Forma i typ
Artykuły
(137)
Publikacje naukowe
(104)
Publikacje fachowe
(36)
Książki
(18)
Publikacje dydaktyczne
(5)
E-booki
(4)
IBUK Libra
(4)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Dostępność
dostępne
(15)
wypożyczone
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(18)
Autor
Głodkowska Joanna
(5)
Franków Łukasz
(3)
Gajdzica Zenon (1970- )
(3)
Ignaciuk Michalina
(3)
Jachimczak Beata
(3)
Knopik Tomasz
(3)
Olechowska Agnieszka
(3)
Papuda-Dolińska Beata
(3)
Podgórska-Jachnik Dorota
(3)
Al-Khamisy Danuta
(2)
Bombińska-Domżał Anna
(2)
Chimicz Dorota
(2)
Gołubiew-Konieczna Monika
(2)
Gębal Przemysław (1972- )
(2)
Konieczna Iwona
(2)
Markowska-Manista Urszula (1979- )
(2)
Mudło-Głagolska Karolina
(2)
Ohia-Nowak Margaret
(2)
Paradowska Elżbieta (pedagog)
(2)
Polak-Janik Ewelina
(2)
Pągowska Marta
(2)
Sałapata Marta Anna
(2)
Skrzetuska Ewa (1951- )
(2)
Skura Monika
(2)
Smolińska Katarzyna
(2)
Szumski Grzegorz
(2)
Wawrzyniak Marta (pedagogika)
(2)
Ćwirynkało Katarzyna
(2)
Akimjak Amantius (1969- )
(1)
Aksamit-Staszkiewicz Diana
(1)
Antoszewska Beata
(1)
Baran Jolanta
(1)
Bartnikowska Urszula
(1)
Bartol Izabella
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Bednarkowa Wiga
(1)
Bełza-Gajdzica Magdalena
(1)
Buchnat Marzena
(1)
Bullock Claire
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Cichocka-Segiet Katarzyna (1984- )
(1)
Cieciuch Jan (1974- )
(1)
Cierpiałowska Tamara
(1)
Cywińska Małgorzata
(1)
Czerwińska Kornelia
(1)
Cęcelek Grażyna
(1)
Dobrowolski Tomasz (pedagog)
(1)
Domagała-Zyśk Ewa
(1)
Dryżałowska Grażyna (1951- )
(1)
Dworecka Krystyna (1927- )
(1)
Dziuba Dariusz (1963- )
(1)
Faleńczyk Izabela
(1)
Gajdzica Zenon
(1)
Garbiec Mariusz
(1)
Garus Katarzyna
(1)
Gasik Wojciech
(1)
Gosk Urszula
(1)
Gosztyła Tomasz
(1)
Gołda Agata
(1)
Gołek Patrycja
(1)
Gołębniak Bogusława Dorota
(1)
Grygiel Paweł
(1)
Grzesiak Hanna
(1)
Gumienny Beata
(1)
Gumowska Iwona
(1)
Iwanicki Hubert
(1)
Jamińska Angelika
(1)
Janczy Andrzej
(1)
Jankowska-Robak Ewelina
(1)
Jaroszewski Karol
(1)
Jaworska-Matys Dorota
(1)
Jeznach Klaudia
(1)
Kamińska Katarzyna
(1)
Kawiak Ewelina
(1)
Kałuba-Korczak Anna
(1)
Kloskowska Adriana
(1)
Konowaluk-Nikitin Helena
(1)
Koral Jolanta
(1)
Kossewska Joanna (1963- )
(1)
Koszyk Irena
(1)
Kowalczyk Jacek (pedagog)
(1)
Kowalkiewicz-Kulesza Agnieszka
(1)
Krakowiak Kazimiera (1946- )
(1)
Krasowska Anna
(1)
Krupa Bożena (pedagog)
(1)
Krzyśpiak Wiktoria
(1)
Król Katarzyna (pedagog)
(1)
Książek Małgorzata
(1)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(1)
Kuleta-Hulboj Magdalena
(1)
Kuracki Kamil
(1)
Kwoka Natalia
(1)
Lacek Agnieszka
(1)
Lew-Koralewicz Aneta
(1)
Lubińska-Kościółek Elżbieta
(1)
Lubomirska Krystyna
(1)
Malik Magdalena
(1)
Malinowski Ludwik (1935- )
(1)
Marcinkowska Barbara
(1)
Maszczak Tadeusz (1941- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(83)
2010 - 2019
(70)
2000 - 2009
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(147)
1989-2000
(2)
1901-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(159)
Język
polski
(158)
angielski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(8)
Pedagodzy specjalni
(5)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Pedagodzy
(3)
Rodzice
(3)
Szkoły podstawowe
(3)
Przedszkola
(2)
Studenci
(2)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Opiekunowie osób z zespołem Downa
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Socjolodzy
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
ponadpodstawowe
(1)
Temat
Edukacja włączająca
(153)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(63)
Dziecko z niepełnosprawnością
(25)
Pedagogika specjalna
(20)
Nauczyciele
(18)
Kształcenie integracyjne
(17)
Dziecko autystyczne
(11)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(11)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(10)
Pedagodzy specjalni
(9)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(8)
Szkolnictwo
(8)
Wychowanie przedszkolne
(8)
Integracja społeczna
(7)
Metody nauczania
(7)
Szkolnictwo specjalne
(7)
Wsparcie edukacyjne
(7)
Autyzm
(6)
Niepełnosprawność
(6)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(6)
Nauczanie
(5)
Pedagogika
(5)
Aspiracje edukacyjne
(4)
Dziecko niedowidzące
(4)
Dziecko niepełnosprawne
(4)
Dziecko niewidome
(4)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(4)
Edukacja międzykulturowa
(4)
Efektywność nauczania
(4)
Egalitaryzm
(4)
Inność
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Neuropsychologia
(4)
Polityka oświatowa
(4)
Postawy
(4)
Szkoły ogólnodostępne
(4)
Szkoły podstawowe
(4)
Wychowanie
(4)
Dostęp do oświaty
(3)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(3)
Kompetencje kluczowe
(3)
Komunikacja międzykulturowa
(3)
Mózg
(3)
Młodzież z niepełnosprawnością
(3)
Nauczyciele nauczania początkowego
(3)
Odmienność kulturowa
(3)
Osoby z niepełnosprawnością
(3)
Pedagogika terapeutyczna
(3)
Potrzeby edukacyjne
(3)
Prawo do nauki
(3)
Rehabilitacja medyczna
(3)
Szkoły specjalne
(3)
Trudne sytuacje życiowe
(3)
Uczniowie
(3)
Wsparcie społeczne
(3)
Adaptacja społeczna
(2)
Bariery edukacyjne
(2)
COVID-19
(2)
Deprywacja (psychologia)
(2)
Diagnoza pedagogiczna
(2)
Diagnoza psychologiczna
(2)
Dyskryminacja
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Dziecięce porażenie mózgowe
(2)
Dziecko przewlekle chore
(2)
Dziecko z zespołem Downa
(2)
Klasyfikacja
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Komunikacja wspomagająca
(2)
Kształcenie nauczycieli
(2)
Najwyższa Izba Kontroli (NIK)
(2)
Nauczanie indywidualne
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Niepełnosprawność intelektualna w stopniu lekkim
(2)
Oligofrenopedagogika
(2)
Pedagogika rodziny
(2)
Pomoce dydaktyczne
(2)
Przeciążenie nauką
(2)
Przedszkola
(2)
Przydatność zawodowa
(2)
Psychometria
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Specjalne potrzeby komunikacyjne
(2)
Strategie uczenia się
(2)
Studenci
(2)
Surdopedagogika
(2)
Szkolnictwo podstawowe
(2)
Szkoły integracyjne
(2)
Szkoły średnie
(2)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(2)
Tyflopedagogika
(2)
Uczniowie szkół podstawowych
(2)
Wielokulturowość
(2)
Współdziałanie
(2)
Wykluczenie społeczne
(2)
Zdrowie publiczne
(2)
Adaptacja testu psychologicznego
(1)
Al-Khamisy, Danuta
(1)
Asystenci osób niepełnosprawnych
(1)
Badania naukowe
(1)
Temat: czas
2001-
(120)
1901-2000
(19)
1989-2000
(18)
1945-1989
(11)
1801-1900
(1)
1918-1939
(1)
2000-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(75)
Opole (woj. opolskie)
(2)
Słowacja
(2)
Łódź (woj. łódzkie)
(2)
Biała Podlaska (woj. lubelskie)
(1)
Europa
(1)
Gdańsk (woj. pomorskie)
(1)
Japonia
(1)
Newcastle upon Tyne (Wielka Brytania)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Szkocja (Wielka Brytania)
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Województwo warmińsko-mazurskie (1999- )
(1)
Gatunek
Artykuł problemowy
(79)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(72)
Artykuł z pracy zbiorowej
(58)
Artykuł z czasopisma naukowego
(38)
Raport z badań
(12)
Praca zbiorowa
(10)
Case study (studium przypadku)
(3)
Opracowanie
(3)
Artykuł fachowy
(2)
Artykuł z czasopisma historycznego
(2)
Poradnik
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Artykuł monograficzny
(1)
Artykuł naukowy
(1)
Artykuł przeglądowy
(1)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(1)
Artykuł z czasopisma fachowego
(1)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(1)
Bibliografia
(1)
Dane statystyczne
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Recenzja
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(147)
Socjologia i społeczeństwo
(31)
Psychologia
(13)
Medycyna i zdrowie
(8)
Nauka i badania
(4)
Historia
(3)
Językoznawstwo
(3)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
159 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Inkluzja edukacyjna nie jest nurtem wewnętrznie spójnym, jak wiele innych nurtów kształcenia i wychowania podlega przemianom i rozwarstwieniom. Można przyjąć, że istnieje jednak jej pewne kontinuum rozwojowe. Obrazuje je przejście od inkluzji naturalnej (pozbawionej teoretycznych podstaw naukowych, w praktyce więc opartej na intuicji i wiedzy potocznej) przez inkluzję rekonstrukcyjną (stanowiącą nadbudowę edukacji specjalnej, czerpiącą także wiele z założeń integracji edukacyjnej) po inkluzję dekonstrukcyjną – odrzucającą wiedzę i doświadczenia wypracowane w obszarze pedagogiki specjalnej). Chociaż pełną wartość praktyczną tej ostatniej trudno dziś ocenić, to jednak nie ulega wątpliwości, że stanowi ona kolejny etap ewolucji omawianej formy kształcenia. Podstawowym celem pracy jest ukazanie wybranych aspektów przemian sytuacji edukacyjnej ucznia z lekką niepełnosprawnością intelektualną, przede wszystkim w czasie swoistego przesilenia nurtu naturalnego i rekonstrukcyjnego. Zebrane informacje, chociaż dotyczą przede wszystkim uczniów i ich nauczycieli, ukazują szerszy kontekst przemian kultury szkoły osadzonej w tyglu zróżnicowanych oczekiwań społecznych i wewnętrznych przemian tej instytucji. W książce zaprezentowano dane podłużne dotyczące wybranych zasobów szkół ogólnodostępnych, ważne dla jakości kształcenia uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną. Kształcenie uczniów z niepełnosprawnością w warunkach włączających jest jednym z kluczowych kierunków przemian kształcenia specjalnego i systemów szkolnych we współczesnym świecie. Upowszechnianie się takich praktyk to z jednej strony ogólnoświatowy trend, z drugiej zaś trudne zadanie, do którego realizacji szkoły są z reguły słabo przygotowane. Osiągnięcie wysokiego poziomu edukacji włączającej zależy od wielu wymiarów funkcjonowania szkół, a właściwie całych systemów szkolnych. Wydaje się zatem interesujące, jaka jest dynamika tych przemian. Czy wprowadzane w różnych okresach reformy nowe rozwiązania prawne, organizacyjne, metodyczne i programowe sprawiają, że zasoby poszczególnych szkół stają się coraz bardziej adekwatne do tego, by szkoły były gotowe do prowadzenia na wysokim poziomie zarówno uczniów z niepełnosprawnościami, jak i bez nich. Mimo bardzo intensywnych badań edukacji włączającej, wykonywanych zarówno w Polsce, jak i na całym świecie, nasza wiedza o wzroście gotowości szkół do realizacji kształcenia włączającego jest niewystarczająca. Prawdopodobnie zbiór danych, którym dysponuje Zenon Gajdzica, ma unikalny charakter w skali kraju. Dane te nie są doskonałe, ale wypełniają istniejącą lukę badawcza, o czym sam Autor pisze bardzo obszernie i rzetelnie. Dr hab. Grzegorz Szumski, prof. UW (z recenzji)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Autorzy artykułów odnieśli się do problematyki niezwykle szeroko, zwracając uwagę na kwestie rozwoju cywilizacyjnego. Podniesione zostały zagadnienia wpływu zmian cywilizacyjnych na świat wartości i kreowanie świata kultury w społeczeństwie informacyjnym. Omówione zostały problemy edukacyjne odnoszące się sposobu realizacji dydaktyki szkolnej, sprzyjającej rozwojowi niezbędnych do sprawnego i bezpiecznego funkcjonowania kompetencji oraz kwestii inkluzji społecznej i zawodowej osób o specjalnych potrzebach, które dzięki m.in. nowym możliwościom technologicznym i zmianie świadomości dotyczącej funkcjonowania tej grupy społecznej mogą na równych prawach w coraz większym stopniu korzystać z dostępu do edukacji i pracy.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Monografia jest przede wszystkim zapisem innowacyjnych praktyk edukacyjnych, eksperymentów i propozycji rozwiązań szkolnych w zwykłej, codziennej praktyce, mogących stanowić o sile tej książki. Nie tyle bowiem chodzi dziś o budowanie teoretycznych podstaw, które na nic się zdają w szkolnej rzeczywistości, ile o umiejętność wejścia w ponowoczesną oraz nowomedialną rzeczywistość, dotykającą wszystkich przestrzeni życia codziennego (w tym edukacji) i odnalezienie się w niej. Publikacja z pewnością dowodzi tego, że to nie systemowe rozwiązania, ale oddolne poszukiwania poszczególnych praktyków są ratunkiem dla współczesnej edukacji […]. Dzięki nauczycielom, którzy poszukują przestrzeni porozumienia z młodymi ludźmi, zachodzi zmiana. Na razie jest ona niewidoczna, bo dokonuje się po cichu, pokątnie, niesystemowo, w cieniu zwyczajnych lekcji, ale obejmuje coraz większą rzeszę nauczycieli i pedagogów, którym zależy, którym się chce. Z recenzji prof. dr. hab. Adama Regiewicza
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
W wieloautorskiej monografii Dziecko w sytuacjach stresowych pod redakcją naukową Małgorzaty Cywińskiej ukazano problematykę specyficznego rodzaju doświadczenia emocjonalnego, jakim jest dziecięcy stres, w dwóch niezwykle ważkich obszarach. Pierwszy z nich dotyczy stresowych interpersonalnych wymiarów rzeczywistości edukacyjnej dzieci, a drugi został poświęcony funkcjonalnemu, kulturowemu i informacyjno-komunikacyjnemu wymiarowi systemów edukacji jako źródłu stresu u dzieci. Autorzy poszczególnych tekstów zamieszczonych w niniejszej publikacji ukazują sytuacje stresowe dzieci w kategoriach dystresu, rozpatrują je w sposób interdyscyplinarny, wieloaspektowy, w odniesieniu do różnych stanowisk teoretycznych i empirycznych. Przywoływane przez nich stresowe obrazy rzeczywistości dzieci, wskazujące niekiedy na dramatyczny wymiar ich codzienności, który czyni ogromne szkody w ich psychice, w obszarze funkcjonowania emocjonalnego, społeczno-moralnego i poznawczego, domagają się naszej uwagi, poszukiwania środków zaradczych, stosowania różnych form wsparcia, podejmowania określonych działań naprawczych, terapeutycznych – czyli naszej ogromnej uważności. Problem tej uważności został podjęty w niniejszej monografii.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej