Forma i typ
Artykuły
(92)
Publikacje naukowe
(42)
Książki
(29)
Publikacje fachowe
(21)
Publikacje dydaktyczne
(9)
Poradniki i przewodniki
(3)
E-booki
(2)
IBUK Libra
(2)
Proza
(2)
Dostępność
dostępne
(25)
wypożyczone
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(28)
Autor
Cywińska Małgorzata (1958- )
(2)
Jaskulska Sylwia
(2)
Kuszak Kinga
(2)
Skrzetuska Ewa (1951- )
(2)
Łoskot Małgorzata
(2)
Adamczyk-Bębas Wioleta (1981- )
(1)
Andrzejewska Jolanta (pedagogika)
(1)
Assimopoulos Harris
(1)
Baker Jed E
(1)
Barlińska Julia (1980- )
(1)
Bida Milena
(1)
Biel Krzysztof (1970- )
(1)
Bilewicz-Kuźnia Barbara
(1)
Bocheńska-Włostowska Katarzyna
(1)
Bochno Ewa
(1)
Boczkowska Magdalena
(1)
Brzezińska Anna (1949- )
(1)
Brzezińska Marianna
(1)
Bugajski Jarosław
(1)
Bybluk Marian przekł
(1)
Bąbka Jarosław
(1)
Bębas Sylwester (1981- )
(1)
Cenini Alfredo
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Cyrklaff Magdalena J
(1)
Czaja-Antoszek Izabela
(1)
Czerwińska Anita
(1)
Domagała-Zyśk Ewa
(1)
Dąbkowska Monika
(1)
Ferenc Kinga
(1)
Filip Maria
(1)
Filipiak Barbara (psycholog)
(1)
Fissas Castantinos
(1)
Gogolin Anna
(1)
Golba Lidia
(1)
Grabowska Małgorzata (pedagog)
(1)
Gregorczuk Monika (psycholog)
(1)
Grygiel Anna
(1)
Grygiel Paweł
(1)
Grzeszkiewicz Bożena
(1)
Hatzipemou Thelologos
(1)
Hoffmann Beata (1964- )
(1)
Humenny Grzegorz
(1)
Jagła Aleksandra
(1)
Jankowiak Barbara (medycyna)
(1)
Jankowska Anna (pedagog)
(1)
Janowski Andrzej (1935-2020)
(1)
Jaroszewski Marcin
(1)
Just Monika
(1)
Juszczyk Karolina
(1)
Józefek Katarzyna (1992- )
(1)
Jędrzejko Mariusz
(1)
Kaca Przemysław
(1)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(1)
Karnas Iwona
(1)
Karteczka Kinga
(1)
Kazanowski Zdzisław (1966- )
(1)
Kałucka Renata
(1)
Kisiel Mirosław
(1)
Kociołek-Kaszyńska Roksana
(1)
Kozłowska Justyna
(1)
Kołtyś Barbara
(1)
Kulesza Katarzyna
(1)
Kulewska Ewa
(1)
Kuszak Kinga (1972-)Autor
(1)
Kwiatkowski Stefan
(1)
Litwinow-Cieślewicz Monika (1986- )
(1)
Loch Beata
(1)
Ludorowska Agnieszka
(1)
Lutomski Grzegorz
(1)
Matysiak-Błaszczyk Agata
(1)
McDevitt Mary Kate
(1)
Mianowska Edyta
(1)
Michalik Andrzej
(1)
Mikołajczyk-Kant Barbara
(1)
Miler-Zdanowska Kamila
(1)
Moskal Katarzyna
(1)
Musialska Kinga
(1)
Muszyńska Łucja
(1)
Namysłowska Irena
(1)
Napora Elżbieta
(1)
Nowakowska Marta
(1)
Nowikowa Ljudmila I
(1)
Oleksa Karolina
(1)
Oleszkowicz Anna (1956- )
(1)
Papadopoulou Kalliroi
(1)
Parcheta-Kołuszuk Małgorzata
(1)
Pasquale Fabio
(1)
Paszkiewicz Aneta
(1)
Perkowska Monika
(1)
Polaszczyk Joanna
(1)
Porzucek-Miśkiewicz Maria
(1)
Ratajczak Paulina
(1)
Rola Beata (pedagog)
(1)
Ruszkowska Marta (1986- )
(1)
Rybińska Anna (pedagog)
(1)
Rybińska Jolanta (nauki społeczne)
(1)
Ryszka Rafał
(1)
Sadowska Sławomira
(1)
Senejko Alicja (1954- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(31)
2010 - 2019
(82)
2000 - 2009
(4)
1990 - 1999
(1)
1980 - 1989
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(69)
1901-2000
(2)
1945-1989
(2)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(123)
Język
polski
(121)
angielski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(6)
Dzieci
(3)
Pedagodzy szkolni
(3)
9-13 lat
(2)
Bibliotekarze
(2)
Klasa 2.
(2)
Klasa 3.
(2)
Klasa 4.
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Pedagodzy
(2)
Psycholodzy
(2)
Rodzice
(2)
14-17 lat
(1)
6-8
(1)
6-8 lat
(1)
9-13
(1)
Biblioterapeuci
(1)
Dziewczęta
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 5.
(1)
Klasa 6.
(1)
Klasa 7.
(1)
Klasa 8.
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Przedszkola
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
Grupy rówieśnicze
(120)
Uczniowie
(22)
Relacje międzyludzkie
(17)
Przemoc w szkole
(12)
Młodzież
(11)
Dzieci
(9)
Rodzina
(9)
Klasa szkolna (socjologia)
(8)
Wychowanie przedszkolne
(8)
Nauczanie początkowe
(7)
Odrzucenie rówieśnicze
(7)
Profilaktyka szkolna
(7)
Agresywność
(5)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(5)
Integracja społeczna
(5)
Kompetencje społeczne
(5)
Stosunki interpersonalne
(5)
Biblioterapia
(4)
Dziecko autystyczne
(4)
Klasa szkolna
(4)
Mentoring
(4)
Nauczyciele
(4)
Patologia społeczna
(4)
Postawy
(4)
Prześladowanie
(4)
Radzenie sobie ze stresem
(4)
Rodzice
(4)
Socjalizacja
(4)
Uczniowie gimnazjów
(4)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(4)
Współdziałanie
(4)
Adaptacja społeczna
(3)
Autyzm
(3)
Dojrzewanie
(3)
Dziecko z ADHD
(3)
Inność
(3)
Integracja
(3)
Interakcja wychowawcza
(3)
Konflikty
(3)
Nastolatki
(3)
Niedostosowanie społeczne
(3)
Poczucie własnej wartości
(3)
Przemoc
(3)
Psychologia dziecka
(3)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(3)
Socjoterapia
(3)
Uczenie się
(3)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(3)
Uczucia
(3)
Wsparcie społeczne
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Zapobieganie
(3)
Zdrowie psychiczne
(3)
Cyberprzemoc
(2)
Dziecko
(2)
Dziewczęta
(2)
Empatia
(2)
Grupy społeczne
(2)
Inteligencja emocjonalna
(2)
Klasa szkolna (socjol.)
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Konflikt szkolny
(2)
Nauczanie
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Odbiór społeczny
(2)
Pedagogika przedszkolna
(2)
Pedagogika resocjalizacyjna
(2)
Popularność w grupie rówieśniczej
(2)
Przemoc wobec dzieci
(2)
Psychologia społeczna
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
Rzeczywistość wirtualna
(2)
Stres
(2)
Szkolnictwo
(2)
Tożsamość kulturowa
(2)
Uczniowie klas początkowych
(2)
Wrażliwość
(2)
Wychowanie
(2)
Zaburzenia zachowania
(2)
Zachowania ryzykowne
(2)
Alkoholizm dzieci i młodzieży
(1)
Asertywność
(1)
Atrakcyjność fizyczna
(1)
Badania naukowe
(1)
Bajkoterapia
(1)
Bariery komunikacyjne
(1)
Bibliografia
(1)
Biblioteki szkolne
(1)
Ciąża
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
Czytelnictwo młodzieży
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Drama (pedagogika)
(1)
Dysmorfia mięśniowa
(1)
Dziadkowie i wnuki
(1)
Dziecko chore na padaczkę
(1)
Dziecko maltretowane
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko niedowidzące
(1)
Temat: czas
2001-
(43)
1901-2000
(4)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
2000-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(14)
Lublin (woj. lubelskie)
(2)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(2)
Podhale
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(26)
Artykuł z pracy zbiorowej
(24)
Artykuł problemowy
(18)
Raport z badań
(14)
Scenariusz zajęć
(8)
Artykuł z czasopisma naukowego
(7)
Artykuł z czasopisma fachowego
(4)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(4)
Opracowanie
(4)
Podręcznik
(4)
Poradnik
(4)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(3)
Materiały pomocnicze
(3)
Artykuł przeglądowy
(2)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(2)
Monografia
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Program wychowawczo-profilaktyczny
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Artykuł z czasopisma
(1)
Dane statystyczne
(1)
Gry i zabawy
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Powieść
(1)
Publikacje
(1)
Relacja z wydarzenia
(1)
Scenariusz zajęć do nauczania początkowego
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(58)
Socjologia i społeczeństwo
(32)
Psychologia
(21)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(3)
Nauka i badania
(3)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
123 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39114 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Publikacja ta jest rozszerzoną, uzupełnioną i unowocześnioną wersją podręcznika pod tym samym tytułem. Opisano w nim zaburzenia emocjonalne okresu dzieciństwa, okresu szkolnego i dorastania. Większość rozdziałów uzupełniono o nowe informacje. Uznano także, że należy dodać rozdział dotyczący samobójstw, seksualności dzieci i młodzieży oraz poszerzyć rozdział dotyczący uzależnień od substancji psychoaktywnych. Przedstawiono związek zaburzeń emocjonalnych z czynnikami społecznymi i kulturowymi, wpływem grup rówieśniczych, szkoły i telewizji oraz z niekontrolowanym i powszechnym dostępem do narkotyków. Podkreślono podstawowe znaczenie niezaburzonych, prawidłowych relacji w rodzinie dla rozwoju w okresie dziecięcym i adolescencji. W publikacji zaprezentowano metody leczenia: psychoterapię, zwłaszcza metodę behawioralno-poznawczą, terapię rodzin, tzw. interwencję kryzysową, a także niektóre metody farmakologiczne, które, według ostatnio przyjętych koncepcji, wywołują zmiany nie tylko w zachowaniu, ale także w czynnościach mózgu i jego strukturach, co prowadzić może do powstawania objawów psychopatologicznych. Niezmieniona została klasyfikacja zaburzeń psychicznych - 10. wersja ICD, choć w najbliższych latach pojawi się 11. wersja, która zapewne ułatwi i uprości proces diagnostyczny. Adresatami podręcznika są studenci medycyny. Może on służyć pomocą w codziennej praktyce lekarzom - specjalistom psychiatrii dziecięcej i młodzieżowej, psychiatrom ogólnym, a ponadto lekarzom rodzinnym, psychologom i nauczycielom.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
This issue of Sociological Review commemorates the 25th anniversary of the adoption by the UN General Assembly of The Convention on the Rights of the Child on November 20, 1989. It should be recalled that the beginnings of children’s studies and the sociology of childhood coincided in time with the introduction of this treaty, which established international standards for children’s protection and development. The Convention aims at safeguarding the youngest society members from different forms of abuse, exploitation and violence, as well as at promoting their rights to a decent standard of living and to broad social participation. The authors of the articles presented herein, representing the current sociological attitude towards children and youth, follow these assumptions. The articles thus mirror some important attributes of contemporary children’s studies – its cognitive multidimensionality, differentiated quantitative and qualitative methodologies, the shift from “research on children” to “research with children”, scholars’ interest in the results of comparative studies (especially the results of natural sciences), and the concern about the practical implementation of research outcomes. The main topics tackled in this collection of texts are children’s poverty and social inequalities rooted in the first phase of their life cycle, suffering and various risks experienced by children and teenagers, framed in both the national and international contexts, as well as children’s quality of life, youngsters’ well-being, youth participation, civic engagement and the new concept of investing in children. Children, considered as equal social actors and citizens – although still most vulnerable to abuse, discrimination and social exclusion – are presented in the framework of their complicated networks of relationships with peers, adults, collectivities and societies, the welfare state, social policy institutions and other organizations, with the notion to important factors decisive for their present life and their future.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej