Forma i typ
Artykuły
(97)
Publikacje naukowe
(60)
Książki
(30)
Publikacje fachowe
(22)
E-booki
(6)
IBUK Libra
(6)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(26)
wypożyczone
(4)
Placówka
Wypożyczalnia
(30)
Autor
Kaczan Teresa
(5)
Kubacka-Jasiecka Dorota (1943- )
(4)
Śmigiel Robert
(4)
Badura-Madej Wanda (1943- )
(3)
Kluczyńska Sylwia
(3)
Wrona Sylwia
(3)
Zając Dorota
(3)
Gajdzińska Monika
(2)
Greenstone James L
(2)
Kuleta Małgorzata
(2)
Leviton Sharon C
(2)
Prot-Klinger Katarzyna
(2)
Sarzała Krzysztof
(2)
Sokołowska Ewa
(2)
Winczura Barbara (1969- )
(2)
Wójtowicz-Szefler Małgorzata
(2)
Łuba Małgorzata
(2)
Adamski Piotr (ksiądz)
(1)
Antoszewska Beata
(1)
Baczała Ditta
(1)
Bartkowiak Kinga
(1)
Bałachowicz Józefa
(1)
Berezowska-Pogoń Jadwiga
(1)
Bernatowicz-Łojko Urszula
(1)
Białas-Paluch Katarzyna
(1)
Bilicki Tomasz
(1)
Bilska Ewa (psycholog)
(1)
Boczkowska Magdalena
(1)
Bogudał-Borkowska Joanna
(1)
Borkowska Agnieszka
(1)
Bujnowska Anna (pedagog)
(1)
Bury Przemysław
(1)
Błasiak Katarzyna
(1)
Błaszczyk-Kowalska Sylwia
(1)
Cichla Joanna
(1)
Cieszyńska-Rożek Jagoda (1955- )
(1)
Ciszewska Katarzyna (1985- )
(1)
Cylulko Paweł (1963- )
(1)
Cytowska Beata (1964- )
(1)
Czabała Jan Czesław
(1)
Czabała Jan Czesław (1941- )
(1)
Czajkowska-Ziobrowska Dominika
(1)
Deja Monika
(1)
Dobrzyńska-Mesterhazy Agnieszka (1962-2006)
(1)
Drzazga Agnieszka
(1)
Dudek Mieczysław (psychologia)
(1)
Dudzińska Agnieszka
(1)
Dukała Karolina
(1)
Durek Iwona
(1)
Dyduch Ewa (1958- )
(1)
Dziubiński Jerzy
(1)
Ender Eric (1972- )
(1)
Fuks Agata
(1)
Gawlik Ewa
(1)
Gawęda Łukasz
(1)
Gmitrowicz Agnieszka (1953- )
(1)
Gorzelak Grzegorz
(1)
Grotowska Beata
(1)
Gęstwicka Katarzyna
(1)
Głowik Tomasz
(1)
Jagieła Jarosław (1954- )
(1)
Jakubczyk Marta
(1)
Jakóbiak Aleksandra
(1)
Jasiak-Pałczyńska Elżbieta
(1)
Jezierska Barbara (pedagog)
(1)
Jezierska-Wiejak Elżbieta (1956- )
(1)
Józefacka Natalia
(1)
Józefik Barbara
(1)
Kabzińska Joanna
(1)
Kaczmarek Bogusława Beata
(1)
Karcz Kinga
(1)
Karowicz Anna
(1)
Kluczńska Sylwia
(1)
Kmiecik-Baran Krystyna (1948- )
(1)
Kochan-Wójcik Marta
(1)
Koral Jolanta
(1)
Korendo Marta
(1)
Kowalska Anna (1936-2019)
(1)
Krajewska Beata
(1)
Kulisiewicz Beata
(1)
Kwaśniewska Grażyna
(1)
Kłoda-Leszczyńska Maja
(1)
Leśniak Elżbieta
(1)
Lichtańska Katarzyna
(1)
Lipczyński Andrzej
(1)
Lorens Gabriela
(1)
Lorens Roman
(1)
Maksymowska Ewa
(1)
Marzec Helena
(1)
Meslin Anna
(1)
Michalak Karolina (psycholog)
(1)
Michalska-Idaszek Małgorzata
(1)
Mielcarek Dorota
(1)
Misek-Schneider Karla
(1)
Moczia Krystyna
(1)
Mudyń Krzysztof (1950- )
(1)
Młodożeniec Anita
(1)
Nowak Paulina (psycholog)
(1)
Opora Robert
(1)
Passowicz Piotr
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(40)
2010 - 2019
(71)
2000 - 2009
(20)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(91)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(133)
Język
polski
(131)
angielski
(1)
Odbiorca
Dyrektorzy szkół
(4)
Nauczyciele
(4)
Rodzice
(4)
Pedagodzy szkolni
(3)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Studenci
(2)
Logopedzi
(1)
Opiekunowie osób z zespołem Downa
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagodzy społeczni
(1)
Psycholodzy szkolni
(1)
Terapeuci
(1)
Terapeuci wczesnej interwencji
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Wczesna interwencja
(62)
Interwencja kryzysowa (psychologia)
(56)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(24)
Dziecko z niepełnosprawnością
(17)
Kryzys psychiczny
(10)
Dzieci
(8)
Stres
(8)
Rodzina
(7)
Uczniowie
(7)
Wsparcie społeczne
(7)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(6)
Przemoc w rodzinie
(6)
Rodzice
(6)
Szkolnictwo
(6)
Wcześniak
(6)
Wychowanie w rodzinie
(6)
Chorzy w rodzinie
(5)
Dziecko autystyczne
(5)
Mowa
(5)
Młodzież
(5)
Opieka społeczna
(5)
Pedagogika specjalna
(5)
Pomoc psychologiczna
(5)
Psychoterapia
(5)
Agresywność
(4)
Dziecko
(4)
Dziecko z zespołem Downa
(4)
Przemoc w szkole
(4)
Wychowanie
(4)
COVID-19
(3)
Diagnoza pedagogiczna
(3)
Diagnoza psychologiczna
(3)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(3)
Dziecko z chorobą genetyczną
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(3)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(3)
Interwencja kryzysowa (psychol.)
(3)
Komunikacja wspomagająca
(3)
Kryzys
(3)
Niemowlę
(3)
Patologia społeczna
(3)
Rehabilitacja medyczna
(3)
Relacje międzyludzkie
(3)
Samobójstwo
(3)
Szkoły
(3)
Zaburzenia zachowania
(3)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(3)
Żałoba
(3)
Autyzm
(2)
Choroby genetyczne
(2)
Depresja psychiczna
(2)
Diagnostyka medyczna
(2)
Dysmorfia mięśniowa
(2)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(2)
Dziecko z zespołem Aspergera
(2)
Grupy rówieśnicze
(2)
Integracja społeczna
(2)
Język dziecka
(2)
Leczenie
(2)
Metoda Montessori
(2)
Metody nauczania
(2)
Muzykoterapia
(2)
Nauczanie
(2)
Nauczyciele
(2)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Pedagogika społeczna
(2)
Piecza zastępcza
(2)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(2)
Profilaktyka społeczna
(2)
Przedszkola
(2)
Przemoc wobec dzieci
(2)
Psychologia kliniczna
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
Psychoterapeuci
(2)
Samotność
(2)
Terapia logopedyczna
(2)
Terapia rodzinna
(2)
Wspomaganie rozwoju
(2)
Współdziałanie
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Za życiem (program rządowy)
(2)
Zaburzenia mowy
(2)
Zapobieganie
(2)
Zdrowie psychiczne
(2)
Zespół Downa
(2)
Zespół Szkół Specjalnych nr 4 (Sosnowiec)
(2)
2001
(1)
Adopcja
(1)
Afazja dziecięca
(1)
Aktywizacja społeczna
(1)
Alkoholicy
(1)
Alkoholizm
(1)
Arteterapia
(1)
Asystenci rodzin
(1)
Badura-Madej, Wanda (1943- )
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
Bezpieczeństwo osobiste
(1)
Bliskie związki międzyludzkie
(1)
Choroby układu nerwowego
(1)
Chorzy przewlekle
(1)
Temat: czas
2001-
(52)
1901- 2000
(5)
1945- 1989
(5)
1989- 2000
(5)
1989-2000
(2)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(19)
Sosnowiec (woj. śląskie)
(2)
Jaworzno (woj. śląskie)
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Małopolska
(1)
Województwo kujawsko-pomorskie (1999- )
(1)
Województwo pomorskie (1999- )
(1)
Województwo wielkopolskie (1999- )
(1)
Województwo zachodniopomorskie (1999- )
(1)
Gatunek
Artykuł z pracy zbiorowej
(57)
Artykuł problemowy
(36)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(18)
Praca zbiorowa
(13)
Case study (studium przypadku)
(8)
Artykuł z czasopisma fachowego
(7)
Raport z badań
(5)
Artykuł fachowy
(4)
Poradnik
(4)
Artykuł z czasopisma naukowego
(3)
Artykuł przeglądowy
(2)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(2)
Księga pamiątkowa
(2)
Opracowanie
(2)
Wywiad dziennikarski
(2)
Artykuł publicystyczny
(1)
Artykuł z czasopisma ekonomicznego
(1)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(59)
Edukacja i pedagogika
(48)
Medycyna i zdrowie
(22)
Socjologia i społeczeństwo
(22)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(4)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Religia i duchowość
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
133 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
Przedstawiono dziedziny rozwoju dziecka (rozwój sprawności motorycznej i manualnej, rozwój spostrzegania wzrokowego, rozwój percepcji słuchowej, rozwój mowy, rozwój zabawy, rozwój zachowań społecznych i emocji) z podziałem na: pierwszy rok życia, wiek poniemowlęcy, wiek przedszkolny. Omówiono: kształtowanie się dominacji stronnej, pamięć (krótko), wczesną naukę czytania w wieku poniemowlęcym i przedszkolnym. Podany w książce czas pojawienia się kolejnych umiejętności dotyczy dzieci prawidłowo rozwijających się i służy ocenie, kiedy brak określonych funkcji należy uznać za niepokojący. Do każdego zagadnienia podano propozycje ćwiczeń usprawniających.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 43046 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43059 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Oddajemy do rąk Czytelników pierwszy tak kompleksowy podręcznik klinicznej psychologii sądowej, rozumianej jako aplikacyjna subdyscyplina psychologii zajmująca się zagadnieniami klinicznymi występującymi w kontekstach prawnych. Publikacja stanowi kompendium wiedzy na temat: • związków psychologii i prawa, a zwłaszcza roli psychologa i psychologii w procesie stosowania prawa; • zachowania człowieka w aspekcie jego trójpoziomowej organizacji (biologicznej, społeczno-kulturowej i psychologicznej), a także psychologii zaburzeń zachowania u osób dorosłych oraz zaburzeń psychicznych dzieci i młodzieży; • standardów i modeli diagnozy psychologicznej w psychologii sądowej, kompetencji psychologa-biegłego sądowego oraz etycznych zasad postępowania psychologa sądowego jako praktyka i badacza; • procesów i mechanizmów motywacyjnych dorosłych sprawców przestępstw; • klinicznych wymiarów funkcjonowania świadków w procesie składnia zeznań; • psychologicznego funkcjonowania nieletnich; • możliwości wykorzystania klinicznej psychologii sądowej w obszarze prawa rodzinnego i cywilnego; • form pomocy psychologicznej udzielanej osobom (ofiarom, sprawcom, małżonkom) uwikłanym w sprawy sądowe. Praca ma charakter zarówno wieloaspektowy jak i kompletny. Ujęcie wszelkich klinicznych aspektów psychologii sądowej w jednej pozycji wydawniczej jest bezcenne, zarówno dla praktyków psychologów sądowych, jak i osób zajmujących się naukowym wymiarem wspomnianego działu psychologii. Z recenzji prof. dr. hab. Józefa K. Gierowskiego
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Kompendium wiedzy teoretycznej i praktycznej w obszarze interwencji kryzysowej. Prezentuje wybrane metody zorientowane na rozwiązywanie problemów kryzysowych, rozwijanie umiejętności praktycznych niezbędnych pracownikom instytucji społecznych zajmujących się profesjonalną pomocą w kryzysach sytuacyjnych. Książka adresowana do osób kontynuujących szkolenie zawodowe w dziedzinie pomocy psychologicznej. Może być ważnym elementem kształcenia studentów rozpoczynających edukację w tej dziedzinie.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Współpraca instytucji pracujących na rzecz dziecka i rodziny zakłada konieczność określenia celów i planu działania z uwzględnieniem specyfiki działalności poszczególnych służb oraz wykorzystania zasobów środowiska lokalnego pod względem infrastruktury instytucjonalnej, kadrowej oraz wypracowanych wspólnych modeli i procedur postępowania. Współdziałanie służb pomocowych pozwala spojrzeć na sytuację rodzin z wielu perspektyw, co ma istotne znaczenie dla przyjęcia najlepszej strategii postępowania umożliwiających przezwyciężanie trudnych sytuacji życiowych, a także daje możliwość prowadzenia równoczesnych oddziaływań interwencyjnych i pomocowych. Warto przy tym pamiętać, że perspektywy rozwiązań problemów osób potrzebujących pomocy tkwią w mobilizacji sił środowiska lokalnego oraz w pobudzaniu inicjatywy społecznej. W pracy podjęto próbę̨ przybliżenia różnorodnych form pomocowych kierowanych wobec dzieci i rodzin wieloproblemowych. Nakreślony w monografii model współpracy interdyscyplinarnej tworzącej platformę porozumienia między instytucjami wskazuje na konieczność zbudowania społecznego zaufania do instytucji wspomagających. Zainteresowanie państwa oraz lokalnych samorządów tą problematyką inicjuje szereg działań instytucjonalnych. Ich podejmowanie powinno prowadzić do wykorzystania całego „wachlarza” elementów pomocowych począwszy od opieki medycznej, poprzez działania finansowe, aż do wykorzystania ściśle wyspecjalizowanych narzędzi w ramach szeroko rozumianej polityki społecznej. Istotnymi aspektami sieci wsparcia jest ich rozmiar, dostępność i szybkość w udzielaniu potrzebnej pomocy. Co istotne, w działaniach wspierających rodzinę istotne znaczenie ma inspirowanie ludzkiej aktywności, czyli kształtowanie postaw radzenia sobie z własnymi problemami, wzmocnienie poczucia własnej wartości i sprawczości oraz propagowanie rozwijania własnych możliwości – pracy na zasobach. Ukazanie poszczególnych działań pozwoli Czytelnikowi posiąść nową, szerszą wiedzę na temat lokalnego systemu pomocy rodzinie współczesnej.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Pierwszy tom z nowej serii wydawniczej SOCIALITER powstającej we współpracy z Instytutem Profilaktyki Społecznej i Resocjalizacji UW. Publikacja dotycząca polityki publicznej w obszarze niepełnosprawności prezentuje w sposób kompleksowy główne rozwiązania systemowe dotyczące wsparcia dla osób niepełnosprawnych. Autorka najpierw odnosi się do samego zjawiska niepełnosprawności i kwestii terminologicznych, następnie przedstawia zagadnienia związane z orzekaniem o niepełnosprawności, dane dotyczące populacji osób z niepełnosprawnością w Polsce, a także instytucjonalny rozwój polskiego systemu wsparcia osób z niepełnosprawnościami od 1989 roku. Podejmuje też niezwykle ważne kwestie związane z reprezentacją polityczną osób z niepełnosprawnościami oraz z dialogiem między władzami a środowiskiem społecznym, w tym ideę interwencji publicznej w obszarze niepełnosprawności. Systematycznie zostały omówione konkretne obszary wsparcia publicznego dla osób z niepełnosprawnościami, w podziale na wsparcie o charakterze pieniężnym i niepieniężnym, a w obszarze niepieniężnym – na sfery prywatną i społeczną. Zaprezentowano też wybrane wyzwania związane z podejmowaniem interwencji publicznych w obszarze niepełnosprawności, takie jak m.in.: trudności związane ze złożonością systemu, kontrowersje wokół odpłatności za wsparcie, problematyka opiekunów osób z niepełnosprawnościami oraz zagadnienia dotyczące wpływu społecznego na podejmowanie interwencji publicznych. Wskazano również możliwe korekty instytucjonalne. Do publikacji dołączony jest aneks obejmujący wybrane przepisy regulujące podstawowe zadania jednostek samorządu terytorialnego w obszarze niepełnosprawności oraz główne przepisy odnoszące się do omówionych obszarów wsparcia. Całościowość opisu i analizy polityki publicznej wobec niepełnosprawności jest największą zaletą pracy, która stanowi ważny wkład w dorobek studiów nad niepełnosprawnością w Polsce. W jednej monografii, opartej na spójnej i konsekwentnie realizowanej metodologii badawczej, dokonana zostaje analiza następujących zagadnień: kwestii terminologicznych dotyczących zjawiska niepełnosprawności, mechanizmów orzekania o niepełnosprawności, statusu społeczno-ekonomicznego i demograficznego populacji osób z niepełnosprawnością w Polsce, reprezentacji politycznej osób z niepełnosprawnościami, dialogu między władzami a środowiskiem społecznym osób z niepełnosprawnościami, instytucjonalnego rozwoju polskiego systemu (od roku 1989). (…) Praca powinna stać się ważnym elementem listy lektur w zakresie analizy funkcjonowania polityk publicznych w Polsce, ale także takich zagadnień, jak funkcjonowanie trzeciego sektora w obszarze polityki publicznej i mechanizmy rzecznictwa na rzecz interesów defaworyzowanych grup społecznych. Politycy – szczebla zarówno ogólnokrajowego, jak i lokalnego – oraz ich zaplecze doradcze stanowią również potencjalny krąg odbiorców pracy, gdyż stanowi ona wyczerpujący przegląd najistotniejszych zagadnień odnoszących się do ważnego obszaru polityki społecznej w Polsce. (Z recenzji prof. Barbary Gąciarz) Szczególnymi odbiorcami tej książki powinni być studenci pracy socjalnej, pedagogiki, psychologii oraz pracownicy socjalni. Generalnie grono osób, którym bliskie są takie zagadnienia, jak miejsce osoby z niepełnosprawnościami w społeczeństwie, sytuacja prawna osób z niepełnosprawnościami. W zasadzie ta książka (…) powinna trafić do rąk pracowników wszystkich instytucji pomocy społecznej, organizacji pozarządowych zajmujących się wspieraniem rodzin, do fundacji i instytucji, których celem działań jest szeroko rozumiana pomoc i wsparcie dla osób z niepełnosprawnością. Książka powinna też trafić do rąk uczestników szkolenia specjalizacyjnego Organizacja Pomocy Społecznej (…). Powinna być lekturą obowiązkową również dla wykładowców na tej specjalizacji. (Z recenzji prof. Anny Michalskiej) Seria wydawnicza SOCIALITER powstaje we współpracy Instytutu Profilaktyki Społecznej i Resocjalizacji UW i Wydawnictw Uniwersytetu Warszawskiego. Ukazują się w niej publikacje przedstawiające rezultaty interdyscyplinarny (...)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Kompleksowy przegląd aktualnego stanu badań skuteczności interwencji psychoterapeutycznych w zapobieganiu zaburzeniom psychicznym i ich leczeniu oraz użyteczności płynących z nich wniosków w praktyce klinicznej. Autorka analizuje metody wykorzystywane u dorosłych, dzieci i młodzieży wraz z interpersonalnymi uwarunkowaniami skuteczności takich interwencji i podaje rekomendacje dotyczące wdrażania rezultatów tych badań w praktyce klinicznej. Publikacja dostarcza klinicystom informacji użytecznych w prowadzeniu praktyki według wskazań modelu praktyki klinicznej opartej na dowodach empirycznych. Książka wpisuje się w nurt literatury wspierający powszechnie uznawany przez różne specjalizacje kliniczne model uprawiania praktyki, zwany praktyką kliniczną opartą na dowodach empirycznych, który akcentuje potrzebę korzystania z wyników badań. Publikacja wypełnia lukę na polskim rynku wydawniczym i wychodzi naprzeciw potrzebom profesjonalistów udzielających pomocy psychologicznej. Czytelnik znajdzie w niej wnioski z badań dotyczące skuteczności, opartych na różnych podejściach teoretycznych, interwencji psychoterapeutycznych (realizowanych w osobistym kontakcie z klinicystą oraz za pośrednictwem techniki cyfrowej – internetu, wideokonferencji, programów komputerowych, telefonu) w zapobieganiu powszechnie spotykanym w praktyce klinicznej zaburzeniom psychicznym i w ich leczeniu u dorosłych, dzieci i młodzieży oraz wynikające z tych wniosków rekomendacje do stosowania badanych interwencji w praktyce klinicznej. Zapozna się także z wnioskami z badań dotyczącymi relacyjnych uwarunkowań skuteczności badanych interwencji psychoterapeutycznych u dorosłych, dzieci i młodzieży, jak również z wynikającymi z nich rekomendacjami do podejmowania określonych działań korektywnych, gdy występują trudności w realizacji zadań terapeutycznych podczas stosowania interwencji. Zaznajomi się ponadto z ograniczeniami towarzyszącymi wdrażaniu wniosków z badań w praktyce klinicznej, a także z sugerowanymi przez badania sposobami wyrównywania ograniczeń. […] książka może się stać „podręcznikiem na biurko” służącym do sprawdzania słuszności podejmowanych decyzji – zarówno tych podejmowanych w terapii, jak i w planowaniu strategii społecznych (tu ważne jest również zwrócenie uwagi na ekonomiczną stronę stosowania określonych strategii terapeutycznych). […] Bardzo istotna […] jest ostatnia, czwarta część książki, która stanowi krytyczne podsumowane badań klinicznych kontrolowanych jako źródła inspiracji dla terapeutów i badaczy. Szczególnie ważne jest zwrócenie uwagi praktyków na ich własny sposób myślenia i konieczność integracji wyników badań światowych i płynących z nich, a sformułowanych wcześniej przez Autorkę implikacji praktycznych, z własnym doświadczeniem i konkretną sytuacją kliniczną. (Z recenzji prof. dr hab. med. Marii Siwiak-Kobayashi) Przedstawione przez Autorkę w pracy wyniki badań oraz ich omówienie są rzetelną dokumentacją Jej bogatej wiedzy specjalistycznej i oferują usystematyzowany wgląd w ważną i skomplikowaną problematykę prewencji zaburzeń psychicznych. Stanowi cenny materiał dla psychologów i studentów psychologii. Może być traktowana, jako podręcznik dotyczący skuteczności zapobiegania i leczenia wybranych zaburzeń psychicznych oraz inspiracja dla rozumienia mechanizmów uwikłanych w powstawanie i utrzymywanie się zaburzeń. (Z recenzji dr hab. Joanny Radoszewskiej) Jadwiga Małgorzata Rakowska - psycholog z wieloletnim doświadczeniem w zakresie: 1) prowadzeniu badań nad skutecznością psychoterapii, które zaowocowało publikacjami książkowymi, np. "Sukces i porażka terapii krótkoterminowej" (2006), oraz artykułami, w tym o zasięgu międzynarodowym, np. "Brief strategic therapy in patients with social phobia with or without personality disorder" (2011), 2) prowadzeniu psychoterapii pacjentów w akademickich ośrodkach psychoterapeutycznych - Przychodni Akademickiej w Lublinie i Akademickiego Ośrodka Psychoterapii w Warszawie - opartym na kompetencjach nabytych podczas półtorarocznego stażu w terapii strategicznej u jej twórców w Mental R (...)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
W numerze [Contents] ARTYKUŁY [Articles] Grzegorz Gorzelak: Wykorzystanie środków Unii Europejskiej dla rozwoju kraju – wstępne analizy [The use of the European Union financial resources for the development of the country: Preliminary analyses], doi: 10.7366/1509499535701, s. 5–25; Magdalena Szmytkowska: Top-down czy bottom-up? Dylematy kształtowania policentrycznych obszarów metropolitalnych na przykładzie Trójmiasta [Top-down or bottom-up? The dilemmas of creating polycentric metropolitan areas: Case study of the Tri-City], doi: 10.7366/1509499535702, s. 26–45; Joanna Rakowska: Codzienne dojazdy do pracy jako ekonomiczne kryterium rządowych klasyfikacji i delimitacji obszarów (na przykładzie USA i Kanady) [Commuting as an economic criterion of categorization and delimitation of areas (examples of US and Canadian governmental classifications)], doi: 10.7366/1509499535703, s. 46–59; Alexander Tölle: Zintegrowane formy planowania i zarządzania rozwojem lokalnym a instrumentarium planistyczne. System polski na tle systemu niemieckiego [Integrated forms of planning and managing local development and the planning toolkit The contrast between the Polish and the German system], doi: 10.7366/1509499535704, s. 60–75; Jolanta Kluba: Okresowe migracje zarobkowe z rodzin rolniczych – przyczynek do analizy opolskich migracji [Temporary labour migrations in farmers’ families A preliminary study of the Opolskie voivodeship’s migrations], doi: 10.7366/1509499535705, s. 76–86; Przemysław Sadura, Dorota Olko: Interwencja socjologiczna jako odpowiedź na kryzys miasta. Studium przypadku konsultacji w sprawie modernizacji ul. Kawęczyńskiej w Warszawie [Sociological intervention as a response to the crisis of the city. A case study of the renovation of Kawęczyńska Street in Warsaw], doi: 10.7366/1509499535706, s. 87–104; Krzysztof Janc: Związki pomiędzy światem on-line i off-line na przykładzie widoczności oraz powiązań pomiędzy miastami w cyberprzestrzeni [On-line and off-line world relations on the example of visibility and connections between cities in the cyberspace], doi: 10.7366/1509499535707, s. 105–124. RECENZJE [Book reviews] Stanisław Ciok: Magdalena Belof, 2013, Teoria a praktyka planowania regionalnego. Doświadczenia polskie w planowaniu przestrzennym po 1998 r., doi: 10.7366/1509499535708, s. 125–131.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej