Forma i typ
Artykuły
(65)
Publikacje naukowe
(46)
Publikacje fachowe
(29)
Książki
(20)
Publikacje dydaktyczne
(8)
E-booki
(7)
IBUK Libra
(7)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(15)
wypożyczone
(5)
Placówka
Wypożyczalnia
(20)
Autor
Pawlak Mirosław
(3)
Bougsiaa Hussein
(2)
Dziekońska Joanna
(2)
Konieczna Iwona
(2)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(2)
Ledóchowski Zbigniew
(2)
Mażul Ewa
(2)
Radwańska Anna (1987- )
(2)
Rutka Paulina
(2)
Słowik Magdalena
(2)
Wnęk Marcelina
(2)
Włodarczyk Katarzyna
(2)
Andrzejewska Anna (pedagog)
(1)
Arkusińska Agnieszka
(1)
Babecki Miłosz
(1)
Baker Jed E
(1)
Baker Jed‏
(1)
Baran Jolanta
(1)
Białas-Paluch Katarzyna
(1)
Binkuńska Ewa
(1)
Bocheńska-Włostowska Katarzyna
(1)
Boksa Ewa
(1)
Borska-Mądrzycka Zofia
(1)
Burdzy-Drozd Bernadeta
(1)
Błasiak-Tytuła Marzena
(1)
Cackowska Małgorzata
(1)
Cichocka-Segiet Katarzyna (1984- )
(1)
Cierpiałowska Tamara
(1)
Duda Dorota (ilustratorka)
(1)
Field Elizabeth Ives
(1)
Franków Łukasz
(1)
Gałczyńska Paulina
(1)
Giermakowska Alicja (1954- )
(1)
Gosek Małgorzata
(1)
Griffin Simone
(1)
Grycman Magdalena (1961- )
(1)
Grzeszkiewicz Bożena
(1)
Gumulak Monika
(1)
Hinc-Wirkus Magdalena
(1)
Jagoszewska Iwona
(1)
Jakubowicz-Bryx Anna (1963- )
(1)
Jaros Irena
(1)
Jarosz-Bilińska Anna
(1)
Jeżewska-Krasnodębska Ewa
(1)
Jędrzejko Mariusz
(1)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(1)
Kalkowska Magda
(1)
Kasprzyk Agnieszka (tłumaczka)
(1)
Kawa Marek (1975- )
(1)
Kielin Jacek (1965- )
(1)
Kocoń Malwina
(1)
Kolanko Agnieszka
(1)
Kopciewicz Lucyna (1972- )
(1)
Kornaś Dorota
(1)
Kozłowski Tomasz (1980- )
(1)
Krzyżyk Danuta
(1)
Kwasiborska-Dudek Joanna
(1)
Lew-Starowicz Rafał
(1)
Lewandowska-Kidoń Teresa
(1)
Lib Waldemar
(1)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(1)
Nadachewicz Katarzyna
(1)
Nowakowska Agnieszka
(1)
Nowicka Marzenna
(1)
Nowicka Marzenna (1962- )
(1)
Nowicki Tomasz (1982- )
(1)
Okuniewski Juliusz
(1)
Olszewska Barbara
(1)
Orłowska-Popek Zdzisława
(1)
Parakiewicz Anna
(1)
Parkita Ewa
(1)
Paśko Jan Rajmund
(1)
Pruś Małgorzata
(1)
Prątnicka Karolina
(1)
Płuska Katarzyna
(1)
Regulska Katarzyna
(1)
Rostańska Eugenia
(1)
Roszkowska Dorota
(1)
Rybińska Agnieszka
(1)
Rywczyńska Anna
(1)
Sadowska Elżbieta
(1)
Sandler Dianne
(1)
Sekułowicz Małgorzata (1960- )
(1)
Smolińska Katarzyna (pedagog)
(1)
Sobolewska-Kędzior Aleksandra
(1)
Sołtys Anna (psycholog)
(1)
Stefańska Anita (pedagog)
(1)
Stojanowski Jacek
(1)
Suchocka Hanna (1946- )
(1)
Szczepankowski Bogdan (1939- )
(1)
Szmalec Jacek
(1)
Szoszkiewicz Łukasz
(1)
Tanaś Maciej
(1)
Taper Agnieszka E
(1)
Twaróg-Kanus Agnieszka
(1)
Wegner-Jezierska Magdalena (1974- )
(1)
Witek Anna (pedagog)
(1)
Wiśniewska-Paź Barbara (1970- )
(1)
Wojnarska Anna
(1)
Wrońska Agnieszka (pedagog)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(44)
2010 - 2019
(47)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(80)
Kraj wydania
Polska
(92)
Język
polski
(91)
angielski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(8)
Rodzice
(5)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(4)
Szkoły podstawowe
(3)
6-8 lat
(2)
9-13 lat
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Nauczyciele języka polskiego
(2)
Studenci
(2)
Szkoły ponadpodstawowe
(2)
14-17 lat
(1)
Bibliotekarze
(1)
Językoznawcy
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Logopedzi
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagodzy resocjalizacyjni
(1)
Przedszkola
(1)
Psycholodzy
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Kompetencje komunikacyjne
(64)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(19)
Kompetencje medialne
(14)
Komunikacja wspomagająca
(13)
Kompetencje społeczne
(10)
Dzieci
(9)
Komunikacja werbalna
(9)
Edukacja medialna
(8)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(8)
Nauczyciele
(7)
Dziecko autystyczne
(6)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(6)
Uczniowie
(6)
Język dziecka
(5)
Komunikacja interpersonalna
(5)
Komunikacja społeczna
(5)
Uczniowie klas początkowych
(5)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(4)
Internet
(4)
Młodzież
(4)
Relacje międzyludzkie
(4)
Zastosowania multimediów w edukacji
(4)
Cyfrowi tubylcy
(3)
Dwujęzyczność
(3)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(3)
Dziecko z zespołem Aspergera
(3)
Język polski (przedmiot szkolny)
(3)
Kompetencje emocjonalne
(3)
Metody nauczania
(3)
Nauczanie
(3)
Pomoce dydaktyczne
(3)
Psycholingwistyka
(3)
Autyzm
(2)
Bezpieczeństwo
(2)
Bezpieczeństwo teleinformatyczne
(2)
Czytanie
(2)
Dorośli
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością
(2)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(2)
Język migowy
(2)
Język polski
(2)
Językoznawstwo
(2)
Kompetencje informacyjne
(2)
Kompetencje zawodowe
(2)
Logopedia
(2)
Manipulacja (psychologia)
(2)
Osoby z autyzmem
(2)
Osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(2)
Otwarte zasoby edukacyjne
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Pedagodzy szkolni
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Pragmatyka lingwistyczna
(2)
Rozwój emocjonalny
(2)
Rzeczywistość wirtualna
(2)
Specjalne potrzeby komunikacyjne
(2)
Szkolnictwo
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Terapia logopedyczna
(2)
Trening umiejętności społecznych
(2)
Uczenie się
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Wymowa
(2)
Zespół Aspergera
(2)
Świadomość językowa
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Aktywność zawodowa
(1)
Alergia
(1)
Asertywność
(1)
Badania longitudinalne
(1)
Bajkoterapia
(1)
Bariera językowa
(1)
Bibliotekarze
(1)
Biblioteki
(1)
Biblioterapia
(1)
Błędy fonetyczne
(1)
Choroby dziecięce
(1)
Choroby ludzi
(1)
Ciekawość (postawa)
(1)
Cudzoziemcy
(1)
Czytanie sylabowe
(1)
Diagnoza logopedyczna
(1)
Dialekty i regionalizmy
(1)
Doradztwo zawodowe w perspektywie całożyciowego uczenia się
(1)
Doskonalenie zawodowe
(1)
Drama (pedagogika)
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko niesłyszące
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z porażeniem mózgowym
(1)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(1)
Dziecko z zespołem Downa
(1)
Echolalia
(1)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Funkcje poznawcze
(1)
Godzina wychowawcza
(1)
Temat: czas
2001-
(61)
1989-2000
(10)
1901-2000
(9)
1945-1989
(2)
1801-1900
(1)
Temat: miejsce
Polska
(20)
Kraje arabskie
(1)
Trypolis (Libia)
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Gatunek
Artykuł z pracy zbiorowej
(41)
Artykuł problemowy
(37)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(22)
Karty pracy ucznia
(6)
Poradnik
(4)
Praca zbiorowa
(4)
Raport z badań
(4)
Scenariusz zajęć
(4)
Monografia
(3)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Artykuł z czasopisma naukowego
(2)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(2)
Opracowanie
(2)
Podręcznik
(2)
Artykuł przeglądowy
(1)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(1)
Artykuł z czasopisma fachowego
(1)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(1)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Literatura dla dzieci
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(74)
Psychologia
(20)
Socjologia i społeczeństwo
(17)
Media i komunikacja społeczna
(12)
Informatyka i technologie informacyjne
(10)
Językoznawstwo
(7)
Medycyna i zdrowie
(4)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
92 wyniki Filtruj
E-book
W koszyku
Autorka w nowatorski sposób opisuje kompetencje komunikacyjne dzieci z autyzmem i analizuje zachowania uznane za typowe dla dzieci z całościowymi zaburzeniami rozwojowymi. Ukazuje wpływ zaburzeń w obrębie kompetencji komunikacyjnej na realizację funkcji komunikacyjnej wypowiedzi. The books contains descriptions and analyses of communicative behaviours of autistic children; it also shows the influence of deficiency in communicative competence on the communicative function of the utterance.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Chcesz zrozumieć, jak nawiązywać głębokie relacje i skutecznie komunikować się w różnych kontekstach życia? Odkryj siłę umiejętności interpersonalnych! Sprawdź, jakie masz mocne strony w tej dziedzinie, a jakie aspekty warto rozwijać. Przedstawiamy e-book "Samoocena umiejętności interpersonalnych". W jego treści znajdziesz 40 stron pełnych wiedzy, której głównym elementem jest kwestionariusz samooceny. Skupia się on na 6 kluczowych umiejętnościach: komunikacja werbalna, aktywne słuchanie, współpraca w grupie, inteligencja emocjonalna, zarządzanie sobą w czasie oraz przywództwo i umiejętności lidera. Umiejętności interpersonalne są fundamentem naszego codziennego życia: w rodzinie, w pracy, podczas spotkań towarzyskich czy w trakcie studiów. Zrozumienie i rozwijanie tych umiejętności może przynieść korzyści zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym. Nasz kwestionariusz to idealne narzędzie nie tylko dla osób indywidualnych, ale także dla wykładowców, trenerów (TUS), mediatorów, doradców zawodowych, pedagogów czy psychologów, którzy chcą włączyć ten materiał do swoich szkoleń.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Czynnikiem kształtującym relacje jest stosunek uczniów do nauczycieli, a także nauczycieli do uczniów. Stosunek ten zaś jest zmienny w czasie. Z tego powodu podobną zmiennością charakteryzować się będą również same relacje. Rozważania nad nimi są zatem ciągle aktualne. Rola nauczyciela w szkole jest jasno określona – polega ona na uczeniu i wychowywaniu. Jako że jest to obowiązek wynikający wprost ze stosunku pracy, większość nauczycieli stara się to robić w sposób odpowiedziany i rzetelny. Określona jest także rola ucznia – ma on nabywać umiejętności przewidziane w programie nauczania oraz poddawać się działaniu procesu wychowawczego. O ile jednak nauczyciel musi robić to, co ma przykazane, o tyle uczeń może, ale nie musi. Nauczyciel podejmuje się wypełniać swoje obowiązki świadomie i dobrowolnie, natomiast uczeń jest objęty obowiązkiem uczęszczania do szkoły. Z tego powodu ich relacje są rożne. To przede wszystkim nauczyciel powinien dbać o poprawne relacje, aby ucznia nie zrażać do nauki, a wręcz przeciwnie – zachęcać. Poprawne relacje to nie „nadskakiwanie” uczniom, ale rozważne działania w celu ich mobilizacji. Tematem wiodącym w niniejszej monografii jest uczeń i nauczyciel we współczesnej szkole w rożnych kontekstach pedagogicznej rzeczywistości. Pisząc o współczesnych problemach pedagogiki, nie można zapominać o jej przeszłości. Od tego nie da się uciec, bowiem przeszłość zawsze wywiera piętno na współczesności. Publikacja ukazuje, jak rożne czynniki – na pozór nieistotne – mogą wpływać na relacje uczeń–nauczyciel. Autorzy poszczególnych rozdziałów podejmują refleksje nad wpływem sposobu i rodzaju nauczania oraz innowacyjnych działań nauczyciela na relacje uczeń–nauczyciel. Odrębnym i ważnym zagadnieniem poruszanym przez nich jest oddziaływanie rożnych czynników – w tym między innymi roli samego nauczyciela, jak również czynników pozadydaktycznych – na relacje uczeń–nauczyciel.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Zamieszczane w Rozprawach Komisji Językowej artykuły podejmują tematykę z wielu dziedzin lingwistycznych, prezentujących różną metodologię badawczą. Publikowane rozprawy i artykuły mają charakter teoretyczno-metodologiczny i materiałowy. Obok prac polonistycznych w Rozprawach... ukazują się prace slawistyczne i komparatywne z odniesieniem do stanu indoeuropejskiego, autorstwa głównie językoznawców łódzkich, ale także pozałódzkich i zagranicznych – przedstawicieli wszystkich pokoleń.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej