski, Andrzej (1929-2020)
(2)
Katolicyzm
(2)
Kobieta
(2)
Kształcenie nauczycieli
(2)
Masturbacja
(2)
Małżeństwo
(2)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Poczucie własnej wartości
(2)
Podręcznik
(2)
Pokwitanie
(2)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(2)
Profilaktyka społeczna
(2)
Przemoc
(2)
Przemoc w szkole
(2)
Przemoc wobec kobiet
(2)
Przestępcy seksualni
(2)
Psychoterapia
(2)
Płeć
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(2)
Seksualizacja
(2)
Uczniowie gimnazjów
(2)
AIDS
(1)
Alkoholizm w rodzinie
(1)
Analiza dyskursu
(1)
Antykoncepcja
(1)
Aplikacje internetowe
(1)
Asertywność
(1)
Autorytet
(1)
Bajkoterapia
(1)
Biseksualizm
(1)
Bliskie związki międzyludzkie
(1)
Choroby przenoszone drogą płciową
(1)
Choroby przewlekłe
(1)
Cnota (filozofia)
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
Decyzje
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Dyskurs podręcznikowy
(1)
Dziecko niedostosowane społecznie
(1)
Dziecko wiejskie
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Egalitaryzm
(1)
Erotomania internetowa
(1)
Geje
(1)
Gimnazja
(1)
Globalizacja
(1)
Godność ludzka
(1)
HIV
(1)
Temat: czas
2001-
(51)
1901-2000
(7)
1989-2000
(7)
1945-1989
(2)
Temat: miejsce
Polska
(26)
Stany Zjednoczone (USA)
(3)
Wielka Brytania
(2)
Brańszczyk (woj. mazowieckie, pow. wyszkowski, gm. Brańszczyk)
(1)
Europa Zachodnia
(1)
Francja
(1)
Holandia
(1)
Niemcy
(1)
Słowacja
(1)
Świat
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(36)
Artykuł problemowy
(30)
Artykuł z pracy zbiorowej
(18)
Artykuł z czasopisma naukowego
(7)
Poradnik
(7)
Wywiad dziennikarski
(4)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(3)
Raport z badań
(3)
Wydawnictwa popularne
(3)
Artykuł przeglądowy
(2)
Artykuł z czasopisma fachowego
(2)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(2)
Opracowanie
(2)
Podręcznik
(2)
Program nauczania
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Artykuł fachowy
(1)
Artykuł publicystyczny
(1)
Bibliografia
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(86)
Socjologia i społeczeństwo
(24)
Psychologia
(19)
Medycyna i zdrowie
(7)
Historia
(4)
Biologia
(2)
Literaturoznawstwo
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Religia i duchowość
(1)
91 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Edukacja zdrowotna. Podstawy teoretyczne, metodyka, praktyka” to kompendium wiedzy dotyczące kształtowania kompetencji umożliwiających ludziom dbanie o zdrowie własne i społeczności, w której żyją. W pierwszej części podręcznika omówiono teoretyczne podstawy edukacji zdrowotnej, nakreślono jej etyczne aspekty, opisano role i kompetencje osób prowadzących edukację zdrowotną oraz przedstawiono metodykę jej prowadzenia. Druga – praktyczna część – dotyczy wybranych obszarów tematycznych w edukacji zdrowotnej dzieci i młodzieży. W tej sekcji, wzbogaconej o gotowe scenariusze zajęć, poruszono zagadnienia związane z edukacją w zakresie: dbałości o ciało, zdrowia psychicznego, żywienia, aktywności fizycznej, bezpieczeństwa, zdrowia seksualnego, zapobiegania zachowaniom ryzykownym, bycia aktywnym pacjentem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44822 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Literatura Pedagogiczna)
Bibliografia na stronie [192].
Dla rodziców, nauczycieli i wychowawców młodzieży w wieku 12-18 lat. Ukazano przyczyny i fazy uzależniania się młodych osób od narkotyków, wskazano sposoby postępowania, omówiono program profilaktyczny dla szkoły średniej "Nie biorę" Fundacji Bene Vobis. Omówiono zagrożenie młodzieży przemocą i samobójstwami - przyczyny i sposób postępowania w szkole (rozmowy indywidualne, działania w wymiarze klasy, szkoły), podano wskazówki do rozmów z dziećmi o śmierci. Omówiono zagrożenia w sferze wychow. płciowego nastolatków, rolę rodziców i nauczycieli w wychow. seksualnym, program PiON. Ukazano sposób komunikowania się z dzieckiem w rodzinie. Omówiono wychowanie w szkole we współpracy z rodzicami. Zaproponowano program pracy w socjoterapeutycznej grupie uczniów sprawiających trudności wychow. W omówieniach problemów psychol. i wychow. są przykłady przypadków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36466, 35742 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Agresja i przemoc we współczesnym świecie ; t. 2)
Materiały z interdyscyplinarnej konferencji naukowej zorg. w dniach 20-22 kwietnia 1998 r. w Krakowie.
Bibliografia przy referatach.
Tom zawiera artykuły o charakterze teoretycznym i diagnostycznym, prezentowane w czasie konferencji naukowej na temat agresji ("Agresja i przemoc we współczesnym świecie") zorganizowanej w Krakowie w 1998 r. Ukazując problem agresji w rodzinie i w szkołach (podstawowych, średnich i policealnych) omówiono przemoc wobec dziecka, wobec kobiety, w kontaktach między uczniem a nauczycielem, w społeczności uczniów, w wychowaniu fizycznym, agresywność dziewcząt i chłopców. Szeroko przedstawiono profilaktykę oraz terapię agresji i przemocy, w tym: rolę pedagoga szkolnego, rozwijanie przez uczniów umiejętności radzenia sobie z własną i cudzą agresją, przykłady zajęć terapeutycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36052 (1 egz.)
Brak okładki
E-book
W koszyku
Publikacja dotyczy społecznego postrzegania aborcji w dyskursie publicznym i wpisuje się w krytyczną refleksję na ten temat. Autorka przedstawia różne krzyżujące się pola dyskursu publicznego, dotyczącego aborcji, w szczególności zaś pola dyskursu ideologicznego oraz dyskursu elit symbolicznych (kościelny, naukowy i nienaukowy, artystyczny). Publikacja pokazuje, że w polskim dyskursie o aborcji wciąż mamy do czynienia z fazą "rytualnego chaosu", opisywaną przez socjologów dwie dekady temu. W książce wykazano, że najbardziej wszechstronna i bezstronna w kwestii aborcji okazuje się sztuka. Autorka analizując różnorodne dyskursy opisuje wiele strategii i reguł jakimi rządzi się publiczny dyskurs o aborcji. Ukazuje kwestie ukrywane, przemilczane, kwestie tabu. Wreszcie pokazuje jak bardzo oficjalny dyskurs o przerwaniu ciąży zdominowany jest przez "męski punkt widzenia". Część pierwsza książki ukazuje dyskurs religijny przez pryzmat jego historycznych początków, rozwoju i wpływu katolickiej doktryny małżeństwa na postrzeganie sfery cielesnej i seksualnej życia człowieka. W części drugiej zaprezentowano dyskurs naukowy i nienaukowy poprzez ukazanie najważniejszych "głosów nauki" i "głosów naukowców". Autorka odwołuje się do najistotniejszych aspektów i ustaleń naukowych (empirycznych i teoretycznych), dotyczących kwestii przerwań ciąży, a także opisuje różne mechanizmy i płaszczyzny przenikania się dyskursów (np. naukowy oraz ideologiczny). Ostatnia część pracy dotyczy wybranego dyskursu elit symbolicznych, dyskursu artystycznego. Analizie poddano prace plastyczne meksykańskiej malarki Fridy Kahlo, a także dzieła literatury pięknej.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Od Redakcji Niniejszy tom zawiera teksty dotyczące szerokiego spectrum zjawisk i procesów związanych z funkcjonowaniem systemu edukacji w nowym typie społeczeństwa i gospodarki opartej na wiedzy. Większość artykułów dotyczy szkolnictwa wyższego, które zarówno w Strategii Lizbońskiej, jak i w Procesie Bolońskim, zostało uznane za główny motor rozwoju społeczno-ekonomicznego. W nurcie tych rozważań mieszczą się teksty następujących Autorów: M. Wójcickiej, J. Kochanowskiego, K. Karczmarczuka, A. Boczkowskiego. Z kolei K. Musiał i A. Dziedziczak-Foltyn opisują próby wprowadzenia zmian w różnych systemach szkolnictwa wyższego. Tym niemniej jakość szkolnictwa wyższego i jego rola w modernizacji społecznej zależy od wcześniejszych etapów kształcenia, stąd też reformy dotyczą także innych elementów systemu edukacji. Dobitnie pokazuje to artykuł M. Zahorskiej omawiający przebieg i rezultaty reformy oświatowej w Polsce. W tym kontekście interesujący wydaje się tekst E. Wejbert-Wąsiewicz i E. Pęczkowskiej opisujący wydawałoby się uboczny problem (z punktu widzenia modernizacji społecznej), ale faktycznie dość kluczowy, gdyż pokazujący społeczno-kulturowe bariery wprowadzania zmian w systemie edukacji.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
This issue of Sociological Review commemorates the 25th anniversary of the adoption by the UN General Assembly of The Convention on the Rights of the Child on November 20, 1989. It should be recalled that the beginnings of children’s studies and the sociology of childhood coincided in time with the introduction of this treaty, which established international standards for children’s protection and development. The Convention aims at safeguarding the youngest society members from different forms of abuse, exploitation and violence, as well as at promoting their rights to a decent standard of living and to broad social participation. The authors of the articles presented herein, representing the current sociological attitude towards children and youth, follow these assumptions. The articles thus mirror some important attributes of contemporary children’s studies – its cognitive multidimensionality, differentiated quantitative and qualitative methodologies, the shift from “research on children” to “research with children”, scholars’ interest in the results of comparative studies (especially the results of natural sciences), and the concern about the practical implementation of research outcomes. The main topics tackled in this collection of texts are children’s poverty and social inequalities rooted in the first phase of their life cycle, suffering and various risks experienced by children and teenagers, framed in both the national and international contexts, as well as children’s quality of life, youngsters’ well-being, youth participation, civic engagement and the new concept of investing in children. Children, considered as equal social actors and citizens – although still most vulnerable to abuse, discrimination and social exclusion – are presented in the framework of their complicated networks of relationships with peers, adults, collectivities and societies, the welfare state, social policy institutions and other organizations, with the notion to important factors decisive for their present life and their future.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej