Forma i typ
Artykuły
(181)
Książki
(135)
Publikacje naukowe
(85)
Publikacje fachowe
(21)
Poradniki i przewodniki
(19)
E-booki
(9)
IBUK Libra
(9)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(5)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Filmy i seriale
(1)
Dostępność
dostępne
(129)
wypożyczone
(7)
Placówka
Wypożyczalnia
(136)
Autor
Jędrzejko Mariusz (1959-)
(6)
Gordon Thomas (1918-2002)
(5)
Alicja Tł wstęp
(4)
Sujak Elżbieta
(4)
zbiorowa Praca
(4)
Bugajski Jarosław
(3)
Grudziewska Ewa
(3)
McDowell Josh (1939- )
(3)
Paszkiewicz Aneta
(3)
Bradley Jonathan
(2)
Brańka Zofia
(2)
Bronikowski Michał
(2)
Bębas Sylwester (1981- )
(2)
Czerepaniak-Walczak Maria (1947- )
(2)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(2)
Dolto Françoise
(2)
Domańska Barbara
(2)
Dubis Małgorzata
(2)
Dziewiecki Marek (1954- )
(2)
Dąbrowska-Bąk Maria
(2)
Engler Maria
(2)
Gajda Janusz (1933- )
(2)
Grabowska Małgorzata (pedagog)
(2)
Górniok-Naglik Alina
(2)
Horosiewicz Beata
(2)
Jaczewski Andrzej (1929- )
(2)
Jundziłł Irena (1923-2023)
(2)
Kaca Przemysław
(2)
Marek Inocenty
(2)
Matras-Mastalerz Wanda
(2)
Maxwell Ruth (1933- )
(2)
Mazlish Elaine
(2)
Michalak Urszula
(2)
Napora Elżbieta
(2)
Pankowska Krystyna
(2)
Raczyńska Anna
(2)
Romaniuk Miłosz
(2)
Szwedzik Adam
(2)
Trojan Elżbieta
(2)
Walancik Marek
(2)
Waszyńska Katarzyna (1972- )
(2)
Adamczyk Dariusz (1970- )
(1)
Adamczyk Tomasz
(1)
Adamczyk-Bębas Wioleta (1981- )
(1)
Ambrozik Wiesław
(1)
Ambrozik Wiesław (1947- )
(1)
Ames Louise Bates (1908-1996)
(1)
Aoiul Bassam (1962- )
(1)
Aron Elaine N
(1)
Babiarz Mirosław (pedagog)
(1)
Badziukiewicz Beata
(1)
Baker Sidney M
(1)
Bandura Albert (1925- )
(1)
Baniak Józef
(1)
Bartelik Mariusz
(1)
Bartosik Jolanta
(1)
Bartołd Robert
(1)
Bałandynowicz Andrzej (1952- )
(1)
Bednarska Magdalena (1985- )
(1)
Bidziński Karol
(1)
Biernat Tomasz (1962- )
(1)
Bochniarz Agnieszka
(1)
Bojarska Lucyna
(1)
Borecka-Biernat Danuta (1959- )
(1)
Borowiec Joanna
(1)
Borzucka-Sitkiewicz Katarzyna
(1)
Bradley Michael J. (1951- )
(1)
Bronikowska Małgorzata
(1)
Brzezińska Anna (1949- )
(1)
Brzeźniak-Pałgan Oliwia
(1)
Buchnat Marzena
(1)
Bujnik Adam
(1)
Błasiak Dominika
(1)
Błaszczyk Anna (nauczyciel)
(1)
Błaszczyk Luiza Monika
(1)
Campbell Ross (1936- )
(1)
Carper Steve
(1)
Chiles John
(1)
Chmielewski Witold Jan
(1)
Christoph Monika
(1)
Chrost Sławomir (1967- )
(1)
Chęć Magdalena
(1)
Ciechomska Monika (psycholog)
(1)
Ciechomski Maciej
(1)
Ciążela Helena
(1)
Cudak Sławomir
(1)
Czajkowska Agnieszka (pedagog)
(1)
Dambach Karl E
(1)
Dawson Peg
(1)
Dietrich Agnieszka
(1)
Dietrich Lech
(1)
Dimoff Timothy
(1)
Dobrołowicz Justyna
(1)
Doiczman Natasza
(1)
Doleżal-Nowicka Irena
(1)
Dolto-Tolitch Catkerine
(1)
Dowd Tom
(1)
Dołowska Alicja
(1)
Dudek Mieczysław (psychologia)
(1)
Dudzikowa Maria (1938-2018)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(38)
2010 - 2019
(185)
2000 - 2009
(43)
1990 - 1999
(38)
1980 - 1989
(5)
1970 - 1979
(11)
1960 - 1969
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(137)
1901-2000
(10)
1989-2000
(10)
1945-1989
(4)
Kraj wydania
Polska
(326)
Język
polski
(323)
angielski
(1)
Odbiorca
Rodzice
(14)
Nauczyciele
(10)
Pedagodzy
(3)
Psycholodzy
(3)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Przedszkola
(2)
Arteterapeuci
(1)
Studenci
(1)
Szkoły średnie
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Temat
Młodzież
(213)
Wychowanie w rodzinie
(96)
Wychowanie
(78)
Dzieci
(42)
Młodzież szkolna
(34)
Rodzina
(31)
Dziecko
(26)
Wychowanie seksualne
(17)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(15)
Zachowania ryzykowne
(12)
Młodzież trudna
(11)
Psychologia młodzieży
(11)
Młodzież niedostosowana społecznie
(10)
Postawy
(10)
System wartości
(10)
Szkolnictwo
(10)
Wychowanie fizyczne
(10)
Zapobieganie
(10)
Agresywność
(9)
Dojrzewanie
(9)
Etyka
(9)
Normy moralne
(9)
Pedagogika społeczna
(9)
Rodzice
(9)
Socjalizacja
(9)
Uczniowie
(9)
Uzależnienie (nałóg)
(9)
Wychowanie estetyczne
(9)
Alkoholizm dzieci i młodzieży
(8)
Narkomania dzieci i młodzieży
(8)
Nastolatki
(8)
Patologia społeczna
(8)
Twórczość dzieci i młodzieży
(8)
Nauczyciele
(7)
Profilaktyka społeczna
(7)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(7)
Socjologia
(7)
Zaburzenia zachowania
(7)
Dziecko trudne
(6)
Pedagogika resocjalizacyjna
(6)
Socjoterapia
(6)
Wychowanie do wartości
(6)
Wychowanie w szkole
(6)
Młodzież niepełnosprawna umysłowo
(5)
Niedostosowanie społeczne
(5)
Pedagogika
(5)
Pokwitanie
(5)
Profilaktyka zdrowotna
(5)
Relacje międzyludzkie
(5)
Wychowanie katolickie
(5)
Wychowanie moralne
(5)
Wychowanie obywatelskie
(5)
Wychowanie przedszkolne
(5)
Adaptacja społeczna
(4)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(4)
Gimnazja
(4)
Kształcenie
(4)
Metody wychowawcze
(4)
Nauczanie
(4)
Profilaktyka szkolna
(4)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(4)
Trudności wychowawcze
(4)
Wychowanie pozaszkolne
(4)
Chrześcijaństwo
(3)
Dobrostan psychiczny
(3)
Dorośli
(3)
Emigracja zarobkowa
(3)
Eurosieroctwo
(3)
Internet
(3)
Kompetencje społeczne
(3)
Młodzież niepełnosprawna
(3)
Narkomania
(3)
Osobowość
(3)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(3)
Postawy rodzicielskie
(3)
Przemoc
(3)
Przemoc w szkole
(3)
Psychologia dziecka
(3)
Rodzicielstwo
(3)
Rozwój seksualny
(3)
Samobójstwo
(3)
Seksualność
(3)
Stosunki interpersonalne
(3)
Teatr dziecięcy i młodzieżowy
(3)
Telewizja
(3)
Terapia zajęciowa
(3)
Uczucia
(3)
Wartość
(3)
Wolontariusze
(3)
Wsparcie społeczne
(3)
Wydawnictwa popularne
(3)
Zwalczanie
(3)
Świadomość społeczna
(3)
Aktywizacja społeczna
(2)
Aktywność fizyczna
(2)
Biblioteki dla dzieci i młodzieży
(2)
Chorzy w rodzinie
(2)
Czas wolny od pracy
(2)
Depresja psychiczna
(2)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(2)
Temat: dzieło
Pozalekcyjna edukacja kulturalna w teorii i praktyce
(1)
Żywot człowieka poczciwego
(1)
Temat: czas
2001-
(82)
1901-2000
(10)
1989-2000
(9)
2001-0
(9)
1918-1939
(2)
1945-1989
(2)
1501-1600
(1)
1801-1900
(1)
1901-1914
(1)
1914-1918
(1)
Temat: miejsce
Polska
(33)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Chiny
(1)
Goleniów (woj. zachodniopomorskie ; okręg)
(1)
Lubelszczyzna
(1)
Nowa Zelandia
(1)
Nowy Jork (Stany Zjednoczone)
(1)
Pahiatua (Nowa Zelandia)
(1)
Radom (woj. mazowieckie)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Gatunek
Artykuł z pracy zbiorowej
(64)
Artykuł problemowy
(63)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(29)
Poradnik
(17)
Raport z badań
(15)
Artykuł z czasopisma naukowego
(11)
Praca zbiorowa
(9)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(7)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(6)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(5)
Artykuł z czasopisma fachowego
(5)
Opracowanie
(5)
Wydawnictwa popularne
(5)
Scenariusz zajęć
(4)
Artykuł monograficzny
(3)
Artykuł publicystyczny
(3)
Wywiad dziennikarski
(3)
Artykuł przeglądowy
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
Monografia
(2)
Poradniki
(2)
Publicystyka
(2)
Publikacje
(2)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(1)
Bibliografia
(1)
Debata
(1)
Dzieci
(1)
Hip-hop (muzyka)
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Rap
(1)
Recenzja
(1)
Relacja z wydarzenia
(1)
Satyra
(1)
Utwory sceniczne dla dzieci
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(121)
Socjologia i społeczeństwo
(67)
Psychologia
(41)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(14)
Medycyna i zdrowie
(8)
Informatyka i technologie informacyjne
(4)
Religia i duchowość
(4)
Historia
(3)
Kultura i sztuka
(3)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(2)
Filozofia i etyka
(2)
Kultura fizyczna i sport
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Biologia
(1)
Językoznawstwo
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
326 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Monografia pt. Społeczno-edukacyjny potencjał szkoły a rynek pracy, pod redakcją naukową Moniki Christoph i Sonii Wawrzyniak, jest publikacją, której problematyka skupia się przede wszystkim wokół dwóch kategorii pojęciowych, niezwykle istotnych współcześnie, jakimi są potencjał szkoły i rynek pracy. Układ i struktura pracy wynikają z założonej i ujętej w tytule zależności między społeczno-edukacyjnym potencjałem szkoły a rynkiem pracy. Zostały wyodrębnione dwie duże części, z których pierwsza dotyczy przestrzeni współczesnej szkoły, kształtującej jej społeczno-edukacyjny potencjał, druga natomiast edukacyjnego wymiaru rynku pracy. Część pierwsza opracowania składa się z 16 rozdziałów, a część druga obejmuje 15 tekstów. W holistycznym ujęciu poszczególne rozdziały przedstawiają obszerne ujęcie problematyki wraz z uwzględnieniem indywidualnego podejścia każdego z autorów zarówno w wymiarze teoretycznym, praktycznym, jak i badawczym. Teksty przygotowane zostały przez łącznie 34 Autorki i Autorów w roku 2019 oraz na początku 2020.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Publikacja ma na celu dostarczanie teorii i koncepcji wspomagających zrozumienie procesów zachodzących w rodzinie, przedstawia też próbę uchwycenia problemów, z jakimi zmaga się współczesna rodzina, w tym zachowań problemowych dzieci i młodzieży, czy następstw wykorzystywania seksualnego w dzieciństwie. Opracowanie stanowi zbiór prac teoretycznych i doniesień z badań dotyczących roli rodziny w procesie wychowania. Jest to rodzaj punktowego naświetlania wychowawczej funkcji rodziny, która pełni wiele różnych ról, dzieli te funkcje na instytucjonalne i osobowe. Monografia porusza m.in. problem znaczenia rodziny w formowaniu charakteru w okresie dorastania, spectrum zagadnień związanych z ojcostwem, czy potrzeb pokolenia cyfrowego
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Część monograficzna tomu 2/2018 „Chowanny” pod redakcją Katarzyny Borzuckiej-Sitkiewicz została zatytułowana Społeczno-kulturowe implikacje współczesnych dyskursów zdrowia i choroby. Perspektywa edukacyjna. W kulturze współczesnych społeczeństw wysoko uprzemysłowionych, nazywanej w refleksji filozoficznej i socjologicznej kulturą późnej nowoczesności, identyfikuje się szereg zjawisk, które mogą być postrzegane w kategoriach dominującego dyskursu. Wśród nich najczęściej wskazuje się na indywidualizm, racjonalność, technologizację, komercjalizację różnych sfer życia czy hedonizm jako wyznacznik dobrostanu. Zjawiska te mają bezpośrednie odzwierciedlenie w stosunku do własnego ciała, wyrażają się w pojmowaniu zdrowia i choroby oraz w postawach wobec tych stanów u siebie i u innych, a także ujawniają się w specyficznych zachowaniach, które wprawdzie są związane ze zdrowiem, ale niekoniecznie w sensie pozytywnym (np. merkantylizacja podejścia do ciała, ujmowanie naturalnych procesów w kategoriach zdefiniowanych problemów medycznych itp.). Krytycznej analizie wymienionych zjawisk poświęcone są artykuły zawarte w monograficznej części niniejszego numeru „Chowanny”. Część z nich odnosi się wprost do przekazów związanych ze zdrowiem i chorobą obecnych we współczesnej rzeczywistości społeczno-kulturowej, część odwołuje się do nich pośrednio, ale łączy je perspektywa edukacyjna, koncentrująca się na możliwościach zmiany obowiązujących dyskursów w kierunku bardziej skutecznego zapobiegania potencjalnym deficytom oraz większego upodmiotowienia i włączenia społecznego osób naznaczonych goffmanowskim piętnem innego/chorego. Część Studia i rozprawy odnosi się m.in. do takich zagadnień, jak problem alkoholowy w doświadczeniu społecznym, polityka oporu, rodzice skazani na karę pozbawienia wolności, dziecięce poznawania świata, zwrot ku rzeczom w kontekście historii wychowania.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Czynnikiem kształtującym relacje jest stosunek uczniów do nauczycieli, a także nauczycieli do uczniów. Stosunek ten zaś jest zmienny w czasie. Z tego powodu podobną zmiennością charakteryzować się będą również same relacje. Rozważania nad nimi są zatem ciągle aktualne. Rola nauczyciela w szkole jest jasno określona – polega ona na uczeniu i wychowywaniu. Jako że jest to obowiązek wynikający wprost ze stosunku pracy, większość nauczycieli stara się to robić w sposób odpowiedziany i rzetelny. Określona jest także rola ucznia – ma on nabywać umiejętności przewidziane w programie nauczania oraz poddawać się działaniu procesu wychowawczego. O ile jednak nauczyciel musi robić to, co ma przykazane, o tyle uczeń może, ale nie musi. Nauczyciel podejmuje się wypełniać swoje obowiązki świadomie i dobrowolnie, natomiast uczeń jest objęty obowiązkiem uczęszczania do szkoły. Z tego powodu ich relacje są rożne. To przede wszystkim nauczyciel powinien dbać o poprawne relacje, aby ucznia nie zrażać do nauki, a wręcz przeciwnie – zachęcać. Poprawne relacje to nie „nadskakiwanie” uczniom, ale rozważne działania w celu ich mobilizacji. Tematem wiodącym w niniejszej monografii jest uczeń i nauczyciel we współczesnej szkole w rożnych kontekstach pedagogicznej rzeczywistości. Pisząc o współczesnych problemach pedagogiki, nie można zapominać o jej przeszłości. Od tego nie da się uciec, bowiem przeszłość zawsze wywiera piętno na współczesności. Publikacja ukazuje, jak rożne czynniki – na pozór nieistotne – mogą wpływać na relacje uczeń–nauczyciel. Autorzy poszczególnych rozdziałów podejmują refleksje nad wpływem sposobu i rodzaju nauczania oraz innowacyjnych działań nauczyciela na relacje uczeń–nauczyciel. Odrębnym i ważnym zagadnieniem poruszanym przez nich jest oddziaływanie rożnych czynników – w tym między innymi roli samego nauczyciela, jak również czynników pozadydaktycznych – na relacje uczeń–nauczyciel.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od roku 1956. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m. in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści. ******** Kwartalnik Pedagogiczny (The Pedagogical Quarterly) is a national quarterly published since 1956. The journal contains theoretical articles on broadly defined pedagogy and discusses the results of research on functioning of an individual in the society. The materials published in the quarterly relate to various sub-disciplines of pedagogy, among others pedeutology, andragogy, history of education, social pedagogy, didactics, psychology of education, philosophy of education, as well as aesthetic education. The authors of texts written in Polish or English are outstanding Polish and foreign specialists.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
This issue of Sociological Review commemorates the 25th anniversary of the adoption by the UN General Assembly of The Convention on the Rights of the Child on November 20, 1989. It should be recalled that the beginnings of children’s studies and the sociology of childhood coincided in time with the introduction of this treaty, which established international standards for children’s protection and development. The Convention aims at safeguarding the youngest society members from different forms of abuse, exploitation and violence, as well as at promoting their rights to a decent standard of living and to broad social participation. The authors of the articles presented herein, representing the current sociological attitude towards children and youth, follow these assumptions. The articles thus mirror some important attributes of contemporary children’s studies – its cognitive multidimensionality, differentiated quantitative and qualitative methodologies, the shift from “research on children” to “research with children”, scholars’ interest in the results of comparative studies (especially the results of natural sciences), and the concern about the practical implementation of research outcomes. The main topics tackled in this collection of texts are children’s poverty and social inequalities rooted in the first phase of their life cycle, suffering and various risks experienced by children and teenagers, framed in both the national and international contexts, as well as children’s quality of life, youngsters’ well-being, youth participation, civic engagement and the new concept of investing in children. Children, considered as equal social actors and citizens – although still most vulnerable to abuse, discrimination and social exclusion – are presented in the framework of their complicated networks of relationships with peers, adults, collectivities and societies, the welfare state, social policy institutions and other organizations, with the notion to important factors decisive for their present life and their future.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej