Form of Work
Artykuły
(2659)
Książki
(795)
Publikacje fachowe
(114)
Publikacje dydaktyczne
(71)
Publikacje naukowe
(50)
E-booki
(15)
IBUK Libra
(15)
Czasopisma
(6)
Druki ulotne
(2)
Poezja
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Status
available
(757)
unavailable
(30)
Branch
Wypożyczalnia
(787)
Author
Nowel Ewa
(28)
Bortnowski Stanisław (1935-2014)
(25)
Cyran Maria
(21)
Francuz Aleksandra
(21)
Palka Ewa
(19)
Język
(18)
Syllabus
(18)
Polonistyka
(17)
Wykurz Urszula
(17)
Bula Danuta
(16)
Języki Obce w Szkole
(16)
Tyl Marzena
(15)
Wydawnictwo Harmonia
(15)
Chrząstowska Bożena (1929- )
(14)
Matusiak Barbara
(12)
Podemska-Kałuża Anna
(12)
Rajewicz Danuta
(11)
Jędrychowska Maria aut
(10)
Pawlak Mirosław
(10)
Wójcicka Edyta
(10)
Biblioteka Nauczycieli Języków Obcych
(9)
Jańczyk Grażyna
(9)
Krzemińska Joanna
(9)
Madalińska Elżbieta
(9)
Małochleb Paulina
(9)
Piasta-Siechowicz Joanna
(9)
Surdej Beata
(9)
Szplit Agnieszka
(9)
Bartol Izabella
(8)
Cyrański Czesław
(8)
Gajda Kinga Anna
(8)
Grodecka Ewa
(8)
Janus-Sitarz Anna
(8)
Koc Krzysztof
(8)
Kotarba-Kańczugowska Marta
(8)
Kłakówna Zofia Agnieszka
(8)
Morawska Iwona
(8)
Nagajowa Maria
(8)
Poturała Wioletta
(8)
Biernacka Anna
(7)
Bukowska Edyta
(7)
Gis Anita
(7)
Język Polski w Gimnazjum
(7)
Język Polski w Liceum
(7)
Język Polski w Szkole
(7)
Kuczyńska-Koschany Katarzyna (1970- )
(7)
Mytko Marta
(7)
Nawrocki Rafał
(7)
Niklewicz Beata
(7)
Sowa Roman
(7)
Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne
(7)
Zabłocka-Trojnar Anita
(7)
Baran Grzegorz
(6)
Bęza Stanisław
(6)
Dończyk-Hnat Zofia
(6)
Fijałkowski Tomasz
(6)
Gronek Barbara
(6)
Iwasiewicz Mirosława
(6)
Kania Agnieszka
(6)
Kostrzewa Joanna
(6)
Kostrzewska Agnieszka
(6)
Kulpa Jan
(6)
Larek Michał
(6)
Oficyna Wydawnicza Impuls Wojciech Śliwerski
(6)
Ostarek Ewa
(6)
Pilis Żanneta Elżbieta (1957- )
(6)
Polański Edward
(6)
Prościak Beata
(6)
Rejniak Zofia
(6)
Skrzypczak-Walkowiak Bogna
(6)
Udzik Beata
(6)
Zakrzewska-Okrojek Agata
(6)
Łopata Andrzej
(6)
Dietrich Janina
(5)
Drab Michał
(5)
Gajek Elżbieta
(5)
Gawdzik Witold
(5)
Gust Władysław
(5)
Głazowska Małgorzata
(5)
Komorowska Hanna
(5)
Koschany Rafał
(5)
Ośrodek Rozwoju Edukacji
(5)
Padewski Jakub
(5)
Przymuszała Beata
(5)
Rytlowa Józefa
(5)
Steczko Iwona
(5)
Tanajewska Alicja
(5)
Wiśniewska-Olejnik Małgorzata
(5)
Wójcik Janina
(5)
Świętek Wacława (1924- )
(5)
Brzeski Alojzy
(4)
Bąk Dorota
(4)
Dmochowska Maria
(4)
Dziamska Dorota
(4)
Fober Karolina
(4)
Goetz Magdalena
(4)
Janiszewska-Gold Katarzyna
(4)
Jankiewicz Bożenna
(4)
Jarzyna Anita
(4)
Jawor-Baranowska Jadwiga
(4)
Year
2020 - 2021
(62)
2010 - 2019
(2669)
2000 - 2009
(220)
1990 - 1999
(291)
1980 - 1989
(89)
1970 - 1979
(88)
1960 - 1969
(37)
1950 - 1959
(22)
1940 - 1949
(1)
Time Period of Creation
2001-
(312)
1989-2000
(10)
1945-1989
(1)
Country
Poland
(3478)
unknown (p)
(1)
Language
Polish
(3474)
English
(3)
German
(1)
Audience Group
Nauczyciele języka polskiego
(80)
Szkoły podstawowe
(52)
Nauczanie początkowe
(20)
Szkoły ponadgimnazjalne
(19)
Nauczyciele
(16)
Szkoły średnie
(15)
Gimnazja
(14)
Klasa 8.
(11)
Szkoły ponadpodstawowe
(11)
Nauczyciele nauczania początkowego
(10)
Przedszkola
(10)
Klasa 1.
(8)
Klasa 2.
(8)
Klasa 7.
(8)
Nauczyciele języka angielskiego
(8)
Nauczyciele przedszkoli
(8)
Klasa 3.
(7)
Nauczyciele języków
(7)
Klasa 4.
(6)
Klasa 5.
(5)
Klasa 6.
(5)
Szkoły wyższe
(4)
Dzieci
(2)
Nauczyciele gimnazjów
(2)
0-5 lat
(1)
6-8 lat
(1)
Bibliotekarze
(1)
Doradcy metodyczni
(1)
Konsultanci
(1)
Nauczyciele etyki
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Pedagodzy
(1)
Rodzice
(1)
Studenci
(1)
Demographic Group
Literatura polska
(1)
Subject
Język polski
(2024)
Języki obce
(413)
Nauczanie początkowe
(241)
Język angielski
(203)
Języki
(186)
Język polski (przedmiot szkolny)
(149)
Metody nauczania
(135)
Język niemiecki
(127)
Nauczanie
(101)
Scenariusze zajęć
(76)
Poezja polska
(65)
Scenariusz lekcji
(63)
Literatura
(62)
Wychowanie przedszkolne
(61)
Czytanie
(58)
Język rosyjski
(58)
Nauczanie języków obcych
(53)
Matura
(50)
Literatura polska
(47)
Programy nauczania
(43)
Poezja
(42)
Ortografia
(37)
Język francuski
(35)
Pisanie
(34)
Holocaust
(33)
Internet
(33)
Zintegrowane nauczanie języka i przedmiotu
(31)
Egzaminy szkolne
(30)
Uczenie się
(30)
Język
(29)
Mowa
(29)
Dziecko
(28)
Lektura szkolna
(28)
Film
(27)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(25)
Metoda projektów
(25)
Projekt metodyczny
(25)
Internet w dydaktyce
(24)
Scenariusze zajęć dla szkół ponadgimnazjalnych
(24)
Multimedia
(23)
Nauczanie zintegrowane
(22)
Nauczyciele
(22)
Nauczyciele języka polskiego
(22)
Dwujęzyczność
(21)
Gry edukacyjne
(20)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(20)
Dysleksja i dysgrafia
(19)
Scenariusze zajęć dla gimnazjów
(19)
Czytelnictwo
(18)
Motywacja uczenia się
(18)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(18)
Drama (pedagog.)
(17)
Komputer w dydaktyce
(17)
Lektury szkolne
(17)
Wypracowania szkolne
(17)
Żydzi
(17)
Glottodydaktyka
(16)
Interpretacja wiersza
(16)
Matura 2002
(16)
Mickiewicz Adam
(16)
Promocja czytelnictwa
(16)
Nauczanie języków
(15)
Szkolnictwo specjalne
(15)
Uczniowie
(15)
Gramatyka
(14)
Język łaciński
(14)
Projekt edukacyjny
(14)
Filozofia
(13)
Podstawa programowa
(13)
Regionalna Izba Pamiątek Oświatowych
(13)
Różewicz, Tadeusz (1921-2014)
(13)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(13)
Testy, eksperymenty psychologiczne, pomiary
(13)
Bajka i baśń
(12)
Edukacja międzykulturowa
(12)
Innowacje
(12)
Interpretacja dzieła sztuki
(12)
Językoznawstwo
(12)
Komiksy
(12)
Konspekty lekcji
(12)
Miłosz Czesław
(12)
Szymborska, Wisława (1923-2012)
(12)
Film animowany
(11)
Interpretacja utworu
(11)
Kobieta
(11)
Komunikacja językowa
(11)
Matura (2015- )
(11)
Nauczyciele języków
(11)
Norwid Cyprian Kamil
(11)
Ocenianie
(11)
Retoryka
(11)
Wartość
(11)
"Pan Tadeusz"
(10)
Dysleksja
(10)
Edukacja medialna
(10)
Efektywność nauczania
(10)
Integracja nauczania
(10)
Język migowy
(10)
Matura 2005
(10)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(10)
Subject: work
Wesele
(4)
Pan Tadeusz
(3)
Ballady i romanse
(2)
Lalka
(2)
Latarnik
(2)
Olbrzym. Magiczne drzewo
(1)
Bogurodzica
(1)
Chronicles of Narnia
(1)
Chłopi
(1)
Doctor Dolittle
(1)
Dziewczyna czytająca list
(1)
Emeryt
(1)
Gnój
(1)
Granica
(1)
Harry Potter and the philosopher's stone
(1)
Heart of darkness
(1)
Jan Amos Komeński i jego korespondencja z Cyprianem Kinnerem z Elbląga 1642-1648
(1)
Kajko i Kokosz
(1)
Kamienie na szaniec
(1)
Kaputt
(1)
Keiserens nye klaeder
(1)
Krzyżacy
(1)
Która to Malala?
(1)
Lokomotywa
(1)
Lord Jim
(1)
Loving Vincent (film)
(1)
Ludzie bezdomni
(1)
Między nami dobrze jest
(1)
Nakarmić kamień
(1)
Nie-Boska komedia
(1)
Oscar et la dame rose
(1)
Outsiders
(1)
Pielgrzymka do Jasnej Góry
(1)
Pies
(1)
Powrót taty
(1)
Quo vadis
(1)
Secret garden
(1)
Sny i kamienie
(1)
Stepy akermańskie
(1)
Szatan z siódmej klasy
(1)
Szkice węglem
(1)
Taksim
(1)
Titina
(1)
U vojny - ne ženskoe lico
(1)
Utopia
(1)
Wariat
(1)
Wigilia na Syberii
(1)
Wiosenny poranek
(1)
Zabawa w klucz
(1)
Zemsta
(1)
Ziarno prawdy (film)
(1)
Subject: time
2001-
(176)
1901-2000
(18)
1801-1900
(15)
1989-2000
(6)
1601-1700
(3)
1501-1600
(2)
1701-1800
(2)
1945-1989
(2)
do 801 p.n.e.
(2)
1401-1500
(1)
1701-
(1)
1801-
(1)
1918-1939
(1)
2001-0
(1)
Subject: place
Polska
(32)
Arktyka (region)
(1)
Czechy
(1)
Częstochowa (woj. śląskie)
(1)
Irlandia
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Śląsk, Górny
(1)
Genre/Form
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(183)
Artykuł z pracy zbiorowej
(64)
Artykuł problemowy
(48)
Scenariusz zajęć
(33)
Artykuł z czasopisma fachowego
(31)
Ćwiczenia i zadania
(17)
Artykuł z czasopisma naukowego
(10)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(8)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(7)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(7)
Podręcznik
(5)
Praca zbiorowa
(5)
Scenariusze zajęć
(5)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(5)
Artykuł fachowy
(4)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(4)
Poezja polska
(4)
Publikacje fachowe
(4)
Raport z badań
(4)
Scenariusze zajęć dla szkół ponadgimnazjalnych
(4)
Materiały pomocnicze
(3)
Opracowanie
(3)
Poradnik
(3)
Poradniki dla nauczycieli
(3)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(3)
Vademecum
(3)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych
(3)
Artykuł z czasopisma
(2)
Scenariusz zajęć do nauczania początkowego
(2)
Scenariusze zajęć dla gimnazjów
(2)
Artukuł z czasopisma pedagogicznego
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Dramat polski
(1)
Dyktanda
(1)
E-podręcznik
(1)
Elementarze
(1)
Gry i zabawy
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Literatura
(1)
Literatura dla dzieci
(1)
Literatura dziecięca polska
(1)
Literatura kobieca
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół ponadgimnazjalnych
(1)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1)
Opowiadanie polskie
(1)
Plakat filmowy
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Podręczniki do nauczania początkowego
(1)
Poradniki
(1)
Powieść młodzieżowa angielska
(1)
Program autorski (pedagogika)
(1)
Projekty
(1)
Publikacja okolicznościowa
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Recenzja naukowa
(1)
Reportaż polski
(1)
Scenariusz nauczania
(1)
Sprawdziany i testy do nauczania początkowego
(1)
Słowniki dla dzieci angielsko-polskie
(1)
Wiersze
(1)
Wydawnictwa dla dzieci
(1)
Zadania i ćwiczenia [Typ publikacji]
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(327)
Językoznawstwo
(80)
Literaturoznawstwo
(69)
Socjologia i społeczeństwo
(12)
Kultura i sztuka
(9)
Nauka i badania
(8)
Psychologia
(7)
Informatyka i technologie informacyjne
(4)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(3)
Historia
(3)
Medycyna i zdrowie
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Matematyka
(1)
3479 results Filter
E-book
In basket
W wielojęzycznej i wielokulturowej Europie, z którą wiąże się wiele programów europejskich, ten tom młodych naukowców jest bardzo potrzebny. Świadczy o tym, że młodzi ludzie widzą sens Unii Europejskiej, doceniają programy europejskie i aktywnie w nich uczestniczą. Chcą również przybliżyć Polskę, jej język i kulturę innym narodom. Sprzyja temu aktywna wymiana naukowców i studentów między krajami Unii. W tym aspekcie podejmowane badania są jak najbardziej uzasadnione. Jest to, co trzeba podkreślić, już czwarty tom z cyklu Bogactwo językowe i kulturowe Europy w oczach Polaków i cudzoziemców. Są w nim przedstawione dwa ujęcia: spojrzenie Polaków na cudzoziemców i cudzoziemców na nas. Znaczna część artykułów poświęcona jest też glottodydaktyce języków obcych, a przede wszystkim nauczaniu języka polskiego jako obcego. Nie znam drugiej takiej publikacji, w której na ten temat wypowiadaliby się tylko młodzi naukowcy. Z recenzji prof.zw. dr hab. Bożeny Ostromęckiej-Frączak
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
W publikacji skupiono się na zagadnieniach związanych z nauczaniem oraz uczeniem się języków, nie tylko obcych. Jej różnorodność tematyczna jest najlepszym dowodem na to, jak szerokie są obecnie zainteresowania młodych badaczy. W pierwszej części skupiono się na ukazaniu uczenia się oraz nauczania języków obcych z różnych perspektyw; druga dotyczy badań w obrębie uczenia się oraz nauczania języków obcych; w trzeciej skoncentrowano się na praktycznych aspektach związanych z nauczaniem i uczeniem się języków obcych. Informacje te pozwolą na zaprojektowanie nowego kursu pisania w języku angielskim, którego celem jest nie tylko zmiana podejścia studentów do pisania na bardziej pozytywne, ale także zapewnienie wsparcia przy pisaniu akademickim. Zaproponowana metoda „stacji uczenia się” pozwala zarówno na indywidualną pracę każdego ucznia, jak i na wymianę informacji z partnerem lub członkiem grupy. Wprowadzany regularnie na zajęciach językowych trening strategiczny pozwoli uczniom nie tylko na pogłębienie swojej wiedzy o efektywnych strategiach uczenia się, ale także zwiększy ich szanse na sukces w nauce języka obcego. Zgodnie z wynikami badań nauczyciele z wyższą inteligencją emocjonalną są wyżej oceniani przez swoich uczniów. Książka jest skierowana przede wszystkim do studentów kierunków neofilologicznych, zainteresowanych zgłębianiem problemów natury psycholingwistycznej, a także pragnących doskonalić swój warsztat nauczyciela języka obcego.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Książka stanowi wprowadzenie do dyscypliny określanej mianem glottodydaktyki polonistycznej w jej wymiarze teoretycznym oraz praktycznym. Ma charakter podręcznika akademickiego, przygotowanego częściowo w formie wykładu uniwersyteckiego oraz w formacie aktywności dydaktyczno-pedagogicznych i studiów przypadku do zrealizowania na zajęciach o charakterze seminaryjno-konwersatoryjnym. Zawartość i format książki skorelowane są z wymaganiami sformułowanymi w obecnych i przygotowywanych standardach kształcenia nauczycieli oraz realizowanymi programami kształcenia glottodydaktyków polonistycznych w ramach studiów podyplomowych w różnych polskich ośrodkach akademickich. Pod względem treści obejmuje całościowy przegląd rozwoju glottodydaktyki polonistycznej oraz wskazuje kierunki rozwoju konkretnych kompetencji dydaktyczno-metodycznych w odniesieniu do nauczania podsystemów polszczyzny oraz rozwijania kompetencji językowych. Książka jest adresowana do studentów wszystkich ścieżek kształcenia nauczycieli języka polskiego jako obcego i drugiego. Ważnym odbiorcą będą także czynni zawodowo nauczyciele i lektorzy języka polskiego jako obcego zainteresowani podnoszeniem swoich kwalifikacji. Częściowo seminaryjny charakter publikacji umożliwi jej wykorzystywanie także w ramach różnych form doskonalenia oferowanych czynnym zawodowo polonistom.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Niniejsza publikacja stanowi trzeci tom z cyklu PLEJ, czyli PsychoLingwistycznych Eksploracji Językowych. Jej celem, podobnie jak poprzednich, jest popularyzacja najnowszych osiągnięć w dziedzinie nauczania i uczenia się języków obcych wśród młodych badaczy. Ze względu na charakter artykułów, książka ta została podzielona na trzy części. Pierwsza z nich skupia artykuły dotyczące procesów uczenia się oraz nauczania języków obcych z różnych perspektyw; druga zbiera artykuły przedstawiające wyniki badań nad procesem przyswajania oraz nauczania języków obcych; trzecia natomiast traktuje o praktycznych aspektach związanych z nauczaniem i uczeniem się języków obcych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Aktualne i wyczerpujące kompendium z dziedziny kultury języka polskiego i poprawności językowej dla nauczycieli i studentów niepolonistów. Książka ma formę podręcznika syntetyzującego wiedzę z zakresu nauki o języku i kultury języka oraz komunikacji edukacyjnej dla studentów pedagogiki przygotowujących się do specjalizacji nauczycielskiej w zakresie wczesnej edukacji. Książka zawiera podstawy wiedzy o języku polskim oraz najważniejszych cechach współczesnej polszczyzny. Prezentuje podstawowe, najważniejsze kategorie językowe (język i jego specjalizacje, dzięki mowy, znaczenie w języku, zagadnienia składniowe, jakość, kultura i etyka słowa w dydaktyce, nowoczesne tendencje w komunikacji edukacyjnej, norma językowa, błędy językowe, kryteria poprawności językowej i inne). Umożliwia zdobycie wysokiego poziomu kompetencji lingwistycznej i komunikacyjnej. Kompendium jest istotną i niezbędną lekturą dla studentów pedagogiki oraz osób zdobywających kwalifikacje pedagogiczne w ramach centrów lub ośrodków kształcenia nauczycieli, działających lub powstających obecnie na uczelniach.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
„Nauczanie i promocja języka polskiego w świecie. Diagnoza – stan – perspektywy” to pozycja obowiązkowa na półkach nauczycieli, wykładowców, lektorów, działaczy polonijnych, animatorów kultury, dziennikarzy, dyplomatów – jednym słowem wszystkich, którym prestiż języka polskiego w świecie leży na sercu i od których los i status języka polskiego na świecie zależy. Publikację stworzył zespół autorski w składzie: Władysław Miodunka, Jolanta Tambor, Aleksandra Achtelik, Romuald Cudak, Danuta Krzyżyk, Jan Mazur, Bernadeta Niesporek-Szamburska, Kazimierz Ożóg, Adam Pawłowski, Dorota Praszałowicz, Anna Seretny, Roman Szul, Agnieszka Tambor, Tadeusz Zgółka (współpraca: Małgorzata Smereczniak, Karolina Graboń). Autorzy to jednocześnie zespół ekspertów powołany przez JM Rektora UŚ na mocy umowy z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego w styczniu 2017 roku w celu opracowaniu strategii nauczania i promocji języka polskiego w świecie, która miała uwzględniać: - nauczanie języka polskiego jako obcego we wszystkich grupach wiekowych, na wszystkich poziomach, zarówno w systemie oświaty i szkolnictwa wyższego, jak i w innych formach; - promocję języka polskiego w świecie, wraz ze wskazaniem priorytetowych kierunków geograficznych i obszarów merytorycznych oraz narzędzi promocji; - koordynację działań oraz określenie zadań poszczególnych instytucji; - wskazanie zakresu niezbędnych zmian legislacyjnych i sposobów finansowania. Prace nad strategią ukończono w lipcu 2017 roku, książka ukazuje się w lipcu 2018 roku. Odległość czasowa niezbyt wielka, ale brzemienna w wydarzenia. Przede wszystkim w październiku 2017 roku została powołana do życia Narodowa Agencja Wymiany Akademickiej, instytucja, która przejęła zadania Biura Uznawalności Wykształcenia i Wymiany Międzynrodowej, ale też kilku innych działów, wydziałów i departamentów resortowych. Przed publikacją autorzy starali się wprowadzić konieczne zmiany, uwzględniające nową sytuację, choć nie zawsze było to możliwe. Autorzy diagnozują aktualny stan nauczania i promocji języka polskiego w świecie i sugerują najlepsze sposoby rozwikłania problemów, podpowiadają najlepsze rozwiązania. Zdajemy sobie sprawę, że szybka realizacja niektórych proponowanych zmian nie jest możliwa, gdyż wymagałaby ogromnych zmian systemowych – są to jednak plany maksimum, które pokazują bolączki i rzeczy ważne dla nauczycieli, uczniów, studentów, rodziców dzieci polskiego pochodzenia i cudzoziemców z różnych powodów uczących się języka polskiego (np. migrantów, uchodźców, ale też reemigrantów, którzy wchodzą w polski system edukacyjny), ważne także dla miłośników polskiej literatury, polskiego teatru i polskiego kina, przebywających za granicą, gdzie dostęp do dóbr kultury bywa bardzo ograniczony; dla polskich turystów, podróżników, pasażerów, którzy próżno oczekują polskich zapowiedzi w samolotach, polskojęzycznej obsługi w pociągach czy polskich napisów na takich lotniskach. Fragmenty tej publikacji będą przydatne na specjalnościach glottodydaktycznych, na podyplomowych studiach kształcących przyszłych nauczycieli języka polskiego jako obcego. Powinni po nią sięgnąć nauczyciele i wykładowcy, ale też studenci. Inspirację z tego opracowania winni czerpać ci, od których pewne zmiany, decyzje, możliwości wcielenia w życie proponowanych rozwiązań zależą. Opracowanie pokazuje stan na przełomie lat 2017 i 2018 – stan, który systemowo wciąż jest taki sam. Daje podstawę do przemyślenia, wskazuje, co można naprawić szybko i łatwo, a co wymaga o wiele większego wysiłku. Chcemy zdecydowanie podkreślić – a to bardzo ważne – że opracowanie pokazuje też wszystkie dotychczasowe osiągnięcia, sukcesy i mocne strony polskiej edukacji glottodydaktycznej oraz promocji Polski i języka polskiego.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Publikacja jest adresowana do wszystkich zainteresowanych zagadnieniem dwujęzyczności oraz poszukujących sposobów rozwijania słownictwa w języku polskim u dzieci przebywających poza granicami Polski. Tytuł pracy jasno ukazuje, jaki kontekst dwujęzyczności i teren badań znalazł się w centrum zainteresowań. Wnioski przedstawione w publikacji zostały dogłębnie przemyślane i zweryfikowane w praktyce. Wysiłek badawczy Autorki wpisuje się w indeks ważnych problemów i pytań, jakie stawia dziś lingwistyka stosowana i cała humanistyka. Jednym z celów pracy była próba oceny efektywności różnych sposobów służących rozwojowi słownictwa dzieci na emigracji, ze szczególnym zwróceniem uwagi na nowoczesne metody. W pracy zwięźle opisano dwie, opozycyjne w stosunku do siebie metody stymulacji: tradycyjną, która sprowadza się do rozwijania poziomu słownictwa poprzez kanał słuchowy oraz nowoczesną, w której wykorzystano multimedialne narzędzie umieszczone na platformie internetowej. Opisane w pracy autorskie narzędzia dają możliwość praktycznego zastosowania, co może okazać się cennym walorem dla nauczycieli, terapeutów czy rodziców poszukujących różnych metod rozwijania leksyki dzieci na emigracji.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
W związku z kolejną reformą systemu szkolnictwa w Polsce problemy kształcenia literackiego, kulturowego i językowego ciągle stanowią przedmiot dyskusji nie tylko w środowisku akademickim, ale przede wszystkim w środowisku praktyków. Czy kształcenie polonistyczne będzie oparte na schematach? A może będzie to uczenie kreatywne? Z jednej strony spotkamy się bowiem z koniecznością zmierzenia się z dość sztywną podstawą programową, z drugiej – z potrzebą rozbudzania indywidualnych zainteresowań uczniów. Autorzy publikacji ukazują szkołę i nauczyciela w obliczu nowych zjawisk społecznych, wychowawczych, kulturowych i edukacyjnych oraz tradycyjnych modeli edukacji. W tomie poruszane są również zagadnienia związane z rolą przedmiotu język polski w reformowanej szkole, starymi i nowymi mediami w edukacji polonistycznej, możliwościami i sposobami kształcenia oraz samokształcenia nauczycieli. The authors of the publication portray schools and teachers in the face of new social, educational, cultural and teaching phenomena as well as traditional models of education. The book also addresses issues connected to the role of the Polish language as a school subject following recent reforms, the old and new media in Polish language education, the possibilities and ways of training teachers and of their self-learning.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again