Forma i typ
Książki
(14)
Publikacje naukowe
(8)
Artykuły
(7)
E-booki
(1)
IBUK Libra
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(14)
Placówka
Wypożyczalnia
(14)
Autor
Piorunek Magdalena
(2)
Sołtysiak Teresa (1952- )
(2)
Brańka Zofia
(1)
Breitkopf Elżbieta
(1)
Ciczkowska-Giedziun Małgorzata
(1)
Ciążela Helena
(1)
Czechowska-Bieluga Marta
(1)
Frączek Zofia
(1)
Jaworowska Mirosława
(1)
Kanclerz Bożena
(1)
Kiliszek Ewa
(1)
Kozielska Joanna
(1)
Latoś Agnieszka
(1)
Orłowska Małgorzata
(1)
Piaseczna Beata
(1)
Polkowski Tomasz
(1)
Płowiec Kamila
(1)
Rajewska de Mezer Joanna
(1)
Raś Danuta
(1)
Skowrońska-Pućka Agnieszka
(1)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(1)
Szluz Beata
(1)
Słupska Kamila
(1)
Tazbir Stanisław (1892-1978)
(1)
Walasek Stefania
(1)
Wesołowska Anna Maria (1954- )
(1)
Woźniak Zbigniew (1947-2022)
(1)
Wroczyński Ryszard (1909-1987)
(1)
zbiorowa Praca
(1)
Łabuć-Kryska Irena
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(13)
2000 - 2009
(5)
1990 - 1999
(1)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
Kraj wydania
Polska
(22)
Język
polski
(21)
angielski
(1)
Odbiorca
Pracownicy socjalni
(1)
Temat
Młodzież
(16)
Opieka społeczna
(12)
Rodzina
(4)
Wsparcie społeczne
(4)
Dzieci
(3)
Niedostosowanie społeczne
(3)
Asystenci rodzin
(2)
Dziecko
(2)
Młodzież niedostosowana społecznie
(2)
Młodzież szkolna
(2)
Opieka paliatywna
(2)
Osoby w wieku starszym
(2)
Osoby z niepełnosprawnością
(2)
Patologia społeczna
(2)
Polityka społeczna
(2)
Samodzielność (psychol.)
(2)
Aktywizacja społeczna
(1)
Alkoholizm w rodzinie
(1)
Amatorski ruch artystyczny
(1)
Bezdomność
(1)
Bezrobocie
(1)
Chorzy na nowotwory
(1)
Działalność charytatywna
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Ewaluacja
(1)
Grupy samopomocowe
(1)
Instytucje nonprofit
(1)
Jakość usług
(1)
Jakość życia
(1)
Ludzie starzy
(1)
Marginalizacja społeczna
(1)
Młodociane matki
(1)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Nastolatki
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Osoby korzystające z opieki społecznej
(1)
Osoby w wieku starszym w rodzinie
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Pedagogika opiekuńcza
(1)
Pedagogika pracy
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Polityka publiczna
(1)
Pomoc psychologiczna
(1)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(1)
Poradnictwo
(1)
Poradnictwo zawodowe
(1)
Postawy
(1)
Praca kulturalno-oświatowa
(1)
Praca socjalna
(1)
Problemy społeczne
(1)
Przestępczość
(1)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(1)
Przestępczość zorganizowana
(1)
Przestępstwo przeciw rodzinie i opiece
(1)
Rodzina wiejska
(1)
Rodzina wieloproblemowa
(1)
Rodzina zastępcza
(1)
Sieroctwo
(1)
Sponsoring seksualny
(1)
Społeczeństwo obywatelskie
(1)
Streetworking
(1)
Ubóstwo
(1)
Wielkopolska
(1)
Więźniowie
(1)
Wolontariat
(1)
Wolontariusze
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie obywatelskie
(1)
Wychowankowie domów dziecka
(1)
Wychowannie w rodzinie
(1)
Wykluczenie społeczne
(1)
Wyuczona bezradność
(1)
Zapobieganie
(1)
Zwalczanie
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Gatunek
Artykuł problemowy
(4)
Praca zbiorowa
(4)
Artykuł z pracy zbiorowej
(3)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(1)
Opracowanie
(1)
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(8)
Edukacja i pedagogika
(3)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Psychologia
(1)
22 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42318 (1 egz.)
E-book
W koszyku
This issue of Sociological Review commemorates the 25th anniversary of the adoption by the UN General Assembly of The Convention on the Rights of the Child on November 20, 1989. It should be recalled that the beginnings of children’s studies and the sociology of childhood coincided in time with the introduction of this treaty, which established international standards for children’s protection and development. The Convention aims at safeguarding the youngest society members from different forms of abuse, exploitation and violence, as well as at promoting their rights to a decent standard of living and to broad social participation. The authors of the articles presented herein, representing the current sociological attitude towards children and youth, follow these assumptions. The articles thus mirror some important attributes of contemporary children’s studies – its cognitive multidimensionality, differentiated quantitative and qualitative methodologies, the shift from “research on children” to “research with children”, scholars’ interest in the results of comparative studies (especially the results of natural sciences), and the concern about the practical implementation of research outcomes. The main topics tackled in this collection of texts are children’s poverty and social inequalities rooted in the first phase of their life cycle, suffering and various risks experienced by children and teenagers, framed in both the national and international contexts, as well as children’s quality of life, youngsters’ well-being, youth participation, civic engagement and the new concept of investing in children. Children, considered as equal social actors and citizens – although still most vulnerable to abuse, discrimination and social exclusion – are presented in the framework of their complicated networks of relationships with peers, adults, collectivities and societies, the welfare state, social policy institutions and other organizations, with the notion to important factors decisive for their present life and their future.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej