Forma i typ
Artykuły
(82)
Książki
(41)
Publikacje naukowe
(22)
Publikacje fachowe
(16)
Publikacje dydaktyczne
(7)
Poradniki i przewodniki
(5)
E-booki
(4)
IBUK Libra
(4)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Dostępność
dostępne
(32)
wypożyczone
(9)
Placówka
Wypożyczalnia
(41)
Autor
Guz Sabina
(13)
Surma Barbara
(7)
Zwierzchowska Iwona
(7)
Miksza Małgorzata (1957- )
(6)
Montessori Maria (1870-1952)
(5)
Camarda Sylwia
(4)
Skawran Katarzyna
(4)
Franków Łukasz
(3)
Marczak-Pilipczuk Magdalena
(3)
Poussin Charlotte
(3)
Badura-Strzelczyk Gabriela
(2)
Bednarczuk Beata
(2)
Bednarczuk Beata (pedagogika)
(2)
Centner-Guz Małgorzata
(2)
Gorczyca Izabela (pedagog)
(2)
Jordan Alicja
(2)
Krolczuk-Wyganowska Luiza
(2)
Majewicz Piotr
(2)
Małek Aleksandra
(2)
Mikrut Adam (1957- )
(2)
Wojdak-Piątkowska Magdalena
(2)
Adamkiewicz Joanna
(1)
Alvarez Céline (1983- )
(1)
Andrzejewska Jolanta
(1)
Bailey Carolyn Sherwin
(1)
Banaszewska Wanda
(1)
Baran Zofia
(1)
Bałachowicz Józefa
(1)
Bednarczuk Beata (pedagog)
(1)
Bröderman Smeds Mari (1956- )
(1)
Buk-Cegiełka Marta
(1)
Cordier Séverine (1979- )
(1)
Cotte Delphine Gilles
(1)
Cyran Alfreda
(1)
Czekalska Renata (1966- )
(1)
Davies Simone (1974- )
(1)
Delmanowicz Monika
(1)
Demczyszak Justyna
(1)
Domański Cezary W. (1962- )
(1)
Dzierka Agnieszka
(1)
Dąbrowska Magda
(1)
Ekert Brigitte
(1)
Epstein Paul
(1)
Gajewska Sylwia (nauczyciel)
(1)
Gutowska Ewa Barbara
(1)
Górecka Joanna (nauczyciel)
(1)
Górska Beata
(1)
Hamidi Nadia
(1)
Honegger Fresco Grazia
(1)
Hruzd Alicja
(1)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(1)
Jordan Jarosław
(1)
Jordan Jarosław (1973-)
(1)
Kania Magdalena
(1)
Kaptur Ewa
(1)
Kapuścińska-Kozakiewicz Justyna
(1)
Kaul Claus Dieter
(1)
Klinkowska Dorota
(1)
Kondracka Monika Mariola
(1)
Kowalska Anna (1936-2019)
(1)
Kołodziejczyk Urszula
(1)
Kruk Jolanta
(1)
Kruk Jolanta (pedagog)
(1)
Lillard Paula Polk (1931- )
(1)
Maksymowicz-Hamann Jowita
(1)
Malkus-Jankowska Dominika
(1)
Masłowska Katarzyna
(1)
Meisterjahn-Knebel Gudula
(1)
Mendel Maria (1960- )
(1)
Miksza Małgorzata
(1)
Minkisiewicz Agnieszka
(1)
Misiak Dawid
(1)
Momora Zofia
(1)
Montessori Maria
(1)
Murawska Małgorzata
(1)
Muzyczka Daria
(1)
Myczko Kazimiera
(1)
Naskręt Małgorzata
(1)
Oleksy Jadwiga
(1)
Orlińska Ewa
(1)
Ostarek Ewa
(1)
Parczewska Teresa
(1)
Pater-Podgórna Ewa
(1)
Patyk Katarzyna
(1)
Pluta Aleksandra (1984- )
(1)
Rabiańska Maria
(1)
Raczek Halina
(1)
Roche Hadrien
(1)
Röhrs Hermann
(1)
Sikorska Iwona
(1)
Skjöld Wennerström Kristina (1946- )
(1)
Sroka Aleksandra
(1)
Stańczyk Małgorzata (pedagogika)
(1)
Steenberg Ulrich
(1)
Stroińska Monika
(1)
Strzępek Beata
(1)
Stójowa Elżbieta
(1)
Stępień-Buczek Dominika
(1)
Swędrak Joanna
(1)
Szablewska Magdalena
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(17)
2010 - 2019
(88)
2000 - 2009
(17)
1990 - 1999
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(67)
1901-2000
(7)
1945-1989
(3)
1918-1939
(2)
1989-2000
(2)
1801-1900
(1)
1939-1945
(1)
Kraj wydania
Polska
(127)
Holandia
(1)
Język
polski
(126)
angielski
(1)
Odbiorca
Rodzice
(6)
Nauczyciele
(4)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Przedszkola
(3)
6-8 lat
(2)
Dzieci
(2)
Pedagodzy
(2)
Studenci
(2)
Wychowawcy małych dzieci
(2)
0-5 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Temat
Metoda Montessori
(122)
Wychowanie przedszkolne
(27)
Montessori, Maria (1870-1952)
(25)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(11)
Wychowanie
(11)
Metody nauczania
(10)
Nauczanie początkowe
(10)
Dzieci
(9)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(7)
Mowa
(5)
Pedagogika
(5)
Wychowanie w rodzinie
(5)
Nauczanie języków
(4)
Dziecko
(3)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością
(3)
Edukacja alternatywna
(3)
Edukacja regionalna
(3)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(3)
Nauczanie
(3)
Nauczyciele
(3)
Neuropsychologia
(3)
Pedagodzy specjalni
(3)
Arteterapia
(2)
Edukacja ekologiczna
(2)
Gry i zabawy dziecięce
(2)
Katecheza
(2)
Kolegium Nauczycielskie (Gliwice)
(2)
Korczak, Janusz (1878?-1942)
(2)
Lipkowski, Otton (1907-1982)
(2)
Matematyka
(2)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(2)
Metody wychowawcze
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Pańczyk, Jan (1937-2007)
(2)
Pedagodzy
(2)
Pedagogika wczesnoszkolna
(2)
Pisanie
(2)
Pokój
(2)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Szkoły przyszpitalne
(2)
Terapia logopedyczna
(2)
Uczniowie
(2)
Wczesna interwencja
(2)
Wychowanie dla pokoju
(2)
Wychowanie do ciszy
(2)
Wychowanie do wartości
(2)
Absolwenci szkół podstawowych
(1)
Absolwenci szkół średnich
(1)
Adaptacja społeczna
(1)
Alergia
(1)
Cavalletti, Sofia (1917-2011)
(1)
Centrum Uśmiechu Dziecka - Montessori (Poznań)
(1)
Cisza
(1)
Czas
(1)
Czytanie
(1)
Dom dziecka
(1)
Dorośli
(1)
Drama (pedagogika)
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dzieciństwo
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko przewlekle chore
(1)
Dziecko z zaburzeniami słuchu
(1)
Edukacja domowa
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Freinet, Celestyn (1896-1966)
(1)
Fröbel, Friedrich (1782-1852)
(1)
Geragogika
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Hipoterapia
(1)
Język
(1)
Język dziecka
(1)
Języki
(1)
Katolicyzm
(1)
Kinezjologia edukacyjna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Kwalifikacje zawodowe
(1)
Logopedzi
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Medytacja
(1)
Metoda Dobrego Startu
(1)
Metoda Sherborne
(1)
Milczenie
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Mutyzm
(1)
Mądrość
(1)
Naturalizm pedagogiczny
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauka liczenia
(1)
Neurologopedia
(1)
Niemowlę
(1)
Ocenianie kształtujące
(1)
Temat: dzieło
Biblia
(1)
Temat: czas
2001-
(40)
1901-2000
(9)
1801-1900
(2)
1945-1989
(2)
1989-2000
(2)
1901-1914
(1)
1914-1918
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
2000-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(7)
Kraków (woj. małopolskie)
(3)
Francja
(1)
Gdańsk (woj. pomorskie)
(1)
Podlasie
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Włochy
(1)
Świdnik (woj. lubelskie)
(1)
Gatunek
Artykuł z pracy zbiorowej
(36)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(10)
Artykuł problemowy
(8)
Praca zbiorowa
(8)
Opracowanie
(5)
Poradnik
(5)
Artykuł fachowy
(4)
Materiały konferencyjne
(4)
Artykuł przeglądowy
(3)
Artykuł z czasopisma fachowego
(3)
Scenariusz zajęć
(3)
Artykuł naukowy
(2)
Podręcznik
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Analiza i interpretacja
(1)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(1)
Biografia
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Cytaty
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Publicystyka
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Raport z badań
(1)
Recenzja
(1)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(80)
Psychologia
(11)
Językoznawstwo
(4)
Matematyka
(3)
Historia
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
Religia i duchowość
(1)
127 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Prace Naukowo-Dydaktyczne Kolegium Nauczycielskiego w Gliwicach. Integracja, Nauczyciel, Wychowanie ; t. 3)
Bibliografia przy artykułach.
Zbiór artykułów dotyczących pedagoga specjalnego (osobowości, motywów wyboru zawodu, celu i sensu kształcenia), kompetencji prakseologicznych nauczyciela szkoły specjalnej (ocenianie, rola nauczyciela, współpraca z rodzicami), roli pedagoga specjalnego w procesie rozwijania kompetencji komunikacyjnej i terapii zaburzeń mowy dziecka (pedagogika lecznicza M.Montessori, muzyka w terapii logopedycznej) oraz nauczyciele wobec idei integracji szkolnej. Książka zawiera wspomnienia o Janie Pańczyku i Ottonie Lipkowskim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44561 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Jako studentka psychologii dziecięcej zawsze głęboko zainteresowana problemami dobrobytu, które stają przed nami w związku z wychowaniem małych dzieci, w 1913 roku udałam się do Rzymu, aby osobiście zbadać rezultaty systemu wychowawczego Montessori. Wiele już napisano i powiedziano na temat rozwiązań tego systemu. Niewiele jednak przekazano światu informacji na temat losów indywidualnych dzieci, które rozwijały swoją osobowość poprzez autoedukację Montessori. Chciałam więc na miejscu zająć się obserwacją dzieci Montessori. Dzięki łaskawej uprzejmości dr Montessori, otrzymałam przywilej prowadzenia obserwacji w nowym przedszkolu Trionfale, gdzie mogłam prowadzić swoje badania od samego początku wdrożenia tej metody, oraz w przedszkolach Fua Famagosta i Franciscan Convent. Miałam również przywilej wysłuchania wykładu dr Montessori, która wyjaśniła pewne problemy w jej teorii edukacji, które nie były wcześniej nagłaśniane. Dzieci w wieku trzech, czterech i pięciu lat spotkałam otoczone licznymi obserwatorami pierwszej międzynarodowej grupy szkolonej przez Montessori. Mimo zamieszania były one jednak tak cudownie opanowane i samokontrolujące się, że przeszły przez te dni jakby samodzielnie. Widziałam tak znakomite dowody na integralność systemu Montessori, jak przypadki Otella, Bruna i innych, omówione na stronach tej książki. Poniższe strony to seria opisów prawdziwych przykładów rezultatów osiąganych u dzieci dzięki metodzie Montessori. Mam nadzieję, że jako realny zapis namacalnych wyników, przyczynią się one do większej wiary świata w odkrycie Montessori – odkrycie ducha dziecka. Carolyn Sherwin Bailey, Nowy Jork, 1915 r. SPIS TREŚCI: SPIS TREŚCI: WSTĘP DZIECI MONTESSORI Z MARGHERITĄ W DOMU DZIECIĘCYM Ukazanie mimowolnego wpływu prawdziwego środowiska Montessori VALIA Wychowanie fizyczne w systemie Montessori UWOLNIENIE STRASZLIWEGO OTELLA Przebudzenie sumienia poprzez kierowanie wolą CHRYSTUS W BRUNIE O nowym zmyśle duchowym OCZY W PALCACH MARIA Trening zmysłów Montessori GŁÓD RAFFAELA Nauczanie kolorów. Jego wartość STŁUMIENIE WOLI ANTONIA Kierowanie wolą dziecka LILIA ANDREI Metoda Montessori w Naturze CUD OLGI Czytanie i pisanie tak naturalne dla Twojego dziecka jak mowa KLARA – MAŁA MATKA Rozwój społeczny dziecka Montessori PICCOLA – MAŁA GOSPODYNI DOMU Pomocność dziecka Montessori ZABAWY MARIA Montessori i wyobraźnia dziecka WIELKA CISZA Rozwój umiejętności odpoczynku według Montessori
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
W wyniku szerokiego zainteresowania, jakie wzbudziła moja metoda wychowania dzieci, wydano pewne książki, które mogą się wydawać Czytelnikom autorytatywnymi wykładami systemu Montessori. Pragnę zdecydowanie stwierdzić, że niniejsza praca jest jedynym autentycznym podręcznikiem metody Montessori, a jedynymi innymi autentycznymi lub autoryzowanymi moimi pracami są Metoda Montessori i Antropologia Pedagogiczna. *** Dzieci muszą rosnąć nie tylko w ciele, ale także rozwijać się w duchu, a matka pragnie śledzić tajemniczą podróż duchową ukochanego dziecka, które jutro będzie inteligentnym, boskim stworzeniem, dorosłym człowiekiem. Aż do dnia dzisiejszego małe dziecko nie otrzymało racjonalnej pomocy w wypełnieniu tego żmudnego zadania. Jeśli chodzi o rozwój psychiczny dziecka, znajdujemy się w okresie równoległym do tego, w którym życie fizyczne pozostawione było na łasce przypadku i instynktu – w okresie, w którym śmiertelność niemowląt była plagą. To właśnie za pomocą naukowych i racjonalnych środków musimy ułatwić tę wewnętrzną pracę psychicznego przystosowania, która ma się dokonać w dziecku. Pracę, która w żadnym wypadku nie jest tym samym, co „jakakolwiek fizyczna praca lub produkcja”. Jest to cel, który leży u podstaw mojej metody wychowania i z tego powodu niektóre zasady, które w niej wyrażam, wraz z tą częścią, która dotyczy techniki ich praktycznego zastosowania, nie mają charakteru ogólnego, lecz odnoszą się do szczególnego przypadku dziecka w wieku od trzech do siedmiu lat, tj. do potrzeb formacyjnego okresu życia. Moja metoda jest naukowa, zarówno w swej istocie, jak i w swym celu. Służy ona osiągnięciu bardziej zaawansowanego etapu postępu, nie tylko w kierunkach materialnych i fizjologicznych. Jest to próba dokończenia kursu, który higiena już obrała, ale dotąd został przyjęty jedynie przy leczeniu zaniedbań od strony fizycznej. dr Maria Montessori
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Naucz mnie robić rzeczy samodzielnie. Wypisy z dzieł Marii Montessori (…) to pozycja wyjątkowa. Idea zaprezentowania Czytelniczkom i Czytelnikom myśli, cytatów i obserwacji Marii Montessori zasługuje na uznanie i wdzięczność. Oto bowiem otrzymujemy publikację, która może służyć nie tylko jako źródło inspiracji, lecz także jako pretekst do refleksji nad praktyką. Z recenzji dr. Jarosława Jendzy Maria Montessori zwróciła uwagę świata na to, jak ważny jest szacunek do dziecka, uznanie jego praw i stworzenie optymalnych warunków dla jego rozwoju. Jej słowa na temat psychiki dziecka, jego relacji z dorosłymi, edukacji i pokoju na świecie poruszają i zatrzymują dziś tak samo, jak dziesiątki lat temu, gdy zostały spisane. Dzięki lekturze Czytelnik ma szansę odkryć lub uporządkować wiedzę o tym jak pielęgnować, szanować i rozumieć sekret dziecka – nie tylko tego, którego jesteśmy rodzicami, nauczycielami czy rodziną, ale także tego, które jest w nas od dwudziestu, czterdziestu czy osiemdziesięciu lat. Dziecko jest wielkim budowniczym, wielkim konstruktorem. Jeśli zadasz sobie pytanie: „Kto obdarzył mnie tą siłą, tą inteligencją, tą wiedzą, którą dziś mam?”, możesz odpowiedzieć: „To dziecko uczyniło mnie człowiekiem, którym jestem”.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej