Form of Work
Artykuły
(19)
Książki
(13)
E-booki
(11)
IBUK Libra
(11)
Publikacje naukowe
(4)
Status
available
(13)
Branch
Wypożyczalnia
(13)
Author
zbiorowa Praca
(7)
Tyszka Tadeusz (1939- )
(3)
Falkowski Andrzej (1953- )
(2)
Kozioł Leszek
(2)
Urząd Komitetu Integracji Europejskiej
(2)
Bogunia-Borowska Małgorzata
(1)
Bywalec Czesław (1945- )
(1)
Chańko Anna
(1)
Chmielewska Magdalena
(1)
Dziechciarz Józef
(1)
Godlewska Aleksandra
(1)
Goleman Daniel (1946- )
(1)
Golka Marian (1948- )
(1)
Henry Jane
(1)
Jachnis Anna
(1)
Jankowski Andrzej (filolog anglista)
(1)
Jasielska Aleksandra (1972- )
(1)
Joseph Stephen
(1)
Jędrzejko Mariusz
(1)
Karpińska-Krakowiak Małgorzata
(1)
Kasser Tim
(1)
Kieżel Ewa
(1)
Kossowska Małgorzata
(1)
Kozłowska Anna
(1)
Lawrence G. Calhoun
(1)
Linley Alex P
(1)
Lorek Kamil
(1)
Maciąg Anna
(1)
Maison Dominika (1966- )
(1)
Maksymiuk Renata A
(1)
Niesiobędzka Małgorzata
(1)
Nizioł Krystyna
(1)
Raczkowska Jadwiga
(1)
Sarzała Dariusz
(1)
Schwartz Barry
(1)
Sherman K. David
(1)
Siemieniecka Dorota
(1)
Skolimowska Katarzyna
(1)
Smyczek Sławomir
(1)
Stasiuk Katarzyna
(1)
Szukalski Piotr
(1)
Taylor E. Shelley
(1)
Tedeschi Richar G
(1)
Terelak Jan Feliks (1942- )
(1)
Ward Andrew
(1)
Year
2020 - 2021
(1)
2010 - 2019
(25)
2000 - 2009
(16)
1990 - 1999
(1)
Time Period of Creation
2001-
(15)
Country
Poland
(43)
Language
Polish
(43)
Audience Group
Gimnazja
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Subject
Konsumenci (ekon.)
(21)
Konsumenci (ekonomia)
(8)
Optymizm
(6)
Reklama
(6)
Decyzje
(3)
Marketing
(3)
Społeczeństwo konsumpcyjne
(3)
Dziecko
(2)
Internet
(2)
Psychologia
(2)
Unia Europejska
(2)
Zachowanie
(2)
Bezpieczeństwo prawne
(1)
Bezpieczeństwo teleinformatyczne
(1)
Białystok (woj. podlaskie)
(1)
Dzieci
(1)
Edukacja medialna
(1)
Ekologia
(1)
Gospodarka
(1)
Jakość życia
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Konsumpcja (ekonomia)
(1)
Ludzie starzy
(1)
Marketing ekologiczny
(1)
Motywacja
(1)
Multimedia
(1)
Nawyki konsumenckie
(1)
Odmienność kulturowa
(1)
Opieka społeczna
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Oświadczenie woli
(1)
Pedagogika medialna
(1)
Postawy
(1)
Poznanie
(1)
Prawa konsumenta
(1)
Prawo cywilne
(1)
Psychologia ekonomiczna
(1)
Płatności elektroniczne
(1)
Rzeczywistość wirtualna
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(1)
Socjalizacja
(1)
Spożycie
(1)
Starzenie się społeczeństwa
(1)
Stopa życiowa
(1)
Stres pourazowy
(1)
Teoria wyboru konsumenta
(1)
Umowa
(1)
Unia Gospodarcza i Walutowa
(1)
Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
(1)
Wartość
(1)
Zakupoholizm
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Świadomość ekologiczna
(1)
Świadomość społeczna
(1)
Subject: time
2001-
(11)
Subject: place
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Polska
(1)
Genre/Form
Artykuł z pracy zbiorowej
(8)
Artykuł problemowy
(6)
Podręczniki akademickie
(2)
Artykuł przeglądowy
(1)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(1)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(1)
Scenariusze zajęć dla gimnazjów
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(1)
Domain
Gospodarka, ekonomia, finanse
(5)
Psychologia
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
43 results Filter
No cover
Article
In basket
Motywacyjne i poznawcze źródła decyzji konsumenckich / Małgorzata Kossowska. W: Psychologia poznawcza w praktyce : ekonomia, biznes, polityka / red. nauk. Andrzej Falkowski, Tomasz Zaleśkiewicz.z, s. 333-351.ObPBP16033848. - 2012.
Book
In basket
(Film i Media Audiowizualne)
Bibliogr. przy pracach
Streszczenie: Wpływ treści mediów na zmianę kulturowych konstruktów "dziecka (dzieciństwa)", "dorosłego (dorosłości)" i życia rodzinnego. Analiza zmieniających się światów wartości, ujawniających się w przekazach medialnych. Przedstawienie roli dziecka w procesach kulturowych społeczeństwa konsumpcyjnego oraz rozrywek i zabaw dla dzieci - ich zagrożeń i korzyści. Ukazanie socjalizacji dziewczynek i chłopców w potrzasku kulturowych pułapek oraz obrazu dziecka w mediach.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 39922 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 42073 (1 egz.)
No cover
No cover
Article
In basket
E-book
In basket
Prezentowany czwarty numer czasopisma naukowego „Ekonomia” zawiera dwadzieścia cztery artykuły poświęcone różnym zagadnieniom z zakresu teorii i praktyki gospodarowania, z wybitną przewagą tych drugich. Kwestiom teoretycznym poświęcone są cztery pierwsze artykuły i częściowo piąty; dotyczą one: – polskiej doktryny wolnego handlu u schyłku XVIII w. w kontekście poglądów Hugona Kołłątaja i Michała Ossowskiego, – instytucjonalnej teorii przemian gospodarczych, – ryzyka i niepewności w naukach ekonomicznych, – teorii wyboru konsumenta w świetle ekonomii behawioralnej, – koncepcji zrównoważonego rozwoju w praktyce społeczno-gospodarczej. Wśród następnych dziewiętnastu artykułów najwięcej - aż dziesięć - poświęcono różnym problemom rozwoju regionalnego w Polsce, w tym również regionowi dolnośląskiemu. Omówiono w nich m.in. takie zagadnienia, jak: funkcjonowanie małych i średnich przedsiębiorstw, regionalna aktywność innowacyjna, kapitał społeczny a nierówności materialne, rozwój kapitału intelektualnego, finansowanie programów rewitalizacji obszarów miejskich, zróżnicowanie przestrzenne popytu na pracę, gęstość instytucjonalna jako czynnik konkurencyjności regionu i analiza wpływu transakcji PPP na poziom zadłużenia jednostek samorządu terytorialnego. Do artykułów tematycznie związanych z regionalizmem należałoby zaliczyć także trzy inne, jednak zakres terytorialny analizy w nich przeprowadzonej jest szerszy niż wcześniej wymienionych. Należą do nich teksty traktujące o polskim rolnictwie w Unii Europejskiej, o przemianach cukrownictwa polskiego w warunkach tego ugrupowania integracyjnego i o regionalizmie lotniczym. To szczególne zainteresowanie autorów problematyką regionów i regionalizmu należy wysoko ocenić, ponieważ prezentowane artykuły nie tylko mają walory naukowe, ale także sporo wnoszą do poznania specyficznych problemów poszczególnych regionów Polski, a przez to mogą mieć także znaczenie utylitarne: wynikająca z nich wiedza może zostać wykorzystana w praktyce działania różnych osób związanych z administracją i samorządami regionów oraz instytucji. Tematyka pozostałych artykułów jest mocno zróżnicowana: począwszy od problemów handlowych państw afrykańskich, na ustalaniu zapotrzebowania na pasze i materiały wyściółkowe na potrzeby ośrodka jeździeckiego kończąc. Jest ona wyrazem różnych zainteresowań i badań własnych ich autorów. Całość zakończona jest dwoma recenzjami książek wydanych w bieżącym roku za granicą i w kraju.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Tendencje do zmian w konsumpcji i podejmowane krytyczne analizy dyskursu w przestrzeni zarówno publicznej, jak i naukowej wskazują na jej fundamentalne znacznie w społeczeństwach ponowoczesnych. Zatem treść tej dyskusji pełna jest antynomii, takich jak: „autonomia – dominacja”, „racjonalność – nieracjonalność”, „wolność – zniewolenie”, „nadmiar – umiarkowanie”, „instrumentalność – ekspresyjność”, „indywidualność – uspołecznienie”, „masowość – zróżnicowanie” itp. Konsumpcja to złożony proces ujmowany w różnych kontekstach społecznych i ekonomicznych, oparty na znaczeniach i symbolach, opisujący indywidualizację jednostkowych zachowań konsumentów, ale także nowe perspektywy funkcjonowania społeczeństw. Konsument nie istnieje w próżni − procesy ekonomiczne i kulturowe, w których uczestniczy, relacje, które nawiązuje i podtrzymuje, a także znaczenia, jakie im przekazuje, stanowią ważny kontekst jego otoczenia społecznego.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Media społecznościowe są wykorzystywane w komunikacji marketingowej firm już od kilkunastu lat. Nadal jednak brakuje naukowych opracowań na temat zależności pomiędzy działalnością marek w środowisku cyfrowym a zachowaniem konsumentów. Dlatego głównym celem badań przedstawionych w tej publikacji była ocena możliwości budowania kapitału marek w mediach społecznościowych oraz określenie roli różnych czynników psychologicznych w tym procesie. W ramach poszczególnych działań badawczych autorka przeanalizowała współczesne kampanie komunikacji marketingowej w mediach społecznościowych i na tej podstawie zaproponowała nową kategoryzację przekazów. Następnie zbadała eksperymentalnie, jaki przekaz i jakie predyspozycje konsumenckie sprzyjają tworzeniu kapitału marki, a także przetestowała, jak sam kapitał może wpływać na responsywność użytkowników Internetu. Wyniki opisanych tu badań ułatwiają prognozowanie skuteczności komunikacji marketingowej w mediach społecznościowych i mogą być użyteczne zarówno dla naukowców, jak i przedsiębiorców, pracowników agencji reklamowych czy domów mediowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
W czterdziestym ósmym numerze czasopisma „Ekonometria” opublikowano dzie¬sięć artykułów. Pierwsza praca, autorstwa Macieja Beręsewicza i Marcina Szymko¬wiaka, dotyczy możliwości wykorzystania big data w statystyce publicznej. Artykuł Łukasza Skowrona obrazuje wpływ szerokości skali na miary dopasowania modelu ścieżkowego. Tomasz Bartłomowicz prezentuje wpływ układu badania na pomiar preferencji konsumentów z wykorzystaniem metody Maximum Difference Scaling. Wykorzystanie regresji logistycznej w analizie danych symbolicznych interwało¬wych jest tematem pracy Marcina Pełki. Kolejna autorka, Alicja Grześkowiak, anali¬zuje, z wykorzystaniem technik wizualizacji, opinie polskich pracodawców o umie-jętnościach absolwentów. Artur Wołkowicz prezentuje propozycję wykorzystania modeli ekonometrycznych do sterowania procesami technologicznymi. W swoim artykule Maciej Oesterreich przeprowadził statystyczną analizę wpływu rozmiesz-czenia luk niesystematycznych na poziom błędów prognoz w szeregach czasowych z wahaniami sezonowymi. Analizę rynku ubezpieczeń na podstawie scoringu z wy-korzystaniem metody ważonych k najbliższych sąsiadów oraz wielowymiarowym kryterium doboru zmiennych zaprezentował Mariusz Kubus. Praca Anny Czapkie¬wicz i Pawła Jamera dotyczy dynamiki zależności Warszawskiej Giełdy Papierów Wartościowych z innymi rynkami finansowymi. Ostatni artykuł, Pawła Kowalika, zawiera ocenę poziomu rozwoju gospodarczego i powiązań z zagranicą krajów na przykładzie członków NAFTA. Józef Dziechciarz
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
W 44. numerze czasopisma „Ekonometria” zamieszczono siedem artykułów. Praca Pawła Baranowskiego i Jana Jacka Sztaudyngera dotyczy analizy wpływu światowych cen ropy naftowej na ceny w Polsce. Artykuł autorstwa Doroty Witkowskiej prezentuje wyniki badań nad wrażliwością hedonicznych indeksów cen dzieł znanych malarzy polskich. Badanie struktur społeczno-ekonomicznych z wykorzystaniem wybranych technik wizualizacji danych przedstawiła Alicja Grześkowiak. Kolejna praca, przygotowana przez zespół autorski w składzie: Małgorzata Machowska-Szewczyk, Agnieszka Sompolska-Rzechuła i Grzegorz Spychalski, poświęcona jest analizie powiązań między cechami opisującymi kapitał społeczny w gospodarstwach rolnych. Antoni Smoluk prezentuje artykuł pt. „Wykres cosinusa jest elipsą”. Aleksandra Sabo-Zielonka i Grzegorz Tarczyński, autorzy następnego tekstu, porównali efektywności różnych metod wyznaczania trasy magazynierów. Jadwiga Sobieska-Karpińska i Marcin Hernes zaprezentowali funkcje odległości, których obliczanie jest kluczowym etapem procesu wyznaczania consensusu w sytuacji wystąpienia konfliktów wiedzy w systemach wspomagających podejmowanie decyzji. W numerze zamieszczono również recenzję Adama Sagana książki zatytułowanej „Projektowanie badań społeczno-ekonomicznych. Rekomendacje i praktyka badawcza”.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Czterdziesty dziewiąty numer czasopisma „Ekonometria” zawiera osiem artykułów. Pierwszy z nich, autorstwa Mariusza Łapczyńskiego i Jerzego Surmy, opisuje wyko-rzystanie modeli data mining w rozwiązywaniu problemu niezrównoważonych klas. Justyna Brzezińska i Grzegorz Maciejewski w swoim artykule zwracają uwagę na możliwości wykorzystania danych wielowymiarowych w badaniach nad ryzykiem postrzeganym przez konsumentów. Następny artykuł, autorstwa Anny Król, doty¬czy badania przydatności metod hedonicznych do analizy cen różnych grup dóbr trwałego użytku. Model regresji przestrzennej rozwoju sieci handlowych w Polsce opisuje Zofia Bednarowska. Elżbieta Sojka prezentuje możliwości wykorzystania metod adaptacyjnych do prognozowania zmiennych demograficznych. Anna Skór¬ska przedstawia zmiany zachodzących w sferze KIBS w Polsce, z uwzględnieniem zatrudnienia i jego prognoz. Martin Pavlík, Grzegorz Michalski i Martin Lukáčik przedstawiają założenia i wyniki wykorzystania autorskiego oprogramowania do tworzenia portfeli inwestycyjnych. Ostatni artykuł, autorstwa Jolanty Kowal i Ali¬cji Keplinger, dotyczy modelu etycznych kompetencji i aspektów rozwoju kapitału ludzkiego w systemach informatycznych, szczególnie na polskim rynku pracy.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
W artykułach zawartych w niniejszym numerze Prac Naukowych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu ukazano nowe obszary zastosowań badań marketingowych i wskazano na zwiększające się potrzeby informacyjne różnego typu pod-miotów decyzyjnych na współczesnym rynku oraz na wzrost znaczenia badań marketingowych w zarządzaniu. Autorzy artykułów umieszczonych w prezentowanej publikacji wskazują na dy¬lematy pomiaru jakości życia w relacji do zdrowia i związane z tym implikacje dla badań marketingowych. Zaprezentowana została również kategoria świadomości ekologicznej klientów w aspekcie jej pomiaru. Ponadto przedmiotem rozważań są metody i techniki badań marketingowych wykorzystywanych w kreowaniu innowacji na rynku żywności funkcjonalnej. Wskazano także na trudności w pozyskiwaniu informacji od konsumentów w przypadku innowacyjnych produktów żywnościowych. Autorzy prezentują również wyniki badania motywów uprawiania sportu i rekreacji ruchowej. […] Autorami artykułów umieszczonych w prezentowanym numerze są pracownicy wiodących uczelni ekonomicznych w Polsce, a także wydziałów ekonomicznych i zarządzania uniwersytetów oraz politechnik. Przekazując niniejszy numer czasopisma, wyrażamy przekonanie, że wyniki ba-dań i analiz prezentowane w artykułach będą interesujące zarówno dla pracowników naukowych, jak i menedżerów oraz pracowników agencji badawczych. Krystyna Mazurek-Łopacińska, Magdalena Sobocińska
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Głównym obszarem analizy, któremu poświęcono największą liczbę publikacji, były determinanty potencjału innowacyjnego przedsiębiorstw, ze zwróceniem uwagi na uwarunkowania kulturowo-organizacyjne innowacyjności przedsiębiorstw, profesjonalizm i kompetencje pracownicze, nowoczesność struktury TI w zakresie e-learningu i nauczaniu zdalnym oraz wysokość nakładów na badania i rozwój i ich efektywność. Prezentowane w artykułach dane z badań wykazały, że wspomniane uwarunkowania i czynniki mają istotny wpływ na potencjał innowacyjny przedsiębiorstw, a tym samym na ich działalność innowacyjną, mierzoną liczbą wprowadzonych innowacji. Kolejny nurt badań opisanych w trzech artykułach dotyczy ekonomicznych i ergonomicznych aspektów kształtowania stosunków i warunków pracy w przedsiębiorstwie i gospodarce. Przegląd wyników badań na te tematy oraz badania własne, empiryczne autorów artykułów umożliwiły sformułowanie propozycji doskonalenia warunków pracy oraz szczegółowe zalecenia i metody zwiększania dobrostanu pracowników. Przedstawiono m.in.: niedogodności pracy stanowiska montażowego i sposoby ich niwelacji; przyczyny i skutki mobbingu, opisano przy tym profil mobbera oraz wskazano sposoby ograniczenia tego zjawiska, zaprezentowano również koncepcję ergonomicznej analizy i rekonstrukcji systemu czasu pracy w przedsiębiorstwie. Kolejny nurt analizy oscyluje wokół badania procesu jakości obsługi klienta oraz procesu obsługi reklamacji. Dla celów budowy wzorca obu tych procesów wykorzystano m.in. metodę servqual oraz wskazania normy PN-ISO 10002: 2006. Odrębną grupę stanowią publikacje z zakresu finansów i turystyki. Pozytywnie zweryfikowano tezę, że hotele butikowe stanowią atrakcyjną ofertę noclegową dla wymagających turystów. W kwestii inwestycji finansowych dokonano oceny zyskowności różnych strategii inwestowania na giełdach Europy Środkowo-Wschodniej.(...)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again