Forma i typ
Książki
(33)
Publikacje naukowe
(17)
Artykuły
(14)
E-booki
(10)
IBUK Libra
(10)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Publikacje fachowe
(2)
Dostępność
dostępne
(30)
wypożyczone
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(33)
Autor
Kwartalnik
(12)
Brzeziński Jerzy
(3)
Babbie Earl R. (1938- )
(2)
Betkiewicz Witold
(2)
Dubas Elżbieta
(2)
Urbaniak-Zając Danuta
(2)
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(2)
Adamek Irena
(1)
Arciszewska-Leszczuk Aleksandra
(1)
Bartczak Agnieszka Monika
(1)
Bauman Teresa (1955-2017)
(1)
Borkowska Aneta (psycholog)
(1)
Bożykowski Marek
(1)
Brzeziński Jerzy (1947- )
(1)
Brzeziński Jerzy M
(1)
Domańska Ewa
(1)
Domańska Ewa (1963- )
(1)
Gasiul Henryk (1950- )
(1)
Grabowska Agata
(1)
Hajduk Edward
(1)
Iljevski Klimentina
(1)
Iloska Aleksandra
(1)
Iwanowski Paweł (statystyka)
(1)
Jacek Piekarski
(1)
Jasiński Mikołaj
(1)
Juszczyk Stanisław
(1)
Józefacka Natalia
(1)
Kloskowska-Dudzińska Agnieszka
(1)
Kondratek Bartosz
(1)
Kowalewski Jahromi Piotr
(1)
Kowalska Ewa (pedagog)
(1)
Kołek Mateusz F
(1)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(1)
Krüger Heinz-Hermann
(1)
Kuligowska Aleksandra (1982- )
(1)
Kust Izabella
(1)
Magda-Adamowicz Marzenna
(1)
Maison Dominika (1966- )
(1)
Malewski Mieczysław (1949- )
(1)
Marek Elżbieta
(1)
Mietzel Gerd (1936- )
(1)
Moore Rob
(1)
Nowak Stefan
(1)
Opisowa
(1)
Ostrowska Urszula
(1)
Osuch Maciej
(1)
Palka Stanisław
(1)
Pasikowski Sławomir
(1)
Paszkiewicz Angelika
(1)
Pfaff Nicolle
(1)
Piekarski Jacek
(1)
Pilch Tadeusz (1939- )
(1)
Pomorski Jan
(1)
Pomorski Jan (1954- )
(1)
Prucha Jan
(1)
Pyrzyk Ireneusz (1960- )
(1)
Radźko Andrzej
(1)
Rubacha Krzysztof
(1)
Schuman Howard
(1)
Siuta Jerzy
(1)
Stachowski Ryszard (1937- )
(1)
Stelmaszczyk Joanna
(1)
Sułek Antoni (1945- )
(1)
Szaleniec Henryk
(1)
Szymusiak Henryk
(1)
Séraphin Gilles (1970- )
(1)
Tajchman Mikołaj (1988- )
(1)
Tomczyk Łukasz (pedagog)
(1)
Uljens Michael
(1)
Vanova Miroslava
(1)
Waloszek Danuta (1947- )
(1)
Wołodźko Tymoteusz
(1)
Zając Tomasz (socjolog)
(1)
Zeidler Włodzisław red
(1)
zbiorowa Praca
(1)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(1)
Żółtak Mateusz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(10)
2010 - 2019
(20)
2000 - 2009
(16)
1990 - 1999
(10)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(20)
Kraj wydania
Polska
(57)
Język
polski
(56)
francuski
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(5)
Pedagodzy
(1)
Psycholodzy
(1)
Temat
Pedagogika
(24)
Metodologia
(23)
Badania naukowe
(15)
Nauki społeczne
(6)
Psychologia
(6)
Statystyka
(3)
Ankieta
(2)
Dzieci
(2)
Dzieciństwo
(2)
Kompetencje kluczowe
(2)
Metody badawcze
(2)
Nauczanie
(2)
Wychowanie
(2)
Absolwenci szkół wyższych
(1)
Badania jakościowe
(1)
Bezdomność
(1)
COVID-19
(1)
Dane statystyczne
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Dysertacje i prace magisterskie
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Edukacja medialna
(1)
Egzaminy gimnazjalne
(1)
Etyka
(1)
Filozofia nauki
(1)
Hipoteza
(1)
Historia
(1)
Informatycy
(1)
Jakość życia
(1)
Kariera
(1)
Klasyfikacja
(1)
Kompetencje medialne
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Kunikowski, Jerzy (1945- )
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Neuropsychologia
(1)
Opinia publiczna
(1)
Osobowość
(1)
Oświata
(1)
Oświata dorosłych
(1)
Paradygmat
(1)
Pedagogika opiekuńcza
(1)
Pedagogika porównawcza
(1)
Pedeutologia
(1)
Praca
(1)
Praca magisterska
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Praca zdalna
(1)
Praktyka pedagogiczna
(1)
Prawa dziecka
(1)
Psychometria
(1)
Rozwój zawodowy
(1)
Socjologia edukacji
(1)
Socjometria
(1)
Sprawdzian dla szóstoklasistów
(1)
Sukces
(1)
Szkolnictwo
(1)
Uczucia
(1)
Temat: dzieło
Badanie, dojrzewanie, rozwój (Warszawa ; Radom, 2016)
(1)
Temat: czas
2001-
(9)
1901-2000
(3)
1945-1989
(3)
1989-2000
(3)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Francja
(1)
Macedonia
(1)
Gatunek
Artykuł z pracy zbiorowej
(8)
Artykuł problemowy
(7)
Artykuł z czasopisma naukowego
(5)
Podręcznik
(5)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(4)
Artykuł przeglądowy
(2)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Raport z badań
(1)
Recenzja naukowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(12)
Nauka i badania
(10)
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Psychologia
(3)
Filozofia i etyka
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Historia
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Matematyka
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
57 wyników Filtruj
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Tytuł nadany przez katalogującego.
Zawiera recenzję książki: Badanie, dojrzewanie, rozwój : (na drodze do doktoratu) : metodologia nauk społecznych a metodologia badań pedagogicznych. - Warszawa, 2016.
E-book
W koszyku
Wiedza z zakresu metodologii badań psychologicznych stanowi najbardziej zasadniczy fundament warsztatu pracy psychologa. Bierna znajomość metodologii umożliwia zrozumienie i krytyczną ocenę naukowych tekstów psychologicznych zdających sprawę z przeprowadzonych badań empirycznych. Czynna znajomość z kolei pozwala na samodzielne zaprojektowanie i przeprowadzenie badań, a także przeanalizowanie i zinterpretowanie uzyskanych wyników. Świadomość metodologiczna badacza wykracza daleko poza biegłość w stosowaniu pakietów statystycznych. W nowym, zaktualizowanym wydaniu klasycznego już (ponad 900 cytowań w bazie Google Scholar!) podręcznika Metodologia badań psychologicznych Jerzy M. Brzeziński przedstawia autorski model struktury procesu badawczego w psychologii i innych naukach społecznych, a następnie szczegółowo objaśnia każdy z etapów postępowania. Kolejne części podręcznika autor poświęca: • Naturze procesu badawczego w psychologii – przedstawiono tu istotę poznania naukowego w naukach empirycznych oraz scharakteryzowano psychologię właśnie jako naukę empiryczną, traktującą o związkach między zmiennymi. Czytelnik zapozna się także z definicjami zmiennych, sposobami ich konstruowania oraz z ich klasyfikacjami. Tu także przedstawiono typy problemów badawczych i hipotez oraz strukturę procesu badawczego. • Uwarunkowaniom procesu badawczego w psychologii i innych naukach społecznych – opisano tu zewnętrzne i wewnętrzne determinanty procesu badawczego, a także etyczny kontekst prowadzenia badań naukowych. • Podstawom zastosowań metod statystycznych w badaniach psychologicznych – tę część poświęcono różnym sposobom doboru osób do badań, miarom siły związku między zmiennymi oraz testom istotności różnic – wraz z dobranymi do nich wskaźnikami wielkości efektu. • Modelom sprawdzania hipotez – Czytelnik znajdzie tu prezentację modeli: eksperymentalnego, korelacyjnego oraz nieeksperymentalnego ex post facto. • Podstawom konstrukcji testów psychologicznych oraz kulturowej adaptacji testów – Czytelnik zapozna się tu z podstawowymi wymaganiami stawianymi współcześnie testom psychologicznym – z naciskiem na zagadnienia trafności, rzetelności i błędu standardowego pomiaru oraz przedziałową interpretację uzyskanego wyniku. Autor omówił też zagadnienia analizy wyników testów przedstawionych pod postacią profilów. Tę część uzupełnia bardzo ważna problematyka adaptacji kulturowej testów. Pisząc niniejszy podręcznik, zwracałem uwagę, aby służył on zarówno tym (zwłaszcza studentom pierwszych lat studiów, gdyż do nich jest przede wszystkim adresowany), którzy wpierw chcą zrozumieć przekazywaną im wiedzę psychologiczną, która wszak – przypominam i podkreślam, że psychologia jest nauką empiryczną! – pochodzi z badania empirycznego, zanim przejdą do jej wykorzystywania we własnej praktyce (diagnostycznej, terapeutycznej, profilaktycznej), jak i tym (studentom ostatnich lat studiów magisterskich i studiów doktoranckich), którzy sami chcą wiedzę psychologiczną (naukową!) wzbogacać, prowadząc samodzielne badania empiryczne – dla studentów taką pierwszą, poważną okazją będzie praca magisterska, a dla słuchaczy studiów doktoranckich – doktorska. Z tekstu Nowy podręcznik autorstwa Jerzego Brzezińskiego Metodologia badań psychologicznych stanowi oryginalne osiągnięcie w stosunku do poprzednich edycji. Autor dokonał wielu istotnych zmian edycji poprzednich, a w nowej propozycji uwzględnił najnowszą literaturę światową. Ten podręcznik nie ma sobie równych w kontekście literatury światowej. Wieloletni wysiłek autora zaowocował powstaniem integralnej metodologii badań psychologicznych, uwzględniającej specyfikę psychologii jako dziedziny badań humanistycznych, relację tej metodologii do procesu poznawania naukowego, do metodologii ogólnej i procesu weryfikacji hipotez, relacje do psychometrii i postępowania diagnostycznego oraz reguł etycznych respektowanych w badaniu ludzi. Z recenzji prof. dr hab. Czesława Nosala
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Celem monografii jest scharakteryzowanie wybranych zagadnień związanych z projektowaniem i prowadzeniem badań jakościowych w naukach społecznych, dlatego opisano ich podstawy teoretyczne oraz omówiono najważniejsze metody i techniki badawcze. Wśród wielu typów metod jakościowych scharakteryzowano m.in. etnografię, etnometodologię, wiele rodzajów wywiadów, analizę konwersacyjną, analizę rysunku, badania fenomenograficzne, badania w działaniu, teorię ugruntowaną, badania integralno-kulturowe oraz przedstawiono sposoby analizowania danych jakościowych. Zwrócono uwagę na dyskurs i krytykę naukową jako podstawowe paradygmaty działalności naukowo-badawczej. Dokonano porównań wielu aspektów badań ilościowych i badań jakościowych. Wzrost zainteresowania badaniami jakościowymi zaobserwowano w pedagogice, socjologii, psychologii i naukach o zdrowiu. Badania te stają się przedmiotem analiz badaczy, wykładowców, studentów i praktyków. Stają się coraz bardziej widoczne w pracach awansowych oraz są przeprowadzane na zamówienie osoby prawnej czy fizycznej, zlecającej dokonanie badań jakościowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Klasyczna praca omawiająca całościowo problemy metodologii badań społecznych. Stanowi podsumowanie wieloletnich badań i przemyśleń jednego z największych polskich specjalistów w tej dziedzinie, którego dorobek naukowy inspiruje kolejne pokolenia badaczy i teoretyków nauk społecznych. Z czasem uzyskała charakter pracy klasycznej w polskiej socjologii. Pozycja obowiązkowa w biblioteczce każdego socjologa! Adresowana także do przedstawicieli innych nauk społecznych, jak psychologia czy psychologia społeczna, pedagogika, nauki polityczne czy ekonomiczne, a nawet do bardziej empirycznie zorientowanych adeptów nauk prawnych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Publikacja powstała w związku z VII Seminarium Metodologii Pedagogiki Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego, które odbyło się w czerwcu 2018 roku na Wydziale Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego. Jego tematem przewodnim uczyniliśmy krytykę metodologiczną, spostrzegając, że leży ona u podstaw praktyk społecznych zachodzących w środowisku nauki, a także reagując na powszechnie dostrzegany problem, jakim jest słabość czy wręcz zanik krytyki metodologicznej w praktyce życia naukowego. Pytanie – czym jest współcześnie pojmowana krytyka metodologiczna – stanowiło najogólniejsze zagadnienie, na którym zamierzaliśmy oprzeć szczegółowe rozważania i całość dyskusji. Zdawaliśmy sobie sprawę ze złożoności sformułowanego tematu, licząc się z tym, jak kontrowersyjny jest obecnie ogólny wizerunek nauk społecznych – wyobrażenie ich funkcji, społecznego zaangażowania – oraz jak problematyczny staje się status podstawowych kategorii określających właściwości krytycznego myślenia metodologicznego (m.in. rozumienie samej metodologii, praktyki nauki czy jej metody). W przypadku dyscyplin wiedzy traktujących o wychowaniu – kształtowaniu ludzkiej praktyki – przeczuwane i dostrzegane wątpliwości miały i nadal mają szczególnie istotne znaczenie. Redaktorzy
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Biografie i badanie biografii zyskują na znaczeniu w sytuacji permanentnej zmiany, w jakiej przyszło nam współcześnie żyć. Pozwalają nam zbliżyć się do świata poszczególnych jednostek, by na tej podstawie formułować hipotezy i wnioski dotyczące przebiegu procesów uczenia się. Konieczność całożyciowego uczenia się podnosi znaczenie tej wiedzy, jednocześnie uświadamia nam, jak ważna jest umiejętność uczenia się z biografii własnej i innych. W procesach uczenia się biograficznego tkwi bowiem potencjał, jaki możemy wykorzystać do rozwiązywania problemów życia osobistego i zawodowego, dalszego rozwoju. Ta wiedza jest cenna zarówno dla uczących się, jak i tych, którzy mają ich wspierać w rozumieniu i korzystaniu z procesów i efektów całożyciowego uczenia się. Książka jest rezultatem badań prowadzonych w latach 2011–2013 przez pedagogów, socjologów i psychologów z różnych uczelni, które koordynował łódzki ośrodek badań biograficznych. Ma także interdyscyplinarny charakter. Zawiera ciekawy materiał, prezentujący różne rodzaje i aspekty biografii edukacyjnych. Znajdziemy w niej wątki metodologiczne, teoretyczne i empiryczne, które mogą wykorzystać w swej pracy naukowej i dydaktycznej nauczyciele dorosłych. Adresatami książki są nie tylko studenci nauk społecznych, pracownicy naukowi, ale także praktycy oraz osoby szukające inspiracji do uczenia się z biografii własnej i innych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Publikacja mieści się w tradycji badań metodologicznych o charakterze krytyczno­konstruktywnym, z nastawieniem na rekonstruowanie praktyk badawczych. [...] Wybrane jej rozdziały są nasycone oryginalnością stawianych tez o charakterze innowacji metodologicznych, w szczególności w odniesieniu do relacji między metodologią normatywną i opisową. [...] Trudno doszukiwać się analogicznych, tak rozbudowanych konstruktów w polskiej i zagranicznej literaturze metodologicznej. Są one wynikiem wielu pomysłów autorskich i wspólnych namysłów, dyskusji i kontrowersji, uwolnienia myślenia metodologicznego od klasycznych ram naukowości. Szczegółowe zagadnienia rzadko są podejmowane w literaturze metodologicznej, tym bardziej zasługują na wyeksponowanie i rozwijanie. [...] Mimo że książka stanowi zestawienie tekstów w większości wcześniej publikowanych, to charakteryzuje je spójność podejścia analityczno-interpretacyjnego, co czyni zeń swoisty „podręcznik” metodologii badań pedagogicznych utrzymanych w paradygmacie konstruktywistycznym. Z recenzji prof. dr. hab. Dariusza Kubinowskiego
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Istniejący od wielu lat na rynku jedyny nowoczesny podręcznik dotyczący metodologii badań nad edukacją. Główna idea podręcznika opiera się na jego interakcyjności: Czytelnik jest prowadzony krok po kroku po treści podręcznika, angażowany w wykonywanie zadań testujących rozumienie tekstu. Zadania sprawdzające rozumienie tekstu nie są abstrakcyjne, lecz nawiązują do doświadczeń edukacyjnych Czytelnika. Podręcznik przeznaczony jest dla studentów pedagogiki, doktorantów studiów pedagogicznych, nauczycieli, a także dla socjologów i psychologów edukacji.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Celem monografii jest przedstawienie wybranych zagadnień dotyczących stosowania najnowszych i najbardziej zaawansowanych metod oraz narzędzi współczesnej neuronauki do badania zachowań konsumentów. Neuronauka konsumencka i jej praktyczne zastosowanie w biznesie – czyli neuromarketing – opierają się na wynikach badań uzyskanych przy użyciu metodologii i narzędzi stosowanych w diagnostyce medycznej. Większa część książki poświęcona jest więc przeglądowi metod badawczych i wybranych rezultatów, które zgromadzono dotychczas w setkach pasjonujących neuronaukowych eksperymentów. Mam nadzieję, że lektura tej książki uzmysłowi Czytelnikowi, że neuronauka – dzięki postępowi technologicznemu oraz innowacyjnym rozwiązaniom stosowanym w neuroobrazowaniu i nieinwazyjnych pomiarach psychofizjologicznych – jest potężnym narzędziem do badania nieświadomych reakcji i funkcjonowania ludzkiego mózgu. Dzięki niej wiemy teraz znacznie więcej o ludzkich reakcjach, o postrzeganiu, przetwarzaniu, ocenianiu oraz wykorzystywaniu wewnętrznych sygnałów i zewnętrznych bodźców w procesach decyzyjnych w codziennym życiu oraz w kontekście społecznym.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
„Wprowadzenie do metodologii historii” jest pierwszym od lat na polskim rynku wydawniczym podręcznikiem akademickim, adresowanym do studentów historii i pokrewnych kierunków studiów humanistycznych, którzy zainteresowani są problematyką teorii i metodologii historii oraz nowymi tendencjami w badaniach historycznych i sposobami ich uprawiania. Zadaniem podręcznika jest przystępne zaprezentowanie wybranych zagadnień związanych z metodologicznymi aspektami wiedzy historycznej. Ma on przede wszystkim pokazać w praktyce, jak ważną rolę odgrywa refleksja metodologiczna w rozumieniu historii jako dziedziny wiedzy i w realizowaniu jej społecznych funkcji oraz jak nieodzowna jest pomoc metodologii w zapewnieniu historii statusu wiedzy naukowej, prowadzeniu profesjonalnych badań oraz w pisaniu logicznie skonstruowanych i krytycznych tekstów akademickich. Ze wstępu Ewy Domańskiej i Jana Pomorskiego Podręcznik rekomendowany przez: Komitet Nauk Historycznych Polskiej Akademii Nauk Polskie Towarzystwo Historyczne Towarzystwo Historiograficzne
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Niniejszy tom „Przeglądu Socjologicznego” prezentuje rozważania i wyniki analiz dotyczące zastosowań różnych, zarówno ilościowych jak i jakościowych technik w badaniach społecznych. Przedstawiamy teksty zgrupowane w trzech modułach tematycznych. Pierwszy omawia zagadnienia statusu metodologicznego różnego rodzaju technik badawczych, poczynając od propozycji klasyfikacji sondażowych technik otrzymywania materiałów, poprzez refleksje nad badaniami na małych próbach celowych, do analiz dotyczących badań ewaluacyjnych, panelu badawczego, sondażu perswazyjnego, wywiadów eksperckich i delfickich oraz wywiadu grupowego. W drugiej części przedstawiono teksty omawiające metodologiczne aspekty badania zjawisk społecznych na przykładzie postaw wobec bezrobocia oraz środowiska osób świadczących usługi seksualne. Trzeci moduł prezentuje artykuły poświęcone nowym technologiom w badaniach społecznych – głównie programom komputerowym do analizy danych jakościowych i badaniom internetowym.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej