Form of Work
Artykuły
(44)
Książki
(20)
E-booki
(1)
IBUK Libra
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Status
available
(20)
Branch
Wypożyczalnia
(20)
Author
Zawada Anna
(6)
Frydrychowicz Anna
(2)
Misiorna Elżbieta
(2)
Pietrzak-Kurzac Magdalena
(2)
Rusiak Patrycja
(2)
Szczepkowska-Szczęśniak Katarzyna
(2)
Andrzejewska Jolanta
(1)
Bochno Ewa
(1)
Budiková Jaroslava
(1)
Czownicka Ewa
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(1)
Grządkowska Anna
(1)
Grządkowska Anna. Umiejętności społeczne dzieci
(1)
Gutowska Helena
(1)
Kozłowska Ewa
(1)
Kozłowska Ewa aut
(1)
Koźniewska Elżbieta
(1)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(1)
Krasowicz-Kupis Grażyna. Rozwój i ocena umiejętności czytania dzieci sześcioletnich
(1)
Krušinová Patricie
(1)
Kuncová Pavla
(1)
Lelonek Marian
(1)
Michalak Renata
(1)
Michalak Renata. Konteksty gotowości szkolnej
(1)
Misiński Andrzej aut
(1)
Mroczek Izabela
(1)
Nadachewicz Katarzyna
(1)
Nadolna Beata
(1)
Nowosad Inetta
(1)
Oficyna Wydawnicza Impuls Wojciech Śliwerski
(1)
Olempska-Wysocka Magdalena
(1)
Oszwa Urszula. Rozwój i ocena umiejętności matematycznych dzieci sześcioletnich
(1)
Ośrodek Psychoterapii i Psychoedukacji DRABINA
(1)
Pawlina Maria red
(1)
Prus-Wiśniewska Helena (1940-2014)
(1)
Rutkowska Małgorzata
(1)
Rękawek Anna
(1)
Salamon Dagmara
(1)
Siemek Danuta
(1)
Sierka Martyna
(1)
Stróżyński Klemens
(1)
Szymański Mirosław Józef (1942- )
(1)
Słobodzian Zofia
(1)
Słyszowa Stefania
(1)
Uszyńska-Jarmoc Janina
(1)
Wojda Elżbieta
(1)
Wydawnictwo Akademickie "Żak" Jacek Śnieciński
(1)
Zarzycka Irena
(1)
Zielińska Ewa
(1)
Year
2010 - 2019
(46)
2000 - 2009
(14)
1990 - 1999
(1)
1980 - 1989
(1)
1970 - 1979
(3)
Time Period of Creation
2001-
(1)
Country
Poland
(65)
Language
Polish
(65)
Audience Group
Nauczyciele
(1)
Subject
Gotowość szkolna
(62)
Dziecko
(11)
Dziecko sześcioletnie
(10)
Skala Gotowości Szkolnej
(9)
Sześciolatki
(9)
Dojrzałość szkolna
(8)
Nauczanie początkowe
(5)
Wychowanie przedszkolne
(4)
Wychowanie w rodzinie
(4)
Czytanie
(2)
Poradniki dla rodziców
(2)
Uczeń
(2)
Zespół AD/HD
(2)
Ankieta
(1)
Bajka i baśń
(1)
Dysleksja
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Edukacja matematyczna
(1)
Gry i zabawy
(1)
Integracja społeczna
(1)
Kompetencje językowe
(1)
Kompetencje kluczowe
(1)
Komunikacja językowa
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Kwestionariusz
(1)
Matematyka
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Nauczanie blokowe
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Obowiązek szkolny
(1)
Ocena szkolna
(1)
Pierwszy dzień w szkole
(1)
Prawa dziecka
(1)
Przedszkola
(1)
Przemoc a dziecko
(1)
Psychozabawa
(1)
Rodzina
(1)
Rodzina problemowa
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Scenariusz spotkania
(1)
Szkolnictwo
(1)
Terapia kompleksowa
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie klas początkowych
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Umiejętności językowe
(1)
Umiejętności społeczne
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie obywatelskie
(1)
Zajęcia otwarte
(1)
Zajęcia wyrównawcze
(1)
Subject: time
2001-
(1)
Genre/Form
Artykuł problemowy
(1)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(1)
Artykuł z czasopisma fachowego
(1)
Artykuł z pracy zbiorowej
(1)
Poradnik
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(1)
Psychologia
(1)
65 results Filter
Book
In basket
Artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami, są dostępne po tytułem pracy zbiorowej.
Bibliogr. przy rozdz.

W publikacji zawarto artykuły:
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 44277 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Bibliogr. przy rozdz.
Streszczenie: Zbiór opracowań z zakresu dyskursu polityczno-oświatowego o codzienności szkoły i edukacyjnych aspektów codzienności ucznia, także ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Przedstawiono m. in.: krytykę międzynarodowych badań PISA i sposobu wykorzystywania ich przez MEN, możliwości oddziaływania na jakość szkoły, ocenę gimnazjów, rolę rodziców w polskiej szkole, opinię rodziców 6-latków o obniżeniu wieku szkolnego, trudności edukacji aksjologicznej, różnice w socjalizacji dziewcząt i chłopców, edukację ekologiczną w gimnazjum, kształtowanie uczestnictwa dzieci i młodzieży w kulturze fizycznej, analizę porównawczą koncepcji edukacji wczesnoszkolnej Ludwiki Jeleńskiej i Doroty Klus-Stańskiej, pozaszkolną edukację matematyczną dzieci. Grupy uczniów o specjalnych potrzebach to uczniowie: nieprzystosowani społecznie, niepełnosprawni, z ryzyka dysleksji, wychowankowie domów dziecka, ubodzy. Omówiono też wyniki badań opinii uczniów nt. czynników ryzyka i czynników chroniących przed zachowaniami problemowymi - opinie młodzieży badano w ramach projektu Pomerania.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 43736 (1 egz.)
E-book
In basket
Problematyka szans edukacyjnych uczniów niesłyszących wiąże się z szerszym zagadnieniem szans i barier w edukacji uczniów ze specjalnymi potrzebami i stanowi podstawę rozważań naukowych oraz poszukiwania rozwiązań praktycznych w ramach systemów kształcenia na całym świecie. Współcześnie wyznaczają je tendencje przeciwdziałania marginalizacji (lub wykluczenia edukacyjnego) jakiejkolwiek z grup uczniów w perspektywie analogicznego procesu związanego z uczestnictwem społecznym. Zmiany w przepisach oświatowych, większa świadomość rodziców, a przede wszystkim kluczowe decyzje kształtujące edukację osób z uszkodzonym słuchem implikują wzrost liczebności tej grupy dzieci w edukacji włączającej i integracyjnej. Coraz większe możliwości wynikające z różnego rodzaju czynników kontekstowych, dotyczących m.in. dynamicznego rozwoju technologii wspomagającej słyszenie, technologii informatycznych, wprowadzeniu przesiewowych badań słuchu oraz badania nad językiem migowym, wymagają stosowania nowych rozwiązań systemowych. W przeprowadzonych badaniach skoncentrowano się na opisie fenomenów zobrazowanych jako profile kompetencji językowych i funkcjonowania psychomotorycznego dzieci niesłyszących, kończących edukację przedszkolną w trzech rodzajach placówek: ogólnodostępnej, integracyjnej i specjalnej; a także na rekonstrukcji szans edukacyjnych dzieci niesłyszących z perspektywy doświadczeń diagnostyczno-rehabilitacyjnych oraz preferencji edukacyjnych ich słyszących i niesłyszących rodziców oraz opinii nauczycieli.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again