Forma i typ
Artykuły
(101)
Publikacje naukowe
(68)
Książki
(52)
Publikacje fachowe
(26)
Publikacje dydaktyczne
(7)
E-booki
(4)
IBUK Libra
(4)
Poradniki i przewodniki
(3)
Druki ulotne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(45)
wypożyczone
(6)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(52)
Autor
Błeszyński Jacek (1963- )
(4)
Jeżewska-Krasnodębska Ewa
(4)
Mirecka Urszula
(4)
Orłowska-Popek Zdzisława
(4)
Tarkowski Zbigniew
(4)
Korendo Marta
(3)
Lorenc Anita
(3)
Pluta-Wojciechowska Danuta
(3)
Przybyla Olga
(3)
Tarkowski Zbigniew (1953- )
(3)
Balejko Antoni (1935- )
(2)
Banaszkiewicz Agnieszka (nauki filologiczne)
(2)
Błasiak-Tytuła Marzena
(2)
Cieszyńska-Rożek Jagoda (1955- )
(2)
Czapla Joanna
(2)
Czaplewska Ewa
(2)
Demel Genowefa
(2)
Domagała Aneta
(2)
Drewniak-Wołosz Elżbieta
(2)
Kaczan Teresa
(2)
Kaczorowska-Bray Katarzyna
(2)
Kamyk-Wawryszuk Agnieszka
(2)
Kokot Katarzyna (1977- )
(2)
Krakowiak Kazimiera (1946- )
(2)
Kuszak Kinga
(2)
Lipiec Dorota
(2)
Milewski Stanisław (1956- )
(2)
Odowska-Szlachcic Bożenna
(2)
Paluch Anna
(2)
Panasiuk Jolanta
(2)
Parol Zofia Urszula
(2)
Porayski-Pomsta Józef
(2)
Regner Anna
(2)
Skorek Ewa Małgorzata
(2)
Walencik-Topiłko Anna
(2)
Woźniak Agnieszka (logopeda)
(2)
Baranowska Sabina
(1)
Barbera Mary Lynch (1965- )
(1)
Biała Monika
(1)
Białas-Paluch Katarzyna
(1)
Bieńkowska-Robak Katarzyna
(1)
Boksa Beata
(1)
Borkowska Aneta (psycholog)
(1)
Borzęcka Anna (pedagog)
(1)
Brzozowska Ilona (1971- )
(1)
Błaszczyk-Kowalska Sylwia
(1)
Chrzan-Dętkoś Magdalena
(1)
Czochańska Jagna
(1)
Danielewicz Dorota
(1)
Doniec Jadwiga
(1)
Doroniewicz Iwona
(1)
Dragun Gabriela
(1)
Elipsa Dom Wydawniczy i Handlowy Włodzimierz Ulicki
(1)
Emiluta-Rozya Danuta
(1)
Faściszewska Maria
(1)
Filatova Ûliâ Olegovna
(1)
Frydecka Mirosława
(1)
Fuks Agata
(1)
Gacka Ewa (pedagog)
(1)
Gasik Justyna
(1)
Gałkowski Tadeusz (1936- )
(1)
Gunia Grażyna
(1)
Górka-Pik Natalia
(1)
Huma-Sztwiertnia Magdalena
(1)
Jadczak-Szumiło Teresa
(1)
Jaklewicz Hanna
(1)
Jaroszewska Katarzyna
(1)
Jastrzębowska Grażyna
(1)
Jedlińska Agnieszka
(1)
Jodzis Daria
(1)
Jędrzejowska Ewa (1985- )
(1)
Kamińska Barbara (logopeda)
(1)
Kapuścińska-Kozakiewicz Justyna
(1)
Kohut Dorota
(1)
Kowalik Elżbieta
(1)
Kozłowska Kinga
(1)
Krakowiak Kazimiera
(1)
Krasnodębski Jarosław (pedagog)
(1)
Kurowska Marlena
(1)
Kuszak Kinga (1972-)
(1)
Labocha Maciej
(1)
Lampart-Busse Marzena
(1)
Lange-Rachwał Magdalena
(1)
Larysz Dawid
(1)
Lekan Elżbieta
(1)
Lis-Zaldivar Anna
(1)
Makowska Anna
(1)
Manicki Krystian
(1)
Maryniak Agnieszka
(1)
Matyja Małgorzata
(1)
Mickiewicz Janina
(1)
Mikler-Chwastek Anna (1976- )
(1)
Mikosza Lucyna
(1)
Milewski Stanisław (1931- )
(1)
Młynarska Małgorzata
(1)
Nadolska Hanna
(1)
Nerło Mirosława
(1)
Nosko-Goszczycka Magdalena
(1)
Nowak Barbara
(1)
Owieśna Monika
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(13)
2010 - 2019
(113)
2000 - 2009
(16)
1990 - 1999
(12)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(99)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(157)
Język
polski
(157)
Odbiorca
Logopedzi
(12)
Rodzice
(10)
Nauczyciele
(6)
Pedagodzy
(5)
Przedszkola
(5)
Psycholodzy
(5)
Terapeuci
(4)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Lekarze
(2)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Filolodzy
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Studenci
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Terapeuci środowiskowi
(1)
Temat
Dziecko z zaburzeniami mowy
(70)
Zaburzenia mowy
(54)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(51)
Mowa
(45)
Logopedia
(44)
Diagnoza logopedyczna
(20)
Terapia logopedyczna
(16)
Dziecko
(15)
Afazja dziecięca
(14)
Mowa dziecka
(13)
Dzieci
(12)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(11)
Neurologia dziecięca
(10)
Jąkanie
(9)
Wady wymowy
(8)
Dziecko głuche
(7)
Komunikacja werbalna
(7)
Leczenie
(7)
Dysleksja i dysgrafia
(6)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(6)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(6)
Wady rozwojowe
(6)
Afazja
(5)
Diagnoza pedagogiczna
(5)
Dziecko autystyczne
(5)
Komunikacja wspomagająca
(5)
Psycholingwistyka
(5)
Alalia
(4)
Dyslalia
(4)
Dziecko niesłyszące
(4)
Neuropsychologia dziecięca
(4)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(4)
Psychologia rozwojowa
(4)
Wczesna interwencja
(4)
Diagnostyka medyczna
(3)
Dziecko niepełnosprawne
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(3)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(3)
Dziecko z zespołem Aspergera
(3)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(3)
Język dziecka
(3)
Język polski
(3)
Korekcja mowy
(3)
Mowa niewyraźna
(3)
Psychoterapia
(3)
Rehabilitacja medyczna
(3)
Rodzice
(3)
Surdopedagogika
(3)
Wymowa
(3)
Zaburzenia emocjonalne
(3)
Zaburzenia słuchu
(3)
Zaburzenia zachowania
(3)
Autyzm
(2)
Choroby dziecięce
(2)
Czytanie
(2)
Dziecięce porażenie mózgowe
(2)
Dziecko jąkające się
(2)
Dziecko niedosłyszące
(2)
Dziecko trudne
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
Dziecko z alalią
(2)
Dziecko z porażeniem mózgowym
(2)
Dziecko z zespołem Downa
(2)
Integracja sensoryczna
(2)
Klasyfikacja
(2)
Kompetencje komunikacyjne
(2)
Metoda Krakowska
(2)
Mutyzm
(2)
Nauczanie
(2)
Neurologopedia
(2)
Nieprawidłowy zgryz
(2)
Ośrodkowy układ nerwowy
(2)
Padaczka
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Psychonerwice
(2)
Rozszczepy podniebienia i wargi
(2)
Rozwój fizyczny dziecka
(2)
Słuch
(2)
Terapia ustno-twarzowa
(2)
Terapia zajęciowa
(2)
Uczenie się
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Wsparcie edukacyjne
(2)
Współdziałanie
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Zaburzenia połykania
(2)
"Token Test"
(1)
Adaptacja społeczna
(1)
Arteterapia
(1)
Asystenci rodzin
(1)
Audiologia
(1)
Biblioterapia
(1)
Bogdanowicz, Marta (1943- )
(1)
Choroby układu nerwowego
(1)
Chorzy z afazją
(1)
Chorzy z chorobą Alzheimera
(1)
Czucie głębokie
(1)
Czytanie na głos
(1)
Części mowy
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Temat: dzieło
Dzieci z zaburzeniami zachowania, emocji i mowy
(1)
Temat: czas
2001-
(66)
1901-2000
(7)
1989-2000
(7)
1945-1989
(3)
Temat: miejsce
Polska
(8)
Rosja
(1)
Gatunek
Artykuł z pracy zbiorowej
(65)
Artykuł problemowy
(29)
Artykuł fachowy
(23)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(12)
Praca zbiorowa
(9)
Ćwiczenia i zadania
(5)
Artykuł z czasopisma naukowego
(4)
Monografia
(4)
Opracowanie
(4)
Poradnik
(4)
Case study (studium przypadku)
(3)
Podręcznik
(3)
Księga pamiątkowa
(2)
Artykuł przeglądowy
(1)
Artykuł z czasopisma fachowego
(1)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Raport z badań
(1)
Recenzja naukowa
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Ćwiczenia logopedyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(81)
Medycyna i zdrowie
(52)
Psychologia
(38)
Językoznawstwo
(11)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
157 wyników Filtruj
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42498 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Książka jest zbiorem doniesień rozproszonych w mało dostępnym piśmiennictwie medycznym, pisanych przede wszystkim z nadzieją, że zwrócą one uwagę lekarzy, psychologów i logopedów na problemy dzieci z zaburzonym w różnym stopniu, nieprawidłowym porozumiewaniem się językowym. Autorce zależało szczególnie na wskazaniu faktu oczywistego, iż rozwój języka i mowy nie rozpoczyna się w określonym momencie życia i rozwoju dziecka, a trwa od jego początku. Przyjęcie takiej zasady ujmowania rozwoju mowy przez lekarzy w zdecydowany sposób zmieni charakter pracy logopedów z korekcyjnej na stymulująco-korygującą oraz włączy ich do zespołów niezbędnych specjalistów zajmujących się dzieckiem od urodzenia. Publikacja spełni swoje zadanie, jeżeli zachęci lekarzy i logopedów do wyjścia z zaklętego kręgu pozornych nieważności problemów, niemożności działań i małej wiary w swoje możliwości. Obecne wydanie zawiera materiały już opublikowane w niewielkim nakładzie, jednakże ze względu na duże zainteresowanie nimi logopedów oraz lekarzy drukuje je po raz wtóry, z pewnymi zmianami, jednocześnie dodając dwa rozdziały. Informacje płynące od logopedów i rodziców o tym, że stosują proponowane ćwiczenia, widzą ich skuteczność oraz czekają na dalsze, są nieocenionym bodźcem w żmudnej pracy i zachętą do ciągłych poszukiwań.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Sumienna i uważna obserwacja osób napotykających bariery w porozumiewaniu się to codzienność praktyki logopedycznej. Terapeuta krok po kroku analizuje sposoby funkcjonowania jednostki w kontaktach z otoczeniem, poszukując interpretacji dla ich rozpoznania i opisu. Dąży do odkrycia zespołu przyczyn występujących trudności w komunikowaniu się, gdyż ma świadomość, że natura, jakość i stan umiejętności tworzenia relacji człowieka z otaczającą go rzeczywistością są wielorako uwarunkowane. Budowanie programów terapii zaburzeń w porozumiewaniu się zarówno werbalnym, jak i niewerbalnym wymaga wiedzy lingwistycznej, biologicznych podstaw teoretycznych dotyczących rozwoju i funkcjonowaniu człowieka oraz znajomości mechanizmów psychologicznych i aspektów społeczno-pedagogicznych. Na procedurę logopedyczną składa się rozwijanie wszystkich typów kompetencji – komunikacyjnej, poznawczej (kulturowej) i językowej. Zasadnicze znaczenie dla rozumienia rzeczywistości ma rozumienie języka. Interdyscyplinarne kierunki badań logopedycznych pokazują, jak różnorodne, złożone i nierzadko dyskretne bywają czynniki wpływające na możliwości komunikowania się i stan rozwoju mowy. Tradycyjnie tematykę „Logopedii Silesiany” wyznaczają doświadczenia naukowo-badawcze i zawodowe autorów, które gromadzili, obserwując trudności w komunikacji językowej mówionej i pisanej dzieci, młodzieży oraz dorosłych. Po raz kolejny idea rozpoznawania natury zaburzeń mowy połączyła znamienitych badaczy w dążeniu do opisu mowy zarówno w jej specyficznych, jak i w niespecyficznych kontekstach. (fragment Wstępu)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Z zaszczytem i przyjemnością oddajemy w ręce Czytelników kolejny, ósmy tom „Logopedii Silesiany”. W zebranych w nim pracach naukowych oraz stu-diach przypadków cenieni i uznani Autorzy z kraju i zagranicy podejmują się szerokiego omówienia różnorodnych zagadnień dotyczących diagnozy i terapii logopedycznej. Każdorazowo pogłębiona refleksja naukowa łączy się ze wskazywaniem metodologicznych uzasadnień dla prawideł komunikowania się, w tym nade wszystko komunikowania się językowego, oraz z tworzeniem podstaw dla nowych formuł postępowania logopedycznego.Język bowiem odgrywa w procesie porozumiewania się zasadniczą rolę. Co istotne, zarówno teoretycy, jak i praktycy logopedii patrzą na język nie jako na system złożony z podsystemów, ale jako na narzędzie budowania tożsamości i walencji kulturowej, gdyż jest on w swej istocie elementem konstytutywnym bycia człowiekiem. Nabycie określonych wzorów językowych determinuje postawę poznawczą jednostki wobec otaczającej rzeczywistości, a „ujęzykowienie głowy ludzkiej za pomocą więcej niż jednego myślenia językowego wprowadza do niej coś całkiem nowego”1. Za pomocą słów i budowanych z nich struktur poznajemy, przeżywamy, interpretujemy i oceniamy świat. Po raz kolejny obserwacja słowa w różnych jego realizacjach i odkrywanie przyczyn sprawiających, że człowiek zaczyna używać języka w taki a nie inny sposób, znajdują odzwierciedlenie w logo-pedycznej debacie nad naturą ludzkiego porozumiewania się – podejmowaniu przez badaczy opisu mowy w rozwoju i w zaburzeniach. (fragment Wstępu)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Zgodnie z tradycją czasopisma problematyka szóstego tomu „Logopedii Silesiany” ukazuje komunikację i mowę w bogatej perspektywie opisu. Zaprezentowane artykuły odzwierciedlają troskę Autorów o możliwie jak najdoskonalszy sposób przedstawienia mowy w rozwoju i w zaburzeniach, by po raz kolejny podkreślić, że analiza zachowań porozumiewania się niezmiennie wskazuje na złożone aspekty ludzkiego poznania i funkcjonowania. (fragment Wstępu)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej