Form of Work
Artykuły
(109)
Publikacje naukowe
(56)
E-booki
(8)
IBUK Libra
(8)
Książki
(8)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Status
available
(8)
Branch
Wypożyczalnia
(8)
Author
Bałachowicz Józefa
(3)
Czaja-Chudyba Iwona
(2)
Kowal Stanisław
(2)
Kwiatkowska-Góralczyk Małgorzata
(2)
Kłusek Urszula
(2)
Nowicka Marzenna (1962- )
(2)
Paśko Jan Rajmund
(2)
Adamek Irena
(1)
Babecki Miłosz
(1)
Barabasz Grażyna
(1)
Bem Marta
(1)
Bogdanowicz Mateusz (1967- )
(1)
Bonar Jolanta
(1)
Bougsiaa Hussein
(1)
Bryzek Renata
(1)
Budkowska Liliana
(1)
Błaszczyk Klaudia
(1)
Czerwiec Karolina
(1)
Czerwonka Dagna
(1)
Cęcelek Grażyna
(1)
Domagała Dorota (pedagog)
(1)
Dziekońska Joanna
(1)
Famuła-Jurczak Anita
(1)
Ferenz Krystyna
(1)
Foryś Jolanta
(1)
Góralska Renata (1969- )
(1)
Jagielska Katarzyna
(1)
Janus-Sitarz Anna
(1)
Jaworska Joanna (nauczyciel)
(1)
Kaczmarczyk Milena (pedagog)
(1)
Kalkowska Magda
(1)
Knap Małgorzata
(1)
Kopciewicz Lucyna (1972- )
(1)
Koperna Paulina
(1)
Kołodziejczyk-Olczak Izabela
(1)
Kwiatkowski Stefan Michał (1948- )
(1)
Kłosińska Tatiana
(1)
Ledóchowski Zbigniew
(1)
Leek Joanna
(1)
Lehrer-Knafo Orit
(1)
Madalińska-Michalak Joanna (1965- )
(1)
Marciniak Marta
(1)
Marek Elżbieta
(1)
Mencel Marek
(1)
Michalak-Dawidziuk Joanna
(1)
Mojsiejonek Monika
(1)
Mróz Anna M
(1)
Muchacka Bożena
(1)
Myczko Kazimiera
(1)
Mydłowska Beata
(1)
Newby David
(1)
Niklewicz Beata
(1)
Noga Mariusz (pedagog)
(1)
Nowak-Dziemianowicz Mirosława (1956- )
(1)
Odrowąż-Coates Anna (1979- )
(1)
Pasterniak-Kobyłecka Ewa
(1)
Pawlak Mirosław
(1)
Piorunek Magdalena
(1)
Pituła Beata
(1)
Poszytek Paweł (1968- )
(1)
Potyrała Katarzyna
(1)
Rostańska Eugenia
(1)
Sipińska Dorota
(1)
Skrzetuska Ewa (1951- )
(1)
Stokłosa Małgorzata
(1)
Szwed Tomasz
(1)
Szymański Mirosław Józef (1942- )
(1)
Sławińska Małgorzata (pedagog)
(1)
Słowik Magdalena
(1)
Trzcionka-Wieczorek Anna
(1)
Twaróg-Kanus Agnieszka
(1)
Walasek Stefania
(1)
Walczak Dominika
(1)
Waligóra Anna (socjolog)
(1)
Waniek-Klimczak Ewa
(1)
Wantuch Wiesława
(1)
Wantuch Wiesława (1958-2017)
(1)
Warchał Mateusz (1978- )
(1)
Wrońska Marta (pedagog)
(1)
Zamecka-Zalas Olga
(1)
zbiorowa Praca
(1)
Ćwiertniewicz Grzegorz
(1)
Łuba Małgorzata
(1)
Łukasik Joanna Małgorzata
(1)
Śliwa Sławomir (pedagog)
(1)
Śliwińska Anna
(1)
Year
2020 - 2021
(15)
2010 - 2019
(107)
2000 - 2009
(3)
Time Period of Creation
2001-
(61)
Country
Poland
(125)
Language
Polish
(123)
English
(2)
Subject
Nauczyciele
(79)
Nauczyciele nauczania początkowego
(18)
Kompetencje kluczowe
(16)
Kompetencje zawodowe
(16)
Kompetencje społeczne
(14)
Nauczyciel
(14)
Kompetencje medialne
(11)
Kreatywność
(9)
Nauczanie początkowe
(9)
Uczniowie
(7)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(6)
Twórczość
(6)
Zastosowania multimediów w edukacji
(6)
Postawy
(5)
Przydatność zawodowa
(5)
Uczniowie klas początkowych
(5)
Edukacja medialna
(4)
Język polski
(4)
Kształcenie nauczycieli
(4)
Metody nauczania
(4)
Nauczanie
(4)
Organizacja pracy
(4)
Relacje międzyludzkie
(4)
Filologia polska
(3)
Kompetencje
(3)
Komunikacja interpersonalna
(3)
Nauczyciele akademiccy
(3)
Nauczyciele języka polskiego
(3)
Osobowość
(3)
Szkolnictwo
(3)
Szkolnictwo wyższe
(3)
Uczeń
(3)
Badania naukowe
(2)
Diagnoza pedagogiczna
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko zdolne
(2)
Inteligencja emocjonalna
(2)
Interakcje społeczne
(2)
Kompetencje komunikacyjne
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Komunikacja werbalna
(2)
Krytycyzm
(2)
Kształcenie
(2)
Nauczyciele muzyki
(2)
Niepełnosprawność
(2)
Pedagogika wczesnoszkolna
(2)
Pomoce dydaktyczne
(2)
Praca
(2)
Reforma edukacji
(2)
Rodzice
(2)
Rozwój zawodowy
(2)
Start zawodowy
(2)
Style poznawcze
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Unia Europejska
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Adaptacja zawodowa
(1)
Asertywność
(1)
Autorytet
(1)
Cyfrowi tubylcy
(1)
Diagnoza edukacyjna
(1)
Dorośli
(1)
Doskonalenie zawodowe
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko trudne
(1)
Edukacja informacyjna
(1)
Edukacja kulturalna
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Ekologia
(1)
Emocje
(1)
Film w nauczaniu
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Góralska, Renata (1969- )
(1)
Informatyka (przedmiot szkolny)
(1)
Innowacje
(1)
Inteligencja społeczna
(1)
Internet
(1)
Jakość kształcenia
(1)
Język
(1)
Język angielski
(1)
Język dziecka
(1)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1)
Języki obce
(1)
Klasa szkolna
(1)
Kompetencje diagnostyczne
(1)
Kompetencje emocjonalne
(1)
Kompetencje kulturowe
(1)
Kompetencje międzykulturowe
(1)
Kompetencje miękkie
(1)
Kompetencje wychowawcze
(1)
Komunikacja międzykulturowa
(1)
Konstruktywizm
(1)
Korpus językowy
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Kwalifikacje zawodowe
(1)
Labirynt
(1)
Madalińska-Michalak, Joanna
(1)
Subject: work
Kompetencje interpersonalne w pracy współczesnego nauczyciela
(1)
Subject: time
2001-
(52)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
1945-1989
(1)
Subject: place
Polska
(33)
Województwo małopolskie (1999- )
(2)
Izrael
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Kraje arabskie
(1)
Trypolis (Libia)
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Województwo pomorskie (1999- )
(1)
Województwo wielkopolskie (1999- )
(1)
Genre/Form
Artykuł problemowy
(46)
Artykuł z pracy zbiorowej
(43)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(13)
Artykuł z czasopisma naukowego
(9)
Raport z badań
(9)
Praca zbiorowa
(3)
Artykuł publicystyczny
(2)
Opracowanie
(1)
Recenzja naukowa
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(60)
Socjologia i społeczeństwo
(18)
Informatyka i technologie informacyjne
(8)
Media i komunikacja społeczna
(3)
Nauka i badania
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Kultura i sztuka
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Psychologia
(1)
125 results Filter
E-book
In basket
Problem relacji ucznia z nauczycielem i zależności odwrotnej jest tematem aktualnym od początków istnienia "stanowiska" nauczyciela. Pojawiał się on już w starożytności i ulegał zmianom wraz z rozwojem cywilizacji i coraz większymi prawami jednostki do posiadania własnych poglądów, które można było swobodnie przedstawiać. Problem relacji uczeń - nauczyciel jest wielopłaszczyznowy i do tej pory nie posiada uniwersalnych rozwiązań. Inne są relacje w kontekście uczeń - nauczyciel przedmiotu, a inne na zajęciach pozalekcyjnych. Problem dodatkowo komplikuje fakt, że wprawdzie mówi się o relacji ucznia i nauczyciela, lecz nie podkreśla się przy tym, iż relacja ta może być inna, gdy miejsce jednego ucznia zajmie inny. Relacja pomiędzy grupą uczniów, jaką jest klasa, a nauczycielem zależna jest od osobowości nauczyciela. Wystarczy, że zmieni się nauczyciel, a dotychczasowe relacje ulegają zmianie.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Czynnikiem kształtującym relacje jest stosunek uczniów do nauczycieli, a także nauczycieli do uczniów. Stosunek ten zaś jest zmienny w czasie. Z tego powodu podobną zmiennością charakteryzować się będą również same relacje. Rozważania nad nimi są zatem ciągle aktualne. Rola nauczyciela w szkole jest jasno określona – polega ona na uczeniu i wychowywaniu. Jako że jest to obowiązek wynikający wprost ze stosunku pracy, większość nauczycieli stara się to robić w sposób odpowiedziany i rzetelny. Określona jest także rola ucznia – ma on nabywać umiejętności przewidziane w programie nauczania oraz poddawać się działaniu procesu wychowawczego. O ile jednak nauczyciel musi robić to, co ma przykazane, o tyle uczeń może, ale nie musi. Nauczyciel podejmuje się wypełniać swoje obowiązki świadomie i dobrowolnie, natomiast uczeń jest objęty obowiązkiem uczęszczania do szkoły. Z tego powodu ich relacje są rożne. To przede wszystkim nauczyciel powinien dbać o poprawne relacje, aby ucznia nie zrażać do nauki, a wręcz przeciwnie – zachęcać. Poprawne relacje to nie „nadskakiwanie” uczniom, ale rozważne działania w celu ich mobilizacji. Tematem wiodącym w niniejszej monografii jest uczeń i nauczyciel we współczesnej szkole w rożnych kontekstach pedagogicznej rzeczywistości. Pisząc o współczesnych problemach pedagogiki, nie można zapominać o jej przeszłości. Od tego nie da się uciec, bowiem przeszłość zawsze wywiera piętno na współczesności. Publikacja ukazuje, jak rożne czynniki – na pozór nieistotne – mogą wpływać na relacje uczeń–nauczyciel. Autorzy poszczególnych rozdziałów podejmują refleksje nad wpływem sposobu i rodzaju nauczania oraz innowacyjnych działań nauczyciela na relacje uczeń–nauczyciel. Odrębnym i ważnym zagadnieniem poruszanym przez nich jest oddziaływanie rożnych czynników – w tym między innymi roli samego nauczyciela, jak również czynników pozadydaktycznych – na relacje uczeń–nauczyciel.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Zamieszczane w Rozprawach Komisji Językowej artykuły podejmują tematykę z wielu dziedzin lingwistycznych, prezentujących różną metodologię badawczą. Publikowane rozprawy i artykuły mają charakter teoretyczno-metodologiczny i materiałowy. Obok prac polonistycznych w Rozprawach... ukazują się prace slawistyczne i komparatywne z odniesieniem do stanu indoeuropejskiego, autorstwa głównie językoznawców łódzkich, ale także pozałódzkich i zagranicznych – przedstawicieli wszystkich pokoleń.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again