Form of Work
Artykuły
(49)
Książki
(14)
Publikacje fachowe
(13)
Publikacje dydaktyczne
(10)
E-booki
(4)
IBUK Libra
(4)
Poradniki i przewodniki
(2)
Proza
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Status
available
(10)
unavailable
(4)
Branch
Wypożyczalnia
(14)
Author
Ciechomski Maciej
(2)
Goetz Magdalena
(2)
Jankowska Anna
(2)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(2)
Majorczyk Marta
(2)
Olszewska Gabriela
(2)
Barker Teresa
(1)
Beniak-Haremska Ewa (1973- )
(1)
Berendt Joanna
(1)
Bertelsen Jes (1946- )
(1)
Bogudał-Borkowska Joanna
(1)
Bogudał-Borkowska Joanna (1982- )
(1)
Borkowski Tomasz
(1)
Chrząstowska Bożena (1929- )
(1)
Davis Mark H
(1)
Downing Nancy L
(1)
Dryja-Zabielska Samanta
(1)
Gasiulowa Anna
(1)
Gogacz Emilia
(1)
Hasson Gill
(1)
Hildebrandt Steen (1944- )
(1)
Hoeg Peter (1957- )
(1)
Jachyra Tatiana
(1)
Jankowska anna
(1)
Jaros Agnieszka
(1)
Jałowiec Magdalena
(1)
Jensen Helle (1954- )
(1)
Juul Jesper (1948- )
(1)
Klimek-Michno Katarzyna
(1)
Kostrzewa Joanna (nauczyciel)
(1)
Koza Ewa
(1)
Kozłowska Justyna
(1)
Kubiak Jolanta
(1)
Kuszak Kinga
(1)
Kłobukowski Michał
(1)
Lewandowska Beata
(1)
Lewicka Agnieszka
(1)
Lewicka-Zelent Agnieszka
(1)
Machnowska Agnieszka
(1)
Marchlewska Jolanta
(1)
Mróz Barbara
(1)
Niemiec Dominika
(1)
Obuchowska Joanna
(1)
Pejkowska Agnieszka
(1)
Pilarska Paula
(1)
Pytka Agnieszka
(1)
Płuska Katarzyna
(1)
Rembowski Józef (1923-1995)
(1)
Rosenberg Marshall B (1934-2015)
(1)
Rosenberg Marshall B. (1934-2015)
(1)
Rusak Edyta
(1)
Ryfczyńska Aneta
(1)
Sabbo-Gołębiowska Joanna
(1)
Seils Gabriele
(1)
Shanker Stuart (1952- )
(1)
Smith Charles A
(1)
Staniszewski Dariusz
(1)
Straszewska Agnieszka
(1)
Strembska-Kozieł Martyna
(1)
Stubberup Michael (1956- )
(1)
Stępień Katarzyna
(1)
Szczepanik Renata
(1)
Szeluga Joanna
(1)
Szybist Ksenia
(1)
Szymura Dariusz
(1)
Turska Patrycja
(1)
Vopel Klaus W (1940- )
(1)
Wyczesany Barbara (tłumacz)
(1)
Year
2020 - 2021
(7)
2010 - 2019
(52)
2000 - 2009
(5)
1990 - 1999
(2)
1980 - 1989
(1)
Time Period of Creation
2001-
(31)
Country
Poland
(67)
Language
Polish
(67)
Audience Group
Nauczyciele
(6)
Szkoły podstawowe
(6)
Klasa 3.
(3)
Rodzice
(3)
6-8 lat
(2)
Dzieci
(2)
Klasa 2.
(2)
Klasa 5.
(2)
0-5 lat
(1)
14-17 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Bibliotekarze
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 4.
(1)
Klasa 6.
(1)
Klasa 7.
(1)
Klasa 8.
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Przedszkola
(1)
Psycholodzy
(1)
Szkoły średnie
(1)
Demographic Group
Literatura polska
(2)
Subject
Empatia
(63)
Nauczyciele
(5)
Uczucia
(4)
Komunikacja społeczna
(3)
Poczucie własnej wartości
(3)
Relacje międzyludzkie
(3)
Biblioterapia
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Godzina wychowawcza
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Konflikt
(2)
Kreatywność
(2)
Metody nauczania
(2)
Nauczanie
(2)
Nauczyciel
(2)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(2)
Przyjaźń
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Psychoterapia
(2)
Samopoznanie
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Zwierzęta
(2)
Agresywność
(1)
Andersen, Hans Christian
(1)
Asertywność
(1)
Brzydkie kaczątko
(1)
Coaching rodzicielski
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Czytelnictwo dzieci
(1)
Debata
(1)
Dialog
(1)
Dysfunkcje fizyczne
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko w wieku przedszkolym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Estetyka
(1)
Etyka
(1)
Fair play
(1)
Gniew
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy
(1)
Internet
(1)
Język
(1)
Język polski
(1)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1)
Kompetencje emocjonalne
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Komunikowanie i Komunikacja
(1)
Kosik, Rafał
(1)
Kształcenie
(1)
Metoda projektów
(1)
Milbourne, Anna
(1)
Mindfulness
(1)
Molestowanie seksualne
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Mózg
(1)
Niepełnosprawni umysłowo
(1)
Nieśmiałość
(1)
Ocenianie
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Opieka społeczna
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pewność siebie
(1)
Poezja
(1)
Postawy
(1)
Promocja czytelnictwa
(1)
Przedszkola integracyjne
(1)
Przemoc
(1)
Przemoc seksualna
(1)
Psychologia humanistyczna
(1)
Psychologia poznawcza
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Rodzice
(1)
Rodzina
(1)
Rosenberg Marschall
(1)
Rosenberg, Marshall B.
(1)
Rozwód
(1)
Rozwój emocjonalny
(1)
Rozwój osobowości
(1)
Rozwój społeczny
(1)
Spostrzeganie interpersonalne
(1)
Sprawca
(1)
Stres
(1)
Studenci
(1)
Służba więzienna
(1)
Techniki relaksacyjne
(1)
Teresa Benedykta od Krzyża
(1)
Tęsknota
(1)
Uczniowie szkół podstawowych
(1)
Warsztat pracy
(1)
Wartość
(1)
Więź rodzinna
(1)
Wolontariusze
(1)
Współdziałanie
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowawca
(1)
Subject: work
Amelia i Kuba
(1)
Kuba i Amelia
(1)
Subject: time
2001-
(10)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
Subject: place
Nauczanie
(1)
Niemcy
(1)
Genre/Form
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(16)
Scenariusz zajęć
(7)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(5)
Artykuł z czasopisma fachowego
(4)
Artykuł problemowy
(2)
Artykuł przeglądowy
(2)
Artykuł z czasopisma naukowego
(2)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(2)
Poradnik
(2)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(2)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(1)
Artykuł z pracy zbiorowej
(1)
Biografia
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Opowiadania i nowele psychologiczne
(1)
Publicystyka niemiecka
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusz zajęć do nauczania początkowego
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(1)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(21)
Psychologia
(12)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Medycyna i zdrowie
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Literaturoznawstwo
(1)
Ochrona środowiska
(1)
67 results Filter
E-book
In basket
Wiecznie niezadowolony szef. Teściowa, która przy każdej sposobności wypomina ci przypalony zeszłoroczny obiad. Przyjaciółka, która odwołuje wszystkie spotkania „za pięć dwunasta”. Współpracownik, który krytykuje wszystkie twoje pomysły, ale broni się przed podaniem własnych. Nastoletni syn, który mamrocze pod nosem obelgi i przekleństwa. Wśród trudnych ludzi znajdziemy osoby jawnie agresywne i wrogie, agresywne w sposób pośredni oraz osoby bierne sprawiające wrażenie bezwolnych i ulegających wszelkim wpływom. To samo zachowanie w jednej sytuacji możemy odebrać jako neutralne, w innej – jako budzące złość i frustrację. Gill Hasson prowadzi nas przez galerię trudnych postaci, pokazując, z czego wynikają zachowania, których nie możemy znieść, i jak możemy wybrnąć z problemowych sytuacji, szanując przy tym własne i cudze granice. Autorka nie używa języka ocen i podziałów, ale zachęca do empatii, słuchania i zrozumienia drugiej strony. Pokazuje, że choć nasz wpływ na zachowania innych osób jest ograniczony, możemy umiejętnie pokierować własnym postępowaniem i nie dopuścić do tego, by relacje z trudnymi ludźmi zatruwały nam życie. Dzięki tej książce: -zrozumiesz przyczyny trudnych zachowań innych osób -dowiesz się, w jaki sposób obronić swoje stanowisko i sprzeciwić się zachowaniom, których nie akceptujesz -poznasz sposoby spokojnego radzenia sobie w relacji z osobami agresywnymi, stosującymi manipulację i nadmiernie krytycznymi -dowiesz się, kiedy się wycofać lub nawet zrezygnować z relacji
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
W pierwszej części opracowania zamieszczono opis najważniejszych sposobów postępowania diagnostycznego, uwzględniającego indywidualne konteksty życia dziecka i jego problemy. Natomiast w części drugiej znajdują się scenariusze zajęć socjoterapeutycznych do pracy z dziećmi agresywnymi, przeznaczone dla dwóch grup wiekowych uczniów (6–9-letnich oraz 10–12-latków). Przedstawione scenariusze stanowią jedynie przykład możliwego przebiegu zajęć i mają być inspiracją dla prowadzącego. Po uprzednio dokonanej diagnozie – uczestników zajęć i całej grupy (jej specyficznej osobowości, właściwości socjodynamicznych) – sam powinien ocenić „podatność” dzieci na niektóre zajęcia. Ponadto, planując zajęcia, należy uwzględniać możliwości organizacyjne (miejsce, czas, rytm pracy), dobór i frekwencję uczestników zajęć, posiadane umiejętności oraz specyficzne cele (sformułowane w oparciu o diagnozę). W proponowanych blokach zajęć wykorzystano wieloletnie doświadczenia dydaktyczne i terapeutyczne w pracy z dziećmi i młodzieżą. Publikacja powstała z myślą o potrzebach tych pedagogów (nauczycieli, wychowawców, opiekunów), którzy borykają się z rozmaitymi trudnościami w relacjach z podopiecznymi i w socjoterapii szukają inspiracji do swojej pracy wychowawczej. Książka zawiera propozycje pracy z dzieckiem, jednak należy pamiętać, że podstawowym warunkiem projektowania zajęć socjoterapeutycznych jest diagnoza dziecka oraz wnikliwa analiza warunków jego życia (tj. kontekstu zaburzonych zachowań).
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Bezcenne wskazówki jak poprawić lub zmienić swoje życie, aby było spełnione i szczęśliwe. Wspaniała i potrzebna książka! Urszula Dudziak Książka zachęca do refleksji nad własnym rozwojem, kształtowaniem umiejętności autentycznego wyrażania siebie w relacjach z innymi oraz słuchaniem innych z uważnością. Zaproponowane ćwiczenia mogą stanowić motywację do zmiany dojrzałego życia. Beata Bugajska Uniwersytet Szczeciński wiceprezes Polskiego Towarzystwa Gerontologicznego Dzięki temu poradnikowi można poznać praktyczne sposoby mówienia NIE i przyjmowania NIE z troską o relację, wyrażania wdzięczności i proszenia w zgodzie ze sobą, by świadomie budować dojrzałe życie. Joanna Berendt Certyfikowany trener i mediator Nonviolent Communication akredytowany coach ICF PCC Książka daje narzędzie do stworzenia satysfakcjonującego życia, nowych kompetencji, które pozwalają cieszyć się każdym dniem i zachwycać drugim człowiekiem. Zaproponowane ćwiczenia pomagają zrozumieć własne zachowania i emocje. Jeśli czujemy, że brakuje nam świadomego kontaktu z uczuciami, równowagi w dawaniu i braniu, obserwowania zdarzeń bez ich interpretacji oraz asertywnego stawiania granic, to ten poradnik jest właśnie dla nas. Wanda Matras-Mastalerz Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowie prezes Polskiego Towarzystwa Biblioterapeutycznego Jest to lektura obowiązkowa dla każdego człowieka. Dzięki temu poradnikowi możemy na nowo odkryć swoje potrzeby i uczucia, zrozumieć, co jest ważne w relacjach z innymi ludźmi, by razem współtworzyć świat oparty na empatii. Paweł Piątkowski Uniwersytecki Szpital Kliniczny im. WAM w Łodzi Wystarczy sięgnąć po tę pozycję, jeśli jest nam niewygodnie z sobą lub z innymi, a nie potrafimy tego zmienić, bo najtrudniej nauczyć i wychować samego siebie. Ten poradnik wam w tym pomoże. Jolanta Miśkiewicz, poetka
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
W e-booku "Inteligencja emocjonalna. Jak zrozumieć emocji ludzi wokoło?" znajdziesz wyczerpujące informacje na temat inteligencji emocjonalnej (EQ). Dlaczego ten temat jest tak ważny? Ponieważ emocje są zawsze w Tobie! Towarzyszą Ci wszędzie, w każdym momencie coś odczuwasz. To emocje odpowiedzialne są za Twoją reakcję na dany temat, łączą lub dzielą Cię z ludźmi. I właśnie tym jest inteligencja emocjonalna; to rozpoznanie, zrozumienie i zarządzanie emocjami swoimi i ludzi wokoło. E-book "Inteligencja emocjonalna" zawiera 5 rozbudowanych rozdziałów, 15 ćwiczeń, sumując 10 podstawowych zagadnień. Cel: samopoznanie, samorozwój, a także jako wstęp do dalszych profesjonalnych szkoleń, podczas wykładów, seminariów z wyżej wymienionej tematyki. Możliwa nawet forma edukacyjnej rozrywki.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again