Forma i typ
Artykuły
(27)
Publikacje naukowe
(17)
Książki
(16)
Publikacje fachowe
(5)
E-booki
(1)
IBUK Libra
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(15)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(15)
Czytelnia
(1)
Autor
Szczepankowski Bogdan (1939- )
(5)
Jakoniuk-Diallo Anna
(3)
Kobosko Joanna
(2)
Rożek Aleksandra
(2)
Wojda Piotr
(2)
Woźnicka Elżbieta
(2)
Barszczowska Ewa
(1)
Bouvet Danielle
(1)
Brearley Gill
(1)
Dońska-Olszko Małgorzata
(1)
Dudek Sandra
(1)
Duliński Tomasz
(1)
Ferens Halina
(1)
Fórián Éva
(1)
Gałkowski Rafał
(1)
Gałkowski Tadeusz (1936-2020)
(1)
Gunia Grażyna
(1)
Jagoszewska Iwona
(1)
Kocoń Malwina
(1)
Kopeć-Zaborniak Urszula
(1)
Kotowicz Justyna
(1)
Kotowska Katarzyna (1956- )
(1)
Krakowiak Kazimiera (1946- )
(1)
Krzymowska Ewelina
(1)
Krzysztofiak Piotr
(1)
Lane Harlan (1936- )
(1)
Löwe Armin (1922-2001)
(1)
Moroń Ewelina
(1)
Ossowski Roman red
(1)
Perlin Jacek
(1)
Pietrzyk Włodzimierz
(1)
Podgórska-Jachnik Dorota
(1)
Prillwitz Siegmund
(1)
Rutkowski Paweł (polonista)
(1)
Skarżyńska Maria
(1)
Szczepkowski Bogdan
(1)
Sękowska Jadwiga
(1)
Talipska Małgorzata
(1)
Tomaszewski Piotr
(1)
Tomaszewski Piotr (psycholog)
(1)
Wacławek Maria
(1)
Wereszka Katarzyna
(1)
Woźniczka-Paruzel Bronisława (1949- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(26)
1990 - 1999
(12)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(23)
1989-2000
(3)
1901-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(44)
Język
polski
(44)
Odbiorca
Nauczyciele
(6)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Dzieci
(1)
Logopedzi
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Psycholodzy
(1)
Rodzice
(1)
Studenci
(1)
Surdopedagodzy
(1)
Temat
Język migowy
(31)
Głusi
(14)
Polski język migowy
(12)
Surdopedagogika
(11)
Dziecko niesłyszące
(8)
Kształcenie
(8)
Szkolnictwo specjalne
(5)
Dziecko głuche
(3)
Komunikacja wspomagająca
(3)
Mowa
(3)
Czytanie
(2)
Dwujęzyczność
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko niedosłyszące
(2)
Fonogesty
(2)
Implanty ślimakowe
(2)
Kompetencje komunikacyjne
(2)
Kultura
(2)
Poznanie
(2)
Surdologopedia
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Adaptacja kulturowa
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Czytanie globalne
(1)
Diagnoza logopedyczna
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dziecko niepełnosprawne fizycznie
(1)
Dziecko niepełnosprawne ruchowo
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Egzaminy gimnazjalne
(1)
Emancypacja
(1)
Głuchota
(1)
Historia
(1)
Język dziecka
(1)
Język polski
(1)
Leczenie
(1)
Marginalizacja społeczna
(1)
Metody nauczania
(1)
Multimedia
(1)
Młodzież głucha
(1)
Nauczanie
(1)
Nauka czytania
(1)
Niedowidzący
(1)
Niemowlę
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Paradygmat
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pisanie
(1)
Pismo migowe
(1)
Polityka społeczna
(1)
Pomoce techniczne dla niepełnosprawnych
(1)
Poradnictwo zawodowe
(1)
Postawy
(1)
Przekłady
(1)
Psychologia rodziny
(1)
Rehabilitanci
(1)
Rodzice
(1)
Rozumienie
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Socjalizacja
(1)
Sport
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły specjalne
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Sztuka pisania
(1)
Terapia logopedyczna
(1)
Tożsamość społeczna
(1)
Transkrypcja i transliteracja
(1)
Upaństwowienie
(1)
Wykluczenie społeczne
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Zaburzenia słuchu
(1)
Temat: czas
2001-
(18)
1901-2000
(6)
1989-2000
(3)
1801-1900
(2)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(10)
Węgry
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Artykuł z pracy zbiorowej
(17)
Artykuł problemowy
(12)
Artykuł z czasopisma naukowego
(2)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(2)
Monografia
(2)
Opracowanie
(2)
Artykuł przeglądowy
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Podręcznik
(1)
Publikacje
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(21)
Historia
(4)
Językoznawstwo
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Medycyna i zdrowie
(3)
44 wyniki Filtruj
E-book
W koszyku
Monografia Polski język migowy w doświadczeniach osób niesłyszących, ich rodziców i rehabilitantów to książka z zakresu surdopedagogiki, poruszająca problematykę miejsca, jakie w procesie wspomagania rozwoju osób niesłyszących i słabosłyszących zajmuje język migowy. Same autorki określają to miejsce jako istotne w odniesieniu do wczesnego wspomagania rozwoju, edukacji, budowania tożsamości, a także szeroko rozumianej integracji społecznej wyżej wymienionej grupy. Ilustracją dla ich rozważań teoretycznych stały się badania zrealizowane w paradygmacie interpretatywnym. Osoby z uszkodzonym słuchem, a także ich rodzice i rehabilitanci, jako osoby badane, podzieliły się z czytelnikami swoim subiektywnym spojrzeniem na znaczenie języka migowego we własnej biografii. Tak oto dla niektórych z badanych opowieść o miejscu języka migowego we własnych doświadczeniach stała się rodzajem walki o prawo do rozpowszechniania tego języka jako sposobu porozumiewania się mniejszości kulturowej w Polsce.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej