Form of Work
Artykuły
(8149)
Książki
(3430)
Publikacje fachowe
(617)
Publikacje naukowe
(367)
Publikacje dydaktyczne
(306)
E-booki
(43)
IBUK Libra
(43)
Czasopisma
(16)
Publikacje popularnonaukowe
(14)
Poradniki i przewodniki
(12)
Druki ulotne
(11)
Muzyka
(10)
Grafiki
(2)
Dramat (rodzaj)
(1)
Filmy i seriale
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Poezja
(1)
Status
available
(3334)
unavailable
(92)
only on-site
(3)
Branch
Wypożyczalnia
(3426)
Czytelnia
(3)
Author
Jakubowska Alina
(73)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(49)
Dziamska Dorota
(48)
Szymczak Emilia
(41)
Piechota Feliksa
(38)
Wychowanie
(37)
Nowel Ewa
(34)
Ostarek Ewa
(32)
Bortnowski Stanisław (1935-2014)
(29)
Ośrodek Rozwoju Edukacji
(29)
Syllabus
(28)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(26)
Matematyka
(26)
Oficyna Wydawnicza Impuls Wojciech Śliwerski
(26)
Kapuścińska-Kozakiewicz Justyna
(23)
Sawiński Julian Piotr
(23)
Tanajewska Alicja
(23)
Winczewski Piotr
(23)
Palka Ewa
(22)
Winczewska Aneta
(22)
Cyran Maria
(21)
Francuz Aleksandra
(21)
Kupisiewicz Czesław (1924-2015)
(21)
Naprawa Renata
(20)
Sobierańska Dorota
(20)
Szpotowicz Magdalena
(20)
Kruszewski Krzysztof (1939-2015)
(19)
Luberda Michał
(19)
Okoń Wincenty (1914-2011)
(19)
Język
(18)
Karwowska-Struczyk Małgorzata
(18)
Krzemińska Joanna
(18)
Stróżyński Klemens
(18)
Bula Danuta
(17)
Obuchowska Joanna
(17)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(17)
Polonistyka
(17)
Tyl Marzena
(17)
Wiadomości Historyczne
(17)
Wykurz Urszula
(17)
Biologia w Szkole
(16)
Jastrzębska Lidia
(16)
Języki Obce w Szkole
(16)
Kuszak Kinga
(16)
Pokrzycka Lidia
(16)
Łoskot Małgorzata
(16)
Życie Szkoły
(16)
Gromelska Agnieszka
(15)
Klus-Stańska Dorota
(15)
Szuścik Urszula
(15)
Chrząstowska Bożena (1929- )
(14)
Kozak Wioletta
(14)
Program
(14)
Przychodzińska Maria
(14)
Faliszewska Jolanta
(13)
Kłysz-Sokalska Natalia
(13)
Matusiak Barbara
(13)
Piekarska Anna
(13)
Szczepkowska Edyta
(13)
Brzezińska Anna
(12)
Goetz Magdalena
(12)
Kalbarczyk Anna
(12)
Małyska Małgorzata
(12)
Parlak Mirosława
(12)
Podemska-Kałuża Anna
(12)
Szplit Agnieszka
(12)
Bartol Izabella
(11)
Bałachowicz Józefa
(11)
Cyrański Czesław
(11)
Dylak Stanisław
(11)
Grodecka Ewa
(11)
Pawlak Mirosław
(11)
Rajewicz Danuta
(11)
Semadeni Zbigniew (1934- )
(11)
Trojan Elżbieta
(11)
Więckowski Ryszard
(11)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(10)
Bolanowska Monika
(10)
Cydzik Zofia
(10)
Jędrychowska Maria aut
(10)
Kotarba-Kańczugowska Marta
(10)
Kucio Magdalena
(10)
Morawska Iwona
(10)
Płachciok Marzena
(10)
Stawiński Wiesław
(10)
Wróbel Tadeusz (1910- )
(10)
Wróblewska Małgorzata
(10)
Wójcicka Edyta
(10)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(10)
Żukowska Renata
(10)
Biblioteka Nauczycieli Języków Obcych
(9)
Biernacka Anna
(9)
Breguła Izabela
(9)
Bronikowski Michał
(9)
Gudro Maria (1946- )
(9)
Janczak Dorota
(9)
Jańczyk Grażyna
(9)
Konarzewski Krzysztof (1948- )
(9)
Madalińska Elżbieta
(9)
Magda-Adamowicz Marzenna
(9)
Year
2020 - 2021
(439)
2010 - 2019
(8173)
2000 - 2009
(900)
1990 - 1999
(1135)
1980 - 1989
(351)
1970 - 1979
(385)
1960 - 1969
(176)
1950 - 1959
(92)
1940 - 1949
(9)
Time Period of Creation
2001-
(1645)
1989-2000
(44)
1945-1989
(24)
1901-2000
(3)
Country
Poland
(11659)
unknown (p)
(1)
Language
Polish
(11639)
English
(10)
Slovak
(6)
German
(1)
Audience Group
Nauczyciele
(231)
Nauczanie początkowe
(225)
Nauczyciele nauczania początkowego
(127)
Szkoły podstawowe
(126)
Nauczyciele języka polskiego
(100)
Przedszkola
(76)
Klasa 2.
(74)
Klasa 3.
(74)
Nauczyciele przedszkoli
(71)
Klasa 1.
(69)
Szkoły ponadpodstawowe
(38)
Szkoły wyższe
(28)
Szkoły ponadgimnazjalne
(26)
Bibliotekarze
(25)
Szkoły średnie
(24)
Klasa 7.
(22)
Klasa 4.
(21)
Klasa 8.
(21)
Klasa 5.
(20)
Klasa 6.
(19)
Gimnazja
(18)
Pedagodzy szkolni
(14)
Rodzice
(14)
Pedagodzy
(9)
Psycholodzy
(9)
Nauczyciele języka angielskiego
(8)
Nauczyciele języków
(7)
Dzieci
(6)
6-8 lat
(5)
Nauczyciele szkół podstawowych
(5)
Studenci
(5)
Logopedzi
(4)
Nauczyciele akademiccy
(4)
Nauczyciele historii
(4)
Nauczyciele matematyki
(4)
Licea
(3)
Nauczyciele wychowania przedszkolnego
(3)
Szkoły specjalne
(3)
Terapeuci zajęciowi
(3)
Uczniowie
(3)
0-5 lat
(2)
9-13 lat
(2)
B1 poziom biegłości językowej
(2)
Dyrektorzy szkół
(2)
Nauczyciele etyki
(2)
Nauczyciele fizyki
(2)
Nauczyciele gimnazjów
(2)
Pedagodzy resocjalizacyjni
(2)
Animatorzy kultury
(1)
Chorzy z zespołem Aspergera
(1)
Doktoranci
(1)
Doradcy metodyczni
(1)
Dyrektorzy przedszkoli
(1)
Klasa 0.
(1)
Konsultanci
(1)
Nauczyciele bibliotekarze
(1)
Nauczyciele biologii
(1)
Nauczyciele chemii
(1)
Nauczyciele geografii
(1)
Nauczyciele muzyki
(1)
Nauczyciele muzyki, historii muzyki
(1)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Nauczyciele wychowania obywatelskiego
(1)
Nauczyciele wychowania plastycznego
(1)
Szkoła podstawowa
(1)
Terapeuci
(1)
nauczyciele
(1)
Demographic Group
Literatura polska
(3)
Szkoły wyższe
(1)
Subject
Język polski
(2024)
Nauczanie początkowe
(1842)
Nauczanie
(1006)
Matematyka
(715)
Metody nauczania
(674)
Języki obce
(413)
Wychowanie przedszkolne
(393)
Historia
(380)
Biologia
(283)
Nauczanie zintegrowane
(276)
Programy nauczania
(258)
Geografia
(250)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(245)
Wychowanie fizyczne
(228)
Język angielski
(203)
Nauczyciele
(200)
Muzyka
(198)
Czytanie
(195)
Języki
(186)
Scenariusze zajęć
(183)
Dziecko
(179)
Uczenie się
(175)
Przyroda
(163)
Fizyka
(155)
Język polski (przedmiot szkolny)
(155)
Dziecko zdolne
(151)
Internet
(138)
Technika
(137)
Nauczanie na odległość
(132)
Myślenie twórcze
(131)
Język niemiecki
(127)
Uczniowie
(126)
Szkolnictwo
(120)
Wychowanie
(117)
Chemia
(116)
Nauczyciele nauczania początkowego
(113)
Program nauczania
(109)
Multimedia
(104)
Wychowanie muzyczne
(98)
Edukacja ekologiczna
(97)
Pisanie
(96)
Scenariusz lekcji
(96)
Szkolnictwo specjalne
(96)
Dziecko niepełnosprawne
(95)
Sztuka
(94)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(89)
Gimnazjum
(89)
Gry i zabawy
(88)
Gry edukacyjne
(86)
Literatura
(84)
Uczniowie klas początkowych
(83)
Komputery
(82)
Kształcenie integracyjne
(80)
Matura
(80)
Integracja nauczania
(72)
Edukacja zdrowotna
(70)
Ortografia
(69)
Poezja polska
(69)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(68)
Pedagogika
(68)
Edukacja medialna
(65)
Metody aktywne
(65)
Oświata
(64)
Dzieci
(63)
Mowa
(63)
Edukacja regionalna
(61)
Egzaminy szkolne
(61)
Gry i zabawy ruchowe
(61)
Komputer w dydaktyce
(60)
Język rosyjski
(58)
Literatura polska
(58)
Pomoce dydaktyczne
(58)
Informatyka
(55)
Poradniki dla nauczycieli
(55)
Metoda projektów
(54)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(54)
Innowacje
(53)
Nauczanie języków obcych
(53)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(53)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(52)
Scenariusze zajęć dla gimnazjów
(52)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(52)
Wychowanie plastyczne
(52)
Drama (pedagog.)
(50)
Dysleksja i dysgrafia
(50)
Motywacja uczenia się
(49)
Scenariusze zajęć dla szkół ponadgimnazjalnych
(48)
Ścieżki edukacyjne
(48)
Dziecko autystyczne
(47)
Eksperyment
(46)
Filozofia
(46)
Niepowodzenia szkolne
(45)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(45)
Zdolności
(45)
Efektywność nauczania
(44)
Kształcenie
(44)
Oceny szkolne
(44)
Podstawa programowa
(44)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(43)
Myślenie
(43)
Subject: work
Wesele
(4)
Pan Tadeusz
(3)
Ballady i romanse
(2)
Book thief
(2)
Lalka
(2)
Latarnik
(2)
Niesamowite przygody dziesięciu skarpetek (czterech prawych i sześciu lewych)
(2)
Teach like Finland
(2)
Olbrzym. Magiczne drzewo
(1)
Ala ma kota, a Ali?
(1)
Biblia
(1)
Bogurodzica
(1)
Book Thief (film)
(1)
Chronicles of Narnia
(1)
Chłopi
(1)
Cudaczek-Wyśmiewaczek
(1)
Cuore
(1)
Doctor Dolittle
(1)
Dydaktyka specjalna
(1)
Dziewczyna czytająca list
(1)
Emeryt
(1)
Enfant de Noé
(1)
Global perspectives on teaching excellence
(1)
Gnój
(1)
Granica
(1)
Harry Potter and the philosopher's stone
(1)
Heart of darkness
(1)
Jan Amos Komeński i jego korespondencja z Cyprianem Kinnerem z Elbląga 1642-1648
(1)
Kajko i Kokosz
(1)
Kamienie na szaniec
(1)
Kaputt
(1)
Keiserens nye klaeder
(1)
Konstytucja 3 maja
(1)
Konstytucja Polski (1791)
(1)
Kreatywność jako wymiar profesjonalizacji przyszłych nauczycieli wczesnej edukacji
(1)
Krzyżacy
(1)
Która to Malala?
(1)
Little princess
(1)
Lokomotywa
(1)
Lord Jim
(1)
Loving Vincent (film)
(1)
Ludzie bezdomni
(1)
Marry Poppins
(1)
Mała Moskwa (film)
(1)
Mały Przegląd (czasop.)
(1)
Mendel Gdański
(1)
Między nami dobrze jest
(1)
Nakarmić kamień
(1)
Nie-Boska komedia
(1)
Oscar et la dame rose
(1)
Outsiders
(1)
Paradygmaty dydaktyki
(1)
Perspectives (czasop.)
(1)
Pielgrzymka do Jasnej Góry
(1)
Pies
(1)
Powrót taty
(1)
Proces twórczy i jego ograniczenia
(1)
Przygotowanie do zawodu nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej w Polsce
(1)
Przyrodnicza edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna
(1)
Psychopedagogiczne mity
(1)
Pál-utcai fiúk
(1)
Quo vadis
(1)
Redemptoris Custos
(1)
Secret garden
(1)
Sny i kamienie
(1)
Stepy akermańskie
(1)
Szatan z siódmej klasy
(1)
Szczęście można znaleźć nawet w patyku
(1)
Szkice węglem
(1)
Taksim
(1)
Titina
(1)
U vojny - ne ženskoe lico
(1)
Utopia
(1)
Wariat
(1)
Wesoła Szkoła
(1)
Wigilia na Syberii
(1)
Wiosenny poranek
(1)
Z górki na pazurki
(1)
Za niebieskimi drzwiami
(1)
Zabawa w klucz
(1)
Zemsta
(1)
Ziarno prawdy (film)
(1)
Subject: time
2001-
(1043)
1901-2000
(84)
1989-2000
(46)
1801-1900
(23)
1945-1989
(18)
1701-1800
(6)
1918-1939
(6)
1601-1700
(5)
2001-0
(4)
1501-1600
(3)
1901-1914
(3)
1939-1945
(3)
1801-
(2)
1901-
(2)
1914-1918
(2)
1989-
(2)
do 801 p.n.e.
(2)
1401-1500
(1)
1701-
(1)
300-201
(1)
400-301
(1)
Subject: place
Polska
(228)
Lublin (woj. lubelskie)
(6)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(6)
Stany Zjednoczone (USA)
(5)
Finlandia
(4)
Holandia
(4)
Niemcy
(4)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(4)
Wielka Brytania
(4)
Kraków (woj. małopolskie)
(3)
Wielkopolska
(3)
Węgry
(3)
Białystok (woj. podlaskie)
(2)
Czechy
(2)
Człuchów (woj. pomorskie)
(2)
Europa
(2)
Francja
(2)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
Stany Zjednoczone
(2)
Województwo mazowieckie (1999- )
(2)
Afryka
(1)
Arktyka (region)
(1)
Australia
(1)
Bałtyk (morze)
(1)
Bolesławiec (woj. dolnośląskie)
(1)
Brańszczyk (woj. mazowieckie, pow. wyszkowski, gm. Brańszczyk)
(1)
Brzeziny (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Chiny
(1)
Częstochowa (woj. śląskie)
(1)
Gdańsk (woj. pomorskie)
(1)
Głogówek (woj. opolskie)
(1)
Indie
(1)
Irlandia
(1)
Islandia
(1)
Izrael
(1)
Jodłówka Tuchowska (woj. małopolskie)
(1)
Kanada
(1)
Kaszuby
(1)
Kobierzyn (Kraków ; część miasta)
(1)
Lüneburg (Niemcy)
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczanie
(1)
Norwegia
(1)
Nowy Dwór Mazowiecki (woj. mazowieckie)
(1)
Podlasie
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Sokółka (woj. podlaskie)
(1)
Starożytna Grecja
(1)
Strzelin (woj. dolnośląskie)
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Ukraina
(1)
Warszawa
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Województwo lubuskie (1999- )
(1)
Województwo pomorskie (1999- )
(1)
Województwo wielkopolskie (1999- )
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Włochy
(1)
Łotwa
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Śląsk, Górny
(1)
Żywiec (woj. śląskie)
(1)
Genre/Form
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(904)
Artykuł z pracy zbiorowej
(416)
Artykuł z czasopisma fachowego
(404)
Artykuł problemowy
(374)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(332)
Scenariusz zajęć
(160)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(76)
Artykuł z czasopisma naukowego
(64)
Ćwiczenia i zadania
(58)
Podręcznik
(51)
Praca zbiorowa
(50)
Raport z badań
(47)
Artykuł fachowy
(41)
Poradnik
(34)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(30)
Publikacje fachowe
(28)
Scenariusz zajęć do nauczania początkowego
(24)
Materiały pomocnicze
(21)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(21)
Poradniki dla nauczycieli
(20)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(16)
Vademecum
(14)
Program nauczania
(13)
Artykuł przeglądowy
(12)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(11)
Recenzja naukowa
(10)
Scenariusze zajęć
(10)
Artukuł z czasopisma pedagogicznego
(9)
Gry i zabawy
(9)
Monografia
(9)
Opracowanie
(9)
Poradniki
(9)
Scenariusze zajęć dla szkół ponadgimnazjalnych
(9)
Case study (studium przypadku)
(7)
Literatura
(7)
Publikacje dydaktyczne
(7)
Poezja polska
(6)
Gry i zabawy umysłowe
(5)
Materiały konferencyjne
(5)
Scenariusze zajęć dla gimnazjów
(5)
Księga pamiątkowa
(4)
Literatura dziecięca
(4)
Literatura polska
(4)
Wywiad dziennikarski
(4)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(3)
Antologia
(3)
Artykuł z czasopisma
(3)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(3)
Bibliografia
(3)
Poradniki dla rodziców
(3)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych
(3)
Dokumenty dźwiękowe
(2)
Felieton
(2)
Gry i zabawy dziecięce
(2)
Gry i zabawy ruchowe
(2)
Karty pracy ucznia
(2)
Melodia z tekstem podłożonym
(2)
Piosenka dziecięca polska
(2)
Podręczniki
(2)
Podręczniki do nauczania początkowego
(2)
Poezja dziecięca
(2)
Program autorski (pedagogika)
(2)
Programy nauczania dla szkół podstawowych specjalnych
(2)
Projekty
(2)
Publikacja okolicznościowa
(2)
Relacja
(2)
Sprawdziany i testy
(2)
Ćwiczenia i zadania dla przedszkoli
(2)
Analiza i interpretacja
(1)
Artykuł monograficzny
(1)
Artykuł naukowy
(1)
Artykuł publicystyczny
(1)
Artykuł z czasopisma Pedagogicznego
(1)
Artykuł z czasopisma ekonomicznego
(1)
Bajki i baśnie
(1)
Dokumenty elektroniczne
(1)
Dramat polski
(1)
Dyktanda
(1)
E-podręcznik
(1)
Elementarze
(1)
Elementarze polskie
(1)
Encyklopedia
(1)
Esej
(1)
Film
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy terenowe
(1)
Gry komputerowe dla dzieci
(1)
Komentarz prawny
(1)
Komiks
(1)
Literatura dla dzieci
(1)
Literatura dziecięca polska
(1)
Literatura kobieca
(1)
Literatura włoska
(1)
Literatury europejskie
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół ponadgimnazjalnych
(1)
Materiały pomocnicze do nauczania początkowego
(1)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1)
Opowiadanie polskie
(1)
Plakat filmowy
(1)
Podręczniki multimedialne
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(1667)
Psychologia
(96)
Językoznawstwo
(85)
Literaturoznawstwo
(85)
Socjologia i społeczeństwo
(67)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(51)
Informatyka i technologie informacyjne
(51)
Kultura i sztuka
(33)
Matematyka
(33)
Historia
(30)
Medycyna i zdrowie
(24)
Nauka i badania
(20)
Media i komunikacja społeczna
(15)
Filozofia i etyka
(13)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(10)
Ochrona środowiska
(9)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(6)
Religia i duchowość
(6)
Biologia
(4)
Praca, kariera, pieniądze
(3)
Chemia
(2)
Fizyka i astronomia
(2)
Geografia i nauki o Ziemi
(2)
Kultura fizyczna i sport
(2)
Architektura i budownictwo
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Opieka nad zwierzętami i weterynaria
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
11660 results Filter
E-book
In basket
Dążenie do integracji zewnętrznej i wewnętrznej prawoznawstwa jest zjawiskiem ciągle aktualnym i powracającym w refleksji naukowej nad prawem. Jednakże w ślad za rozwojem nauki zmienia się zarówno obszar integracji, jak i jej zakres, a zatem zmienia się pole integracji. Można to zauważyć w piśmiennictwie, a także w niniejszym tomie. Prawoznawstwo stale poszukuje nowych punktów odniesienia i nowych metod badawczych, by lepiej poznać i zrozumieć zjawisko prawne, przyjmując za punkt wyjścia wielowymiarowość prawa. Pole integracji staje się obszarem coraz gęstszych, a jednocześnie zmiennych, relacji interdyscyplinarnych i transdyscyplinarnych, pozwalających korzystać z dorobku naukowego rozmaitych dyscyplin badawczych z pożytkiem dla integrujących się dyscyplin, w tym szeroko rozumianego prawoznawstwa. Wskazać można wiele odmiennych pól integracji wyznaczanych w różnym czasie przez poszczególnych badaczy. Prawo ma ścisły związek z wieloma zjawiskami społecznymi, psychicznymi, etycznymi i językowymi, bo samo też jest takim zjawiskiem w wielu odsłonach. W opracowaniu poruszono bardzo wiele niezwykle interesujących oraz inspirujących badawczo i metodologicznie zagadnień z tego zakresu. Książka może stanowić źródło inspiracji naukowej, wzbudzić żywą dyskusję i rozwinąć dalsze zainteresowanie zjawiskiem prawnym.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Książka stanowi kompendium dydaktyczne dla studentów przygotowujących się do roli nauczyciela-polonisty. Autorzy odwołują się do najnowszego stanu badań różnych dyscyplin: językoznawstwa, literaturoznawstwa, dydaktyki języka polskiego, pedagogiki, psychologii, a ponadto wiążą dydaktykę polonistyczną z dydaktyką ogólną. Publikacja zawiera wskazówki dotyczące stosowania na lekcjach języka polskiego metod ogólnodydaktycznych oraz konieczności wykorzystywania cyfrowego środowiska nauczania. Sensem podręcznika polonistycznej dydaktyki jest uporządkowanie i powiązanie celów i metod kształcenia kulturowo-literackiego i kulturowo-językowego, wyjaśnienie celowości i sensu działań nauczyciela, ukierunkowywanie jego refleksji metodycznej. Książka została więc zredagowana zgodnie z dobrze umotywowaną logiką wywodu, obejmującego pełne spektrum wyznaczonej tytułem problematyki, czyli: zagadnienia dotyczące ucznia i nauczyciela, metod i zasad oraz form nauczania, podręczników, podstawy programowej, organizacji lekcji i pracy domowej, środków dydaktycznych, wreszcie ewaluacji wyników kształcenia. [...] Autorzy Polonistycznej dydaktyki ogólnej są praktykami, toteż mają rozeznanie zarówno możliwości psychofizycznych uczniów, jak i braków w świadomości dydaktycznej studentów i nauczycieli. Trafnie wyjaśniają te problemy, które wciąż jeszcze są niewystarczająco przez kandydatów na nauczycieli rozumiane, m.in. gdy uświadamiają rolę preambuły do podstawy programowej oraz podkreślają, że nauczyciel ma prawo wprowadzać innowacje do realizowanego programu nauczania [...] czy opracować program autorski [...]. Przykłady dobrali celowo – tak, aby inspirowały do aktualizowania literackiej klasyki i myślenia o języku w kategoriach współczesnej lingwistyki kulturowej. Ze Wstępu prof. dr hab. Anny Slósarz
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Z doświadczenia wiemy, że najlepsze efekty przynosi uczenie się przez działanie, tworzenie i kreowanie, poprzez aktywne uczestniczenie w danym projekcie. Im więcej pasji wkładamy w proces dydaktyczny, tym lepsze jego efekty. Im bardziej angażujemy się w to, co robimy, tym łatwiej nam to przychodzi. Zaangażowanie zdaje się być pojęciem kluczowym dla osiągania dobrych efektów kształcenia się, winno więc stać w centrum procesu nauczania - tę tezę starają się udowodnić autorzy zamieszczonych w publikacji tekstów. W Aneksie znajdują się scenariusze zajęć nagrodzone i wyróżnione w ramach konkursu Twórz zespoły – zaangażuj – stwórz warunki uczenia się, który odbył się na Uniwersytecie Łódzkim w ramach projektu Twórczy Uniwersytet.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
„Didactics of Mathematic” is a continuation of the „Dydaktyka Matematyki” edited by the Department of Mathematics of Wrocław University of Economics from 2000. The journal provides a forum for experience exchange to all those involved in teaching mathematics in higher education. Mathematics is the universal language of science. It underlies numerous methods used in various disciplines of scientific study. Our journal is intended to present views and thoughts on teaching mathematics and subjects that use quantitative methods to students of different academic disciplines. We collect both articles that present original education concepts as well as reviews and reports of conferences and meetings dealing with teaching mathematics and quantitative subjects. Papers submitted for publication should be written in English.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Publikacja jest adresowana do wszystkich zainteresowanych zagadnieniem dwujęzyczności oraz poszukujących sposobów rozwijania słownictwa w języku polskim u dzieci przebywających poza granicami Polski. Tytuł pracy jasno ukazuje, jaki kontekst dwujęzyczności i teren badań znalazł się w centrum zainteresowań. Wnioski przedstawione w publikacji zostały dogłębnie przemyślane i zweryfikowane w praktyce. Wysiłek badawczy Autorki wpisuje się w indeks ważnych problemów i pytań, jakie stawia dziś lingwistyka stosowana i cała humanistyka. Jednym z celów pracy była próba oceny efektywności różnych sposobów służących rozwojowi słownictwa dzieci na emigracji, ze szczególnym zwróceniem uwagi na nowoczesne metody. W pracy zwięźle opisano dwie, opozycyjne w stosunku do siebie metody stymulacji: tradycyjną, która sprowadza się do rozwijania poziomu słownictwa poprzez kanał słuchowy oraz nowoczesną, w której wykorzystano multimedialne narzędzie umieszczone na platformie internetowej. Opisane w pracy autorskie narzędzia dają możliwość praktycznego zastosowania, co może okazać się cennym walorem dla nauczycieli, terapeutów czy rodziców poszukujących różnych metod rozwijania leksyki dzieci na emigracji.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Dzisiejszy uczeń jak i nauczyciel funkcjonują w dwóch przestrzeniach tej realnej – fizycznej, bezpośredniej i cyfrowej – internetowej, zapośredniczonej. Ta druga przestrzeń w ich codziennych relacjach zaczyna odgrywać coraz większą rolę. Determinuje też ona jakość i rodzaj interakcji, wpływa na sam proces uczenia się – nauczania, a też na codzienny sposób życia. Tym samym nauczyciel w środowisku internetowym ma dodatkowe zadanie, staje się nie tylko architektem wiedzy ucznia, ale również przestrzeni uczenia się i nauczania. Biorąc pod uwagę jeden z najbardziej abstrakcyjnych i uniwersalnych procesów w społeczeństwie sieci jakim jest oddalenie czasowo-przestrzenne (Dijk, 2010) zadanie to jest trudne i wymaga specyficznych kompetencji. Pytanie, jakich i w czym mają się one przejawiać? Po drugie, czy e-nauczyciel je ma? Autorka pracy, odwołując się do wyników przeprowadzonych badań własnych, podejmuje próbę odpowiedzi na te pytania. Nawiązując do treści rozmów, które odbyła z osobami bezpośrednio zaangażowanymi w kształcenie internetowe buduje ona model oczekiwanych kompetencji e-nauczyciela. W ostatnim etapie sprawdza ona, na ile kompetencje oczekiwane względem osoby e-nauczyciela są zbieżne z jego rzeczywistymi kompetencjami.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
W publikacji zaprezentowano sylwetkę Tadeusza Czapczyńskiego, jednego z wybitnych polonistów międzywojnia, działacza oświatowego, autora podręczników i książek dla nauczycieli, badacza literatury i literata. Szczególnie ważna - zarówno w refleksji nad historią dydaktyki, jak i dla projektowania zmian we współczesnej oświacie - jest jego antropocentryczno-kulturowa wizja kształcenia polonistycznego (literackiego i językowego), która w sposób zasadniczy przyczyniła się do odejścia od dydaktyki bazującej na pamięciowym reprodukowaniu treści w kierunku nauczania angażującego młodych ludzi w proces kształcenia. Ponadto jego studia literaturoznawcze są dowodem na to, że umiejętnie łączył pracę badawczą z warsztatem nauczyciela. Mimo bogatej i różnorodnej aktywności Czapczyńskiego, jego dorobek nie doczekał się dotąd szerszego omówienia. Autorka wydobywa go z zapomnienia, mając nadzieję, że dzięki temu Czytelnicy lepiej poznają tę niezwykłą postać.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
W związku z kolejną reformą systemu szkolnictwa w Polsce problemy kształcenia literackiego, kulturowego i językowego ciągle stanowią przedmiot dyskusji nie tylko w środowisku akademickim, ale przede wszystkim w środowisku praktyków. Czy kształcenie polonistyczne będzie oparte na schematach? A może będzie to uczenie kreatywne? Z jednej strony spotkamy się bowiem z koniecznością zmierzenia się z dość sztywną podstawą programową, z drugiej – z potrzebą rozbudzania indywidualnych zainteresowań uczniów. Autorzy publikacji ukazują szkołę i nauczyciela w obliczu nowych zjawisk społecznych, wychowawczych, kulturowych i edukacyjnych oraz tradycyjnych modeli edukacji. W tomie poruszane są również zagadnienia związane z rolą przedmiotu język polski w reformowanej szkole, starymi i nowymi mediami w edukacji polonistycznej, możliwościami i sposobami kształcenia oraz samokształcenia nauczycieli. The authors of the publication portray schools and teachers in the face of new social, educational, cultural and teaching phenomena as well as traditional models of education. The book also addresses issues connected to the role of the Polish language as a school subject following recent reforms, the old and new media in Polish language education, the possibilities and ways of training teachers and of their self-learning.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Le livre inaugure une nouvelle série « Pluralités européennes », continuation des « Cahiers de Varsovie » (n ° 1/27). Il rassemble les actes d’une journée d’étude polono-franco-allemande qui a eu lieu à l’Université de Varsovie en septembre 2017. Les contributions s’inscrivent dans la réflexion sur l’enseignement des littératures d’expression française au XXIe siècle dans les instituts d’études romanes. Douze textes rédigés par des spécialistes de la littérature et de la didactique montrent ce qu’il faut faire pour familiariser les étudiants avec des textes littéraires : quels livres lire pour rendre les cours littéraires intéressants, quels exercices proposer pour aider les étudiants à comprendre le texte et comment combiner la littérature avec l'enseignement de l’histoire et de la culture. Publikacja otwiera nową serię «Pluralités européennes» (kontynuacja «Les Cahiers de Varsovie ») no 1/27. Stanowi pokłosie polsko-francusko-niemieckiej sesji naukowej, która odbyła się na Uniwersytecie Warszawskim we wrześniu 2017 roku. Wpisuje się w refleksję nad tym, jak w XXI wieku uczyć literatury francuskiej i francuskojęzycznej na studiach romanistycznych. Dwanaście tekstów autorstwa praktykujących nauczycieli akademickich (głównie literaturoznawców, ale również jednego glottodydaktyka) pokazuje, w jaki sposób zafascynować studentów tekstem literackim: po jakie lektury sięgać, żeby zajęcia literaturoznawcze były ciekawe, jakie ćwiczenia proponować, aby ułatwić studentom zrozumienie tekstu oraz jak łączyć literaturę z nauczaniem historii i kultury. Continuation of the series “Le Cahiers de Varsovie” (no 1/27), the book helps to answers the question of how to teach French and French-language literature in French Studies Departments in the 21st century: which books should be read to make literary classes interesting, what exercises should be proposed to help students to understand the text and how to combine literature with teaching history and culture.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
W wielu krajach ocenianie kształtujące uważane jest za jeden z najbardziej obiecujących kierunków zmiany nauczania. Jest to rodzaj oceniania szkolnego, którego głównym celem jest pomoc uczniowi w uczeniu się. Liczne badania i poważne raporty pokazują, że ocenianie kształtujące jest bardzo skutecznym sposobem podnoszenia osiągnięć uczniów. Inną przyczyną zainteresowania tym sposobem oceniania jest to, że ocenianie kształtujące przygotowuje uczniów do uczenia się przez całe życie. Badania wykazują również, że ocenianie kształtujące jest pomocne w zakresie wyrównywania szans edukacyjnych. Aby uczniowie byli przygotowani do uczenia się po zakończeniu formalnej edukacji, potrzebują umiejętności aktywnego budowania własnej wiedzy i zrozumienia zjawisk, a nie tylko biernego przyswajania podawanych im informacji.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Rozprawy Naukowe Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu to recenzowane czasopismo naukowe, w którym publikowane są prace obejmujące różne dziedziny społecznych i humanistycznych nauk o wychowaniu fizycznym, sporcie, rekreacji, turystyce, zdrowiu i rehabilitacji. Czasopismo w nowej formule, po kilkuletniej przerwie, ukazuje się od 2007 roku. W rankingu czasopism MNiSW w 2013 roku otrzymało 5 punktów. Jest indeksowane w bazach Index Copernicus, CEJSH (the Central European Journal of Social Sciences and Humanities) oraz EBSCO. Do druku przyjmowane są artykuły zarówno w języku polskim, jak i w językach kongresowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Czynnikiem kształtującym relacje jest stosunek uczniów do nauczycieli, a także nauczycieli do uczniów. Stosunek ten zaś jest zmienny w czasie. Z tego powodu podobną zmiennością charakteryzować się będą również same relacje. Rozważania nad nimi są zatem ciągle aktualne. Rola nauczyciela w szkole jest jasno określona – polega ona na uczeniu i wychowywaniu. Jako że jest to obowiązek wynikający wprost ze stosunku pracy, większość nauczycieli stara się to robić w sposób odpowiedziany i rzetelny. Określona jest także rola ucznia – ma on nabywać umiejętności przewidziane w programie nauczania oraz poddawać się działaniu procesu wychowawczego. O ile jednak nauczyciel musi robić to, co ma przykazane, o tyle uczeń może, ale nie musi. Nauczyciel podejmuje się wypełniać swoje obowiązki świadomie i dobrowolnie, natomiast uczeń jest objęty obowiązkiem uczęszczania do szkoły. Z tego powodu ich relacje są rożne. To przede wszystkim nauczyciel powinien dbać o poprawne relacje, aby ucznia nie zrażać do nauki, a wręcz przeciwnie – zachęcać. Poprawne relacje to nie „nadskakiwanie” uczniom, ale rozważne działania w celu ich mobilizacji. Tematem wiodącym w niniejszej monografii jest uczeń i nauczyciel we współczesnej szkole w rożnych kontekstach pedagogicznej rzeczywistości. Pisząc o współczesnych problemach pedagogiki, nie można zapominać o jej przeszłości. Od tego nie da się uciec, bowiem przeszłość zawsze wywiera piętno na współczesności. Publikacja ukazuje, jak rożne czynniki – na pozór nieistotne – mogą wpływać na relacje uczeń–nauczyciel. Autorzy poszczególnych rozdziałów podejmują refleksje nad wpływem sposobu i rodzaju nauczania oraz innowacyjnych działań nauczyciela na relacje uczeń–nauczyciel. Odrębnym i ważnym zagadnieniem poruszanym przez nich jest oddziaływanie rożnych czynników – w tym między innymi roli samego nauczyciela, jak również czynników pozadydaktycznych – na relacje uczeń–nauczyciel.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Czasopismo z zakresu nauk prawnych. Wydawane od 1974 roku. Autorami tekstów są nie tylko wybitni naukowcy, ale również praktycy polscy i zagraniczni. Opisują i wyjaśniają problemy pojawiające się w prawie polskim i innych krajów, a także w prawie międzynarodowym. Zawiera artykuły w języku angielskim.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
„Nauczanie i promocja języka polskiego w świecie. Diagnoza – stan – perspektywy” to pozycja obowiązkowa na półkach nauczycieli, wykładowców, lektorów, działaczy polonijnych, animatorów kultury, dziennikarzy, dyplomatów – jednym słowem wszystkich, którym prestiż języka polskiego w świecie leży na sercu i od których los i status języka polskiego na świecie zależy. Publikację stworzył zespół autorski w składzie: Władysław Miodunka, Jolanta Tambor, Aleksandra Achtelik, Romuald Cudak, Danuta Krzyżyk, Jan Mazur, Bernadeta Niesporek-Szamburska, Kazimierz Ożóg, Adam Pawłowski, Dorota Praszałowicz, Anna Seretny, Roman Szul, Agnieszka Tambor, Tadeusz Zgółka (współpraca: Małgorzata Smereczniak, Karolina Graboń). Autorzy to jednocześnie zespół ekspertów powołany przez JM Rektora UŚ na mocy umowy z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego w styczniu 2017 roku w celu opracowaniu strategii nauczania i promocji języka polskiego w świecie, która miała uwzględniać: - nauczanie języka polskiego jako obcego we wszystkich grupach wiekowych, na wszystkich poziomach, zarówno w systemie oświaty i szkolnictwa wyższego, jak i w innych formach; - promocję języka polskiego w świecie, wraz ze wskazaniem priorytetowych kierunków geograficznych i obszarów merytorycznych oraz narzędzi promocji; - koordynację działań oraz określenie zadań poszczególnych instytucji; - wskazanie zakresu niezbędnych zmian legislacyjnych i sposobów finansowania. Prace nad strategią ukończono w lipcu 2017 roku, książka ukazuje się w lipcu 2018 roku. Odległość czasowa niezbyt wielka, ale brzemienna w wydarzenia. Przede wszystkim w październiku 2017 roku została powołana do życia Narodowa Agencja Wymiany Akademickiej, instytucja, która przejęła zadania Biura Uznawalności Wykształcenia i Wymiany Międzynrodowej, ale też kilku innych działów, wydziałów i departamentów resortowych. Przed publikacją autorzy starali się wprowadzić konieczne zmiany, uwzględniające nową sytuację, choć nie zawsze było to możliwe. Autorzy diagnozują aktualny stan nauczania i promocji języka polskiego w świecie i sugerują najlepsze sposoby rozwikłania problemów, podpowiadają najlepsze rozwiązania. Zdajemy sobie sprawę, że szybka realizacja niektórych proponowanych zmian nie jest możliwa, gdyż wymagałaby ogromnych zmian systemowych – są to jednak plany maksimum, które pokazują bolączki i rzeczy ważne dla nauczycieli, uczniów, studentów, rodziców dzieci polskiego pochodzenia i cudzoziemców z różnych powodów uczących się języka polskiego (np. migrantów, uchodźców, ale też reemigrantów, którzy wchodzą w polski system edukacyjny), ważne także dla miłośników polskiej literatury, polskiego teatru i polskiego kina, przebywających za granicą, gdzie dostęp do dóbr kultury bywa bardzo ograniczony; dla polskich turystów, podróżników, pasażerów, którzy próżno oczekują polskich zapowiedzi w samolotach, polskojęzycznej obsługi w pociągach czy polskich napisów na takich lotniskach. Fragmenty tej publikacji będą przydatne na specjalnościach glottodydaktycznych, na podyplomowych studiach kształcących przyszłych nauczycieli języka polskiego jako obcego. Powinni po nią sięgnąć nauczyciele i wykładowcy, ale też studenci. Inspirację z tego opracowania winni czerpać ci, od których pewne zmiany, decyzje, możliwości wcielenia w życie proponowanych rozwiązań zależą. Opracowanie pokazuje stan na przełomie lat 2017 i 2018 – stan, który systemowo wciąż jest taki sam. Daje podstawę do przemyślenia, wskazuje, co można naprawić szybko i łatwo, a co wymaga o wiele większego wysiłku. Chcemy zdecydowanie podkreślić – a to bardzo ważne – że opracowanie pokazuje też wszystkie dotychczasowe osiągnięcia, sukcesy i mocne strony polskiej edukacji glottodydaktycznej oraz promocji Polski i języka polskiego.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
OD REDAKCJI JAK KSZTAŁCIĆ SOCJOLOGÓW? Niniejszy zeszyt Przeglądu Socjologicznego jest poświęcony problemom dydaktycznym. Jakkolwiek dydaktyka dominuje w codziennej działalności nauczycieli akademickich, rzadko jest przedmiotem debaty ponadlokalnej (czyli dotyczącej bieżących spraw organizacyjnych), analizującej sens i charakter studiów socjologicznych. Jesteśmy w trakcie przemian szkolnictwa wyższego ze względu na nowe Ustawy oraz wdrażanie doświadczeń i ustaleń Unii Europejskiej (proces boloński, krajowe ramy kwalifikacyjne). Przemiany te są odpowiedzią na wyzwania współczesności. Są też przedmiotem dyskusji w środowisku socjologów, w ramach Konferencji Instytutów Socjologii, na konferencjach (m.in. w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej – listopad 2010) i na Zjeździe w Krakowie (wrzesień-2010). Takie właśnie są źródła prezentowanych tekstów.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
The collection of the articles constituting the fourth issue of the quarterly includes some information interesting from the cognitive and application point of view. It concerns the problems of managing work relationships and conditions, with special attention paid to the proces and instrumental aspect of managing absenteeism in a firm; improving the occupational health and safety management system as a result of the development of internal communication in this respect, or the questions of designing and managing the content of websites of local government units, with special regard to their clarity, the network of relationships, human capital, social and environmental responsibility—the issues emphasized in intellectual capital theories and knowledge management theories. In this thematic groups there are papers devoted to teaching professional ethics in schools of higher education in Portugal, which is a response to frequently occurring events arising from improper conduct of various decision-makers. The Reader may also be interested in the findings of the research into financing and organizing a large-scale project of the European Union EU-Great!, concerning socio-economic development and innovations. The articles concerning tourism discuss the principles and methods of strategic and marketing management of the tourism destination of Karlovac municipality (Croatia) and tourism cluster management, illustrated with an example of the Bieszczady Cross-Border Tourism Cluster. This view of the strategic aspects of cluster and tourism destination management shows clearly that we deal with complex organizations the recognition of which requires to consider various points of view. In addition to the diagnosis of the studied organizations, the papers also contain fragments devoted to forecasts for the development of the local labour market and the scenarios of the sustainable development of agricultural farms and rural areas located at the mentioned areas of tourism development.(...)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again