Forma i typ
Artykuły
(20)
E-booki
(19)
IBUK Libra
(19)
Książki
(14)
Publikacje naukowe
(6)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(12)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(14)
Autor
zbiorowa Praca
(7)
Tyszka Tadeusz (1939- )
(3)
Falkowski Andrzej (1953- )
(2)
Kaczmarek Mirosława
(2)
Kozioł Leszek
(2)
Bogunia-Borowska Małgorzata
(1)
Bywalec Czesław (1945- )
(1)
Chańko Anna
(1)
Chmielewska Magdalena
(1)
Czechowska Dorota Iwona
(1)
Dziechciarz Józef
(1)
Godlewska Aleksandra
(1)
Goleman Daniel (1946- )
(1)
Golka Marian (1948- )
(1)
Gąsior Marcin (organizacja i zarządzanie)
(1)
Henry Jane
(1)
Jachnis Anna
(1)
Jankiewicz Jacek
(1)
Jankowski Andrzej (filolog anglista)
(1)
Jasielska Aleksandra (1972- )
(1)
Joseph Stephen
(1)
Jędrzejko Mariusz
(1)
Karpińska-Krakowiak Małgorzata
(1)
Kasser Tim
(1)
Kieżel Ewa
(1)
Kossowska Małgorzata
(1)
Kozłowska Anna
(1)
Lawrence G. Calhoun
(1)
Linley Alex P
(1)
Lorek Kamil
(1)
Maciąg Anna
(1)
Maison Dominika (1966- )
(1)
Maksymiuk Renata A
(1)
Mruk Henryk
(1)
Nestorowicz Renata
(1)
Niesiobędzka Małgorzata
(1)
Nizioł Krystyna
(1)
Olejniczak Tomasz
(1)
Pilarczyk Bogna
(1)
Raczkowska Jadwiga
(1)
Sarzała Dariusz
(1)
Schwartz Barry
(1)
Sherman K. David
(1)
Siemieniecka Dorota
(1)
Skolimowska Katarzyna
(1)
Skowron Łukasz
(1)
Smyczek Sławomir
(1)
Stasiuk Katarzyna
(1)
Stawska Joanna Maria
(1)
Strzyczkowski Konstanty
(1)
Szukalski Piotr
(1)
Szymusiak Henryk
(1)
Sławińska Maria
(1)
Taylor E. Shelley
(1)
Tedeschi Richar G
(1)
Terelak Jan Feliks (1942- )
(1)
Ward Andrew
(1)
Wieja Magdalena
(1)
Witczak Radosław
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(29)
2000 - 2009
(17)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(17)
Kraj wydania
Polska
(53)
Język
polski
(53)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(2)
Ekonomiści
(1)
Gimnazja
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Temat
Konsumenci (ekon.)
(20)
Konsumenci (ekonomia)
(8)
Optymizm
(6)
Reklama
(6)
Decyzje
(3)
Marketing
(3)
Społeczeństwo konsumpcyjne
(3)
Dzieci
(2)
Internet
(2)
Konsumenci
(2)
Psychologia
(2)
Unia Europejska
(2)
Zachowanie
(2)
Bezpieczeństwo prawne
(1)
Bezpieczeństwo teleinformatyczne
(1)
Białystok (woj. podlaskie)
(1)
Dziecko
(1)
Edukacja medialna
(1)
Ekologia
(1)
Gospodarka
(1)
Jakość życia
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Konsumpcja (ekonomia)
(1)
Lojalność konsumentów
(1)
Ludzie starzy
(1)
Marka (ekonomia)
(1)
Marketing ekologiczny
(1)
Motywacja
(1)
Motywacja pracy
(1)
Multimedia
(1)
Nawyki konsumenckie
(1)
Odmienność kulturowa
(1)
Opieka społeczna
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Oświadczenie woli
(1)
Pedagogika medialna
(1)
Postawy
(1)
Poznanie
(1)
Prawa konsumenta
(1)
Prawo cywilne
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychologia ekonomiczna
(1)
Płatności elektroniczne
(1)
Rzeczywistość wirtualna
(1)
Satysfakcja konsumentów
(1)
Satysfakcja zawodowa
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(1)
Socjalizacja
(1)
Spożycie
(1)
Starzenie się społeczeństwa
(1)
Stopa życiowa
(1)
Stres pourazowy
(1)
Teoria wyboru konsumenta
(1)
Umowa
(1)
Unia Gospodarcza i Walutowa
(1)
Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
(1)
Wartość
(1)
Zakupoholizm
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Świadomość ekologiczna
(1)
Świadomość społeczna
(1)
Temat: czas
2001-
(13)
Temat: miejsce
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Artykuł z pracy zbiorowej
(9)
Artykuł problemowy
(6)
Podręcznik
(2)
Artykuł przeglądowy
(1)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(1)
Artykuł z czasopisma fachowego
(1)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(1)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(1)
Opracowanie
(1)
Poradnik
(1)
Scenariusze zajęć dla gimnazjów
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(6)
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Psychologia
(5)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
53 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Film i Media Audiowizualne)
Bibliogr. przy pracach
Streszczenie: Wpływ treści mediów na zmianę kulturowych konstruktów "dziecka (dzieciństwa)", "dorosłego (dorosłości)" i życia rodzinnego. Analiza zmieniających się światów wartości, ujawniających się w przekazach medialnych. Przedstawienie roli dziecka w procesach kulturowych społeczeństwa konsumpcyjnego oraz rozrywek i zabaw dla dzieci - ich zagrożeń i korzyści. Ukazanie socjalizacji dziewczynek i chłopców w potrzasku kulturowych pułapek oraz obrazu dziecka w mediach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39922 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Psychologia ekonomiczna. [Cz. 1-2] / red. Tadeusz Tyszka. - Gdańsk : Gdańskie Wydaw. Psychologiczne, 2004. - XIX, [1], 613 s. : faksymilia, fot., portr., rys., tab., wykr. ; 25 cm.
(Ekonomia i Zarządzanie)
Bibliogr. przy rozdz. Indeksy.
Tekst częśc. tł. z ang.
Psychologia ekonomiczna to bardzo szeroka dziedzina. Obejmuje analizę zachowania w różnych sferach ekonomii, takich jak przedsiębiorczość, oszczędzanie, funkcjonowanie w systemie podatkowym, hazard czy inwestowanie. Dociekania psychologii ekonomicznej dotyczą nie zachowań poszczególnych jednostek, ale zachowań podmiotów gospodarczych. Lektura z pewnością doprowadzi do lepszego zrozumienia psychologicznych aspektów działań ekonomicznych przez polityków i menedżerów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38824, 38240 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 75 D (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
E-book
W koszyku
Starzenie się ludności postępuje, a skutki wywołane tym procesem stają się coraz bardziej dostrzegalne. Wraz z procesem starzenia się człowieka zachodzą w jego organizmie ogólne zmiany o charakterze fizycznym, fizjologicznym i psychicznym, modyfikując zachowania rynkowe. W sferze ekonomicznej zwiększająca się liczba seniorów wpływa na strukturę produkcji, podziału, wymiany i konsumpcji środków zaspokajających potrzeby ludzkie. Zachowania konsumentów seniorów w ostatnich latach stały się przedmiotem badań wielu dziedzin nauki; kwerenda bibliograficzna wykazała jednak, że obszar innowacyjności zachowań ludzi starszych nie cieszył się zainteresowaniem badaczy. Zapewne wynika to z często prezentowanego w mediach stereotypu ludzi starszych jako niedostosowanych do zmian otoczenia, zamkniętych na nowości rynkowe. Jako główny cel monografii przyjęto określenie determinant zakupu i akceptacji przez konsumentów seniorów innowacji produktowych wybranych kategorii dóbr materialnych FMCG (fast-moving consumer goods). Przeprowadzono trzyetapową sekwencję badań wśród osób po 60. roku życia na terenie Wielkopolski, wykorzystując metodę wywiadu osobistego. Efektem analiz jest określenie modelu postaw seniorów wobec innowacji oraz zbudowanie modelu zakupu i akceptacji przez seniorów innowacji produktowych na rynku FMCG. Dodatkowo zaproponowano segmentację konsumentów seniorów według kryterium zdefiniowanej innowacyjności konsumenckiej, która pozwoliła na wyodrębnienie pięciu typów: niechętnych konserwatywnych, zorientowanych tradycjonalistów, aspirujących wycofanych, nieświadomych praktycznych oraz racjonalnych innowatorów. Zgromadzony materiał teoretyczno-empiryczny może znaleźć zastosowanie w procesie zarządzania portfelem produktów zarówno na etapie inicjowania i wprowadzania innowacji produktowych na rynek, jak i na etapie modyfikacji produktów już istniejących w celu uzyskania akceptacji konsumentów seniorów.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Tendencje do zmian w konsumpcji i podejmowane krytyczne analizy dyskursu w przestrzeni zarówno publicznej, jak i naukowej wskazują na jej fundamentalne znacznie w społeczeństwach ponowoczesnych. Zatem treść tej dyskusji pełna jest antynomii, takich jak: „autonomia – dominacja”, „racjonalność – nieracjonalność”, „wolność – zniewolenie”, „nadmiar – umiarkowanie”, „instrumentalność – ekspresyjność”, „indywidualność – uspołecznienie”, „masowość – zróżnicowanie” itp. Konsumpcja to złożony proces ujmowany w różnych kontekstach społecznych i ekonomicznych, oparty na znaczeniach i symbolach, opisujący indywidualizację jednostkowych zachowań konsumentów, ale także nowe perspektywy funkcjonowania społeczeństw. Konsument nie istnieje w próżni − procesy ekonomiczne i kulturowe, w których uczestniczy, relacje, które nawiązuje i podtrzymuje, a także znaczenia, jakie im przekazuje, stanowią ważny kontekst jego otoczenia społecznego.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
W niniejszym numerze czasopisma zamieszczono cztery artykuły naukowe oraz jedną rekomendację książki. Przedmiotem pierwszego artykułu jest charakterystyka wybranych aktualnych trendów żywieniowych i dietetycznych. Wskazano na istotę, korzyści oraz ograniczenia wynikające ze stosowania diety wegetariańskiej, wegańskiej i fleksitariańskiej, diety eliminacyjnej (diet bezglutenowej i bez laktozy), diety o niskim indeksie glikemicznym, diety w insulinooporności, diety wpływającej na zdrowie psychiczne (tzw. żywności komfortowej, żywności wpływającej pozytywnie na nastrój i emocje i uważnego jedzenia), oraz diet, które mają na celu elimanację marnotrawstwa jedzenia (tzw. zero odpadów, mniej odpadów, ekologiczna konsumpcja).
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Celem monografii jest przedstawienie wybranych zagadnień dotyczących stosowania najnowszych i najbardziej zaawansowanych metod oraz narzędzi współczesnej neuronauki do badania zachowań konsumentów. Neuronauka konsumencka i jej praktyczne zastosowanie w biznesie – czyli neuromarketing – opierają się na wynikach badań uzyskanych przy użyciu metodologii i narzędzi stosowanych w diagnostyce medycznej. Większa część książki poświęcona jest więc przeglądowi metod badawczych i wybranych rezultatów, które zgromadzono dotychczas w setkach pasjonujących neuronaukowych eksperymentów. Mam nadzieję, że lektura tej książki uzmysłowi Czytelnikowi, że neuronauka – dzięki postępowi technologicznemu oraz innowacyjnym rozwiązaniom stosowanym w neuroobrazowaniu i nieinwazyjnych pomiarach psychofizjologicznych – jest potężnym narzędziem do badania nieświadomych reakcji i funkcjonowania ludzkiego mózgu. Dzięki niej wiemy teraz znacznie więcej o ludzkich reakcjach, o postrzeganiu, przetwarzaniu, ocenianiu oraz wykorzystywaniu wewnętrznych sygnałów i zewnętrznych bodźców w procesach decyzyjnych w codziennym życiu oraz w kontekście społecznym.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Kraj pochodzenia produktu należy obok jakości i ceny do najważniejszych kryteriów wyboru przy podejmowaniu przez konsumenta decyzji zakupowych artykułów spożywczych, a w kontekście negatywnych skutków pandemii COVID-19 kupowanie żywności made in Poland zyskuje na znaczeniu, stając się praktycznym działaniem na rzecz wspierania rodzimych producentów. W monografii usystematyzowano stan wiedzy na temat zjawiska patriotyzmu konsumenckiego oraz zidentyfikowano postawy i czynniki determinujące nabywanie przez konsumentów polskich produktów żywnościowych. Ponadto na podstawie wyników badań empirycznych dokonano typologii konsumentów z trzech generacji wiekowych – X, Y i Z – w kontekście postaw wobec tych produktów, a zwłaszcza triady ich cech, tj. pochodzenia, ceny i jakości. W konsekwencji stwierdzono występowanie znaczących różnic międzypokoleniowych i odmienne, nie zawsze pozytywne podejście do zakupu polskiej żywności.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Monografia porusza wybrane zagadnienia dotyczące korzystania z bankowości mobilnej przez klientów indywidualnych banków, wskazując na moderującą rolę wieku użytkownika w akceptacji mobilnego kanału dostępu do usług bankowych. Odmienne podejście do technologii konsumentów różniących się wiekiem powoduje, że głównym celem pracy jest zidentyfikowanie podobieństw i różnic występujących w zachowaniach na rynku bankowości mobilnej klientów banków należących do trzech kohort pokoleniowych - generacji X, Y i Z. W publikacji usystematyzowano dotychczasowy stan wiedzy na temat korzystania z bankowości mobilnej przez osoby fizyczne, dokonano diagnozy i porównania zachowań konsumentów z pokolenia X, Y i Z w zakresie korzystania z BLIKA i usług dostępnych przez aplikacje mobilne banków oraz określono różnice międzypokoleniowe w postawach wobec bezpieczeństwa i zagrożeń związanych z realizacją usług bankowych kanałem mobilnym. Książka jest adresowana do szerokiego grona odbiorców zainteresowanych problematyką zachowań konsumentów na rynku bankowości mobilnej, w tym środowiska naukowego oraz studentów kierunków: ekonomia, finanse, zarządzanie i geografia społeczno-ekonomiczna. W przekonaniu autorki publikacja może być także przydatnym źródłem wiedzy na temat funkcjonowania bankowości mobilnej dla konsumentów, którzy jeszcze nie zdecydowali się z niej skorzystać.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej