Forma i typ
Artykuły
(170)
Publikacje naukowe
(96)
Książki
(85)
Publikacje fachowe
(43)
Publikacje dydaktyczne
(13)
E-booki
(8)
IBUK Libra
(8)
Druki ulotne
(4)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(75)
wypożyczone
(8)
nieokreślona
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(86)
Autor
Błeszyński Jacek (1963- )
(9)
Czapla Joanna
(7)
Pluta-Wojciechowska Danuta
(6)
Balejko Antoni (1935- )
(5)
Jeżewska-Krasnodębska Ewa
(5)
Kaczorowska-Bray Katarzyna
(5)
Orłowska-Popek Zdzisława
(5)
Tarkowski Zbigniew (1953- )
(5)
Domagała Aneta
(4)
Milewski Stanisław (1956- )
(4)
Mirecka Urszula
(4)
Tarkowski Zbigniew
(4)
Walencik-Topiłko Anna
(4)
Baczała Ditta
(3)
Błasiak-Tytuła Marzena
(3)
Kamyk-Wawryszuk Agnieszka
(3)
Korendo Marta
(3)
Krakowiak Kazimiera (1946- )
(3)
Kurowska Marlena
(3)
Lipiec Dorota
(3)
Lorenc Anita
(3)
Przybyla Olga
(3)
Węsierska Katarzyna
(3)
Banaszkiewicz Agnieszka (nauki filologiczne)
(2)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(2)
Cieszyńska-Rożek Jagoda (1955- )
(2)
Czaplewska Ewa
(2)
Demel Genowefa
(2)
Drewniak-Wołosz Elżbieta
(2)
Elipsa Dom Wydawniczy i Handlowy Włodzimierz Ulicki
(2)
Emiluta-Rozya Danuta
(2)
Gałkowski Tadeusz (1936- )
(2)
Gunia Grażyna
(2)
Huma-Sztwiertnia Magdalena
(2)
Humeniuk Ewa
(2)
Jauer-Niworowska Olga (1965- )
(2)
Kaczan Teresa
(2)
Klonowska-Senderska Iwona
(2)
Kokot Katarzyna (1977- )
(2)
Kuszak Kinga
(2)
Manicki Krystian
(2)
Małachowska Ewa
(2)
Odowska-Szlachcic Bożenna
(2)
Paluch Anna
(2)
Panasiuk Jolanta
(2)
Panaś Regina
(2)
Parol Zofia Urszula
(2)
Pawłowska-Jaroń Halina
(2)
Podgórska-Jachnik Dorota
(2)
Porayski-Pomsta Józef
(2)
Regner Anna
(2)
Rożyńska Małgorzata
(2)
Skorek Ewa Małgorzata
(2)
Soboń Joanna
(2)
Szafrańska Karina (1963- )
(2)
Trzaskalik Joanna
(2)
Wiktorska Jolanta
(2)
Więcek-Poborczyk Izabela
(2)
Wiśniewska Marta
(2)
Woźniak Agnieszka (logopeda)
(2)
Baranowska Sabina
(1)
Barbera Mary Lynch (1965- )
(1)
Biała Monika
(1)
Białas-Paluch Katarzyna
(1)
Bieńkowska-Robak Katarzyna
(1)
Bocheńska Magdalena
(1)
Boksa Beata
(1)
Bolejko Antoni
(1)
Borkowska Aneta (psycholog)
(1)
Borzęcka Anna (pedagog)
(1)
Brzozowska Ilona (1971- )
(1)
Błaszczyk-Kowalska Sylwia
(1)
Błeszczyński Jacek J
(1)
Chrzan-Dętkoś Magdalena
(1)
Costandi Moheb
(1)
Czochańska Jagna
(1)
Danielewicz Dorota
(1)
Dittfeld Bożena
(1)
Doniec Jadwiga
(1)
Doroniewicz Iwona
(1)
Dragun Gabriela
(1)
Faściszewska Maria
(1)
Fedyn Beata
(1)
Filatova Ûliâ Olegovna
(1)
Frydecka Mirosława
(1)
Fuks Agata
(1)
Gacka Ewa (pedagog)
(1)
Gasik Justyna
(1)
Giermakowska Alicja
(1)
Golanowska Małgorzata
(1)
Grabias Stanisław
(1)
Grabias Stanisław (1942- )
(1)
Grala Magdalena
(1)
Grzelak Ewa (logopeda)
(1)
Górka-Pik Natalia
(1)
Jadczak-Szumiło Teresa
(1)
Jaklewicz Hanna
(1)
Jaros Irena
(1)
Jaroszewska Katarzyna
(1)
Jastrzębowska Grażyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(32)
2010 - 2019
(192)
2000 - 2009
(20)
1990 - 1999
(17)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(158)
1989-2000
(2)
2001
(1)
Kraj wydania
Polska
(264)
Język
polski
(264)
Odbiorca
Logopedzi
(22)
Rodzice
(12)
Nauczyciele
(7)
Przedszkola
(7)
Terapeuci
(7)
Pedagodzy
(6)
Psycholodzy
(5)
Nauczyciele przedszkoli
(4)
Chorzy z afazją
(3)
Terapeuci zajęciowi
(3)
Dzieci
(2)
Lekarze
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(2)
Szkoły wyższe
(2)
6-8 lat
(1)
Biblioterapeuci
(1)
Dorośli
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Filolodzy
(1)
Opiekunki i opiekunowie osób starszych
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Studenci
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Terapeuci środowiskowi
(1)
Temat
Zaburzenia mowy
(116)
Mowa
(91)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(70)
Logopedia
(69)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(51)
Terapia logopedyczna
(41)
Diagnoza logopedyczna
(31)
Jąkanie
(18)
Afazja dziecięca
(15)
Dziecko
(15)
Afazja
(14)
Mowa dziecka
(13)
Dzieci
(12)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(11)
Korekcja mowy
(11)
Wady wymowy
(11)
Dysleksja i dysgrafia
(10)
Komunikacja werbalna
(10)
Neurologia dziecięca
(10)
Komunikacja wspomagająca
(9)
Język polski
(8)
Dziecko głuche
(7)
Leczenie
(7)
Surdopedagogika
(7)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(7)
Zaburzenia słuchu
(7)
Chorzy z afazją
(6)
Czytanie
(6)
Diagnoza pedagogiczna
(6)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(6)
Psycholingwistyka
(6)
Wady rozwojowe
(6)
Wychowanie przedszkolne
(6)
Wymowa
(6)
Dyslalia
(5)
Dziecko autystyczne
(5)
Wczesna interwencja
(5)
Alalia
(4)
Autyzm
(4)
Diagnostyka medyczna
(4)
Dziecko niesłyszące
(4)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(4)
Mowa niewyraźna
(4)
Neuropsychologia dziecięca
(4)
Pisanie
(4)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(4)
Psychologia rozwojowa
(4)
Psychoterapia
(4)
Słuch
(4)
Zaburzenia emocjonalne
(4)
Choroby dziecięce
(3)
Dziecko niepełnosprawne
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(3)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(3)
Dziecko z zespołem Aspergera
(3)
Foniatria
(3)
Głusi
(3)
Język dziecka
(3)
Kompetencje komunikacyjne
(3)
Logopedzi
(3)
Neurologopedia
(3)
Ośrodkowy układ nerwowy
(3)
Padaczka
(3)
Pedagogika specjalna
(3)
Rehabilitacja medyczna
(3)
Rodzice
(3)
Rozszczepy podniebienia i wargi
(3)
Specjalne potrzeby komunikacyjne
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
Wsparcie edukacyjne
(3)
Zaburzenia zachowania
(3)
Adaptacja społeczna
(2)
Balbutologopedia
(2)
Biblioterapia
(2)
Chorzy z chorobą Alzheimera
(2)
Diagnoza
(2)
Dwujęzyczność
(2)
Dziecięce porażenie mózgowe
(2)
Dziecko jąkające się
(2)
Dziecko niedosłyszące
(2)
Dziecko trudne
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
Dziecko z alalią
(2)
Dziecko z porażeniem mózgowym
(2)
Dziecko z zespołem Downa
(2)
Gerontologopedia
(2)
Giełkot
(2)
Integracja sensoryczna
(2)
Język
(2)
Klasyfikacja
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Logorytmika
(2)
Metoda Krakowska
(2)
Mutyzm
(2)
Nauczanie
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nieprawidłowy zgryz
(2)
Osoby jąkające się
(2)
Osoby z niepełnosprawnością
(2)
Psychonerwice
(2)
Temat: dzieło
Dzieci z zaburzeniami zachowania, emocji i mowy
(1)
Temat: czas
2001-
(95)
1901-2000
(15)
1989-2000
(15)
1945-1989
(5)
Temat: miejsce
Polska
(16)
Rosja
(1)
Gatunek
Artykuł z pracy zbiorowej
(93)
Artykuł problemowy
(53)
Artykuł fachowy
(24)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(24)
Praca zbiorowa
(16)
Ćwiczenia i zadania
(15)
Artykuł z czasopisma naukowego
(7)
Opracowanie
(7)
Podręcznik
(5)
Monografia
(4)
Poradnik
(4)
Case study (studium przypadku)
(3)
Karty pracy ucznia
(3)
Ćwiczenia logopedyczne
(3)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(2)
Księga pamiątkowa
(2)
Artykuł przeglądowy
(1)
Artykuł z czasopisma fachowego
(1)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Raport z badań
(1)
Recenzja naukowa
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(117)
Medycyna i zdrowie
(81)
Psychologia
(49)
Językoznawstwo
(18)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Historia
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
264 wyniki Filtruj
E-book
W koszyku
Sumienna i uważna obserwacja osób napotykających bariery w porozumiewaniu się to codzienność praktyki logopedycznej. Terapeuta krok po kroku analizuje sposoby funkcjonowania jednostki w kontaktach z otoczeniem, poszukując interpretacji dla ich rozpoznania i opisu. Dąży do odkrycia zespołu przyczyn występujących trudności w komunikowaniu się, gdyż ma świadomość, że natura, jakość i stan umiejętności tworzenia relacji człowieka z otaczającą go rzeczywistością są wielorako uwarunkowane. Budowanie programów terapii zaburzeń w porozumiewaniu się zarówno werbalnym, jak i niewerbalnym wymaga wiedzy lingwistycznej, biologicznych podstaw teoretycznych dotyczących rozwoju i funkcjonowaniu człowieka oraz znajomości mechanizmów psychologicznych i aspektów społeczno-pedagogicznych. Na procedurę logopedyczną składa się rozwijanie wszystkich typów kompetencji – komunikacyjnej, poznawczej (kulturowej) i językowej. Zasadnicze znaczenie dla rozumienia rzeczywistości ma rozumienie języka. Interdyscyplinarne kierunki badań logopedycznych pokazują, jak różnorodne, złożone i nierzadko dyskretne bywają czynniki wpływające na możliwości komunikowania się i stan rozwoju mowy. Tradycyjnie tematykę „Logopedii Silesiany” wyznaczają doświadczenia naukowo-badawcze i zawodowe autorów, które gromadzili, obserwując trudności w komunikacji językowej mówionej i pisanej dzieci, młodzieży oraz dorosłych. Po raz kolejny idea rozpoznawania natury zaburzeń mowy połączyła znamienitych badaczy w dążeniu do opisu mowy zarówno w jej specyficznych, jak i w niespecyficznych kontekstach. (fragment Wstępu)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Z zaszczytem i przyjemnością oddajemy w ręce Czytelników kolejny, ósmy tom „Logopedii Silesiany”. W zebranych w nim pracach naukowych oraz stu-diach przypadków cenieni i uznani Autorzy z kraju i zagranicy podejmują się szerokiego omówienia różnorodnych zagadnień dotyczących diagnozy i terapii logopedycznej. Każdorazowo pogłębiona refleksja naukowa łączy się ze wskazywaniem metodologicznych uzasadnień dla prawideł komunikowania się, w tym nade wszystko komunikowania się językowego, oraz z tworzeniem podstaw dla nowych formuł postępowania logopedycznego.Język bowiem odgrywa w procesie porozumiewania się zasadniczą rolę. Co istotne, zarówno teoretycy, jak i praktycy logopedii patrzą na język nie jako na system złożony z podsystemów, ale jako na narzędzie budowania tożsamości i walencji kulturowej, gdyż jest on w swej istocie elementem konstytutywnym bycia człowiekiem. Nabycie określonych wzorów językowych determinuje postawę poznawczą jednostki wobec otaczającej rzeczywistości, a „ujęzykowienie głowy ludzkiej za pomocą więcej niż jednego myślenia językowego wprowadza do niej coś całkiem nowego”1. Za pomocą słów i budowanych z nich struktur poznajemy, przeżywamy, interpretujemy i oceniamy świat. Po raz kolejny obserwacja słowa w różnych jego realizacjach i odkrywanie przyczyn sprawiających, że człowiek zaczyna używać języka w taki a nie inny sposób, znajdują odzwierciedlenie w logo-pedycznej debacie nad naturą ludzkiego porozumiewania się – podejmowaniu przez badaczy opisu mowy w rozwoju i w zaburzeniach. (fragment Wstępu)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Zgodnie z tradycją czasopisma problematyka szóstego tomu „Logopedii Silesiany” ukazuje komunikację i mowę w bogatej perspektywie opisu. Zaprezentowane artykuły odzwierciedlają troskę Autorów o możliwie jak najdoskonalszy sposób przedstawienia mowy w rozwoju i w zaburzeniach, by po raz kolejny podkreślić, że analiza zachowań porozumiewania się niezmiennie wskazuje na złożone aspekty ludzkiego poznania i funkcjonowania. (fragment Wstępu)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
50 rzeczy, które trzeba wiedzieć o mózgu. Moheb Constandi przedstawia najważniejsze informacje o tym, jak zbudowany jest mózg człowieka, w jaki sposób się rozwija i jak działa. Z tej książki dowiesz się, w jaki sposób informacje są przekazywane do mózgu, jak kształtuje się umysł, świadomość, osobowość, poczucie Ja. Poznasz najważniejsze informacje o procesach poznawczych, takich jak myślenie, pamięć, podejmowanie decyzji. Dowiesz się, jakie koncepcje na temat mózgu odeszły do lamusa i czy maszyny dorównają kiedyś mocom tego fascynującego ludzkiego narządu. Ta książka jest próbą podsumowania ponad wieku rozważań o mózgu. Zbiera wpływowe koncepcje neuronaukowe, aktualizuje te starsze w odniesieniu do nowych dowodów, oraz przedstawia te, które pojawiły się niedawno. Ma wyjaśniać koncepcje w sposób szczegółowy i lekkostrawny zarazem; oddzielać ziarno od plew i odczarować tajemniczą materię w naszych głowach. Z tekstu 50 idei, które powinieneś znać to seria książek wprowadzających w fascynujący świat pytań i zagadnień – tych trudnych oraz tych zupełnie podstawowych – które od dawna towarzyszą ludzkości w jej misji zrozumienia świata. Seria prezentuje najważniejsze teorie i idee głównych dziedzin wiedzy, stanowiąc świetny punkt wyjścia do dalszej nauki. Obowiązkowa lektura każdego początkującego erudyty!
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej