Form of Work
Artykuły
(64)
Książki
(50)
Publikacje fachowe
(22)
E-booki
(10)
IBUK Libra
(10)
Publikacje naukowe
(10)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Status
available
(29)
unavailable
(20)
Branch
Wypożyczalnia
(49)
Author
Goetz Magdalena
(6)
Kloskowska Adriana
(6)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(6)
Jankowski Andrzej
(3)
Kaczmarzyk Marek
(3)
Pilarska Paula
(3)
Żylińska Marzena
(3)
Chojak Małgorzata
(2)
Gryboś Monika
(2)
Jessel David
(2)
Kancewicz-Hoffman Nina
(2)
Moir Anne
(2)
Sawiński Julian Piotr
(2)
Wydawnictwo Dobra Literatura
(2)
Żernicki Bogusław
(2)
Żurek Marzena (dietetyk)
(2)
Abgrall Jean-Marie (1950- )
(1)
Andruszko Robert
(1)
Balejko Antoni (1935- )
(1)
Baniel Anat
(1)
Bartoszewicz Hanna
(1)
Bauer Joachim
(1)
Bednarek Stefan
(1)
Bekker-Goska Monika
(1)
Betley Monika
(1)
Biblioteka Klasyków Psychologii
(1)
Birkenbihl Vera F (1946- )
(1)
Blakemore Sarah-Jayne
(1)
Blythe Sally Goddard
(1)
Bobryk Jerzy przekł
(1)
Bojadżijewa-Wesołowska Karolina
(1)
Borg Sy
(1)
Bragdon Allen D
(1)
Bryson Tina Payne
(1)
Bukowska-Pastwa Agnieszka Maria
(1)
Burnett Dean
(1)
Błaszczyk Janusz
(1)
Cieślak Halina (pielęgniarstwo)
(1)
Darby David
(1)
Dellomonaco Anna Rita
(1)
Dennison Gail
(1)
Dennison Paul Ehrlich
(1)
Donda Russell S
(1)
Dylak Stanisław
(1)
Dziamska Dorota
(1)
Dzierża Wiesława
(1)
Eliot Lise
(1)
Falkiewicz Piotr
(1)
Fallon James H. (1947- )
(1)
Francikowski Jacek
(1)
Freudenreich Roman
(1)
Frith Uta
(1)
Frydrychowicz Stefan
(1)
Gamon David
(1)
Gozdek-Michaëlis Katarzyna
(1)
Grandin Temple (1947- )
(1)
Grochowska Joanna
(1)
Gromadzka Beata
(1)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(1)
Halińska Maria
(1)
Hannaford Carla
(1)
Hannaford Carla (1944- )
(1)
Heilman Kenneth M
(1)
Herzyk Anna
(1)
Hohol Mateusz (1987- )
(1)
Jankowska anna
(1)
Jethon Zbigniew
(1)
Johnsen Anne Lene
(1)
Kaczmarek Bożydar L.J
(1)
Kaczyńska Magdalena (pedagog)
(1)
Kadzielawa Danuta
(1)
Klosowska Adriana
(1)
Knoff Barbara
(1)
Konarski Jerzy
(1)
Kopeć Dorota
(1)
Koszyk Irena
(1)
Kowalski Mirosław (pedagog)
(1)
Kozielska Maria
(1)
Kreiner Jerzy
(1)
Kutrowska Barbara
(1)
Kwiatkowski Piotr (1964- )
(1)
Lavermicocca Valentina
(1)
Ledoux Joseph
(1)
Lichtenberg-Kokoszka Emilia
(1)
Maruszewski Mariusz
(1)
Medina John (1956- )
(1)
Migacz Martyna
(1)
Mizgała Julia
(1)
Mroziak Barbara
(1)
Niehoff Debra
(1)
Notarnicola Marilina
(1)
Nuzzi Angela
(1)
Nęcka Edward
(1)
Obuchowska Joanna
(1)
Okupniak Liliana
(1)
Olszewska Margareta
(1)
Orzechowski Jarosław
(1)
Osiński Wiesław
(1)
Ołtarzewski Eyk
(1)
Panek Richard
(1)
Year
2020 - 2021
(17)
2010 - 2019
(72)
2000 - 2009
(14)
1990 - 1999
(10)
1980 - 1989
(5)
1970 - 1979
(4)
1960 - 1969
(1)
Time Period of Creation
2001-
(51)
1989-2000
(1)
Country
Poland
(123)
Language
Polish
(123)
Audience Group
Nauczyciele
(8)
Rodzice
(4)
Klasa 4.
(1)
Klasa 5.
(1)
Klasa 6.
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Przedszkola
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Subject
Mózg
(104)
Uczenie się
(28)
Neuropsychologia
(11)
Nauczanie
(9)
Dzieci
(8)
Myślenie
(8)
Pamięć
(6)
Neurobiologia
(5)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(5)
Fizjologia
(4)
Kinezjologia edukacyjna
(4)
Mowa
(4)
Odżywianie
(4)
Płeć
(4)
Stres
(4)
Zmysły
(4)
Dziecko
(3)
Internet
(3)
Metody nauczania
(3)
Psychofizjologia
(3)
Uczucia
(3)
Układ nerwowy
(3)
Umysł
(3)
Uwaga (psychologia)
(3)
Wydawnictwa popularne
(3)
"Gimnastyka Mózgu"
(2)
Agresywność
(2)
Autyzm
(2)
Biologia
(2)
Choroby mózgu
(2)
Chorzy po udarze mózgu
(2)
Cyberkultura
(2)
Cyfrowi tubylcy
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością
(2)
Emocje
(2)
Fizjologia człowieka
(2)
Integracja sensoryczna
(2)
Kobieta
(2)
Motywacja uczenia się
(2)
Mężczyzna
(2)
Młodzież
(2)
Neuroedukacja
(2)
Neurony lustrzane
(2)
Neuroobrazowanie
(2)
Osobowość
(2)
Poznanie
(2)
Pranie mózgu
(2)
Przemoc
(2)
Psychologia rozwojowa
(2)
Radzenie sobie ze stresem
(2)
Sekty i ruchy religijne
(2)
Spostrzeganie
(2)
Społeczeństwo informacyjne
(2)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(2)
Zachowanie
(2)
Zdrowie psychiczne
(2)
Afazja
(1)
Alkoholizm
(1)
COVID-19
(1)
Chorzy z uszkodzeniem mózgu
(1)
Cybernetyka
(1)
Dennison, Paul
(1)
Dysleksja
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko indygo
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z zaburzeniami psychicznymi
(1)
Edukacja przez ruch
(1)
Empatia
(1)
Ewolucja
(1)
Genetyka
(1)
Godzina wychowawcza
(1)
Grandin, Temple
(1)
Higiena psychiczna
(1)
Inteligencja (psychol.)
(1)
Jaźń
(1)
Kinezjologia
(1)
Kompetencje kluczowe
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Krytycyzm
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Kultura fizyczna
(1)
Leczenie
(1)
Manipulacja (psychologia)
(1)
Metoda Feldenkraisa
(1)
Metody badawcze
(1)
Mnemotechnika
(1)
Mowa niewyraźna
(1)
Muzykoterapia
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele
(1)
Neurologia
(1)
Neurologia dziecięca
(1)
Subject: time
2001-
(23)
1901-2000
(3)
1989-2000
(3)
1945-1989
(2)
Subject: place
Polska
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Włochy
(1)
Genre/Form
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(29)
Artykuł z pracy zbiorowej
(11)
Artykuł problemowy
(10)
Artykuł fachowy
(4)
Opracowanie
(3)
Artykuł z czasopisma fachowego
(2)
Poradnik
(2)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Monografia
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Przepisy kulinarne
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(37)
Psychologia
(33)
Medycyna i zdrowie
(7)
Biologia
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Religia i duchowość
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
125 results Filter
E-book
In basket
Nie jest to podręcznik dający tylko gotowe przepisy na przeprowadzenie zajęć. To zbiór wiedzy na temat wpływu zajęć arteterapeutycznych, a w szczególności plastykoterapeutycznych i plastykostymulacyjnych, dający twórczą inspirację do własnej pracy. Autorka przedstawia w tej książce swoje doświadczenia i pokazuje jak można połączyć je ze sobą i wykorzystywać plastykę do terapii i badań. Ukazuje jak sztuka może stać się prostym narzędziem o ogromnych możliwościach, wcale niekoniecznie w rękach artystów. Plastykostymulacja przedstawiona w książce nie ma nic wspólnego z edukacją plastyczną. Nie jest zadaniem zajęć plastykoterapeutycznych ani plastykostymulacyjnych zmienić podopiecznego w wielkiego artystę, ani nawet nauczyć go jakiś specyficznych technik plastycznych, ale pokazać mu jak może się rozwijać i wychodzić poza własne możliwości i ograniczenia oraz bawić się sztuką plastyczną i korzystać z niej dla poprawy własnego życia. Joanna Wajdenfeld - psycholog, plastyk i terapeuta zajęciowy, ukończyła Szkołę Wyższą Psychologii Społecznej w Warszawie, specjalizację z Psychologii Twórczości oraz Socjoterapii i Pomocy Psychologicznej dla Dzieci i Młodzieży. Posiada certyfikat Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach, dyplom Terapeuty Zajęciowego i Instruktora Rekreacji Ruchowej. Pracuje w Wyższej Szkole Nauk Społecznych „Pedagogium” i w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej. Jest autorką książki „Kreatywna plastykostymulacja w rozwoju dziecka” oraz wielu publikacji, w tym: „Warsztaty plastyczne dla studentów pedagogiki i resocjalizacji”, „Wpływ oddziaływań poznawczych na twórczość dzieci w wieku szkolnym”, „Arteterapia, jako forma leczenia i wspierania rozwoju. Wybrane aspekty plastykoterapii i choreoterapii”, „Porównanie w badaniach neuroobrazowania pracy mózgu po oddziaływaniach plastykoterapeutycznych”.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Neuropsychologia tożsamości to nauka zajmująca się wzajemnymi powiązaniami mózgowia z systemem Ja oraz tworzoną przez ten system tożsamością indywidualną, społeczną i kulturową w celu pomocy osobie chorej. Z perspektywy teoretycznej nauka ta bada związek struktur i połączeń mózgowych z procesami poznawczymi, emocjonal­nymi i zachowaniem oraz systemem Ja ściśle związanym z tożsamością. Z perspek­tywy klinicznej opracowuje metody diagnozy i ocenia efektywność rehabilitacji chorych z niedokształceniem i/lub destabilizacją systemu Ja oraz zaburzeniami tożsamości. Monografia „Neuropsychologia tożsamości” to dzieło nowatorskie i niezwykłe – oryginalne w podejściu do problematyki tożsamości, nowoczesne w wymiarze teoretyczno-metodologicznym, erudycyjne i znakomicie napisane. Dzieło oparte na dorobku światowej nauki oraz wynikach własnych badań, pogłębione analizą przypadków klinicznych pacjentów z najczęstszymi uszkodzeniami mózgowia, potwierdzone neurofizjologicznymi markerami (tzw. medycyna faktów), inspiruje do stawiania pytań o złożoność fenomenu ludzkiego istnienia, wciąż poznawanego i nadal nie w pełni poznanego. Prof. zw. dr hab. n. med. Bożena Grochmal-Bach Doświadczeni Autorzy, mający w swym dorobku liczące się monografie naukowe, uczynili tu przedmiotem opisu tożsamość człowieka, a ściślej mówiąc, możliwe powiązania biologiczne i fenomenologiczne tożsamości ze sferą opisu neuropsychologicznego. Z dzieła tego wyłania się nowe spojrzenie na sposób uprawiania neuropsychologii, wyznaczone przez szeroki humanistyczno-społeczny horyzont wzbogacający zorientowane dotychczas medycznie spojrzenie na opis zachowań ludzkich. Trzeba więc było wniknąć w strukturę Ja człowieka, by zrozumieć fenomen jego społecznego i zarazem kulturowego funkcjonowania, co Autorom monografii w pełni się udało. Prof. zw. dr hab. lek. med. Waldemar Tłokiński Nowatorskie podejście Autorów do problematyki tożsamości każe przeformułować podstawowe założenia neuropsychologii, przede wszystkim zaś widzieć ją jako obszar integrujący wyniki poszukiwań prowadzonych na przecięciu dróg neuronauk medycznych i społecznych. Dzieło to buduje mosty między biologicznie zorientowanymi naukami o ludzkim mózgu a naukami humanistycznymi. Jest adresowane do szerokiego kręgu odbiorców, do którego – oprócz specjalistów – należeć będą studenci psychologii i innych kierunków, zarówno medycznych, jak i humanistycznych, a także wszyscy zainteresowani człowiekiem i jego funkcjonowaniem w społeczeństwie i kulturze. Dr hab. Mariusz Gajewski
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Oddając do rąk czytelników nowe wydanie Psychologii poznawczej, wyrażamy nadzieję, że książka ta pozwoli im nieco lepiej zrozumieć, jak działa umysł. Pisząc ją, sami mogliśmy się tylko zbliżyć do takiego zrozumienia. Autorzy Blisko 15 lat od premiery pierwszego wydania Psychologii poznawczej przedstawiamy nowe, zaktualizowane wydanie podręcznika. Treści publikacji dostosowane są do programów kształcenia z zakresu psychologii procesów poznawczych, a układ i liczba rozdziałów pozwalają uporządkować treści kształcenia w obrębie semestru lub roku akademickiego. Istotą układu treści podręcznika jest podział na struktury i procesy poznawcze: • Pierwsza część podręcznika poświęcona jest reprezentacjom poznawczym. W kolejnych rozdziałach autorzy ukazali istotę sporu o reprezentację poznawczą, omówili badania nad reprezentacjami nietrwałymi (wyobrażeniami, sądami, modelami umysłowymi) i trwałymi (pojęciami, kategoriami) oraz rodzajami wiedzy, a także jej nabywaniem i organizacją. • Drugą część podręcznika poświęcono elementarnym procesom poznawczym, o stosunkowo niewielkim poziomie złożoności: uwadze, świadomości, kontroli poznawczej, percepcji oraz pamięci. • Trzecia część książki ma za przedmiot złożone procesy poznawcze: myślenie i rozumowanie, rozwiązywanie problemów, podejmowanie decyzji i formułowanie sądów oraz przetwarzanie języka. Nowa edycja Psychologii poznawczej daje czytelnikom podręcznik dobrze pomyślany pod względem struktury, doboru wiedzy i sposobów zilustrowania prowadzonego wywodu. Podręcznik będzie stanowił bardzo dobrą podstawę kształcenia dla studentów psychologii, kognitywistyki i filozofii, dostarczając im nowoczesnej wiedzy o mechanizmach funkcjonowania umysłu. Z recenzji prof. dr hab. Czesława Nosala
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Wyjątkowa publikacja przedstawiająca najnowszą wiedzę naukową z wielu dziedzin na temat starzenia się mózgu. Autor w intrygujący, ciekawy i przystępny sposób prowadzi Czytelnika przez skomplikowane procesy biologiczne, wychodząc od podstawowych mechanizmów funkcjonowania mózgu, aż do złożonych problemów zaprogramowanej śmierci narządu. Zrozumienie tych zagadnień może przełożyć się na wczesne diagnozowanie chorób neurozwyrodnieniowych i skuteczną profilaktykę. Profesor Janusz Błaszczyk, dokonując przeglądu największych światowych odkryć naukowych w dziedzinie neurofizjologii, prezentuje aktualny stan wiedzy na temat starzenia się mózgu i zachodzących z wiekiem zmian neurozwyrodnieniowych. Podsumowaniem przeglądu jest – obecnie weryfikowana na całym świecie – hipoteza zmian metabolicznych w mózgu jako głównej przyczyny chorób neurozwyrodnieniowych. Zrozumienie tych problemów pozwoli Czytelnikowi świadomie i skutecznie wpływać na procesy starzenia się jego mózgu i dzięki temu zminimalizować ryzyko rozwoju chorób neurodegeneracyjnych, a zwłaszcza choroby Alzheimera i choroby Parkinsona. Książka jest skierowana zarówno do profesjonalistów, zwłaszcza lekarzy, fizjoterapeutów, biologów i cybernetyków, jak i do wszystkich Czytelników interesujących się tą tematyką.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
E-book "Twoje kompetencje miękkie. Soft skills" to kompendium wiedzy, który dostarcza rzetelnych informacji z tematyki wybranych umiejętności miękkich. E-book zawiera VI rozbudowanych rozdziałów, porusza obszary tj. umiejętności osobisto – personalne, przywództwa i zarządzania, komunikacji międzyludzkiej, rozwiązywania problemów czy zarządzania sobą w czasie. Wszystkie wspomniane informacje możesz z powodzeniem wykorzystać w życiu codziennym i zawodowym. E-book “Twoje kompetencje miękkie. Soft skills” jest nieodzownym narzędziem pracy nad sobą, formą samorozwoju, poznania swoich mocnych i słabych stron, a wszystko po to, by otaczający świat był bardziej dla Ciebie, a nie przeciwko. Cel: samopoznanie, samorozwój, jako wstęp do dalszych profesjonalnych szkoleń, podczas wykładów, seminariów z wyżej wymienionej tematyki.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again