Forma i typ
Artykuły
(205)
Książki
(102)
Publikacje fachowe
(54)
Publikacje naukowe
(51)
Publikacje dydaktyczne
(22)
Poradniki i przewodniki
(19)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
E-booki
(3)
IBUK Libra
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(3)
Dostępność
dostępne
(91)
wypożyczone
(11)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(103)
Autor
Bartkowiak Kinga
(5)
Kucharska-Zygmunt Anna
(5)
Fanning Patrick
(3)
Goetz Magdalena
(3)
Gut-Orłowska Magdalena
(3)
Berendt Joanna
(2)
Davis Martha (1947- )
(2)
Dobek-Ostrowska Bogusława
(2)
Frąckowiak Marzena
(2)
Gilewicz Joanna
(2)
Hadwin Julie
(2)
Howlin Patricia (1946- )
(2)
Jamrożek Bożena
(2)
Karwala Magdalena
(2)
Kazimierczak Aleksandra
(2)
Kloskowska Adriana
(2)
Kozak Agnieszka (psycholog)
(2)
Kuszak Kinga
(2)
Ludorowska Agnieszka
(2)
Mażul Ewa
(2)
McKay Matthew (1948- )
(2)
Mądry-Kupiec Małgorzata
(2)
Napora Elżbieta
(2)
Nęcki Zbigniew (1947- )
(2)
Pikiel Sylwia
(2)
Pilarska Paula
(2)
Robbins Stephen P. (1943- )
(2)
Sikorski Wiesław (psycholog)
(2)
Sobczak Jolanta
(2)
Szczygieł Aleksandra
(2)
Tkaczyńska Lidia
(2)
Trzcińska Magdalena
(2)
Tuszyński Łukasz
(2)
Wegner-Jezierska Magdalena (1974- )
(2)
Wieremiejewicz-Podkościelna Joanna
(2)
Zubrzycka Elżbieta (1954- )
(2)
Łoskot Małgorzata
(2)
Łuba Małgorzata
(2)
Al-Khamisy Danuta
(1)
Bagnowska Karolina
(1)
Barge J. Kevin
(1)
Barnes B
(1)
Barnes Kim
(1)
Baron-Cohen Simon
(1)
Baron-Cohen Simon (1958- )
(1)
Bednarkowa Wiga
(1)
Belcer Agnieszka
(1)
Berlińska Maria
(1)
Bernatek Beata
(1)
Bernstein Albert J
(1)
Besançon François
(1)
Białek Jolanta
(1)
Bielawska-Batorowicz Eleonora (1956- )
(1)
Bleja-Sosna Barbara
(1)
Bochnia Beata
(1)
Bolstad Richard
(1)
Boniszewska Anna
(1)
Borecka-Biernat Danuta (1959- )
(1)
Boschi Paolo
(1)
Bryś Beata
(1)
Bręński Szymon
(1)
Budzyna-Dawidowski Przemysław
(1)
Bugajska-Jaszczołt Beata
(1)
Błaż Agata
(1)
Carnegie Dale (1888-1955)
(1)
Charaktery
(1)
Chańko Anna
(1)
Collins Andy
(1)
Cooper Pamela J
(1)
Cydejko Ewdokia
(1)
Cywińska Małgorzata (1958- )
(1)
Czaja-Antoszek Izabela
(1)
Czajkowska Monika
(1)
Czarnawska Mira Montana
(1)
Czarnecka Barbara (tłumacz)
(1)
Czerw Agnieszka
(1)
De Bono Edward (1933-2021)
(1)
Dix Paul
(1)
Doktór Jan (1952- )
(1)
Doktór-Owczarek Gabriela
(1)
Doliński Dariusz (1959- )
(1)
Domagała-Kręcioch Agnieszka
(1)
Dr Josef Raabe Spółka Wydawnicza
(1)
Dryll Elżbieta
(1)
Duda Anna K
(1)
Duda Dorota (ilustratorka)
(1)
Dudzikowa Maria (1938-2018)
(1)
Dworaczyk Katarzyna
(1)
Dymara Bronisława (1932-2013)
(1)
Dziekońska Joanna
(1)
Dłużewska Dorota
(1)
Edgard Mariusz Jachimczuk
(1)
Ehrlich Andrzej
(1)
Eichelberger Wojciech (1944- )
(1)
Falkowski Maciej
(1)
Farnicka Marzanna
(1)
Ferrazzi Keith
(1)
Frith Uta
(1)
Gadacz Tadeusz (1955- )
(1)
Garpiel Rafał
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(63)
2010 - 2019
(195)
2000 - 2009
(41)
1990 - 1999
(11)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(143)
1989-2000
(7)
1901-2000
(3)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(311)
Język
polski
(310)
angielski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(27)
Rodzice
(14)
6-8 lat
(7)
Dzieci
(7)
Wychowawcy klas
(7)
Psychoterapeuci
(6)
9-13 lat
(5)
Nauczyciele przedszkoli
(5)
Szkoły podstawowe
(4)
0-5 lat
(3)
14-17 lat
(3)
Młodzież
(3)
Nauczyciele nauczania początkowego
(3)
Psycholodzy
(3)
Szkoły średnie
(3)
Dziecko autystyczne
(2)
Gimnazja
(2)
Klasa 1.
(2)
Nauczyciele języka polskiego
(2)
Pedagodzy
(2)
Pedagodzy szkolni
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Klasa 4.
(1)
Klasa 5.
(1)
Klasa 6.
(1)
Licea
(1)
Mediatorzy
(1)
Menedżerowie
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Pracownicy służby zdrowia
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Przedszkola
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Technikum
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Komunikacja interpersonalna
(270)
Nauczyciele
(42)
Komunikacja społeczna
(41)
Uczniowie
(36)
Stosunki interpersonalne
(33)
Relacje międzyludzkie
(29)
Rodzice
(22)
Rozmowa
(18)
Asertywność
(14)
Dziecko
(13)
Kompetencje społeczne
(13)
Komunikacja
(13)
Szkolnictwo
(13)
Dzieci
(11)
Komunikacja niewerbalna
(10)
Młodzież
(10)
Rodzina
(10)
Uczucia
(10)
Konflikt
(9)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(8)
Wychowanie
(8)
Dziecko autystyczne
(7)
Wychowanie w rodzinie
(7)
Bibliotekarstwo
(6)
Godzina wychowawcza
(6)
Komunikacja werbalna
(6)
Praca
(6)
Wychowanie przedszkolne
(6)
Empatia
(5)
Internet
(5)
Klasa szkolna (socjologia)
(5)
Kompetencje komunikacyjne
(5)
Konflikt rodzinny
(5)
Nauczyciele nauczania początkowego
(5)
Porozumienie bez przemocy
(5)
Rozwiązywanie konfliktów
(5)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(5)
Słuchanie
(5)
Współdziałanie
(5)
Autyzm
(4)
Komunikacja językowa
(4)
Metody nauczania
(4)
Nastolatki
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Psychoterapia
(4)
Agresywność
(3)
Bariery komunikacyjne
(3)
Dyrektorzy szkół
(3)
Komunikacja wspomagająca
(3)
Małżeństwo
(3)
Negocjacje
(3)
Psychologia dziecka
(3)
Rodzicielstwo
(3)
Rozwój społeczny
(3)
Stosunki międzyludzkie
(3)
Trening grupowy (psychol.)
(3)
Więź rodzinna
(3)
Akceptacja (postawa)
(2)
Alkoholizm
(2)
Biblioteka
(2)
Bliskie związki międzyludzkie
(2)
Błędy wychowawcze
(2)
Coaching
(2)
Cyberprzemoc
(2)
Diagnoza pedagogiczna
(2)
Dojrzewanie
(2)
Drama (pedagogika)
(2)
Dyscyplina szkolna
(2)
Etyka lekarska
(2)
Grupy rówieśnicze
(2)
Grupy społeczne
(2)
Język
(2)
Klimat szkoły
(2)
Kompetencje emocjonalne
(2)
Konflikt społeczny
(2)
Literatura dla dzieci
(2)
Literatura dla młodzieży
(2)
Lęk
(2)
Matki i córki
(2)
Motywacja
(2)
Motywacja uczenia się
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Organizacje
(2)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Porozumiewanie się
(2)
Przekaz międzypokoleniowy
(2)
Psycholodzy
(2)
Samopoznanie
(2)
Satysfakcja (psychologia)
(2)
Scenariusz lekcji
(2)
Scenariusze zajęć
(2)
Socjalizacja
(2)
Systemy rodzinne
(2)
Szkoła
(2)
Tematy i motywy
(2)
Uczniowie klas początkowych
(2)
Temat: czas
2001-
(60)
1989-2000
(9)
1901-2000
(8)
1945-1989
(4)
1801-1900
(1)
Temat: miejsce
Polska
(20)
Izrael
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Przemyśl (woj. podkarpackie)
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(56)
Artykuł z pracy zbiorowej
(35)
Artykuł problemowy
(34)
Poradnik
(25)
Scenariusz zajęć
(13)
Artykuł z czasopisma fachowego
(12)
Opracowanie
(7)
Wywiad dziennikarski
(7)
Artykuł z czasopisma naukowego
(6)
Ćwiczenia i zadania
(6)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(5)
Praca zbiorowa
(5)
Karty pracy ucznia
(4)
Materiały pomocnicze
(4)
Raport z badań
(4)
Artykuł przeglądowy
(3)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(3)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(2)
Case study (studium przypadku)
(2)
Podręcznik
(2)
Poradniki dla rodziców
(2)
Artykuł publicystyczny
(1)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(1)
Poradniki
(1)
Publikacje
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(97)
Psychologia
(62)
Socjologia i społeczeństwo
(30)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(11)
Media i komunikacja społeczna
(9)
Medycyna i zdrowie
(5)
Rozwój osobisty
(3)
Zarządzanie i marketing
(3)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Językoznawstwo
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
311 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42030 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Chcesz zrozumieć, jak nawiązywać głębokie relacje i skutecznie komunikować się w różnych kontekstach życia? Odkryj siłę umiejętności interpersonalnych! Sprawdź, jakie masz mocne strony w tej dziedzinie, a jakie aspekty warto rozwijać. Przedstawiamy e-book "Samoocena umiejętności interpersonalnych". W jego treści znajdziesz 40 stron pełnych wiedzy, której głównym elementem jest kwestionariusz samooceny. Skupia się on na 6 kluczowych umiejętnościach: komunikacja werbalna, aktywne słuchanie, współpraca w grupie, inteligencja emocjonalna, zarządzanie sobą w czasie oraz przywództwo i umiejętności lidera. Umiejętności interpersonalne są fundamentem naszego codziennego życia: w rodzinie, w pracy, podczas spotkań towarzyskich czy w trakcie studiów. Zrozumienie i rozwijanie tych umiejętności może przynieść korzyści zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym. Nasz kwestionariusz to idealne narzędzie nie tylko dla osób indywidualnych, ale także dla wykładowców, trenerów (TUS), mediatorów, doradców zawodowych, pedagogów czy psychologów, którzy chcą włączyć ten materiał do swoich szkoleń.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Temat: Jak nauczyć się być szczęśliwym ; Ulotne szczęście ; Pojęcie szczęście ; Sztuka afirmacji uwolniona potęga podświadomości ; Komunikacja ; Język i komunikacja ; Zasady skutecznej komunikacji ; Skuteczna komunikacja interpersonalna ; Afirmacje ; Skuteczna komunikacja z dzieckiem ; Skuteczna komunikacja w biznesie ; Szczęście w pigułce ; Na czym polega skuteczna komunikacja ; Bogactwo i szczęście ; Szczęście ; Skuteczna komunikacja ; Warunki skutecznej komunikacji ; Afirmacje przed snem ; Czym jest szczęście ; Jak poznać siebie ; Czym jest szczęście dla człowieka ; Jak być szczęśliwym dorosłym ; Jak być szczęśliwym książka ; Czym jest dla ciebie szczęście ; Jak być szczęśliwym człowiekiem ; Czym jest szczęście filozofia ; Jak zmienić swoje życie i być szczęśliwym ; Jak skutecznie się komunikować ; Czym jest dla mnie szczęście ; Jak poznać samego siebie ; #szczęście ; Szczęście jest w tobie ; Jak rozmawiać z dziewczyną ; Jak rozmawiać z osobą z depresją ; Skuteczna komunikacja werbalna ; Jak rozmawiać z nastolatkiem ; Jak rozmawiać z ludźmi ; Jak rozmawia ukrywający zakochanie mężczyzna ; Jak rozmawiać z dzieckiem ; Afirmacja tekstowo ; Gotowe afirmacje ; Jak rozmawiać ; Jak rozmawiać z kobietą ; Szczęście rodziny ; Jak rozmawiać z alkoholikiem ; Afirmacje szczęścia ; Twoje szczęście ; Jak być szczęśliwym ; Szczęście w miłości ; Afirmacje sukcesu ; Afirmacje pewność siebie ; Zagubione szczęście ; Czy poczucie szczęście ; Jak rozmawiać bez słów? ; Jak rozmawiać z nieznajomymi ; Samodoskonalenie ; Jak tworzyć afirmacje ; Skuteczne afirmacje ; Sposoby komunikacji
Nietypowy poradnik na temat sztuki komunikacji, czyli umiejętności prowadzenia konstruktywnej rozmowy. Tym razem jednak nie z innymi, a z samym sobą. To pozycja obowiązkowa dla osób, które pragną odnaleźć wewnętrzny spokój i wprowadzić do swojego życia harmonię i porządek. Poszczególne rozdziały pozwalają zmienić życie na to o lepszej jakości, poznać dogłębnie siebie i zadziałać na własną podświadomość. To nie suche fakty, a prawdziwy podręcznik pozwalający odkryć wewnętrzne ja, skupiający się na analizie pragnień, potrzeb i życiowych wartości. Książka uczy, w jaki sposób stworzyć dla samego siebie idealną przestrzeń do życia, odnaleźć własne szczęście i zacząć z niego korzystać. Tu i teraz. Bez względu na okoliczności. W końcu na większość rzeczy w życiu nie mamy wpływu. Na to akurat tak. Książka jest dla osób, które: - chcą odnaleźć swoje wewnętrzne ja - poznać lepiej samego siebie i swoje potrzeby - nauczyć się komunikacji z samym sobą - otworzyć się na więcej i odkryć głęboko schowane wewnętrzne potrzeby - chcą być szczęśliwe tu i teraz Nazywam się Renata Rybacka i uczę skutecznej komunikacji. Mam ponad 10-letnie doświadczenie w edukacji studentów i przedsiębiorców. Jestem Coachem i Mentorem, wykładowcą studiów podyplomowych (Uczelnia Łukaszewski w Warszawie), doktorem nauk społecznych w dyscyplinie nauki o bezpieczeństwie, absolwentką studiów pedagogicznych, kursów psychologicznych i filozoficznych oraz podyplomowych studiów w zakresie Mediator Sądowy i Pozasądowy, Certyfikowanym Trenerem metody Neurolingwistycznego Programowania. Założycielką firmy Sztuka Komunikacji, uczestniczka wielu Międzynarodowych Konferencji Naukowych w Polsce i za granicą, autorką kilkunastu artykułów naukowych o tematyce m.in. bezpieczeństwa społecznego, wpływu wartości moralnych na społeczeństwo, siły mediacji czy zagadnień filozoficznych. - Na swoich warsztatach łączę wiedzę z psychologii, pedagogiki, socjologii, filozofii i fizyki kwantowej. - Wszystkich uczestników szkoleń oraz klientów indywidualnych prowadzę z dużą odpowiedzialnością, rzetelnością oraz profesjonalizmem na drodze odkrywania i wykorzystania swojego potencjału. - Komunikacja jest dla mnie właśnie „Sztuką”, dlatego zgłębiam permanentnie jej tajniki. - Wierzę, że efektywna rozmowa (mediacja) jest asem w rękawie, którego należy rozpowszechniać. - Swoje liderskie umiejętności rozwijam w klubie Bilingua Toastmasters. - Wierzę, iż pozytywni liderzy nie odnoszą sukcesy sami, odnoszą je dlatego, że potrafią działać razem z zespołem budstować więź i jednoczyć ludzi. - Moim życiowym mottem są słowa Heraklita: „Kto nie dąży do rzeczy niemożliwych, ten nigdy niczego wielkiego nie osiągnie”. - W pracy łączy wiedzę naukową z praktycznym podejściem, praca z ludźmi jest jej wielką pasją i dostarcza ogromnej satysfakcji.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Czynnikiem kształtującym relacje jest stosunek uczniów do nauczycieli, a także nauczycieli do uczniów. Stosunek ten zaś jest zmienny w czasie. Z tego powodu podobną zmiennością charakteryzować się będą również same relacje. Rozważania nad nimi są zatem ciągle aktualne. Rola nauczyciela w szkole jest jasno określona – polega ona na uczeniu i wychowywaniu. Jako że jest to obowiązek wynikający wprost ze stosunku pracy, większość nauczycieli stara się to robić w sposób odpowiedziany i rzetelny. Określona jest także rola ucznia – ma on nabywać umiejętności przewidziane w programie nauczania oraz poddawać się działaniu procesu wychowawczego. O ile jednak nauczyciel musi robić to, co ma przykazane, o tyle uczeń może, ale nie musi. Nauczyciel podejmuje się wypełniać swoje obowiązki świadomie i dobrowolnie, natomiast uczeń jest objęty obowiązkiem uczęszczania do szkoły. Z tego powodu ich relacje są rożne. To przede wszystkim nauczyciel powinien dbać o poprawne relacje, aby ucznia nie zrażać do nauki, a wręcz przeciwnie – zachęcać. Poprawne relacje to nie „nadskakiwanie” uczniom, ale rozważne działania w celu ich mobilizacji. Tematem wiodącym w niniejszej monografii jest uczeń i nauczyciel we współczesnej szkole w rożnych kontekstach pedagogicznej rzeczywistości. Pisząc o współczesnych problemach pedagogiki, nie można zapominać o jej przeszłości. Od tego nie da się uciec, bowiem przeszłość zawsze wywiera piętno na współczesności. Publikacja ukazuje, jak rożne czynniki – na pozór nieistotne – mogą wpływać na relacje uczeń–nauczyciel. Autorzy poszczególnych rozdziałów podejmują refleksje nad wpływem sposobu i rodzaju nauczania oraz innowacyjnych działań nauczyciela na relacje uczeń–nauczyciel. Odrębnym i ważnym zagadnieniem poruszanym przez nich jest oddziaływanie rożnych czynników – w tym między innymi roli samego nauczyciela, jak również czynników pozadydaktycznych – na relacje uczeń–nauczyciel.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej