Forma i typ
Książki
(24)
Artykuły
(15)
Publikacje naukowe
(10)
Publikacje fachowe
(3)
E-booki
(2)
IBUK Libra
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(24)
Placówka
Wypożyczalnia
(24)
Autor
Bezwińska-Hejnicka Teresa
(2)
Dąbrowska-Bąk Maria
(2)
Hejnicka-Bezwińska Teresa (1941- )
(2)
zbiorowa Praca
(2)
Baumann Katarzyna
(1)
Browne Deborah
(1)
Błaszczyk Luiza Monika
(1)
Chańko Anna
(1)
Ciążela Helena
(1)
Dobrowolska Barbara (1964- )
(1)
Drapała Andrzej (1959- )
(1)
Frindt Anna
(1)
Grudziewska Ewa
(1)
Hajduk Edward
(1)
Hollin Clive R
(1)
Jaworowska Mirosława
(1)
Jusewicz-Kalter Ewa
(1)
Karkowska Magda
(1)
Karpińczyk Paweł
(1)
Kawula Stanisław (1939-2014)
(1)
Korczak Jarosław
(1)
Kwieciński Zbigniew (1941- )
(1)
Laurman-Jarząbek Edyta
(1)
Lerka Marcin
(1)
Levine Melvin D
(1)
Machel Henryk red
(1)
Marek-Ruka Marianna
(1)
Matusewicz Czesław
(1)
Moleda Joanna
(1)
Młodzież
(1)
Nowak Jolanta
(1)
Orłowska Małgorzata
(1)
Palmer Emma J
(1)
Pawełek Katarzyna
(1)
Pezdek Krzysztof (1971- )
(1)
Ploch Leszek
(1)
Przecławska Anna (1929-2010)
(1)
Przybył Iwona
(1)
Remża Piotr
(1)
Roman Ewa
(1)
Rowicki Leszek
(1)
Sakowicz Tadeusz (1953- )
(1)
Skorupka Ewa
(1)
Smarzyński Henryk
(1)
Szpringer Monika (1966- )
(1)
Szymański Mirosław Józef (1942- )
(1)
Tatarowicz Jan
(1)
Trześniowski Roman (1909-2004)
(1)
Wrzesień Witold (1965- )
(1)
Zając-Zielińska Anna
(1)
Łuczeczko Paweł (1977- )
(1)
Żurek Aldona
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(17)
2000 - 2009
(11)
1990 - 1999
(6)
1980 - 1989
(1)
1970 - 1979
(2)
1960 - 1969
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(14)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(41)
Język
polski
(40)
angielski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(2)
Młodzież
(1)
Pedagodzy
(1)
Psycholodzy
(1)
Rodzice
(1)
Temat
Młodzież szkolna
(23)
Młodzież
(15)
Profilaktyka szkolna
(6)
Agresywność
(4)
Nauczyciele
(4)
Niepowodzenia szkolne
(4)
Postawy
(4)
Szkolnictwo
(4)
Dzieci
(3)
Młodzież niedostosowana społecznie
(3)
Przemoc w szkole
(3)
Uczniowie
(3)
Wychowanie
(3)
Zachowania ryzykowne
(3)
Zapobieganie
(3)
Dziecko trudne
(2)
Kształcenie
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Patologia społeczna
(2)
Rodzina
(2)
Wartość
(2)
Wykluczenie społeczne
(2)
Zwalczanie
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
Doskonalenie zawodowe
(1)
Dziecko wiejskie
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Etyka (przedmiot szkolny)
(1)
Gimnastyka korekcyjna
(1)
Gimnazja
(1)
Globalizacja
(1)
Indywidualny tok nauki
(1)
Integracja społeczna
(1)
Interakcje społeczne
(1)
Internet
(1)
Język angielski
(1)
Komputer
(1)
Kultura szkoły
(1)
Mediacja szkolna
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Młodociani przestępcy
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nałóg
(1)
Opieka społeczna
(1)
Ostrowiec Świętokrzyski (woj. świętokrzyskie)
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Podstawa programowa
(1)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(1)
Profilaktyka zdrowotna
(1)
Przemoc
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(1)
Psychologia młodzieży
(1)
Rola społeczna
(1)
Rozwój emocjonalny
(1)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(1)
Rzeczywistość wirtualna
(1)
Samobójstwo
(1)
Selekcja szkolna
(1)
Socjoterapia
(1)
Społeczeństwo konsumpcyjne
(1)
Społeczeństwo obywatelskie
(1)
Społeczności lokalne
(1)
Subkultura
(1)
Szkolnictwo podstawowe
(1)
Szkolnictwo średnie
(1)
Szkoły
(1)
Szkoły ponadgimnazjalne
(1)
Szkoły wiejskie
(1)
Telefon Zaufania
(1)
Telewizja
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Twórczość dzieci i młodzieży
(1)
Uczenie się
(1)
Uczniowie gminazjów
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Uzależnienie (nałóg)
(1)
Wady postawy
(1)
Wieś
(1)
Wolontariat szkolny
(1)
Wychowanie do wartości
(1)
Wychowanie fizyczne
(1)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(1)
Wychowanie obywatelskie
(1)
Zaangażowanie interpersonalne
(1)
Zaangażowanie szkolne
(1)
Zarządzanie
(1)
Zdrowie
(1)
Temat: czas
2001-
(7)
1901-2000
(2)
1945-1989
(2)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Gatunek
Artykuł problemowy
(6)
Artykuł z pracy zbiorowej
(5)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(4)
Artykuł z czasopisma naukowego
(3)
Opracowanie
(3)
Artykuł przeglądowy
(2)
Poradnik
(2)
Materiały konferencyjne
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(16)
Edukacja i pedagogika
(10)
Psychologia
(2)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
41 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
This issue of Sociological Review commemorates the 25th anniversary of the adoption by the UN General Assembly of The Convention on the Rights of the Child on November 20, 1989. It should be recalled that the beginnings of children’s studies and the sociology of childhood coincided in time with the introduction of this treaty, which established international standards for children’s protection and development. The Convention aims at safeguarding the youngest society members from different forms of abuse, exploitation and violence, as well as at promoting their rights to a decent standard of living and to broad social participation. The authors of the articles presented herein, representing the current sociological attitude towards children and youth, follow these assumptions. The articles thus mirror some important attributes of contemporary children’s studies – its cognitive multidimensionality, differentiated quantitative and qualitative methodologies, the shift from “research on children” to “research with children”, scholars’ interest in the results of comparative studies (especially the results of natural sciences), and the concern about the practical implementation of research outcomes. The main topics tackled in this collection of texts are children’s poverty and social inequalities rooted in the first phase of their life cycle, suffering and various risks experienced by children and teenagers, framed in both the national and international contexts, as well as children’s quality of life, youngsters’ well-being, youth participation, civic engagement and the new concept of investing in children. Children, considered as equal social actors and citizens – although still most vulnerable to abuse, discrimination and social exclusion – are presented in the framework of their complicated networks of relationships with peers, adults, collectivities and societies, the welfare state, social policy institutions and other organizations, with the notion to important factors decisive for their present life and their future.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej