Forma i typ
Artykuły
(21)
Książki
(10)
Publikacje naukowe
(9)
Dostępność
dostępne
(8)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(10)
Autor
Porayski-Pomsta Józef
(3)
Jurkowski Andrzej (1935- )
(2)
Adamczyk-Borucka Marta
(1)
Brzozowska Ilona (1971- )
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Chrzan-Dętkoś Magdalena
(1)
Czapla Joanna
(1)
Czaplewska Ewa
(1)
Dyer Laura
(1)
E Liber Wydawnictwo K Krzysztof Kołakowski
(1)
Jadczak-Szumiło Teresa
(1)
Jakubowicz-Bryx Anna
(1)
Kaczan Teresa
(1)
Kaczmarek Leon (1911-1996)
(1)
Kida Jan (1931- )
(1)
Kielar-Turska Maria (1942- )
(1)
Kowalski Stanisław (1904-1990)
(1)
Kołudzka Janina
(1)
Kuszak Kinga
(1)
Latoszewska Marta
(1)
Lipiec Dorota
(1)
Lubner-Piskorska Anna
(1)
Marczewska Krystyna
(1)
Palicka Iwona
(1)
Pawłowska-Jaroń Halina
(1)
Piaget Jean (1896-1980)
(1)
Podgórska-Jachnik Dorota
(1)
Regner Anna
(1)
Skowroński Ryszard
(1)
Słodownik-Rycaj Ewa (1958- )
(1)
Talaśka Kamila
(1)
Twardo Marlena
(1)
Waliś Robert (1979- )
(1)
Wierucka Jolanta
(1)
Więcek-Poborczyk Izabela
(1)
Woźniak Agnieszka (logopeda)
(1)
Zwierzchowska Iwona
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(21)
2000 - 2009
(4)
1990 - 1999
(2)
1980 - 1989
(1)
1970 - 1979
(1)
1960 - 1969
(1)
1950 - 1959
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(11)
Kraj wydania
Polska
(31)
Język
polski
(31)
Temat
Mowa
(25)
Dziecko
(16)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(10)
Logopedia
(8)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(7)
Myślenie
(5)
Wady rozwojowe
(5)
Psychologia rozwojowa
(4)
Język polski
(3)
Psycholingwistyka
(3)
Terapia ustno-twarzowa
(2)
Zaburzenia mowy
(2)
Afazja dziecięca
(1)
Czytanie
(1)
Czytelnictwo dziecięce
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Diagnostyka medyczna
(1)
Diagnoza logopedyczna
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dziecko chore na padaczkę
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko niesłyszące
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z FAS
(1)
Fizykoterapia dziecięca
(1)
Język
(1)
Kształcenie rodziców
(1)
Macierzyństwo
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Metoda Montessori
(1)
Montessori, Maria (1870-1952)
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Neurologia dziecięca
(1)
Neuropsychologia
(1)
Neuropsychologia dziecięca
(1)
Ośrodkowy układ nerwowy
(1)
Padaczka
(1)
Pisanie
(1)
Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne
(1)
Poradniki
(1)
Profilaktyka zdrowotna
(1)
Psychoterapia
(1)
Rodzice
(1)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(1)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(1)
Układ nerwowy
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Zaburzenia emocjonalne
(1)
Zespół poalkoholowego uszkodzenia płodu
(1)
Temat: czas
2001-
(13)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Artykuł z pracy zbiorowej
(10)
Artykuł fachowy
(6)
Artykuł problemowy
(4)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(9)
Medycyna i zdrowie
(8)
Psychologia
(8)
31 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Biblioteka Klasyków Psychologii)
Oryg. : "Le langage et la pansée chez l'enfant"
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 39025 (1 egz.)
Brak okładki
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ontogeneza mowy i myślenia / Andrzej Jurkowski. - Wyd. 2. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1986. - 231,[1] s. : ilustracje, [4] wykr. ; 21 cm.
(Biblioteka Psychologiczna 4)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28484 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16105, 16104 (2 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Streszczenie: Rozwój mowy, języka i myślenia pojęciowego u dzieci w kontekście środowiska szkolno-edukacyjnego.
Brak okładki
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Komisji Filologicznej / Poznańskie Towarzystwo Przyjaciół Nauk. Wydział Filologiczno-Filozofic t. 15 z. 2)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2709 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rozwijanie mowy komunikatywnej dziecka / Ewa Słodownik-Rycaj. - Warszawa : Wydawnictwo Akademickie "Żak", 1998. - 90,[2] s. : ilustracje, tab. ; 21 cm.
Streszczenie: W pracy scharakteryzowanono dziecko jako świadomego uczestnika procesu komunikowania się. Dokonano analiz rodzajów wypowiedzi dorosłych - rodziców i nauczycieli - dotyczących pracy nad rozwijaniem mowy dzieci. Analizie poddano też spostrzeganie tych informacji przez dzieci. Sformułowano wnioski na temat oddziaływania otoczenia dziecka na skuteczność porozumiewania się. Wyjaśniono pojęcie metakomunikacji i określono zasady oraz efektywność Programu Stymulującego Mowę Komunikatywną. Zaproponowano scenariusze gier i zabaw rozwijających sprawność komunikowania się.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35640 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Książka jest poradnikiem dla rodziców pragnących wspomóc rozwój mowy swojego dziecka. Autorka omawia najważniejsze zagadnienia dotyczące rozwoju zdolności językowych : język migowy, dwujęzyczność i naukę drugiego języka, rozumienie i rozwój mowy dziecka od narodzin, wykorzystanie muzyki podczas snu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39242 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4299 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. : 314-325
Streszczenie: Autorka zdefiniowała język oraz określiła jego istotę jako środka porozumiewania się ludzi. Zaprezentowała współczesne koncepcje teoretyczne w badanich nad językiem dziecka. Dokonała opisu funkcjonujących w literaturze koncepcji rozwoju języka. Określiła właściwości języka dzieci klas niższych (od faz rozwoju, poprzez włąściwości języka dziecka w młodszym wieku szkolnym, do zwrócenia uwagi na postępujące zmiany w rozwoju języka w ciągu pierwszych trzech lat nauczania). Omówiła uwarunkowania rozwoju języka uczniów w edukacji wczesnoszkolnej. Przedstawiła różnorodne metody, formy i środki oddziałujące na sprawność językową dziecka. Następnie dokonała opisu przebiegu badań własnych, ich rezultatu oraz weryfikacji założonych wcześniej hipotez badawczych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 39785 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44474 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Streszczenie: W zbiorze prac o charakterze teoretyczno-dydaktycznym zaprezentowano aktualny stan nauczania języka ojczystego i stopnia jego opanowania przez uczniów klas I-III. Spośród omówionych zagadnień najistotniejsze dotyczą nowoczesnej edukacji polonistycznej w młodszym wieku szkolnym z jej podstawowymi problemami: nauką czytania i pisania, kształceniem językowym i kształceniem literackim. Zwrócono uwagę na przesłanki metodologiczne badań nad kształceniem języka dziecka, rozwojem mowy i myślenia. Przedstawiono uwarunkowania i czynniki sprawcze tego rozwoju na poziomie nauczania klas I-III.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34897 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej