Forma i typ
Artykuły
(75)
Publikacje naukowe
(48)
Książki
(35)
Publikacje fachowe
(10)
E-booki
(4)
IBUK Libra
(4)
Poradniki i przewodniki
(4)
Filmy i seriale
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(32)
wypożyczone
(4)
Placówka
Wypożyczalnia
(36)
Autor
Galanciak Sylwia
(4)
Andrzejewska Anna (pedagog)
(3)
Tanaś Maciej
(3)
Taper Agnieszka E
(3)
Bednarek Józef
(2)
Jędrzejko Mariusz
(2)
Klimek Krzysztof
(2)
Mysior Radosław
(2)
Rywczyńska Anna
(2)
Teodorczyk Marcin (1980- )
(2)
Wrońska Agnieszka (pedagog)
(2)
zbiorowa Praca
(2)
Andrzejewska Anna
(1)
Aouil Bassam (1962- )
(1)
Barge J. Kevin
(1)
Bałandynowicz Andrzej (1952- )
(1)
Bańko Mirosław red
(1)
Bielinis Lidia
(1)
Bierówka Joanna
(1)
Bogunia-Borowska Małgorzata
(1)
Borawska-Kalbarczyk Katarzyna
(1)
Borg Sy
(1)
Bragin Aisen
(1)
Bębas Sylwester (1981- )
(1)
Castells Manuel (1942- )
(1)
Cieślik-Florczyk Małgorzata
(1)
Czechowska Zyta
(1)
Deputowski Piotr
(1)
Draganik Helena
(1)
Dąbrowska Aleksandra
(1)
Fedorowicz Dariusz
(1)
Ferenc-Michelson Małgorzata
(1)
Filiciak Mirosław
(1)
Gajda Janusz (1933- )
(1)
Garbowski Marcin (1987- )
(1)
Giemza Lech (1976- )
(1)
Goumissi Ewa
(1)
Gołębieska-Wesołowska Agnieszka
(1)
Grodner Dominika
(1)
Grzenia Jan
(1)
Grzybowska Agnieszka
(1)
Górecka Joanna (filolog)
(1)
Hajzer Katarzyna
(1)
Hopfinger Maryla (1942- )
(1)
Hopwood Karl
(1)
Huk Tomasz (pedagog)
(1)
Izdebski Paweł
(1)
Jachymek Karol
(1)
Jakubowska Urszula
(1)
Janicka Ewa
(1)
Jarosz Beata
(1)
Jastrzębski Jerzy (1945- )
(1)
Jaworska Aleksandra
(1)
Jesionek Marta
(1)
Juszczyk Stanisław
(1)
Karczmarzyk Małgorzata Anna
(1)
Karwatowska Małgorzata
(1)
Kasprzak Kaja
(1)
Kata Joanna
(1)
Kaźmierczak Marek
(1)
Kerth Maria
(1)
Klimek Grzegorz (informatyk)
(1)
Kobylińska Dorota
(1)
Komor Małgorzata
(1)
Konieczna Angelika
(1)
Konopczyński Filip
(1)
Konopczyński Marek (1956- )
(1)
Kozak Stanisław (psycholog)
(1)
Kozłowski Tomasz (1980- )
(1)
Kroker Natalia
(1)
Kujawa Anna
(1)
Kuźmicz Maria
(1)
Kyzioł Agata
(1)
Lew-Starowicz Rafał
(1)
Maliszewski Wojciech Jan
(1)
Marcela Mikołaj (1985- )
(1)
Marody Mirosława
(1)
Matusiak Renata (1988- )
(1)
Miaskowska Marta
(1)
Michalczyk Anna (pedagog)
(1)
Michalska Beata
(1)
Morreale Sherwyn P
(1)
Moskal Anna
(1)
Mrozowski Maciej
(1)
Musioł Marcin
(1)
Naruszewicz-Duchlińska Alina
(1)
Nowakowski Krzysztof (psycholog)
(1)
Nowicka Marzenna (1962- )
(1)
Olejnik Dorota
(1)
Palka Ewa
(1)
Paszkiewicz Aneta
(1)
Przybyszewska Dominika
(1)
Ptaszek Grzegorz
(1)
Pyżalski Jacek
(1)
Raczkowska Jadwiga
(1)
Ratajek Wojciech
(1)
Richardson Janice
(1)
Roguski Artur
(1)
Rutkowski Mateusz
(1)
Rybińska Agnieszka
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(22)
2010 - 2019
(84)
2000 - 2009
(9)
Okres powstania dzieła
2001-
(72)
Kraj wydania
Polska
(115)
Język
polski
(114)
angielski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(4)
Rodzice
(3)
Bibliotekarze
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Temat
Internet
(99)
Młodzież
(26)
Dzieci
(21)
Komunikacja społeczna
(19)
Edukacja medialna
(18)
Media społecznościowe
(15)
Rzeczywistość wirtualna
(15)
Społeczeństwo informacyjne
(15)
Cyberprzemoc
(14)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(11)
Środki masowego przekazu
(8)
Uczniowie
(7)
Uzależnienie od Internetu
(7)
Kompetencje medialne
(6)
Multimedia
(6)
Zastosowania internetu w edukacji
(6)
Bezpieczeństwo teleinformatyczne
(5)
Cyfrowi tubylcy
(5)
Język polski
(5)
Komunikacja internetowa
(5)
Komunikacja interpersonalna
(5)
Mowa nienawiści
(5)
Cyberkultura
(4)
Pedagogika medialna
(4)
COVID-19
(3)
Gry komputerowe
(3)
Komunikacja
(3)
Komunikacja elektroniczna
(3)
Komunikacja medialna
(3)
Pokolenie Z
(3)
Portal społecznościowy
(3)
Telewizja
(3)
Uzależnienie od komputera
(3)
Zapobieganie
(3)
Agresywność
(2)
Bezpieczeństwo
(2)
Fonoholizm
(2)
Gry online
(2)
Informacja
(2)
Kompetencje informacyjne
(2)
Komputery
(2)
Komunikacja językowa
(2)
Kultura
(2)
Kultura masowa
(2)
Manipulacja (psychologia)
(2)
Marketing
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Netykieta
(2)
Przemoc
(2)
Przemoc emocjonalna
(2)
Reklama
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Smartfon
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Technologia informacyjno-komunikacyjna
(2)
Uczniowie gimnazjów
(2)
Uczniowie szkół podstawowych
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Wykluczenie cyfrowe
(2)
Zachowania ryzykowne
(2)
Zastosowania multimediów w edukacji
(2)
Analiza treści i zawartości mediów
(1)
Auschwitz-Birkenau (niemiecki obóz koncentracyjny)
(1)
Bezpieczeństwo informacyjne
(1)
Bezpieczeństwo osobiste
(1)
Bibliotekarstwo
(1)
Biblioteki szkolne
(1)
Blogi
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Cyberbezpieczeństwo
(1)
Cyberprzestępczość
(1)
Czasopismo fachowe
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Czasopismo szkolne
(1)
Dezinformacja
(1)
Dokumenty audiowizualne
(1)
Dorośli
(1)
Dostęp do Internetu
(1)
Dziecko indygo
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(1)
Ekologia informacji
(1)
Emotikony
(1)
Etyka
(1)
Ewolucja
(1)
FOMO
(1)
Facebook
(1)
Fake news
(1)
Film edukacyjny
(1)
Forum internetowe
(1)
Godzina wychowawcza
(1)
Gramatyka polska
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Głusi
(1)
Harcerstwo
(1)
Hipertekst
(1)
Hipertekst i hipermedia
(1)
Holokaust
(1)
Imprezy online
(1)
Influencerzy
(1)
Temat: czas
2001-
(64)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(20)
Francja
(1)
Pabianice (woj. łódzkie)
(1)
Przemyśl (woj. podkarpackie)
(1)
Gatunek
Artykuł z pracy zbiorowej
(39)
Artykuł problemowy
(31)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(11)
Praca zbiorowa
(8)
Poradnik
(5)
Raport z badań
(5)
Opracowanie
(4)
Artykuł naukowy
(3)
Monografia
(3)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(2)
Artykuł z czasopisma fachowego
(2)
Artykuł z czasopisma naukowego
(2)
Artykuł z czasopisma
(1)
Bibliografia
(1)
Rozprawa doktorska
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Media i komunikacja społeczna
(68)
Edukacja i pedagogika
(42)
Socjologia i społeczeństwo
(23)
Informatyka i technologie informacyjne
(16)
Psychologia
(13)
Medycyna i zdrowie
(3)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(2)
Językoznawstwo
(2)
Kultura i sztuka
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Historia
(1)
Nauka i badania
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
115 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Cyberprzestrzeń, Człowiek, Edukacja ; t. 3)
Bibliografia, netografia przy pracach.

W publikacji zawarto artykuły:
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45904 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Cyberprzestrzeń, Człowiek, Edukacja ; t. 5)
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia, netografia przy pracach.

W publikacji zawarto artykuły:
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46199 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł grzbietowy: Cyberzaburzenia : cyberuzależnienia : mechanizmy i diagnoza. Pierwsze miejsce wydania na podstawie serwisu e-ISBN. Na stronie tytułowej i okładce: Mechanizmy i diagnoza, modelowanie relacji dzieci - nowe technologie cyfrowe, konteksty czasów koronawirusa.
Bibliografia, netografia na stronach 185-189.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46565 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Literatura i media po 1989 roku / Maryla Hopfinger. - Warszawa : Oficyna Naukowa, 2010. - 300 s. : ilustracje ; 22 cm.
Na s. 4 okł. błędnie przypisany ISBN. - Podręcznik akademicki. - Bibliogr. s. 281. Indeksy. - Na s. 4 okł. błędnie przypisany ISBN
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41443 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Książka podejmuje refleksję nad rosnącym znaczeniem i zmianami charakteru lokalności w kontekście ewolucji narzędzi do komunikowania z wykorzystaniem nowych technologii. Autorów interesuje przede wszystkim to, w jaki sposób poszczególne platformy komunikacyjne wpływają na umiejscowienie lokalności w szerszym kontekście życia społecznego. Nowe technologie komunikacyjne są nierozerwalnie złączone z doświadczeniami i życiem codziennym każdego człowieka, w tym z jego lokalnością. Przedstawiana książka pokazuje, jakie ma to konsekwencje dla naszych instytucji, społeczności lokalnych czy ogólnie – otoczenia, w jakim funkcjonujemy. Całościowe spojrzenie na prezentowane artykuły wyraźnie uświadamia wielowymiarowość, hybrydowość i paradoksalność relacji na styku lokalność-technologie. Seria monograficzna obejmuje zagadnienia związane z problematyką funkcjonowania mediów oraz komunikacji społecznej. Jest miejscem publikacji badań z zakresu mediów, komunikowania społecznego, kultury medialnej, ludologii, a także interdyscyplinarnych refleksji związanych z mediami. W ramach serii ukazują się prace zbiorowe pod redakcją oraz monografie.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Autorski podręcznik z elementami monografii prof. Macieja Mrozowskiego poświęcony mediom i ewolucyjnemu przejściu od mediów masowych do komunikacji sieciowej. Książka zawiera autorski przegląd wszystkich znaczących teorii w zakresie medioznawstwa oraz ich usystematyzowanie. Łączy przeszłość z teraźniejszością. Autor dowodzi, że przejście od mediów analogowych do komunikacji cyfrowej nie jest zerwaniem ciągłości, jak mogłoby wynikać z wielu prac dotyczących internetu. Wprawdzie w sferze mediów (technik komunikacyjnych) dokonał się głęboki przeskok, ale natura ludzka nie zmieniła się w ciągu ostatnich kilkudziesięciu latach. Mamy więc do czynienia z przyspieszonym i zintensyfikowanym procesem ewolucji, która stawia człowieka wobec nowych wyzwań, zagrożeń, szans i możliwości, ale nie zmienia jego natury i podstawowych potrzeb adaptacyjnych, co autor stara się w książce uwypuklić. Książka ma formę uporządkowanego wywodu na osi diachronicznej (od dawniej do dziś i jutra) oraz synchronicznej (środki, instytucje, obrazy świata, odbiorcy), którego spoiwem jest ogólna teoria ewolucji jako narzędzie pomocnicze, pomagające wyjaśnić ewolucję mediów i komunikacji w perspektywie podstawowych problemów adaptacyjnych człowieka, a nie doktryna dominująca. Odbiorcami książki są studenci, doktoranci i młodzi pracownicy nauki, którzy w jakimś zakresie zajmują się mediami, internetem, komunikacją społeczną (public relations, reklama, promocja).
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Współcześnie konsumpcja przestaje być kojarzona wyłącznie przez pryzmat użytkowania dóbr – to złożony proces komunikacji społecznej związany z wymianą znaczeń i symboli, wskazujący na określone praktyki konsumenckie podkreślające styl życia konsumentów. Teorie dotyczące konsumpcji i zachowań konsumenckich stają się coraz bardziej ukierunkowane na rozpoznanie działań jednostkowych i po-zostają pod silnym wpływem nauk społecznych i humanistycznych. Zmianie ulega także rozumienie samej kategorii konsumenta. Jednym ze współczesnych sposobów interpretacji jest ujmowanie konsumenta jako nadawcy komunikatu wysyłającego określone sygnały do innych osób, ale także do samego siebie. W sensie socjopsychogennym stanowi to projektowanie różnych wymiarów jaźni odzwierciedlonej i subiektywnej, często związanych z obrazem konsumenta poszukującego własnej tożsamości. Zatem konsumpcja staje się nie tylko procesem ekonomicznym, ale i kulturowym, poprzez który jednostki i grupy projektują jaźnie, nawiązują i podtrzymują relacje społeczne oraz przekazują znaczenia. Interdyscyplinarne ujęcia konsumpcji i jej wszechstronne uwarunkowania pozwalają uniknąć często uproszczonego sposobu analizy złożonych zjawisk w zachowaniach konsumenckich. Znaj-duje to odzwierciedlenie w prezentacji czytelnikowi artykułów w niniejszym nu-merze Prac Naukowych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, w których autorzy przedstawiają konsumpcję w wielowymiarowych ujęciach z perspektywy różnych dyscyplin naukowych: ekonomii, marketingu, socjologii czy psychologii.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Temat: Przeszłość ; Granice płci ; Skandal ; Historia ; Somaestetyka ; Sztuka ; Moda ; Instalacja ; History ; Performing arts ; Performative turn in art ; Performative concept of artist ; Joseph Beuys ; Sophie Calle ; Nowe media ; Performatywna koncepcja artysty ; Aestheticization ; The past ; Happening ; Narrative ; Defacement ; Ritual ; Desemantization ; Profanation ; Face ; Potwarz ; Desemantyzacja ; Sztuka performansu ; Performatyka ; Życie a sztuka ; Generative art ; Interactive art ; Avant-garde cinema ; Installation art ; Permutation art ; Sztuka generatywna ; Sztuka interaktywna ; Sztuka wideo ; Film awangardowy ; Sztuka instalacji ; Sztuka permutacyjna ; Performance in public space ; Żydzi ; Gender boundaries ; Somaaesthetics ; Performance w przestrzeni publicznej ; Żywe dzieło sztuki ; Sztuka performance ; Theater ; Music ; Song ; Literature ; Paintings ; Object ; Tale ; Melancholy ; Sarcasm ; Performativity (performatives) ; Jews ; Promise ; Allegories of reading (unreadability) ; Asteism ; Performatywność (performatywny) ; Akty mowy (lokucyjne ; Illokucyjne ; I perlokucyjne akty) ; Obietnica ; Alegoria czytania (odczytania) ; Asteizm ; Popular art ; Muzyka ; Blind spot aesthetics ; Communal artwork ; Sports as art ; Estetyka ślepej plamki ; Komunalne dzieło sztuki ; Performatywność ; Przemysł artystyczny ; Sztuka popularna ; Holocaust ; Widowisko sportowe jako dzieło sztuki ; Space ; Erika Fischer-Lichte ; Installation ; Environment ; Public art ; Performative architecture ; Interactive architecture ; Digital design ; Architektura interaktywna ; Projektowanie cyfrowe ; Visual event ; Internet-mediated communication ; Net art ; Communitas ; Zdarzenie wizualne ; Komunikacja zapośredniczona przez Internet ; Performative ; Set design ; Prague Quadrennial of Performance Design (PQ) ; Scenografia ; Praskie Quadrennial Scenografii ; PQ ; Aesthetic of performance ; Social rituals ; Spectacle ; Patriotism ; Estetyka performansu ; Rytuał społeczny ; Elitist art ; Fashion ; Dress-sculpture ; Performatywność płci ; Hate speech ; Speech acts ; Pamięć ; Infelicity ; Satire ; Scandal ; Mowa nienawiści ; Akty mowy ; Interpelacja ; Niefortunność ; Identity ; Twarz ; Media ; Kultura wizualna ; Przestrzeń ; Tradycja ; Literatura ; Opowieść ; Rytuał ; Tożsamość ; Image ; Satyra ; New media ; Reprezentacja ; Performans ; Teatr ; Body ; Video art ; Przedmiot ; Obraz ; Ciało ; Spektakl ; Narracja ; Ironia ; Śpiew ; Performance art ; Representation ; Performativity ; Performance studies ; Tradition ; Art industry ; Wojciech Bruszewski ; Patriotyzm ; Terroryzm ; Gender performativity ; Melancholia ; Performance ; Speech acts (locutionary ; Illocutionary ; And perlocutionary acts) ; Interpellation ; Estetyzacja ; Malarstwo ; „zwrot performatywny” w sztuce ; Terrorism ; Visual culture ; Memory ; Sztuka elitarna ; Art ; Profanacja ; Living work of art
PERFORMATIVE ASPECTS OF ART The concept of performativity has been usually evoked in the discussions on the philosophy of language and the reflection on theatre and performance art. However, in recent years there have been some attempts to broaden its scope. The theoretically inclined researchers have been working out the main assumptions of the aesthetics of performativity. These are claimed to include the challenging of the boundaries of artistic disciplines, and emphasizing the active role of the recipients, for whom the art works become events developing in consequence of their actions. Besides those attempts to grasp the theoretical consequences of “the performative turn”, one should also note some very interesting practical analyses, employing the theory in the discussion on concrete works from different domain of art. It appears that one can discover transformational potential, focus on change rather than just existence, even in the domains traditionally regarded as “artifactual” (painting, sculpture, installations). The planned volume of “Art Inquiry” will be devoted to the reflection on both directions of expansion of the concept of performativity. We would like the authors to consider its general significance for aesthetics and for the theory of various domains of art. We also hope that they will show the changes occurring when its unique perspective is adopted in the discussion on both theatre, paratheatrical experiments, and film, and the domains which have traditionally emphasized the role of the artistic artifact. The title of this volume invites questions about the possible scope of performativity and its kinds. PERFORMATYWNE ASPEKTY SZTUKI Zagadnienie performatywności podejmowane było najczęściej w rozważaniach z zakresu filozofii języka oraz w refleksji nad teatrem i sztuką performance. W ostatnich latach zauważyć można jednak próby jego rozszerzenia. Z jednej strony zmierzają one do wypracowania założeń estetyki performatywności. Wśród jej cech wskazywane jest kwestionowanie granic poszczególnych dziedzin artystycznych, zaakcentowanie aktywnej roli odbiorców, dla których utwory stają się wydarzeniami rozwijającymi się w wyniku ich działań itd. Oprócz prób sformułowania teoretycznych konsekwencji „zwrotu performatywnego” zauważyć można także bardzo interesujące konkretne analizy polegające na uwzględnieniu właściwych dla niego założeń przy rozważaniu dokonań z różnych obszarów sztuki. Okazuje się, że nawet w obszarach twórczości uważanych tradycyjnie za „wytwórcze” (malarstwo, rzeźba, instalacja) odkryć można aspekty transformacyjne, zakładające nie trwanie, a przemiany. W najnowszym tomie „Art Inquiry” przewidywane jest rozważenie obu zasugerowanych wyżej obszarów ekspansji idei performatywności. Z jednej strony rozważone mają być jej ogólne konsekwencje dla estetyki i teorii różnych dziedzin sztuki. Z drugiej, pokazane zmiany występujące, gdy właściwy dla niej punkt widzenia zostanie uwzględniony zarówno w obszarze refleksji teatralnej, parateatralnej, filmowej, jak w dziedzinach, w których tradycyjnie akcentowano rolę wytwarzanego przedmiotu (dzieła). Tytuł tego tomu ma właściwie charakter pytania o możliwy zakres performatywności i jej odmiany.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej