Forma i typ
Książki
(21)
Artykuły
(12)
Publikacje dydaktyczne
(8)
Publikacje fachowe
(6)
E-booki
(3)
IBUK Libra
(3)
Publikacje naukowe
(3)
Audiobooki
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(20)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(21)
Autor
Tambor Jolanta (1958- )
(3)
Kaczmarek Leon (1911-1996)
(2)
Mańczak Witold
(2)
Ostaszewska Danuta
(2)
Rocławski Bronisław
(2)
Tońska-Szyfelbein Anna
(2)
Balejko Antoni (1935- )
(1)
Benni Tytus
(1)
Biernacka Michalina
(1)
Bęza Stanisław
(1)
Cieszyńska-Rożek Jagoda (1955- )
(1)
Darski Józef Paweł
(1)
Dłuska Maria
(1)
Fober Karolina
(1)
Hinz Magdalena
(1)
Jas Michał
(1)
Kamińska-Mieszkowska Anna
(1)
Konert-Panek Monika
(1)
Kołaczek Ewa
(1)
Lenartowicz-Zagrodna Anna
(1)
Porayski-Pomsta Józef
(1)
Półtorak Agata
(1)
Serowik Agnieszka
(1)
Stanek Joanna
(1)
Stolarczyk Aleksandra
(1)
Szymankiewicz Elżbieta
(1)
Wierzchowska Bożena
(1)
Wolan Maria
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(19)
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(2)
1980 - 1989
(3)
1970 - 1979
(1)
1960 - 1969
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(12)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(35)
Język
polski
(35)
Odbiorca
Logopedzi
(3)
Nauczyciele
(3)
Szkoły podstawowe
(3)
9-13 lat
(2)
Nauczyciele języka polskiego
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
14-17 lat
(1)
A1 (poziom biegłości językowej)
(1)
A2 (poziom biegłości językowej)
(1)
B1 (poziom biegłości językowej)
(1)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(1)
Dziecko z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Młodzież
(1)
Poloniści
(1)
Przedszkola
(1)
Rodzice
(1)
Studenci
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Temat
Fonetyka
(25)
Język polski
(22)
Fonologia
(4)
Język polski jako obcy
(4)
Dysleksja i dysgrafia
(3)
Dziecko
(3)
Słuch
(3)
Metody nauczania
(2)
Siestrzyński, Jan (1784-1824)
(2)
Słuch fonematyczny
(2)
Wymowa
(2)
Akcent
(1)
Glottodydaktyka
(1)
Gramatyka
(1)
Gramatyka polska
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Język angielski
(1)
Język niemiecki
(1)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1)
Logopedia
(1)
Morfologia
(1)
Mowa
(1)
Mowa dziecka
(1)
Nauczyciele języka polskiego jako obcego
(1)
Nauka o języku
(1)
Percepcja słuchowa
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Testy
(1)
Wady wymowy
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
Gatunek
Ćwiczenia i zadania
(8)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(2)
Podręcznik
(2)
Artykuł fachowy
(1)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(1)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Poradnik
(1)
Poradniki
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(11)
Językoznawstwo
(11)
36 wyników Filtruj
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 217-238.
Dla nauczycieli języka polskiego, a szczególnie dla młodych lektorów, polonistów i neofilologów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47133 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46792 (1 egz.)
Audiobook
Książka
CD
W koszyku
Fonetyka / Ewa Kołaczek. - Kraków : Prolog Szkoła Języków Obcych, copyright 2017. - 166, [1] strona : ilustracje ; 24 cm + 1 płyta audio (CD).
(Testuj Swój Polski)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47077 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Fonetyka : polski w praktyce / Joanna Stanek. - Wydanie pierwsze. - Kraków : Glossa, Szkoła Języka Polskiego, 2020. - 129, [3] strony : ilustracje ; 24 cm.
W książce kod aktywacyjny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47076 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44888 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47826 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia strona 4
Streszczenie: Książka przeznaczona dla terapeutów na zajęcia korekcyjno-kompensacyjne lub dla rodziców, do pracy z dziećmi, które borykają się z błędami w pisaniu, czytaniu oraz mają problemy z nauką wynikające z zaburzonych funkcji słuchowych. Zawiera zestaw ćwiczeń usprawniających percepcję słuchową (np. skojarzenia słuchowe, wyszukiwanie ukrytych słów, porównywanie słów różniących się jedną głoską lub mających jedną wspólną głoskę). Ćwiczenia mają zróżnicowany poziom trudności, dzięki czemu sprawdzą się w terapii młodszych i starszych uczniów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41088 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza publikacja składa się z zeszytu ćwiczeń przeznaczonego dla ucznia oraz książki dla nauczyciela. Zawiera ćwiczenia stymulujące rozwój percepcji słuchowej i funkcji językowych. Wykonując zadania, uczeń pracuje na słowach lub pseudosłowach oraz ćwiczy pamięć słuchową. Wiele ćwiczeń wykonuje tylko ustnie. Część poleceń kojarzy się ze znanymi zabawami, np. gra memory, łączenie kropek tworzących rysunek. W ostatnim rozdziale znajdują się opisy zabaw grupowych. Zadaniem dziecka jest wykonywać podane ćwiczenia, angażując przede wszystkim percepcję słuchową. Z tego też powodu w poleceniach do ćwiczeń prosi się ucznia, by najpierw posłuchał, a dopiero potem powiedział. Jeśli ćwiczenie jest zbyt trudne, powinien je najpierw zapisać.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44628 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 47929 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Rola akcentu wyrazowego i zdaniowego w polszczyźnie mówionej / Michał Jas. W: Język Polski w Szkole Ponadpodstawowej. 2021/2022, nr 2, s. 97-107. - 2022.
Bibliografia na stronach 106-107.
Artykuł
W koszyku
E-book
W koszyku
W podręczniku zastosowano autorski model analizy językowej opartej na ogólnoludzkich cechach językowych (publikowanych w naszym Wydawnictwie w 2004 roku, zrecenzowanych pozytywnie w kraju i za granicą). Zamieszczono też nowatorskie reguły gramatyczne obejmujące wszystkie dziedziny gramatyczne,od fonetyki i fonologii, do składni, z uwzględnieniem walencji, tematu i rematu w opisie szyku wyrazów w języku niemieckim. W przykładach niemieckich zastosowano obowiązującą od 1 sierpnia 2006 roku ortografię niemiecką. Wszystkie są tłumaczone na język polski, co poza autorskimi uwagami i konfrontatywnymi pobudza do dalszego samodzielnego porównania językowego. Do poszczególnych rozdziałów dodano informacje o najnowszych wynikach badań, np. o nowym rodzajniku nieokreślonym. Poszerzono walencję czasownika, tworząc rozdział 16. Poprzez odnośniki do innych podrozdziałów i dokładne opracowanie indeksu terminów umożliwiono recepcję tylko wybranych rozdziałów. Podręcznik przeznaczony jest dla studentów filologii germańskiej oraz językoznawstwa.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Książka ma charakter komparatystyczny – zestawia dwie edycje Ksiąg Syracha (z 1535 i 1541 roku) w przekładzie Piotra Poznańczyka, by ułatwić analizę polszczyzny obu tekstów. Autorka dokonała drobiazgowej analizy zabytków pod kątem grafii, fonetyki zróżnicowanej w obu edycjach, fleksji imiennej, przymiotnikowej, imiesłowowej, zaimkowej, werbalnej, a także leksyki i składni. Szczegółowo udokumentowała i omówiła zjawiska językowe występujące w obu tekstach (m.in. oboczności wynikające z ujęcia dialektalnego, formy poszczególnych przypadków, wariantywność końcówek czasownikowych, formy czasów i trybów). Przedstawiła charakterystykę ilościową i jakościową analizowanego słownictwa oraz realizację łacińskich konstrukcji składniowych. Zaprezentowała ciągłość istnienia przekładu Poznańczyka w szesnastowiecznej biblistyce, przywołując edycję Księgi Syracha zamieszczoną w Biblii Leopolity (1561). Całość opatrzyła obszerną bibliografią przedmiotową i podmiotową, uwzględniającą również słowniki, przewodniki i encyklopedie. Książka jest przeznaczona przede wszystkim dla naukowców i studentów zgłębiających historię literatury i języka polskiego, odkrywających tajniki i zawiłości przekładu literackiego, ale także – dla humanistów zainteresowanych dziejami polszczyzny.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
The work discusses the notion of the basic phonological segment from the perspective of selected European and American phonological theories. The discussion consists in the analyses of specific phonological problems in accordance with the tenets of a given framework, starting with the Kazan School and ending with the Optimality Theory. The goal of this study is to show the differences in the methodology and predictions of each framework that prove significant in the process of establishing the basic phonological unit. The dissertation elaborates on the data from English, Polish, German, and Russian. The main body of the work comprises the issues of biuniqueness and overlapping, the symmetry of a phonological system and levels of phonological representation. The book makes a relevant contribution to the discussion on the phonological theory. Monika Konert-Panek consistently demonstrates differences between basic concepts, levels of representation and explanatory potential of frameworks, starting from the influential ideas of the Kazan School, advocated in the second half of the 19th century, to Optimality Theory, which constitutes one of the main formal approaches nowadays. Clarity and accessibility of presentation make it possible for the reader to understand the nature of a topic as complex and diversified as phonology. Therefore, the book is recommended not only for scholars and students interested in phonology but also for readers interested in general linguistics. (Prof. Paula Orzechowska, Adam Mickiewicz University in Poznań) The discussion presented in the book consists in the analyses of selected phonological problems from the perspective of a given framework. Not only does this approach allow the readers to examine classic theories from the perspective of their successors, but it also makes it possible to enter the minds of old masters to resolve some later-emerged problems with their analytical tools. (Prof. Klementina Jurančič, University of Maribor) The publication is licensed under the Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Poland license (CC BY 3.0 PL) (full license available at: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode). ********* Publikacja na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL (CC BY 3.0 PL) (pełna treść wzorca dostępna pod adresem: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode). ********* Dr Monika Konert-Panek (ORCID 0000-0002-1463-3357) – PhD, works as Assistant Professor at the Institute of Specialised and Intercultural Communication at the University of Warsaw. She was also a Visiting Scholar at the University of Bologna, University of Trier and KU Leuven. Her current research interests cover the areas of sociophonetics, phonology and stylistics, with the focus on singing accent properties from the usage-based perspective. ------------- Dr Monika Konert-Panek (ORCID 0000-0002-1463-3357) – od 2007 roku doktor nauk humanistycznych w zakresie językoznawstwa, adiunkt w Instytut Komunikacji Specjalistycznej i Interkulturowej na Wydziale Lingwistyki Stosowanej Uniwersytetu Warszawskiego. Była również Visiting Scholar na Uniwersytecie Bolońskim, Katolickim Uniwersytecie Lowańskim oraz na Uniwersytecie w Trewirze. Jej obecne zainteresowania badawcze obejmują obszary fonetyki i fonologii języka angielskiego, socjolingwistyki, stylistyki oraz lingwistyki kontrastywnej.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej