Forma i typ
Artykuły
(24)
Książki
(20)
Publikacje naukowe
(18)
Publikacje fachowe
(13)
Publikacje dydaktyczne
(10)
Poradniki i przewodniki
(7)
E-booki
(3)
IBUK Libra
(3)
Druki ulotne
(1)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(11)
wypożyczone
(9)
Placówka
Wypożyczalnia
(20)
Autor
Appelt Karolina (1976- )
(2)
Kloskowska Adriana
(2)
Lasota Agnieszka
(2)
Rebar Sarah
(2)
Wegner-Jezierska Magdalena (1974- )
(2)
Bachim Sacha
(1)
Baker Jed E
(1)
Baker Jed‏
(1)
Bartuś Ewa
(1)
Bednarek Sylwia (1980- )
(1)
Bertelsen Jes (1946- )
(1)
Bojadżijewa-Wesołowska Karolina
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Boyer Robin
(1)
Brzezińska Anna (1949- )
(1)
Czubak Katarzyna
(1)
Davis Martha (1947- )
(1)
Dawson Peg
(1)
Dembska Katarzyna (1994- )
(1)
Domagała-Zyśk Ewa
(1)
Fanning Patrick
(1)
Foryś Jolanta
(1)
France Hiedi
(1)
Grabowiec Anna
(1)
Guare Colin
(1)
Guare Richard
(1)
Góralska Renata (1969- )
(1)
Hay Dale F
(1)
Hildebrandt Steen (1944- )
(1)
Hoeg Peter (1957- )
(1)
Jastrzębski Mateusz (psycholog)
(1)
Jegier Aneta
(1)
Jensen Helle (1954- )
(1)
Jońca Dominika
(1)
Jurewicz Magdalena
(1)
Juul Jesper (1948-2019)
(1)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(1)
Kalinowska Monika
(1)
Knez Renata
(1)
Knopik Tomasz
(1)
Kossewska Joanna (1963- )
(1)
Krzyśpiak Wiktoria
(1)
Kujawa Maria (psycholog)
(1)
Kuk Anna
(1)
Kupiec Hubert
(1)
Lewandowska-Kidoń Teresa
(1)
Madalińska-Michalak Joanna (1965- )
(1)
Nasamran Amy
(1)
Nolewajka Natalia
(1)
Okuniewski Juliusz
(1)
Paleg Kim (1954-)
(1)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(1)
Plummer Deborah (1957- )
(1)
Przybylska Irena
(1)
Pytel Magdalena
(1)
Płuska Katarzyna
(1)
Reksnis Joanna (1993- )
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(1)
Skowrońska Aleksandra
(1)
Smoter Katarzyna (pedagog)
(1)
Stubberup Michael (1956- )
(1)
Szałachowski Roman
(1)
Szurowska Beata (1973- )
(1)
Słonina Wojciech M
(1)
Trybulska Aneta
(1)
Tyszka Zbigniew (1933-2003)
(1)
Weksej Aleksandra
(1)
Witek Anna (pedagog)
(1)
Wiśniewska-Paź Barbara (1970- )
(1)
Wójcik Katarzyna (pedagog)
(1)
zbiorowa Praca
(1)
Śniegulska Magdalena
(1)
Żabiński Dawid
(1)
Żak Anna (tłumacz)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(25)
2010 - 2019
(19)
2000 - 2009
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(39)
Kraj wydania
Polska
(47)
Język
polski
(47)
Odbiorca
Nauczyciele
(13)
Rodzice
(7)
Psycholodzy
(6)
Pedagodzy
(5)
6-8 lat
(3)
9-13 lat
(3)
Dzieci
(3)
Szkoły podstawowe
(3)
Terapeuci zajęciowi
(3)
Klasa 1.
(2)
Klasa 2.
(2)
Klasa 3.
(2)
Gimnazja
(1)
Klasa 4.
(1)
Klasa 5.
(1)
Klasa 6.
(1)
Klasa 7.
(1)
Klasa 8.
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Szkoły ponadgimnazjalne
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Szkoły średnie
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Kompetencje emocjonalne
(35)
Kompetencje społeczne
(20)
Rozwój emocjonalny
(13)
Dzieci
(7)
Relacje międzyludzkie
(6)
Kompetencje komunikacyjne
(5)
Nauczyciele
(5)
Samopoznanie
(5)
Uczucia
(5)
Komunikacja społeczna
(4)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(4)
Samokontrola
(4)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(3)
Empatia
(3)
Inteligencja emocjonalna
(3)
Socjalizacja
(3)
Uczenie się
(3)
Uczniowie
(3)
Adaptacja społeczna
(2)
Aktywność fizyczna
(2)
Dobrostan psychiczny
(2)
Dojrzewanie
(2)
Dziecko niedosłyszące
(2)
Dziecko niesłyszące
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Dziecko zdolne
(2)
Gniew
(2)
Interakcje społeczne
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Lęk
(2)
Mindfulness
(2)
Mózg
(2)
Młodzież
(2)
Pedagogika przeżyć
(2)
Radzenie sobie ze stresem
(2)
Rodzina
(2)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(2)
Rozwój psychospołeczny
(2)
Techniki samopomocy
(2)
Trening umiejętności społecznych
(2)
Uczniowie klas początkowych
(2)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(2)
Zarządzanie czasem
(2)
Agresywność
(1)
Alergia
(1)
Asertywność
(1)
Autyzm
(1)
Bernstein, Basil B. (1924-2000)
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
Bezrobocie
(1)
Cele życiowe
(1)
Choroby dziecięce
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Chłopcy
(1)
Coaching
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko niepełnosprawne ruchowo
(1)
Dziecko przewlekle chore
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Dziecko zaniedbane
(1)
Dziewczęta
(1)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Gry i zabawy
(1)
Góralska, Renata (1969- )
(1)
Kompetencje miękkie
(1)
Komunikacja
(1)
Konflikt społeczny
(1)
Konkubinat
(1)
Kontrola emocjonalna
(1)
Kreatywność
(1)
Madalińska-Michalak, Joanna
(1)
Małżeństwo
(1)
Motywacja
(1)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Negocjacje
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Niemowlę
(1)
Oceny szkolne
(1)
Odporność
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Osoby z zespołem Aspergera
(1)
Pedagodzy
(1)
Polityka społeczna
(1)
Praca zespołowa
(1)
Profilaktyka szkolna
(1)
Przekaz międzypokoleniowy
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Przywiązanie (psychologia)
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychologia pozytywna
(1)
Temat: czas
2001-
(17)
1901-2000
(5)
1989-2000
(4)
1945-1989
(2)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Gatunek
Artykuł problemowy
(10)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(10)
Artykuł z pracy zbiorowej
(10)
Poradnik
(10)
Ćwiczenia i zadania
(5)
Scenariusz zajęć
(4)
Artykuł z czasopisma naukowego
(3)
Materiały pomocnicze
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Raport z badań
(3)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(2)
Podręcznik
(2)
Recenzja
(2)
Artykuł publicystyczny
(1)
Artykuł z czasopisma fachowego
(1)
Gry i zabawy
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Monografia
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Opracowanie
(1)
Program autorski (pedagogika)
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(27)
Psychologia
(23)
Socjologia i społeczeństwo
(9)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(3)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Rozwój osobisty
(1)
47 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Engram)
Stanowi uzupełnienie do materiałów szkoleniowych MEN w 2010 r.
Bibliografia przy rozdziałach.
Wychowanie emocjonalno-społeczne jest trudnym zadaniem, jakie stoi przed dorosłymi, zajmującymi się dziećmi ze specjalnymi potrzebami. Ten obszar rozwojowy powinien być wspierany zarówno w domu, jak i w przedszkolu czy szkole. Istotne jest położenie nacisku na rozwijanie u dzieci umiejętności radzenia sobie z odreagowywaniem napięcia fizycznego i emocjonalnego oraz wspieranie umiejętności z zakresu budowania relacji w grupie. Takim dzieciom łatwiej jest sprostać nowym wyzwaniom oraz żyć w zgodzie ze sobą i innymi. Książka jest adresowana do osób zajmujących się wychowaniem, opieką i profesjonalną pomocą dzieciom ze specjalnymi potrzebami. Intuicyjne podążanie za rozumowaniem dziecięcym i tłumaczenie społecznego świata jest bowiem ważnym elementem wspomagania dziecięcego rozwoju. [Nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 45267 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Roczniki Socjologii Rodziny : studia socjologiczne oraz interdyscyplinarne / Uniwersytet im. A.Mickiewicza ; T.13 (2001))
Bibliografia przy rozdziałach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48302 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Monografia ma charakter studium właściwości psychicznych istotnych w zawodzie nauczyciela wychowania fizycznego. Za takie uznano kompetencje społeczne, inteligencję emocjonalną oraz kondycję psychiczną. Celem badania było: 1. określenie poziomu kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej oraz kondycji psychicznej studentów Wydziału Wychowania Fizycznego Akademii Wy-chowania Józefa Piłsudskiego w Warszawie, 2. ustalenie ich zróżnicowania ze względu na płeć oraz kierunek studiów, 3. poznanie osobowościowych uwarunkowań tych właściwości psychicznych i relacji między nimi. Przedmiotem zainteresowania były też zmiany zachodzące w kompetencjach społecznych, inteligencji emocjonalnej oraz zdrowiu psychicznym studentów po roku studiowania, a także zmiany pod wpływem celowych oddziaływań psychologicznych w postaci warsztatów psychologicznych. W pracy podjęto próbę stworzenia modelu zawodowego współczesnego nauczyciela wychowania fizycznego w percepcji studentów. Badaniami objęto trzy grupy studentów. Pierwszą grupę stanowili studenci wychowania fizycznego (wf) badani jednokrotnie w latach 2011-2014. Zostali oni porównani pod względem kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej ze studentami innych kierunków studiów. Drugą grupę stanowili studenci wf, którzy rozpoczęli studia w roku akademickim 2015/16. W tej grupie badanie kompetencji społecznych, inteligencji emocjonalnej i kondycji psychicznej powtórzono po roku. Trzecią grupę stanowili studenci wf uczestniczący w warsztatach psy-chologicznych badani w 2016-2017 roku. W pierwszej grupie zbadano ogółem 987 osób, studentów pierwszego roku i pierwszego stopnia: wydziału wychowania fizycznego, studentów turystyki i rekreacji, dziennikarstwa i transportu, w tym 537 mężczyzn i 450 kobiet w wieku 18-26 lat. Drugą grupę stanowiła młodzież akademicka studiująca na pierwszym roku studiów licencjackich wychowania fizycznego w czerwcu 2016 roku, a następnie powtórzono badania po roku, czyli w czerwcu 2017. W badaniach w pierwszej turze wzięły udział 184 osoby, w tym 122 mężczyzn i 62 kobiety w wieku 17-25 lat. W powtórzonych po roku badaniach uczestniczyły 132 osoby, w tym 49 stu-dentek i 83 studentów. Grupę uczestników warsztatów tworzyły 33 osoby, w tym 18 kobiet oraz 15 mężczyzn w wieku 19-35 lat. Zajęcia warsztatowe przeprowadzono w dwóch grupach różniących się pod względem wieku i poziomu studiów. Zajęcia warsztatowe przeprowadzono w latach 2016-2017. W badaniach zastosowano następujące standardowe kwestionariusze psychologiczne: Kwestionariusz Kompetencji Społecznych KKS A. Matczak, Kwestionariusz Inteligencji Emocjonalnej INTE N.S. Schutte, J.M. Malouffa, L.E. Hall, D.J. Haggerty`ego, J.T. Cooper, C.J. Goldena, L. Dornheim w polskiej adaptacji A.Ciechanowicz, A. Jaworowskiej, A. Matczak oraz Kwestionariusz Ogólnego Stanu Zdrowia GHQ-28 Goldberga w polskiej adaptacji Z. Makowskiej i D. Merecz, a także Inwentarz osobowości NEO-FFI P.T. Costy, R.R. McCrae polskiej adaptacji B. Zawadzkiego, J. Strelau, P. Szczepaniaka, M. Śliwińskiej, Wielowymiarowy Kwestionariusz Samooceny MSEI E. J. O'Briena i S. Epsteina w adaptacji D. Fecenec. Posłużono się także autorską ankietą zawierającą pytania dotyczące przyszłych planów zawodowych, doświadczenia w pracy z klientem oraz modelu zawodowego nauczyciela wychowania fizycznego. Pierwszy blok analiz empirycznych odsłania profile kompetencji studentów i studentek. Kandydaci na nauczycieli wychowania fizycznego podejmujący studia w Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie są zróżnicowani pod względem badanych właściwości. Jednak w grupie mężczyzn przeważają osoby o wynikach wysokich w za-kresie kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej. Wśród studentek obserwujemy w przewadze wyniki niskie i przeciętne. Obie płcie odznaczają się dobrą kondycją psychiczną. Wyniki badań potwierdzają, że kompetencje społeczne i inteligencja emocjonalna stanowią czynniki naturalnej selekcji do podejmowanych studiów. Pra-ca nauczyciela wychowania fizycznego i specjalisty w zakresie turystki i rekreacji wymaga rozwiniętych kompetencji społec (...)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Chcesz zrozumieć, jak nawiązywać głębokie relacje i skutecznie komunikować się w różnych kontekstach życia? Odkryj siłę umiejętności interpersonalnych! Sprawdź, jakie masz mocne strony w tej dziedzinie, a jakie aspekty warto rozwijać. Przedstawiamy e-book "Samoocena umiejętności interpersonalnych". W jego treści znajdziesz 40 stron pełnych wiedzy, której głównym elementem jest kwestionariusz samooceny. Skupia się on na 6 kluczowych umiejętnościach: komunikacja werbalna, aktywne słuchanie, współpraca w grupie, inteligencja emocjonalna, zarządzanie sobą w czasie oraz przywództwo i umiejętności lidera. Umiejętności interpersonalne są fundamentem naszego codziennego życia: w rodzinie, w pracy, podczas spotkań towarzyskich czy w trakcie studiów. Zrozumienie i rozwijanie tych umiejętności może przynieść korzyści zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym. Nasz kwestionariusz to idealne narzędzie nie tylko dla osób indywidualnych, ale także dla wykładowców, trenerów (TUS), mediatorów, doradców zawodowych, pedagogów czy psychologów, którzy chcą włączyć ten materiał do swoich szkoleń.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienie wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej