Forma i typ
Artykuły
(123)
Publikacje naukowe
(65)
Publikacje fachowe
(58)
Publikacje dydaktyczne
(28)
Książki
(23)
E-booki
(14)
IBUK Libra
(14)
Poradniki i przewodniki
(6)
Proza
(2)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Dostępność
dostępne
(17)
wypożyczone
(6)
Placówka
Wypożyczalnia
(23)
Autor
Kloskowska Adriana
(6)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(5)
Bałachowicz Józefa
(3)
Fazlagić Jan (1971- )
(3)
Florkiewicz-Borkowska Marta
(3)
zbiorowa Praca
(3)
Bartol Izabella
(2)
Cierpka Anna
(2)
Czaja-Chudyba Iwona
(2)
Dziamska Dorota
(2)
Klik Marcin
(2)
Kłosińska Tatiana
(2)
Okraj Zofia
(2)
Rybińska Agnieszka
(2)
Szmidt Krzysztof J
(2)
Szuścik Urszula
(2)
Taraszkiewicz Małgorzata
(2)
Woj Olga
(2)
Abramowicz Teresa
(1)
Adamczewski Jakub
(1)
Adamek Irena
(1)
Andrzejczak Aldona (1952- )
(1)
Baker Kate (1949- )
(1)
Barszczowska Marta
(1)
Bartkowiak Grażyna (1951- )
(1)
Bartoszewicz Magdalena
(1)
Bańkowska Anna
(1)
Bertelsen Jes (1946- )
(1)
Bielawska Izabela
(1)
Bielska Ewa
(1)
Bieńkowska Jolanta
(1)
Bocheńska-Włostowska Katarzyna
(1)
Boguszewska Anna (pedagog)
(1)
Bonar Jolanta
(1)
Boutavant Marc (1970- )
(1)
Bray Kevin
(1)
Bukowińska Agnieszka
(1)
Bylica Urszula
(1)
Centner-Guz Małgorzata
(1)
Chauvel Denise
(1)
Ciemniewska Maja
(1)
Ciniewicz Emilia
(1)
Cioch Agnieszka
(1)
Ciężka Beata
(1)
Cudowska Agata
(1)
Curley Peyton
(1)
Czarzasta Marta
(1)
Czerwiec Karolina
(1)
Danecki Michał
(1)
Danieluk Maciej
(1)
Danilczyk Monika
(1)
De Bono Edward (1933-2021)
(1)
Demendecki Jarosław
(1)
Didkowska Bernadeta
(1)
Dingle Adrian
(1)
Domagała-Zyśk Ewa
(1)
Domaszuk Edyta
(1)
Fazlagić Jan
(1)
Firysiuk Natalia
(1)
Fortuna Paweł
(1)
Gaudrat Marie-Agnès
(1)
Gaweł Anna
(1)
Gelb Michael J. (1952- )
(1)
Grocholiński Piotr
(1)
Grzesiak Emilia
(1)
Guz Sabina
(1)
Góra Dominika
(1)
Górna Hanna M
(1)
Hildebrandt Steen (1944- )
(1)
Hoeg Peter (1957- )
(1)
Iluk Jan
(1)
Inglot-Kulas Joanna
(1)
Jabłońska Wiktoria
(1)
Jastrzębski Jerzy (1975- )
(1)
Jaworska Joanna (nauczyciel)
(1)
Jelinek Jan Amos
(1)
Jensen Helle (1954- )
(1)
Just Monika
(1)
Justyńska Martyna
(1)
Juul Jesper (1948-2019)
(1)
Kaczmarek Małgorzata (bibliotekarz)
(1)
Kalbarczyk Adam (1957- )
(1)
Kalinowska Aleksandra
(1)
Kapuścińska-Kozakiewicz Justyna
(1)
Kasperkiewicz Katarzyna (1984- )
(1)
Kisiel Mirosława
(1)
Klimaszewska Natalia
(1)
Klimowicz Anna
(1)
Knopik Tomasz
(1)
Knych Aleksandra
(1)
Koneczek Joanna
(1)
Kosmała Justyna
(1)
Koterwas Agnieszka
(1)
Kowal Stanisław
(1)
Kołodziejczak Małgorzata (organizacja i zarządzanie)
(1)
Kud Marzena
(1)
Kurowska Barbara
(1)
Kwaśniewska Joanna
(1)
Kwiecień Klaudia
(1)
Kępa Samanta
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(81)
2010 - 2019
(75)
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(132)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(159)
Język
polski
(157)
angielski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(28)
Szkoły podstawowe
(11)
Klasa 3.
(9)
Nauczanie początkowe
(9)
Nauczyciele przedszkoli
(7)
Rodzice
(6)
Bibliotekarze
(5)
Dzieci
(5)
Nauczyciele języka polskiego
(4)
Pedagodzy
(4)
6-8 lat
(3)
Klasa 1.
(3)
Klasa 2.
(3)
Przedszkola
(3)
Psycholodzy
(3)
0-5 lat
(2)
14-17 lat
(2)
9-13 lat
(2)
Klasa 4.
(2)
Klasa 5.
(2)
Klasa 7.
(2)
Klasa 8.
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Szkoły ponadpodstawowe
(2)
Wychowawcy świetlic
(2)
Młodzież
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Rehabilitanci
(1)
Studenci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Szkoły średnie
(1)
Terapeuci
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Wychowawcy
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Literatura portugalska
(1)
Temat
Kreatywność
(142)
Metody nauczania
(34)
Myślenie twórcze
(32)
Uczniowie
(18)
Nauczanie początkowe
(17)
Nauczyciele nauczania początkowego
(14)
Twórczość
(14)
Kompetencje kluczowe
(13)
Wychowanie przedszkolne
(13)
Nauczyciele
(12)
Dzieci
(10)
Kształcenie
(10)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(9)
Pedagogika wczesnoszkolna
(8)
Twórczość dzieci i młodzieży
(8)
Uczniowie klas początkowych
(8)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(7)
Uczenie się
(7)
Wyobraźnia
(7)
Nauczanie
(6)
Pedagogika
(6)
Postawy
(6)
Uczucia
(6)
Świetlice szkolne
(6)
Poczucie własnej wartości
(5)
Wychowanie estetyczne
(5)
Zastosowania multimediów w edukacji
(5)
Arteterapia
(4)
Biblioteki szkolne
(4)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(4)
Innowacje
(4)
Język polski (przedmiot szkolny)
(4)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(4)
Szkoły
(4)
Sztuka (przedmiot szkolny)
(4)
Zdolności
(4)
Design thinking
(3)
Edukacja artystyczna
(3)
Empatia
(3)
Krytycyzm
(3)
Metoda projektów
(3)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(3)
Pedagogika artystyczna
(3)
Pedagogika przedszkolna
(3)
Promocja czytelnictwa
(3)
Rynek pracy
(3)
Szkolnictwo
(3)
Biblioterapia
(2)
Edukacja medialna
(2)
Gry i zabawy
(2)
Gry i zabawy dziecięce
(2)
Humor
(2)
Innowacje pedagogiczne
(2)
Kształcenie nauczycieli
(2)
Mentoring
(2)
Mindfulness
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Osobowość
(2)
Otwartość poznawcza
(2)
Praca kulturalno-oświatowa
(2)
Przedsiębiorczość (postawa)
(2)
Przydatność zawodowa
(2)
Psychologia rozwojowa
(2)
Refleksyjność
(2)
Rodzice
(2)
Rodzina
(2)
Rozwój emocjonalny
(2)
Rozwój osobowości
(2)
Samorealizacja
(2)
Socjologia edukacji
(2)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(2)
Studenci
(2)
Style poznawcze
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Techniki malarskie
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Wsparcie edukacyjne
(2)
Współdziałanie
(2)
Wybór zawodu
(2)
Wychowanie do wartości
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
"Navigo” Autorska Szkoła Podstawowa (Poznań)
(1)
Absolwenci szkół podstawowych
(1)
Aplikacja mobilna
(1)
Argumentacja
(1)
Atrakcyjność interpersonalna
(1)
Autorska Szkoła Podstawowa "Żak" (Olsztyn)
(1)
Badania jakościowe
(1)
Badania naukowe
(1)
Biblioteki
(1)
Biblioteki publiczne
(1)
Biblioteki ruchome
(1)
Cele życiowe
(1)
Chien Chow Chine, Aurélie
(1)
Ciekawość (postawa)
(1)
Coaching
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
Czytelnictwo
(1)
De Bono, Edward (1933-2021)
(1)
Dehumanizacja
(1)
Temat: dzieło
Kreatywność jako wymiar profesjonalizacji przyszłych nauczycieli wczesnej edukacji
(1)
Temat: czas
2001-
(83)
1901-2000
(6)
1989-2000
(6)
1945-1989
(4)
Temat: miejsce
Polska
(36)
Stany Zjednoczone (USA)
(2)
Irlandia
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Mysłowice (woj. śląskie)
(1)
Niemcy
(1)
Nowy Sącz (woj. małopolskie)
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Gatunek
Artykuł problemowy
(56)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(54)
Artykuł z pracy zbiorowej
(49)
Scenariusz zajęć
(23)
Artykuł z czasopisma fachowego
(20)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(11)
Artykuł z czasopisma naukowego
(9)
Poradnik
(9)
Artykuł fachowy
(7)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(7)
Raport z badań
(7)
Ćwiczenia i zadania
(7)
Praca zbiorowa
(4)
Gry i zabawy
(3)
Opracowanie
(3)
Opowiadania i nowele
(2)
Podręcznik
(2)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(1)
Felieton
(1)
Kamishibai
(1)
Książka do wypełniania
(1)
Książka obrazkowa
(1)
Książka obrazkowa (picturebook)
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Poradniki
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Recenzja naukowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(126)
Psychologia
(35)
Socjologia i społeczeństwo
(11)
Kultura i sztuka
(10)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(9)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(4)
Informatyka i technologie informacyjne
(3)
Rozwój osobisty
(3)
Historia
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Inżynieria i technika
(1)
Językoznawstwo
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
160 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46050 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia, netografia przy pracach.
Streszczenie angielskie przy pracach.
Dla nauczycieli wczesnej edukacji, wychowawców, rodziców, pedagogów i psychologów, kształcących przyszłych pracowników oświaty oraz studentów kierunków pedagogicznych.

W publikacji zawarto artykuły:
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 44178 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Technologie informacyjne pełnią funkcję motywującą uczniów do udziału w zajęciach, pobudzają ich aktywność i ciekawość poznawczą. Ciekawość uczniów dotyczy nie tylko zagadnień technicznych poruszanych na lekcjach, ale także samych technologii informacyjnych i sposobów ich zastosowania, dlatego temat monografii jest bardzo aktualny i potrzebny w dzisiejszych czasach.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Witaj w świecie wspaniałych doświadczeń chemicznych dla dzieci! Książka ta dostarczy rozrywki i dużo wiedzy, zawiera bowiem opisy 40 ciekawych doświadczeń do wykonania, wraz z wyjaśnieniami, jak powstają nieoczekiwane wonie, barwy i inne zaskakujące zjawiska. Chemia jest niezwykle ważną częścią wielu innych nauk przyrodniczych. Zaawansowana chemia jest w biologii, geologii, astronomii, fizyce i biochemii, i to w bardzo istotnym i szerokim zakresie. Właściwie, reakcje chemiczne są wszędzie! We współczesnym świecie funkcjonuje akronim STEAM (od słów angielskich: science, technology, engineering i mathematics) symbolizujący syntezę teoretycznej i praktycznej wiedzy przyrodniczej. Dodając do tego zestawu sztukę (ang. art), mamy rozszerzony skrót STEAM. Chemia wykorzystuje wszystkie te przedmioty, nawet sztukę z chemią kolorów lub kształtów cząsteczek. Tak czy inaczej, po prostu nie ma ucieczki od chemii, która jest wszędzie wokół ciebie, każdego dnia. Każde doświadczenie opisane w tej książce można wykonać w domu, posługując się przedmiotami i substancjami ogólnodostępnymi lub łatwymi do nabycia w handlu detalicznym i w internecie. Doświadczenia te będą zabawne i intrygujące, ale mają wam dać coś więcej niż atrakcyjne, lecz powierzchowne przeżycia. Każde z nich uczy czegoś z chemii – wyjaśnia, „jak” coś się dzieje i „dlaczego”. Zapraszamy do bezpiecznego eksperymentowania i poznawania cudownego świata chemii!
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Witaj w świecie wspaniałych eksperymentów naukowych dla dzieci! Książka ta dostarczy wyzwań, wspaniałej zabawy i dużo wiedzy, zawiera bowiem opisy 52 zabawnych konstrukcji przeznaczonych dla dzieci w wieku od 5 do 10 lat. Przy okazji mali konstruktorzy dowiedzą się sporo o inżynierii i jej związkach z koncepcją STEAM. Ten skrót pochodzi od angielskich słów: science (nauka), technology (technologia), engineering (inżynieria) , art (sztuka) i mathematics (matmatyka). Propozycje konstrukcyjne dla dzieci opierają się na różnych elementach tej idei. Inżynierowie mechanicy używają wiedzy przyrodniczej i matematyki podczas projektowania pasów bezpieczeństwa w kolejkach górskich. Projektanci komputerów wykorzystują w codziennej pracy najnowsze technologie i zaawansowaną matematykę. Wznoszenie mostów wymaga znajomości fizyki i wyższej matematyki, a jednocześnie wizji artystycznych, dlatego niektóre budowle są nie tylko funkcjonalne, ale i piękne. Realizacja niektórych instrukcji będzie wymagała pomocy osób dorosłych, ale wiele projektów dzieci mogą wykonać samodzielnie, co da im poczucie niezależności i dumę z wykonanej pracy. Opis każdej konstrukcji zawiera zarówno odniesienia do STEAM-u, jak i objaśnienia naukowe, dzięki którym dziecko wie, dlaczego buduje się właśnie w taki sposób. Teksty są napisane językiem łatwo zrozumiałym, dzięki czemu przekazana w nich wiedza przyda się dzieciom podczas wznoszenia innych obiektów w przyszłości. Większość potrzebnych materiałów można znaleźć prawie w każdym domu, a to, co trzeba będzie dokupić, jest łatwo dostępne i tanie. Opisom ciekawych konstrukcji dziecięcych towarzyszą wypowiedzi prawdziwych inżynierów odnoszące się tematycznie do ich pracy. Dają one wgląd w problemy zawodowe inżynierów i ich ulubione projekty, w merytorycznym powiązaniu z wiedzą przyswojoną przez dzieci. Umiejętności konstrukcyjne są ważne nie tylko dla dzieci pragnących w przyszłości zostać inżynierami. Formułowanie pytań, tworzenie w wyobraźni możliwych rozwiązań, kreatywne myślenie i umiejętność rozwiązywania problemów przydadzą się każdemu, niezależnie od wybranego zawodu. Nie zapominajcie jednak, że nasze propozycje to przede wszystkim dobra zabawa!
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Praca w swoim przedmiocie badań obejmuje rozważania ukazujące nowatorskie prowadzenie zintegrowanych zajęć muzycznych na pierwszym etapie kształcenia ogólnego. W projekcie szczególny nacisk został położony na rozwijanie postawy twórczej i kreatywnej aktywności uczniów metodami aktywizującymi, realizowanymi podczas szkolnych zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych. Zaprezentowany w pracy materiał może zainspirować czytelników do refleksji nad efektami pracy w zawodzie nauczyciela nauczania początkowego. Jest również wartościowym źródłem innowacyjnych rozwiązań w obszarze rozwijania kreatywnej aktywności twórczej, a także stymulowania uczniów do wielorakiej działalności muzycznej. Zabiegi te w procesie zintegrowanych zajęć muzycznych pozwolą na wywołanie korzystnych zmian w zachowaniu dziecka oraz wyposażą uczniów w kompetencje niezbędne w dalszej edukacji i życiu społecznym.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Publikacja poświęcona jest kwestii wpływu różnych aspektów środowiska rodzinnego na kształtowanie się postawy twórczej człowieka. Oryginalna refleksja nad tym zagadnieniem, oparta na wynikach badań własnych, została poprzedzona prezentacją dotychczasowego stanu wiedzy. W części poświęconej badaniom jakościowym wykorzystano autorską analizę horyzontalną, inspirowaną metodami stosowanymi w literaturoznawstwie. Na podstawie uzyskanych wyników, zinterpretowanych w świetle wybranych koncepcji psychologicznych, zaproponowano zintegrowany model zależności między poziomem kreatywności jednostki, cechami systemu rodzinnego, stylami wychowania a trzema typami osobowości twórczych (Bohater Rodzinny, Samotny Wędrowiec, Buntownik). Rekomenduję [niniejszą książkę] ze względu na wagę podjętego problemu, rozległość jego ujęcia, rzetelność, ale i nowatorstwo metodologiczne polegające na próbie rozszerzenia osiągniętych rezultatów badań wystandaryzowanymi kwestionariuszami za pomocą materiału empirycznego uzyskanego z zastosowania metod jakościowych, a także ze względu na stworzenie udanej typologii rodzinnego wsparcia kreatywności. (Z recenzji prof. ucz., dr hab. Grażyny Mendeckiej) Książka znajdzie z pewnością szerokie grono odbiorców zainteresowanych twórczością i jej rodzinnymi uwarunkowaniami oraz ogólniej kwestią systemów rodzinnych, uzdolnień, twórczości czy osiągnięć życiowych. Zainteresowani tą tematyką będą również badacze uprawiający pokrewne nauki społeczne, na przykład pedagogikę, socjologię. (Z recenzji prof. dr. hab. Piotra Olesia) ********* The Family Determinants of Creativity The publication explores the influence of various family background aspects on the formation of the human creative attitude. The original reflection on the issue, based on the authors’ research, is preceded by the presentation of the current state of knowledge. The part of the book devoted to quality research uses the authors’ horizontal analysis modelled on methods employed in literary criticism. On the basis of the obtained results, interpreted in the light of selected psychological concepts, the authors propose an integrated model of interdependencies between the level of individual creativity, characteristics of the family system, parenting styles and the three types of creative identities (a family hero, a lone wanderer, a rebel). ********* Dr hab. Marcin Klik (ORCID 0000-0002-7323-2246) – doktor nauk humanistycznych, absolwent filologii romańskiej i psychologii na Uniwersytecie Warszawskim, pracownik Wydziału Neofilologii Uniwersytetu Warszawskiego. Autor prac poświęconych teorii literatury, a także publikacji na temat literatury współczesnej, w których łączy analizę tematyczną z refleksją psychologiczną. Dr hab. Anna Cierpka (ORCID 0000-0003-2846-3413) – doktor nauk humanistycznych, pracownik Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. Autorka artykułów poświęconych psychologii rozwojowej, współredaktorka książek o tematyce narracyjnej. W pracy naukowej interesuje się rodziną jako środowiskiem rozwoju i wychowania oraz narracyjnym konstruowaniem świata.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Podjęcie tematyki innowacyjności wynika z wyzwań współczesnego zarządzania oraz stanowi naturalny efekt wcześniejszych prac, które dotyczyły mechanizmów doskonalenia przedsiębiorstw oraz budowania ich trwałej konkurencyjności. Wyzwanie, jakim jest kształtowanie innowacyjności organizacji, dobrze wyrażają słowa Linusa Paulinga, dwukrotnego laureata Nagrody Nobla, który powiedział, że „najlepszym sposobem na to, by wpaść na dobry pomysł, jest wpadanie na mnóstwo pomysłów”. Zachęcając do dyskusji o rozwijaniu innowacyjności służącej doskonaleniu i rozwojowi przedsiębiorstw, oddajemy w Państwa ręce kolejny numer Prac Naukowych z cyklu „Zmiana warunkiem sukcesu”. Jak zawsze proponowana problematyka jest zróżnicowana i zarówno podejmuje zagadnienia dotyczące zarządzania w ujęciu teoretycznym, jak i przedstawia wyniki badań empirycznych. Innowacyjność organizacji w dzisiejszym świecie ma kluczowe znaczenie dla rozwoju nie tylko ich samych, ale również gospodarki. Wprowadzanie „odpowiedzialnych” innowacji może przyczyniać się do doskonalenia przedsiębiorstwa. Dzieje się tak dzięki roli, jaką w procesach doskonalenia przedsiębiorstw odgrywa koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu, co przekłada się na dostarczanie zrównoważonej wartości, łączącej aspekty: ekonomiczny, społeczny i środowisko¬wy. W kolejnych artykułach autorzy stawiają kolejne pytania. Czy postęp innowacyjny wymusza zmianę kultury organizacyjnej przedsiębiorstw? Jaka jest rola menedżera w dostarczaniu innowacji przez zespoły wiedzy? Jakie warunki sprzyjają kreatywności i twórczości w firmach o wysokiej tolerancji niepewności? Kolejna grupa artykułów dotyczy wpływu technologii na wdrażanie zmian organizacyjnych oraz innowacyjnych. Ciekawym przyczynkiem do dyskusji mogą być badania, w których autorzy rozpatrują model biznesu jako siłę motoryczną aktywności innowacyjnej przedsiębiorstw oraz – w sytuacji odwrotnej – przypadek, gdy innowacyjne technologie wpływają na kształtowanie modelu biznesu firmy. Wierzymy, że tematyka innowacyjności jako źródła doskonalenia i rozwoju kształtującego kierunki zmian w przedsiębiorstwach stanie się dla Państwa wartościowym źródłem inspiracji w pracy naukowej. Joanna Kacała,Grzegorz Bełz
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Kreatywność, leżąca podstaw innowacyjności, stała się istotną determinantą sukcesu współczesnych organizacji. Druga Ogólnopolska Konferencja Naukowa „CREATIVE VIBES Kreatywnością rozwijamy biznes” była okazją do dzielenia się przykładami efektywnego wykorzystania kreatywności w doskonaleniu różnorodnych przedsięwzięć biznesowych. Monografia składa się z kilkunastu opracowań, które mogą zainspirować Czytelników do podejmowania oryginalnych i skutecznych działań w praktyce.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Publikacja stanowi analizę badań w zakresie realizowanego projektu w ramach programu Ministra pn. „Akademickie Centrum Kreatywności” w ramach projektu systemowego „Wsparcie systemu zarządzania badaniami naukowymi oraz ich wynikami” (Priorytet I, Działanie 1.1., Poddziałanie 1.1.3. Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, 2007–2013). Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka na lata 2007–2013. Publikacja jest dystrybuowana bezpłatnie. Niniejsze opracowanie jest końcowym efektem projektu „Nauczanie języka niemieckiego metodą narracyjną w przedszkolu i na pierwszym etapie edukacyjnym” zrealizowanego w 2015 roku w ramach programu „Akademickie Centrum Kreatywności”. Składa się z publikacji książkowej i płyty CD, przedstawiających różnorodne aspekty projektu oraz jego efektywność. Zawiera ono również istotne opinie studentów realizujących ten program w tzw. szkołach ćwiczeń oraz ich dyrektorów i opiekunów grup. Publikacja ta została w całości sfinansowana ze środków przeznaczonych na ten projekt. (Fragment Wstępu ). Wersja elektroniczna nie zawiera płyty CD
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Czy w codziennym życiu możemy wymyślać, eksperymentować, wzrastać, ryzykować, łamać zasady i popełniać błędy, a przy tym dobrze się bawić? Oczywiście! Świat nieustannie potrzebuje twórczych ludzi, a problemy, przed którymi stajemy, nierzadko wymagają nieszablonowego myślenia i wychodzenia poza rutynę. Dobra wiadomość brzmi: możemy rozwijać umiejętność bycia twórczym! Jak to zrobić? Zapraszamy Czytelników w Drogę do kreacji. Droga do kreacji to podręcznik skierowany do nauczycieli szkolnych i akademickich oraz trenerów biznesu. Zostały w nim przedstawione – krok po kroku – ćwiczenia rozwijające twórczość, do wykorzystania zarówno w pracy tradycyjnej, jak i zdalnej, odpowiednie dla szerokiego grona uczestników – dzieci, dorosłych w różnym wieku, zajmujących się różnymi dziedzinami życia. Ćwiczenia z zakresu twórczości dostosowane do zdalnego prowadzenia zajęć wypełniają lukę na polskim rynku i stanowią odpowiedź na ogromne zapotrzebowanie w tym zakresie. Każdego roku w szkołach, uniwersytetach, firmach prowadzi się tysiące szkoleń z kreatywności, ale trenerzy miewają trudność z przełożeniem swojej pracy na środowisko internetowe. Czytelnicy znajdą w tej książce: wskazówki dotyczące projektowania treningu; praktyczne informacje dotyczące poszczególnych etapów pracy z grupą; liczne przykłady z praktyki; inspirujące anegdoty i opowieści na temat wybitnych twórców; ugruntowane w naukowych publikacjach uzasadnienie poszczególnych bloków ćwiczeniowych; ponad 100 klarownie opisanych ćwiczeń wraz z kartami pracy; bazę wiedzy wraz z infografikami wyjaśniającymi zagadnienia merytoryczne; przykładowy program treningu twórczości EKO do natychmiastowego wykorzystania. Moim marzeniem jest, by ta pozycja stała się cegiełką w budowie lepszego świata, by pomagała wyzwalać wielki twórczy potencjał każdego człowieka, by budziła, otwierała i nie pozwalała nikomu uwierzyć, że stworzeni jesteśmy tylko do powielania, rutyny i adaptacji. Z tekstu
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Gdy wypowiadam słowo „innowacja”, pierwsza sylaba odnosi się już do historii techniki. Dokonania w dziedzinie sztucznej inteligencji osiągnęły oszałamiającą skalę, a kolejne innowacje zagęszczają sieć interakcji ludzi z cyfrowymi artefaktami. Wynalazki budzą podziw i przerażenie. Jest to widoczne w badaniach prowadzonych w ramach cyberpsychologii, których przedmiotem jest głównie „ciemna strona” relacji człowiek−technologia: od lęku przed cyfryzacją, poprzez liczne uzależnienia, po niepokój związany z perspektywą pojawienia się systemów o nadludzkich możliwościach. Czy nowe technologie są jedynie źródłem stresu i niepokoju? Czy cyberpsychologia musi być uprawiana wyłącznie w wiktymologicznym ujęciu? Paweł Fortuna proponuje rozszerzenie badań nad interakcjami człowieka ze sztucznymi jednostkami o wymiar będący domeną psychologii pozytywnej, a więc dobrostan rozumiany jako optymalne funkcjonowanie lub prosperowanie. Nową perspektywę określa mianem pozytywna cyberpsychologia i w kolejnych rozdziałach odsłania drzemiący w niej naukowy oraz praktyczny potencjał. Autor prowadzi Czytelnika przez uniwersum jednostek, które bazują na sztucznej inteligencji, a następnie prezentuje realne i ewentualne przykłady systemów hybrydowych wpływających na poprawę satysfakcji z życia oraz wspierających rozwój wybranych sił psychicznych: kreatywności, dzielności, dobroci, przywództwa, pokory i nadziei. Refleksja psychologiczna jest przy tym spleciona z rozważaniami dotyczącymi istoty człowieczeństwa, transhumanizmu oraz futurologicznych wizji „silnej” sztucznej inteligencji. Trzeba dać szansę na pozytywne spotkanie ludzkiej mądrości z cyfrową technologią. Pierwszym i podstawowym krokiem jest lepsze poznanie sztucznych jednostek, które już są obecne na deskach teatru życia codziennego a kolejnym krytyczne spojrzenie na możliwości kształtowania wartościowych interakcji z nimi. Jeśli idea tworzenia pozytywnych systemów się sprawdzi, będzie można ją przekazać ludziom młodym. Zaproponujmy im coś więcej niż nowy smartfon, wi-fi i pakiet przestróg przed sidłami uzależnień. Z tekstu
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
W najbliższych latach model rozwojowy polskiej gospodarki musi się radykalnie zmienić. Zmiany demograficzne, niestabilna sytuacja w otoczeniu międzynarodowym oraz zmiany w gospodarce (przemysł 4.0) sprawiają, że czynniki decydujące o przewadze konkurencyjnej polskich samorządów także będą się zmieniać. Spadek finansowania z funduszy unijnych będzie miał niebagatelny wpływ na budżety i strategie polskich samorządów. Rola szeroko rozumianych czynników niematerialnych, określanych w niniejszej pracy jako "kapitał intelektualny" jest nie do przecenienia. W literaturze przedmiotu dotychczas niewiele miejsca poświęcano analizowaniu i pomiarowi kapitału intelektualnego na poziomie powiatu (w tym miasta). Większość opracowań koncentrowała się na obszarach większych niż powiat (na regionie, kraju) lub mniejszych (na organizacji, przedsiębiorstwie, instytucji). Niniejsza praca ma na celu wypełnienie tej luki. W sposób kompleksowy bierze pod uwagę czynniki niematerialne jako determinanty wzrostu w ujęciu regionalnym. Dostarczono w niej czytelnikowi kompleksowej wiedzy o tym, czym jest kapitał intelektualny powiatu (w tym miasta), jakie są jego składniki, jak go mierzyć itp. Zawarto też wyniki wielu badań własnych dotyczących kapitału intelektualnego polskich powiatów. Praca powinna zainteresować nie tylko naukowców, ale także samorządowców.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Część monograficzna tomu 2/2017 „Chowanny” pod redakcją Ewy Bielskiej została zatytułowana Zagadnienie oporu w perspektywie interdyscyplinarnej – między emanacją a stagnacją. Jej celem jest utworzenie interdyscyplinarnego forum wymiany refleksji dotyczącej kategorii oporu. Efektem współpracy z licznym gronem badaczy tejże problematyki reprezentujących dyscypliny takie, jak psychologia, socjologia, pedagogika, jest możliwość zaprezentowania zróżnicowanych kontekstów ulokowania refleksji nad oporem we współczesnych naukach społecznych. Egzemplifikacje dotyczą tutaj refleksji w studiach z zakresu psychologii klinicznej, psychoterapii, teorii i praktyki profesji pomocowych, studiów z zakresu resocjalizacji i szeroko rozumianej teorii i praktyki związanej z treatment (czy też differentia treatment). Podjęte rozważania problematyki oporu odnoszą się także do socjologicznego ujęcia praktyk kulturowych o charakterze kontestacji, oporu wobec zmiany w przestrzeni edukacyjnej oraz oporu wobec normatywnych matryc kulturowych. Część tekstów rozporoszonych tomu tematycznie odnosi się m.in. do takich zagadnień, jak stosunek studentów pedagogiki do wybranych instytucji kontroli społecznej, satysfakcja młodzieży akademickiej ze sposobu funkcjonowania jej rodziny pochodzenia, medialne wzory kultury zdrowotnej, aktywność fizyczna, percepcja lęku przed śmiercią, zdrowotne i społeczne zagrożenia wynikające z uzależnień od czynności, pojęcie uzależnienia w środowisku lokalnym, peryferie społeczne jako przestrzeń profilaktyki zachowań ryzykownych, kulturowe źródła dydaktyki szkolnej, osobisty w perspektywie modelu elastyczności psychologicznej.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Coraz bardziej widoczna obecność pojęcia i problemu modernizacji w polskim dyskursie publicznym świadczy o tym, że jednym z istotnych czynników kształtujących społeczny proces modernizacji Polski stają się dyskursy modernizacyjne. Niniejszy tom „Przeglądu Socjologicznego” stanowi próbę przyjrzenia się temu fenomenowi, a zwłaszcza wielorodności dyskursów modernizacyjnych, ich przemianom i mechanizmom lokowania w rzeczywistości społecznej, a także ich odniesieniom ideologicznym. W prezentowanych artykułach zastosowane zostały różnorodne (i komplementarne wobec siebie) ujęcia i perspektywy badawcze. Na problematyce ekonomicznej, czy raczej ekonomiczno-społecznej (zawierającej również akcenty nauk o polityce i polityce publicznej/społecznej) koncentrują się teksty Włodzimierza Anioła oraz Agnieszki Dziedziczak-Foltyn i Kazimierza Musiała. Dwa inne artykuły dotyczą aspektów kulturowych (Karol Franczak) i kulturowo- -psychologicznych (Tomasz Zarycki). Z kolei Maciej Kassner omawia kwestię modernizacji w kontekście integracji europejskiej i w odniesieniu do doniosłych koncepcji socjologicznych. Nieco inny charakter mają dwa ostatnie artykuły, które na podstawie materiałów prasowych analizują rocznicowe echa Okrągłego Stołu (Konrad Kubala) oraz schematy interpretacji (tzw. ramy) transformacji gospodarczej (Wojciech Rylukowski). Uzupełnienie tomu stanowi esej recenzyjny autorstwa Lucyny Prorok, poświęcony książce Włodzimierza Anioła Szlak Norden, traktującej o możliwościach adaptowania w Polsce skandynawskich rozwiązań w dziedzinie polityki społecznej, a także recenzje dwóch książek: Adama Leszczyńskiego Skok w nowoczesność (podejmującej zagadnienie modeli modernizacji w krajach peryferyjnych) oraz Wojciecha Musiała Modernizacja Polski (oferującej rekonstrukcję rządowych strategii modernizacyjnych w Polsce).
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
OD REDAKCJI "Zaczęła się wprawdzie przed 30 laty, ale wiek XXI przynosi jej wyraźną intensyfikację i konkretyzację. Chodzi o debatę na temat znaczenia wiedzy dla gospodarki i życia społecznego. Debata jest tym bardziej potrzebna, że problem nie jest jednoznaczny, a rozmaite perspektywy badawcze i praktyczne, niekiedy bardzo różniące się między sobą, wzbogacają argumentację. Niniejszy zeszyt „Przeglądu Socjologicznego” poświęcamy zagadnieniu „społeczeństwa wiedzy” (knowledge-based society) w zróżnicowanym interdyscyplinarnie i analitycznie ujęciu".(fragment)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej