Forma i typ
Artykuły
(8614)
Książki
(3370)
Publikacje fachowe
(1028)
Publikacje naukowe
(628)
Publikacje dydaktyczne
(512)
Czasopisma
(83)
E-booki
(48)
IBUK Libra
(48)
Poradniki i przewodniki
(36)
Druki ulotne
(20)
Publikacje popularnonaukowe
(20)
Muzyka
(10)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(5)
Dramat (rodzaj)
(2)
Grafiki
(2)
Poezja
(2)
Filmy i seriale
(1)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(3357)
wypożyczone
(85)
tylko na miejscu
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(3440)
Czytelnia
(4)
Autor
Jakubowska Alina
(74)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(58)
Dziamska Dorota
(48)
Szymczak Emilia
(41)
Ostarek Ewa
(38)
Piechota Feliksa
(38)
Wychowanie
(37)
Nowel Ewa
(34)
Tanajewska Alicja
(31)
Bortnowski Stanisław (1935-2014)
(30)
Kapuścińska-Kozakiewicz Justyna
(29)
Naprawa Renata
(29)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(28)
Syllabus
(28)
Matematyka
(26)
Kamińska Izabela (pedagog)
(24)
Winczewski Piotr
(24)
Sawiński Julian Piotr
(23)
Palka Ewa
(22)
Winczewska Aneta
(22)
Cyran Maria
(21)
Francuz Aleksandra
(21)
Krzemińska Joanna
(21)
Sobierańska Dorota
(20)
Łoskot Małgorzata
(20)
Karwowska-Struczyk Małgorzata
(19)
Kupisiewicz Czesław (1924-2015)
(19)
Kłysz-Sokalska Natalia
(19)
Luberda Michał
(19)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(19)
Szpotowicz Magdalena
(19)
Język
(18)
Kruszewski Krzysztof (1939-2015)
(18)
Okoń Wincenty (1914-2011)
(18)
Pokrzycka Lidia
(18)
Szuścik Urszula
(18)
Bula Danuta
(17)
Obuchowska Joanna
(17)
Stróżyński Klemens
(17)
Tyl Marzena
(17)
Wiadomości Historyczne
(17)
Wykurz Urszula
(17)
Jastrzębska Lidia
(16)
Języki Obce w Szkole
(16)
Kloskowska Adriana
(16)
Kuszak Kinga
(16)
Życie Szkoły
(16)
Gromelska Agnieszka
(15)
Klus-Stańska Dorota
(15)
Pawlak Mirosław
(15)
Bartol Izabella
(14)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(14)
Kozak Wioletta
(14)
Program
(14)
Przychodzińska Maria
(14)
Chrząstowska Bożena (1929- )
(13)
Faliszewska Jolanta
(13)
Kalbarczyk Anna
(13)
Matusiak Barbara
(13)
Piekarska Anna
(13)
Rogalski Mateusz R. M
(13)
Szczepkowska Edyta
(13)
Szplit Agnieszka
(13)
Brzezińska Anna
(12)
Dylak Stanisław
(12)
Gallos Sylwia
(12)
Goetz Magdalena
(12)
Kalbarczyk Anna (1958- )
(12)
Małyska Małgorzata
(12)
Parlak Mirosława
(12)
Podemska-Kałuża Anna
(12)
Zając Dorota
(12)
Bałachowicz Józefa
(11)
Borowska-Kociemba Agnieszka
(11)
Cyrański Czesław
(11)
Grodecka Ewa
(11)
Krukowska Małgorzata
(11)
Niemiec Katarzyna
(11)
Niemierko Bolesław (1935- )
(11)
Rajewicz Danuta
(11)
Semadeni Zbigniew (1934- )
(11)
Trojan Elżbieta
(11)
Biologia w Szkole
(10)
Bolanowska Monika
(10)
Cydzik Zofia
(10)
Jędrychowska Maria aut
(10)
Kotarba-Kańczugowska Marta
(10)
Kucio Magdalena
(10)
Magda-Adamowicz Marzenna
(10)
Płachciok Marzena
(10)
Stawiński Wiesław
(10)
Wydra Magdalena
(10)
Wójcicka Edyta
(10)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(10)
Żukowska Renata
(10)
Biblioteka Nauczycieli Języków Obcych
(9)
Biernacka Anna
(9)
Breguła Izabela
(9)
Bronikowski Michał
(9)
Bugajska-Jaszczołt Beata
(9)
Rok wydania
2020 - 2024
(943)
2010 - 2019
(8148)
2000 - 2009
(932)
1990 - 1999
(1116)
1980 - 1989
(351)
1970 - 1979
(365)
1960 - 1969
(177)
1950 - 1959
(90)
1940 - 1949
(8)
Okres powstania dzieła
2001-
(2334)
1989-2000
(113)
1901-2000
(92)
1945-1989
(65)
Kraj wydania
Polska
(12130)
Język
polski
(12097)
angielski
(14)
słowacki
(6)
niemiecki
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(340)
Nauczanie początkowe
(290)
Nauczyciele nauczania początkowego
(227)
Szkoły podstawowe
(214)
Nauczyciele języka polskiego
(191)
Klasa 3.
(137)
Klasa 1.
(135)
Klasa 2.
(131)
Nauczyciele przedszkoli
(100)
Przedszkola
(97)
Bibliotekarze
(60)
Szkoły ponadpodstawowe
(56)
Szkoły wyższe
(34)
Szkoły średnie
(33)
Rodzice
(31)
Klasa 4.
(29)
Szkoły ponadgimnazjalne
(27)
Klasa 5.
(26)
Klasa 7.
(26)
Klasa 8.
(25)
Klasa 6.
(24)
Gimnazja
(23)
Pedagodzy
(20)
Psycholodzy
(18)
Pedagodzy szkolni
(17)
Szkoły specjalne
(15)
Nauczyciele szkół podstawowych
(12)
6-8 lat
(11)
Dzieci
(11)
Studenci
(10)
Nauczyciele języka angielskiego
(9)
9-13 lat
(8)
Logopedzi
(7)
Nauczyciele języków
(7)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(5)
Nauczyciele historii
(5)
Pedagodzy specjalni
(5)
Terapeuci zajęciowi
(5)
Wychowawcy klas
(5)
Klasa 0.
(4)
Licea
(4)
Nauczyciele akademiccy
(4)
Nauczyciele matematyki
(4)
Szkoła podstawowa
(4)
Uczniowie
(4)
Dyrektorzy szkół
(3)
Nauczyciele etyki
(3)
Nauczyciele wychowania przedszkolnego
(3)
Terapeuci
(3)
Terapeuci pedagogiczni
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
0-5 lat
(2)
B1 poziom biegłości językowej
(2)
Młodzież
(2)
Nauczyciele fizyki
(2)
Nauczyciele gimnazjów
(2)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(2)
Pedagodzy resocjalizacyjni
(2)
Szkoła specjalna
(2)
A1 (poziom biegłości językowej)
(1)
A2 (poziom biegłości językowej)
(1)
Animatorzy kultury
(1)
Chorzy z zespołem Aspergera
(1)
Doktoranci
(1)
Doradcy metodyczni
(1)
Dyrektorzy przedszkoli
(1)
Językoznawcy
(1)
Konsultanci
(1)
Lekarze
(1)
Nauczyciele bibliotekarze
(1)
Nauczyciele biologii
(1)
Nauczyciele chemii
(1)
Nauczyciele geografii
(1)
Nauczyciele muzyki
(1)
Nauczyciele muzyki, historii muzyki
(1)
Nauczyciele wiedzy o społeczeństwie
(1)
Nauczyciele wychowania obywatelskiego
(1)
Nauczyciele wychowania plastycznego
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Rehabilitanci
(1)
Szkoły zawodowe
(1)
nauczyciele
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(4)
Temat
Nauczanie początkowe
(2024)
Język polski
(1952)
Nauczanie
(1101)
Metody nauczania
(1036)
Matematyka
(706)
Wychowanie przedszkolne
(427)
Języki obce
(408)
Historia
(373)
Nauczanie zintegrowane
(311)
Biologia
(277)
Język polski (przedmiot szkolny)
(257)
Programy nauczania
(253)
Geografia
(249)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(242)
Nauczyciele
(233)
Wychowanie fizyczne
(221)
Uczenie się
(208)
Język angielski
(203)
Muzyka
(193)
Języki
(184)
Uczniowie
(183)
Czytanie
(182)
Scenariusze zajęć
(179)
Nauczanie na odległość
(166)
Dziecko zdolne
(165)
Przyroda
(162)
Myślenie twórcze
(144)
Dziecko
(143)
Szkolnictwo
(142)
Fizyka
(141)
Internet
(141)
Technika
(136)
Nauczyciele nauczania początkowego
(127)
Wychowanie
(127)
Język niemiecki
(124)
Program nauczania
(116)
Chemia
(114)
Uczniowie klas początkowych
(110)
Edukacja ekologiczna
(105)
Multimedia
(105)
Sztuka
(97)
Nauczanie języków obcych
(96)
Wychowanie muzyczne
(96)
Scenariusz lekcji
(95)
Szkolnictwo specjalne
(93)
Gry edukacyjne
(91)
Pisanie
(90)
Gry i zabawy
(89)
Gimnazjum
(88)
Dziecko niepełnosprawne
(87)
Efektywność nauczania
(86)
Oświata
(86)
Dzieci
(85)
Edukacja medialna
(85)
Literatura
(85)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(85)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(83)
Pedagogika
(82)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(82)
Komputery
(81)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(79)
Kształcenie
(79)
Kształcenie integracyjne
(79)
Matura
(76)
Integracja nauczania
(72)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(72)
Edukacja zdrowotna
(68)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(68)
Poezja polska
(68)
Metody aktywne
(65)
Pomoce dydaktyczne
(64)
Edukacja regionalna
(63)
Ortografia
(63)
Dysleksja i dysgrafia
(62)
Egzaminy szkolne
(62)
Komputer w dydaktyce
(60)
Literatura polska
(60)
Kreatywność
(59)
Motywacja uczenia się
(59)
Gry i zabawy ruchowe
(58)
Metoda projektów
(58)
Mowa
(58)
Filologia polska
(57)
Język rosyjski
(57)
Informatyka
(55)
Poradniki dla nauczycieli
(54)
Zastosowania multimediów w edukacji
(54)
Innowacje
(53)
Niepowodzenia szkolne
(53)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(53)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(52)
Scenariusze zajęć dla gimnazjów
(51)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(51)
Drama (pedagog.)
(50)
Zdolności
(50)
Biblioteki szkolne
(49)
Szkolnictwo wyższe
(49)
Promocja czytelnictwa
(48)
Wychowanie plastyczne
(48)
Ścieżki edukacyjne
(48)
Temat: dzieło
Wesele
(5)
Pan Tadeusz
(4)
Lalka
(3)
Niesamowite przygody dziesięciu skarpetek (czterech prawych i sześciu lewych)
(3)
Ballady i romanse
(2)
Book thief
(2)
Latarnik
(2)
Teach like Finland
(2)
Olbrzym. Magiczne drzewo
(1)
'Egokōmion eis ton Hagion 'Apostolon Paûlon
(1)
Ala ma kota, a Ali?
(1)
Amoris laetitia
(1)
Bambuko czyli Skandal w Krainie Gier
(1)
Biblia
(1)
Bogurodzica
(1)
Book Thief (film)
(1)
Chłopi
(1)
Cudaczek-Wyśmiewaczek
(1)
Cuore
(1)
Doctor Dolittle
(1)
Dydaktyka specjalna
(1)
Dziewczyna czytająca list
(1)
Emeryt
(1)
Enfant de Noé
(1)
Global perspectives on teaching excellence
(1)
Gnój
(1)
Granica
(1)
Harry Potter and the philosopher's stone
(1)
Heart of darkness
(1)
Jak psuć dzieci Platonem i Boecjuszem
(1)
Jan Amos Komeński i jego korespondencja z Cyprianem Kinnerem z Elbląga 1642-1648
(1)
Judy Moody
(1)
Kajko i Kokosz
(1)
Kajtek Czarodziej (film)
(1)
Kamienie na szaniec
(1)
Kaputt
(1)
Karolcia
(1)
Keiserens nye klaeder
(1)
Konstytucja 3 maja
(1)
Konstytucja Polski (1791)
(1)
Kreatywność jako wymiar profesjonalizacji przyszłych nauczycieli wczesnej edukacji
(1)
Krzyżacy
(1)
Która to Malala?
(1)
Liczby w cyfrowym świecie : rozmowy o współczesnej edukacji matematycznej dziecka
(1)
Little princess
(1)
Lokomotywa
(1)
Lord Jim
(1)
Loving Vincent (film)
(1)
Ludzie bezdomni
(1)
Marry Poppins
(1)
Maska
(1)
Mała Moskwa (film)
(1)
Mendel Gdański
(1)
Między nami dobrze jest
(1)
Mru i ja. Wielka przygoda na cztery łapy (film)
(1)
My pedagogic creed
(1)
Nakarmić kamień
(1)
Nie(!)zwykła okolica
(1)
Nie-Boska komedia
(1)
Oscar et la dame rose
(1)
Outsiders
(1)
Paradygmaty dydaktyki
(1)
Pati i klątwa Posejdona (film)
(1)
Perspectives (czasop.)
(1)
Piaskowy Wilk
(1)
Pielgrzymka do Jasnej Góry
(1)
Pies
(1)
Powrót taty
(1)
Prestuplenie i nakazanie
(1)
Proces twórczy i jego ograniczenia
(1)
Przegrana czy wygrana
(1)
Przygody Koziołka Matołka
(1)
Przygotowanie do zawodu nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej w Polsce
(1)
Przyrodnicza edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna
(1)
Psychopedagogiczne mity
(1)
Pál-utcai fiúk
(1)
Quo vadis
(1)
Redemptoris Custos
(1)
Secret garden
(1)
Sklepy cynamonowe
(1)
Skrzydła
(1)
Sny i kamienie
(1)
Stepy akermańskie
(1)
Szatan z siódmej klasy
(1)
Szczęście można znaleźć nawet w patyku
(1)
Szkice węglem
(1)
Szkoła na Dobrej
(1)
Taksim
(1)
Titina
(1)
U vojny - ne ženskoe lico
(1)
Utopia
(1)
Wariat
(1)
Wesele (film ; 1972)
(1)
Wesoła Szkoła
(1)
Wigilia na Syberii
(1)
Wiosenny poranek
(1)
Wodny smok : legenda chińska
(1)
Z górki na pazurki
(1)
Za niebieskimi drzwiami
(1)
Zabawa w klucz
(1)
Temat: czas
2001-
(1419)
1901-2000
(111)
1989-2000
(54)
1945-1989
(26)
1801-1900
(22)
1701-1800
(9)
1918-1939
(8)
1939-1945
(8)
1601-1700
(7)
2000-
(7)
1901-1914
(4)
1501-1600
(3)
1801-
(3)
1989-
(3)
2001-0
(3)
1401-1500
(2)
1901-
(2)
1914-1918
(2)
do 801 p.n.e.
(2)
1201-1300
(1)
1301-1400
(1)
1701-
(1)
300-201
(1)
400-301
(1)
Temat: miejsce
Polska
(333)
Stany Zjednoczone (USA)
(7)
Finlandia
(6)
Lublin (woj. lubelskie)
(6)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(6)
Niemcy
(5)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(5)
Wielka Brytania
(5)
Czechy
(4)
Holandia
(4)
Europa
(3)
Francja
(3)
Kraków (woj. małopolskie)
(3)
Ukraina
(3)
Wielkopolska
(3)
Województwo lubelskie (1999- )
(3)
Węgry
(3)
Australia
(2)
Białystok (woj. podlaskie)
(2)
Człuchów (woj. pomorskie)
(2)
Irlandia
(2)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
Stany Zjednoczone
(2)
Województwo mazowieckie (1999- )
(2)
Włochy
(2)
Łódź (woj. łódzkie)
(2)
Afryka
(1)
Albania
(1)
Arktyka (region)
(1)
Bałtyk (morze)
(1)
Bolesławiec (woj. dolnośląskie)
(1)
Brzeziny (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Chiny
(1)
Częstochowa (woj. śląskie)
(1)
Dolsk (woj. wielkopolskie, pow. śremski, gm. Dolsk)
(1)
Gdańsk (woj. pomorskie)
(1)
Góry Stołowe
(1)
Głogówek (woj. opolskie)
(1)
Hańcza (jezioro)
(1)
Indie
(1)
Islandia
(1)
Izrael
(1)
Jodłówka Tuchowska (woj. małopolskie)
(1)
Kanada
(1)
Kaszuby
(1)
Kobierzyn (Kraków ; część miasta)
(1)
Laponia (Finlandia ; region)
(1)
Lüneburg (Niemcy)
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczanie
(1)
Norwegia
(1)
Nowy Dwór Mazowiecki (woj. mazowieckie)
(1)
Podlasie
(1)
Rosja
(1)
Rumunia
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Sokółka (woj. podlaskie)
(1)
Starożytna Grecja
(1)
Strzelin (woj. dolnośląskie)
(1)
Stumilowy Las (kraina fikcyjna)
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Warszawa
(1)
Województwo lubuskie (1999- )
(1)
Województwo pomorskie (1999- )
(1)
Województwo warmińsko-mazurskie (1999- )
(1)
Województwo wielkopolskie (1999- )
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Yellowstone National Park (Stany Zjednoczone)
(1)
Łotwa
(1)
Śląsk, Górny
(1)
Świdnik (woj. lubelskie)
(1)
Żywiec (woj. śląskie)
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(1283)
Artykuł z pracy zbiorowej
(573)
Artykuł problemowy
(520)
Artykuł z czasopisma fachowego
(432)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(344)
Scenariusz zajęć
(272)
Artykuł z czasopisma naukowego
(103)
Ćwiczenia i zadania
(90)
Praca zbiorowa
(88)
Raport z badań
(85)
Poradnik
(78)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(74)
Czasopismo pedagogiczne
(69)
Czasopismo polskie
(67)
Czasopismo fachowe
(66)
Podręcznik
(65)
Artykuł fachowy
(53)
Materiały pomocnicze
(43)
Opracowanie
(37)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(36)
Scenariusz zajęć do nauczania początkowego
(35)
Karty pracy ucznia
(31)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(30)
Publikacje fachowe
(29)
Program nauczania
(26)
Monografia
(20)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(20)
Artykuł przeglądowy
(19)
Poradniki dla nauczycieli
(19)
Gry i zabawy
(17)
Poradniki
(14)
Vademecum
(14)
Case study (studium przypadku)
(13)
Materiały konferencyjne
(12)
Publikacje
(11)
Dokumenty dźwiękowe
(10)
Recenzja naukowa
(10)
Scenariusze zajęć
(10)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(10)
Scenariusze zajęć dla szkół ponadgimnazjalnych
(9)
Artykuł publicystyczny
(8)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(8)
Publikacje dydaktyczne
(7)
Wywiad dziennikarski
(7)
Gry i zabawy umysłowe
(6)
Literatura
(6)
Poezja polska
(6)
Artykuł naukowy
(5)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(5)
Recenzja
(5)
Scenariusze zajęć dla gimnazjów
(5)
Antologia
(4)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(4)
Bibliografia
(4)
Księga pamiątkowa
(4)
Literatura dziecięca
(4)
Literatura polska
(4)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(3)
Analiza i interpretacja
(3)
Artykuł z czasopisma
(3)
Elementarz
(3)
Gry i zabawy ruchowe
(3)
Poradniki dla rodziców
(3)
Program autorski (pedagogika)
(3)
Projekty
(3)
Satyra
(3)
Sprawdziany i testy
(3)
Artykuł monograficzny
(2)
Bajki i baśnie
(2)
Felieton
(2)
Gry edukacyjne
(2)
Gry i zabawy dziecięce
(2)
Melodia z tekstem podłożonym
(2)
Piosenka dziecięca polska
(2)
Podręczniki
(2)
Poezja dziecięca
(2)
Poradnik metodyczny
(2)
Publikacja okolicznościowa
(2)
Relacja
(2)
Utwory sceniczne dla dzieci
(2)
Wiersze
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Ćwiczenia i zadania dla przedszkoli
(2)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych
(2)
Artykuł z czasopisma Pedagogicznego
(1)
Artykuł z czasopisma ekonomicznego
(1)
Artykuł z czasopisma historycznego
(1)
Biografia
(1)
Broszura
(1)
Cytaty
(1)
Dokumenty elektroniczne
(1)
Dramat (gatunek literacki)
(1)
Dramat polski
(1)
Dyktanda
(1)
E-podręcznik
(1)
Edycje i wydania dzieł
(1)
Elementarze
(1)
Elementarze polskie
(1)
Encyklopedia
(1)
Esej
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2451)
Językoznawstwo
(159)
Psychologia
(145)
Literaturoznawstwo
(140)
Socjologia i społeczeństwo
(102)
Informatyka i technologie informacyjne
(81)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(65)
Kultura i sztuka
(53)
Matematyka
(43)
Historia
(40)
Media i komunikacja społeczna
(36)
Medycyna i zdrowie
(36)
Nauka i badania
(29)
Filozofia i etyka
(16)
Ochrona środowiska
(12)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(11)
Religia i duchowość
(10)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(8)
Biologia
(6)
Kultura fizyczna i sport
(6)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(5)
Praca, kariera, pieniądze
(3)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(2)
Chemia
(2)
Fizyka i astronomia
(2)
Geografia i nauki o Ziemi
(2)
Hobby i czas wolny
(2)
Rozwój osobisty
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Architektura i budownictwo
(1)
Edukacja i pedagogikaLiteraturoznawstwo
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Opieka nad zwierzętami i weterynaria
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
12130 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Głównym celem niniejszego opracowania jest próba poszerzenia przestrzeni dyskusyjnej oraz praktycznych rozwiązań metodycznych o zakres edukacji geometrycznej. Doskonaląc praktykę kształcenia geometrycznego dzieci i młodzieży, warto sięgnąć do tradycji pedagogicznych i jednocześnie promować nowe, innowacyjne rozwiązania metodyczne, sprawdzone metody i formy pracy oraz przydatne środki dydaktyczne. Opracowanie to próbuje dążyć do realizacji tych celów. Opiera się na założeniu, że w kształceniu geometrycznym powinno dominować podejście całościowe, oparte na teoriach psychopedagogicznych i matematycznych. Dlatego też znaczną jego część poświęcono teoretycznym aspektom rozwijania intuicji geometrycznej.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Książka stanowi wprowadzenie do dyscypliny określanej mianem glottodydaktyki polonistycznej w jej wymiarze teoretycznym oraz praktycznym. Ma charakter podręcznika akademickiego, przygotowanego częściowo w formie wykładu uniwersyteckiego oraz w formacie aktywności dydaktyczno-pedagogicznych i studiów przypadku do zrealizowania na zajęciach o charakterze seminaryjno-konwersatoryjnym. Zawartość i format książki skorelowane są z wymaganiami sformułowanymi w obecnych i przygotowywanych standardach kształcenia nauczycieli oraz realizowanymi programami kształcenia glottodydaktyków polonistycznych w ramach studiów podyplomowych w różnych polskich ośrodkach akademickich. Pod względem treści obejmuje całościowy przegląd rozwoju glottodydaktyki polonistycznej oraz wskazuje kierunki rozwoju konkretnych kompetencji dydaktyczno-metodycznych w odniesieniu do nauczania podsystemów polszczyzny oraz rozwijania kompetencji językowych. Książka jest adresowana do studentów wszystkich ścieżek kształcenia nauczycieli języka polskiego jako obcego i drugiego. Ważnym odbiorcą będą także czynni zawodowo nauczyciele i lektorzy języka polskiego jako obcego zainteresowani podnoszeniem swoich kwalifikacji. Częściowo seminaryjny charakter publikacji umożliwi jej wykorzystywanie także w ramach różnych form doskonalenia oferowanych czynnym zawodowo polonistom.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Książka stanowi wprowadzenie do dyscypliny określanej mianem glottodydaktyki. Ma charakter podręcznika akademickiego, przygotowanego w formie wykładu uniwersyteckiego oraz w formacie aktywności dydaktyczno-pedagogicznych i studiów przypadku do zrealizowania na zajęciach o charakterze seminaryjno-konwersatoryjnym. W swojej koncepcji odnosi się do refleksyjnych nurtów kształcenia nauczycieli języków obcych, oferując użytkownikom publikacji osobiste doświadczanie na sobie współczesnych trendów i koncepcji glottodydaktycznych. Zamieszczone w tomie studia przypadków i zadania odnoszą się do nauczania poszczególnych języków obcych, traktowanych jako element jednego ogólnego kształcenia językowego. Zawartość książki skorelowana jest z wymaganiami sformułowanymi w obecnych i przygotowywanych standardach kształcenia nauczycieli. Odnosi się do treści skupionych w ramach ogólnej dydaktyki językowej i pedagogiki, które realizowane są na wszystkich specjalizacjach nauczycielskich prowadzonych w ramach neofilologii (anglistyk, germanistyk, romanistyk, iberystyk, italianistyk, rusycystyk), lingwistyk stosowanych i glottodydaktyki polonistycznej. Pod względem treści obejmuje całościowy przegląd rozwoju glottodydaktyki, zwracając uwagę na perspektywy i kierunki jej dalszego rozwoju. Książka jest adresowana do studentów wszystkich ścieżek kształcenia nauczycieli języków obcych. Jej użytkownikami stają się tym samym studiujący specjalizacje nauczycielskie zarówno na studiach licencjackich, magisterskich, jak i kwalifikacyjnych podyplomowych w ramach wszystkich języków obcych obecnych w polskim systemie edukacyjnym. „Na rynku polskich wydawnictw naukowych niewiele jest tego typu publikacji (może Janowskiej, Komorowskiej czy Pfeiffera), które można uznać za względnie kompleksowe, przy czym oceniany podręcznik wyróżnia się na tym tle in plus aktualnością i zakresem podejmowanych wątków problemowych. Postęp, jaki dokonał się przez minione kilka czy kilkanaście lat na gruncie omawianej dyscypliny, przesądza o tym, że zaproponowany wykład można uznać za nowe ujęcie problemu, wypełniające istotną lukę na rynku wciąż nielicznych podręczników akademickich dla przyszłych nauczycieli języków obcych. Dydaktyka języków obcych autorstwa Przemysława Gębala niewątpliwie nosi cechy podręcznika akademickiego. To publikacja bardzo ciekawa, poznawczo wartościowa i potrzebna na etapie kształcenia i doskonalenia zawodowego nauczycieli języków obcych. Użyteczność tego opracowania docenią zwłaszcza ci czytelnicy, którzy mają utrudniony dostęp do źródeł innojęzycznych, tak z przyczyn logistycznych, jak i kompetencyjnych. W przedmowie do podręcznika autor celnie wymienia grupy adresatów jego wykładu: przyszłych i praktykujących nauczycieli języków obcych, w tym polskiego jako obcego, zamierzających nauczać bądź nauczających w różnych typach szkół i na różnych poziomach kształcenia, tak w edukacji formalnej, jak i pozaformalnej. Listę tę rozszerzyłabym o nauczycieli akademickich zajmujących się kształceniem przyszłych nauczycieli języków obcych. Dla nich również podręcznik może okazać się pomocą wielce użyteczną, zwłaszcza że został wzbogacony o komponent autorskich zadań/projektów, dzięki którym dużo łatwiej będzie osiągnąć zamierzenie autora, by jego praca przysłużyła się do „wykształcenia refleksyjnych praktyków, przygotowanych do uczenia się i podnoszenia swoich kompetencji zawodowych przez całe życie”. Dr hab. Anna Jaroszewska, fragment recenzji
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Autorzy podjęli ważny problem, który stosunkowo rzadko jest przedmiotem szerzej zakrojonych badań. (…) Przyjęcie postawy asertywnej pozwala jednostce na bycie sobą, akceptowanie siebie, swobodne wyrażanie opinii i emocji, a także na okazywanie sobie szacunku, z jednoczesnym poszanowaniem praw innych ludzi. Są to umiejętności niezbędne współczesnemu człowiekowi dla satysfakcjonującego funkcjonowania w społeczeństwie. (…) Należy podkreślić dużą wartość poznawczą pracy, która wynika z faktu, iż dostarcza wielu cennych informacji zweryfikowanych empirycznie w badaniach przeprowadzonych w grupie nauczycieli reprezentujących różne szczeble edukacji. (…) Porządkuje wiedzę dotyczącą problematyki asertywności, rozproszoną na co dzień w licznych opracowaniach naukowych, i przedstawia ją w formie przystępnej dla potencjalnego czytelnika. (…) Uważna lektura pozwala także znaleźć wiele odniesień do praktyki edukacyjnej, które mogą mieć zastosowanie w pracy wychowawczej nauczycieli. Wykorzystanie przez nich odpowiednich wniosków i propozycji rozwiązań zawartych w pracy oraz włączenie ich do określonych strategii edukacyjnych mogłoby ułatwić rozwój postawy asertywnej u wszystkich partnerów interakcji zachodzących w szkole (…) [ Z recenzji prof. nadzw. dr. hab. Mieczysława Radochońskiego]
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Niniejsza publikacja stanowi trzeci tom z cyklu PLEJ, czyli PsychoLingwistycznych Eksploracji Językowych. Jej celem, podobnie jak poprzednich, jest popularyzacja najnowszych osiągnięć w dziedzinie nauczania i uczenia się języków obcych wśród młodych badaczy. Ze względu na charakter artykułów, książka ta została podzielona na trzy części. Pierwsza z nich skupia artykuły dotyczące procesów uczenia się oraz nauczania języków obcych z różnych perspektyw; druga zbiera artykuły przedstawiające wyniki badań nad procesem przyswajania oraz nauczania języków obcych; trzecia natomiast traktuje o praktycznych aspektach związanych z nauczaniem i uczeniem się języków obcych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
CLIL (Content and Language Integrated Learning – zintegrowane kształcenie przedmiotowo-językowe) to nowoczesne podejście do nauczania zarówno przedmiotów, jak i języków. Metoda ta definiowana jest jako dwuogniskowe podejście do nauczania języków, w której drugi język jest wykorzystywany do nauki oraz nauczania zarówno przedmiotu, jak i języka. Książka prezentuje podstawowe zagadnienia dotyczące CLIL i skierowana jest do nauczycieli uczących w klasach CLIL, zgodnie z rozporządzeniem Ministerstwa Edukacji, od klasy VII szkoły podstawowej oraz w liceum, jak do również studentów licencjackich i magisterskich studiów filologicznych uzyskujących uprawnienia do nauczania oraz wszystkich osób zainteresowanych nauczaniem dwujęzycznym. W nauczaniu dwujęzycznym język obcy stanowi narzędzie komunikacji i wspomaga proces uczenia się. Głównym założeniem komunikacji jest używanie języka obcego w celu przekazywania treści przedmiotowych, zarówno w formie pisemnej, jak i ustnej. Istotnym elementem zintegrowanego nauczania językowo-przedmiotowego jest pomoc koleżeńska. Wspomaga ona proces nabywania kompetencji w zakresie komunikacji, jak również ograniczania tzw. Teacher Talking Time (czasu, w którym mówi nauczyciel) oraz wydłużania tzw. Student Talking Time (czasu, w którym mówią uczniowie). W systemie CLIL uczniowie uczą się, w jaki sposób posługiwać się językiem, a także, jak używać go do nauki treści niepowiązanych z językiem. Nauczyciel stwarza warunki oraz towarzyszy uczniom w procesie odkrywania treści za pośrednictwem nauczanego języka. Uczniowie zdobywają wiedzę w języku obcym i o języku obcym. Są zachęcani do jego używania w celu wyrażania swoich uczuć i opinii na temat wiedzy przekazywanej na lekcji. Książka podzielona jest na część teoretyczną i praktyczną: - Celem części teoretycznej jest zdefiniowanie zintegrowanego kształcenia przedmiotowo-językowego, opisanie jego różnych wariantów i uwarunkowań modułowych. Celem tej części jest także przedstawienie kształcenia przedmiotowo-językowego w kontekście polskim oraz międzynarodowym. Autorki zwracają szczególną uwagę na poparcie tego programu edukacyjnego przez Unię Europejską oraz korzyści płynące z wprowadzenia CLIL w szkołach. Korzyści te przedstawione są z perspektywy ucznia, nauczyciela, szkoły, a także społeczeństwa. - Celem części praktycznej jest zaprezentowanie sposobów nauczania oraz uczenia się w zintegrowanym kształceniu przedmiotowo-językowym ze szczególnym zwróceniem uwagi na podejście poznawcze, konstruktywistyczne oraz komunikacyjne. W części tej zostaną także przedstawione wymagane kompetencje nauczycieli CLIL oraz formy uczenia się (uczenie przez dociekanie naukowe, opowiadania edukacyjne etc.). Czytelnik uzyska także praktyczną wiedzę dotyczącą planowanie modułu CLIL (wybór treści, sposoby połączenia treści, język i procesów poznawczych, rozwijanie świadomości międzykulturowej), doboru środków dydaktycznych, tworzenia materiałów dydaktycznych oraz sposobów oceniania w zintegrowanym kształceniu przedmiotowo-językowym. Książka stanowi kompendium dla ogółu nauczycieli pracujących metodą CLIL i jest pierwszą taką publikacją na polskim rynku. Autorki podają w niej zarys teoretyczny i praktyczny, który dotyczy edukacji dwujęzycznej całościowo i wszyscy nauczyciele mogą z niego czerpać. Z książki skorzystają studenci wszystkich ścieżek kształcenia nauczycieli języków obcych, zwłaszcza angliści, jak również nauczyciele akademiccy przygotowujący przyszłych nauczycieli do pracy w szkołach i pracujący z przyszłymi nauczycielami na studiach podyplomowych, czynni zawodowo nauczyciele i lektorzy CLIL zainteresowani podnoszeniem swoich kwalifikacji oraz nauczyciele pracujący w szkołach dwujęzycznych, zarówno nauczyciele przedmiotowi, jak i językowi.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Celem badań opisywanych w niniejszej monografii uczyniono analizę związków zachodzących pomiędzy korzystaniem z nowoczesnych technologii informacyjnych a zagrożeniami płynącymi z mass mediów z perspektywy nauczyciela, rodzica i dziecka. W niniejszym opracowaniu poruszamy kwestię kompetencji informatycznych i społeczno-wychowawczych nauczyciela i rodzica w odniesieniu do wykorzystywania nowoczesnych narzędzi technologicznych, monitorowania kontaktu z cyberświatem, w tym gier komputerowych oraz poziomu dostępności cyberprzestrzeni dla młodego użytkownika – ucznia. Spośród wielu metod badawczych w wybranych i omawianych w niniejszym opracowaniu pracach dotyczących kwestii cyberprzestrzeni, podstawową metodą badawczą była metoda sondażu diagnostycznego.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Autorka akcentuje potrzebę poszerzania przestrzeni semantycznej w dyskursie podręcznikowym oraz konieczność uprawnienia przez szkołę otwartości poznawczej, co daje dzieciom/uczniom prawo do: - wyrastania z egocentrycznego oglądu świata i poszerzania horyzontów własnej egzystencji o cele ogólne i wybiegające w przyszłość; - poznawania siebie, rozumnego pielęgnowania indywidualności sprzężonej z empatią, odpowiedzialnością i troską o dobro ogólne; - budowanie własnej tożsamości w dialogu z innymi, przy poszanowaniu inności w zróżnicowanej kulturowo wspólnocie oraz roztropnego spożytkowania czasu i przestrzeni oraz radzenia sobie z przeciwnościami losu. Książka zawiera wyniki wnikliwych analiz zrekonstruowanych przez autorkę dyskursów podręcznikowego i dziecięcego oraz ich dramatyczną konfrontację. Paradygmat kognitywistyczny, rozumiany jako nowy kontekst teoriopoznawczy w badaniach edukacyjnych, stworzył możliwość uchwycenia podręcznikowych i uczniowskich sposobów kategoryzacji, dominujących typów racjonalności (taksonomicznej lub potocznej), a także stereotypowego i aksjologicznego opisu rzeczywistości.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Kolejna książka uznanej specjalistki w dziedzinie rozwoju dziecka, Sally Goddard Blythe! Znaczny odsetek uczniów wykazuje niepełną sprawność ruchową oraz niestabilność postawy. Badania wskazują na bezpośredni związek pomiędzy niedojrzałością układu ruchowego a osiągnięciami w szkole. Jak sobie z tym radzić? Praktyczny przewodnik zawierający informacje na temat prawidłowości w rozwoju ruchowym dziecka i jego powiązań z uczeniem się. Autorka pokazuje związek pomiędzy takimi wskaźnikami, jak koordynacja wzrokowo-ruchowa, kontrola postawy a gotowością dziecka do nauki. Publikacja zawiera narzędzia pozwalające na ocenę aktualnego poziomu rozwoju motoryki dziecka w wieku przedszkolnym i szkolnym, a także kompletny program rozwoju ruchowego. Dzięki odpowiedniemu wsparciu oraz szkoleniom nauczyciele oraz inni specjaliści mogą nauczyć się, jak rozpoznawać oznaki opóźnienia rozwojowego, aby dziecko mogło być skierowane do odpowiedniego terapeuty albo też objęte programem ćwiczeń. Książka stanowi zestaw narzędzi pozwalających: rozpoznać, u których dzieci występują niedojrzałe odruchy, wprowadzić program ćwiczeń fizycznych i ocenić wyniki.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Zapraszamy do lektury publikacji „Nauczanie domowe czyli realizacja obowiązku szkolnego poza szkołą” – ekspert oświatowy pokazuje postępowanie krok po kroku oraz udziela jasnych, praktycznych porad i wytycznych, dotyczących organizacji i prowadzenia edukacji domowej. Publikacja skupia się na zagadnieniach sprawiających wiele trudności, takich jak: ocenienie, kształcenie, egzaminowanie ucznia; uczestnictwo uczniów w zajęciach; wniosek o edukację domową; cofnięcie edukacji w ciągu roku szkolnego.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowych postępów dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę z społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie – rodzicom. Edukacja i potencjał człowieka to pierwsza w języku polskim publikacja Marii Montessori, której założeniem jest „pomóc nauczycielom zrozumieć potrzeby dziecka po ukończeniu szóstego roku życia”. Skąd i do czego rodzi się sześciolatek? Jakimi narzędziami się posługuje? Jaki teraz jest jego umysł? Autorka uchyla nam rąbka tajemnicy o starszym dziecku, jego całkiem przyziemnych potrzebach i bezkresnych niczym wszechświat możliwościach. Sekret dobrego nauczania polega na tym, żeby uznać inteligencję dziecka za żyzne pole, gdzie można zasiać ziarna, które wyrosną w żarze rozpalonej wyobraźni. Zatem nie dążymy jedynie do tego, żeby dziecko coś zrozumiało, ani tym bardziej nie chcemy go zmuszać, żeby nauczyło się czegoś na pamięć; nasz cel to poruszyć jego wyobraźnię i zarazić je do głębi entuzjazmem. Nie chcemy mieć uczniów pełnych samozadowolenia, tylko chętnych do nauki; próbujemy zasiać w dziecku życie zamiast teorii, żeby pomóc mu w rozwoju psychicznym, emocjonalnym, a także fizycznym, a zatem musimy przedstawiać ważne i wzniosłe idee ludzkiemu umysłowi, który wydaje nam się nieustannie gotowy na ich przyjęcie, gdyż domaga się ich coraz więcej. Z tekstu Dziecko nie jest już tylko odbiorcą, który bezkrytycznie chłonie wrażenia, lecz chce samo je rozumieć, nie zadowala się przyjmowaniem do wiadomości czystych faktów. W miarę jak rozwija się w nim aktywność moralna, chce odwoływać się do własnej oceny sytuacji, która często będzie zupełnie inna od oceny jego nauczycieli. Nie ma nic trudniejszego niż uczenie wartości moralnych dziecka w tym wieku; ma błyskawiczną ripostę na wszystko, co mówimy, gdyż stało się buntownikiem. Matkom często jest przykro, ponieważ ich dzieci, które wcześniej okazywały im tylko miłość i oddanie, teraz stały się impertynenckie i nieprzyjemnie apodyktyczne. Dokonała się w nich przemiana wewnętrzna, ale natura postępuje całkowicie logicznie, wzbudzając teraz w dziecku nie tylko głód wiedzy i zrozumienia, lecz także żądanie niezależności mentalnej, pragnienie odróżniania dobra od zła własnymi siłami oraz niechęć do ograniczeń narzucanych przez arbitralny autorytet. W obszarze moralności dziecko potrzebuje teraz własnego wewnętrznego światła. Z tekstu
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Mimo że całokształt procesu uczenia się niewątpliwie przebiega w mózgu, często zapominamy, że odbiera on informacje sensoryczne ze środowiska za pośrednictwem ciała i ukazuje to, jak owo środowisko jest przez mózg odbierane. Kontrola postawy odzwierciedla integrację ośrodkowego układu nerwowego (OUN) i wspiera funkcjonowanie osi mózg−ciało. Niedojrzałość lub zakłócenia funkcjonalne w tym obszarze wpływają na zdolność mózgu do przyswajania i przetwarzania informacji. Jedną z metod oceny dojrzałości i integralności funkcjonowania OUN jest badanie odruchów pierwotnych oraz posturalnych. Ich obecność lub brak na podstawowych etapach rozwoju staje się dla nas oknem, przez które możemy przyjrzeć się funkcjonowaniu OUN, co ułatwia doświadczonemu profesjonaliście identyfikację objawów niedojrzałości bądź dysfunkcji neurologicznej. Istnieje coraz większa liczba dowodów naukowych wspierających teorię, zgodnie z którą umiejętności motoryczne wspierają proces uczenia się i są zaangażowane w regulację emocjonalną i zachowanie. Od chwili powstania w 1975 roku Instytut Psychologii Neurofizjologicznej (The Institute for Neuro-Physiological Psychology – INPP) w Chester jest miejscem, w którym prowadzi się pionierskie badania nad wpływem niedojrzałych odruchów pierwotnych i posturalnych na uczenie się i zachowanie, tworzy się protokoły oceny nieprawidłowych odruchów i związanych z nimi funkcji. Tam właśnie powstała specyficzna metoda terapeutyczna (tzw. metoda INPP). Wyniki badań, prowadzonych przez ponad 30 lat zarówno w INPP, jak i w niezależnych ośrodkach, wskazują, że istnieje ścisły związek między niedojrzałymi odruchami okresu niemowlęcego, brakiem osiągnięć szkolnych i podwyższonym poziomem lęku w dorosłym życiu oraz że program terapeutyczny nakierowany na bezpośrednią stymulację i integrację odruchów pierwotnych oraz posturalnych może spowodować korzystne zmiany w tych obszarach. Książka Jak osiągać sukcesy w nauce. Uwaga, równowaga, koordynacja przedstawia zarys podstawowej teorii, opis mechanizmów i markerów rozwojowych oraz wpływu niedojrzałych odruchów na funkcjonowanie dziecka w starszym wieku, które specjalistom zajmującym się edukacją i zdrowiem dzieci mogą pomóc w rozpoznawaniu oznak dysfunkcji neurologicznych i ich konsekwencji.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Praca omawia badania dotyczące publicznych liceów ogólnokształcących w Łodzi w kontekście doskonalenia warunków sprzyjających podnoszeniu jakości kształcenia i doskonalenia ich oferty edukacyjnej. Przedstawione w książce badania zostały zainicjowane przez władze edukacyjne Łodzi. Badania miały dostarczyć władzom edukacyjnym miasta informacji na temat publicznych liceów ogólnokształcących w Łodzi w celu zmierzenia się z wyzwaniem, jakim jest dbałość o doskonalenie warunków sprzyjających podnoszeniu jakości kształcenia i doskonalenia oferty edukacyjnej w tego typu szkołach.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
W publikacji skupiono się na zagadnieniach związanych z nauczaniem oraz uczeniem się języków, nie tylko obcych. Jej różnorodność tematyczna jest najlepszym dowodem na to, jak szerokie są obecnie zainteresowania młodych badaczy. W pierwszej części skupiono się na ukazaniu uczenia się oraz nauczania języków obcych z różnych perspektyw; druga dotyczy badań w obrębie uczenia się oraz nauczania języków obcych; w trzeciej skoncentrowano się na praktycznych aspektach związanych z nauczaniem i uczeniem się języków obcych. Informacje te pozwolą na zaprojektowanie nowego kursu pisania w języku angielskim, którego celem jest nie tylko zmiana podejścia studentów do pisania na bardziej pozytywne, ale także zapewnienie wsparcia przy pisaniu akademickim. Zaproponowana metoda „stacji uczenia się” pozwala zarówno na indywidualną pracę każdego ucznia, jak i na wymianę informacji z partnerem lub członkiem grupy. Wprowadzany regularnie na zajęciach językowych trening strategiczny pozwoli uczniom nie tylko na pogłębienie swojej wiedzy o efektywnych strategiach uczenia się, ale także zwiększy ich szanse na sukces w nauce języka obcego. Zgodnie z wynikami badań nauczyciele z wyższą inteligencją emocjonalną są wyżej oceniani przez swoich uczniów. Książka jest skierowana przede wszystkim do studentów kierunków neofilologicznych, zainteresowanych zgłębianiem problemów natury psycholingwistycznej, a także pragnących doskonalić swój warsztat nauczyciela języka obcego.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
W monografii „(Auto)refleksja pedagogiczna nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej. Wgląd w praktykę” ukazano teoretyczne, metodologiczne i empiryczne aspekty codziennej pracy nauczyciela na I etapie kształcenia. Praca dotyczy swoistej refleksji i autorefleksji nauczyciela, który na co dzień powinien umieć optymalnie zaprojektować, zaplanować i zorganizować, a następnie zrealizować, skontrolować i ocenić nie tylko pracę uczniów (w ramach procesu nauczania-uczenia się), ale i swoją własną. Podjęto próbę ukazania nowego ujęcia refleksji i autorefleksji nauczyciela w kontekście teorii uczenia się przez działanie Wojciecha Kojsa i ukazanej w jej ramach istoty działania badawczego podmiotu.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Z doświadczenia wiemy, że najlepsze efekty przynosi uczenie się przez działanie, tworzenie i kreowanie, poprzez aktywne uczestniczenie w danym projekcie. Im więcej pasji wkładamy w proces dydaktyczny, tym lepsze jego efekty. Im bardziej angażujemy się w to, co robimy, tym łatwiej nam to przychodzi. Zaangażowanie zdaje się być pojęciem kluczowym dla osiągania dobrych efektów kształcenia się, winno więc stać w centrum procesu nauczania - tę tezę starają się udowodnić autorzy zamieszczonych w publikacji tekstów. W Aneksie znajdują się scenariusze zajęć nagrodzone i wyróżnione w ramach konkursu Twórz zespoły – zaangażuj – stwórz warunki uczenia się, który odbył się na Uniwersytecie Łódzkim w ramach projektu Twórczy Uniwersytet.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Dążenie do integracji zewnętrznej i wewnętrznej prawoznawstwa jest zjawiskiem ciągle aktualnym i powracającym w refleksji naukowej nad prawem. Jednakże w ślad za rozwojem nauki zmienia się zarówno obszar integracji, jak i jej zakres, a zatem zmienia się pole integracji. Można to zauważyć w piśmiennictwie, a także w niniejszym tomie. Prawoznawstwo stale poszukuje nowych punktów odniesienia i nowych metod badawczych, by lepiej poznać i zrozumieć zjawisko prawne, przyjmując za punkt wyjścia wielowymiarowość prawa. Pole integracji staje się obszarem coraz gęstszych, a jednocześnie zmiennych, relacji interdyscyplinarnych i transdyscyplinarnych, pozwalających korzystać z dorobku naukowego rozmaitych dyscyplin badawczych z pożytkiem dla integrujących się dyscyplin, w tym szeroko rozumianego prawoznawstwa. Wskazać można wiele odmiennych pól integracji wyznaczanych w różnym czasie przez poszczególnych badaczy. Prawo ma ścisły związek z wieloma zjawiskami społecznymi, psychicznymi, etycznymi i językowymi, bo samo też jest takim zjawiskiem w wielu odsłonach. W opracowaniu poruszono bardzo wiele niezwykle interesujących oraz inspirujących badawczo i metodologicznie zagadnień z tego zakresu. Książka może stanowić źródło inspiracji naukowej, wzbudzić żywą dyskusję i rozwinąć dalsze zainteresowanie zjawiskiem prawnym.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
W numerze znajdują się artykuły poświęcone filozofii pedagogiki, opisujące dylematy edukacyjne doby rozwiniętej technologii, skomplikowane relacje „Ja – Inni”, problemy relacji międzyludzkich w szkole, na uczelni. Autorzy poruszają też kwestię stereotypu płci obowiązującego w nauczaniu matematyki oraz roli młodzieżowego slangu w budowaniu szkolnej wspólnoty.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej