Forma i typ
Artykuły
(101)
Publikacje naukowe
(39)
Publikacje fachowe
(24)
Książki
(21)
E-booki
(2)
IBUK Libra
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(20)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(21)
Autor
Mądry-Kupiec Małgorzata
(3)
Stępień-Rejszel Kamila Olga
(3)
Czerwiński Kazimierz (1955- )
(2)
Frąckowiak Marzena
(2)
Gołębniak Bogusława Dorota
(2)
Grudzińska Zofia
(2)
Kazimierczak Aleksandra
(2)
Kloskowska Adriana
(2)
Kozak Agnieszka (psycholog)
(2)
Ledóchowski Zbigniew
(2)
Pruś Małgorzata
(2)
Skrzetuska Ewa (1951- )
(2)
Szczygieł Aleksandra
(2)
Teusz Grażyna
(2)
Wieremiejewicz-Podkościelna Joanna
(2)
Zając Dorota
(2)
Adamska Krystyna (psycholog)
(1)
Adrjan Beata
(1)
Bagnowska Karolina
(1)
Baranowska Aneta Sylwia
(1)
Bartkowiak Kinga
(1)
Bednarkowa Wiga
(1)
Berlińska Maria
(1)
Biblioteczka Dobrego Nauczyciela
(1)
Bugajska-Jaszczołt Beata
(1)
Bula Danuta
(1)
Cyrek Barbara
(1)
Czajkowska Monika
(1)
Dix Paul
(1)
Dobrołowicz Justyna
(1)
Dobrzyniak Marta
(1)
Domagała-Kręcioch Agnieszka
(1)
Dr Josef Raabe Spółka Wydawnicza
(1)
Dudzikowa Maria (1938-2018)
(1)
Dyduch Ewa (1958- )
(1)
Dymara Bronisława (1932-2013)
(1)
Dziekońska Joanna
(1)
Faber Adele
(1)
Falkowski Maciej
(1)
Gocał Anna
(1)
Goetz Magdalena
(1)
Hipsz Katarzyna
(1)
Horosiewicz Beata
(1)
Jankowska Anna (nauki pedagogiczne)
(1)
Jarmużek Joanna
(1)
Jawor-Baranowska Jadwiga
(1)
Kiezik-Kordzińska Ewa
(1)
Klonowska Natalia
(1)
Knocińska Anna
(1)
Kopciewicz Lucyna (1972- )
(1)
Kordziński Jarosław
(1)
Koterwas Agnieszka
(1)
Kozdroń Agnieszka
(1)
Krajewska Anna (pedagog)
(1)
Kruczkowska Violetta
(1)
Leek Joanna
(1)
Lehrer-Knafo Orit
(1)
Ludorowska Agnieszka
(1)
Majerek Bożena
(1)
Marciniak Marta
(1)
Mazlish Elaine (1925- )
(1)
Metera Marcelina
(1)
Mika Janusz
(1)
Minchberg Małgorzata
(1)
Możdżonek Iwona
(1)
Nosek-Kozłowska Katarzyna
(1)
Nowakowska Marta
(1)
Nowicka Marzenna (1962- )
(1)
Nyberg Lisa
(1)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(1)
Olszewska Margareta
(1)
Ostrowska Małgorzata
(1)
Pankowska Dorota
(1)
Paśko Jan Rajmund
(1)
Pikiel Sylwia
(1)
Pilarska Paula
(1)
Piorunek Magdalena
(1)
Plebańska Marlena
(1)
Przybysz-Zaremba Małgorzata
(1)
Rostańska Eugenia
(1)
Rożdżyńska Anna
(1)
Rębiś Zbigniew
(1)
Sajdak Anna
(1)
Sikorski Wiesław (psycholog)
(1)
Skarbek Karolina
(1)
Skubikowska-Gocławska. Matylda
(1)
Smal Tomasz
(1)
Sokołowska-Dzioba Teresa
(1)
Staroń Tatiana
(1)
Stefańska Anita (pedagog)
(1)
Stepaniuk Joanna
(1)
Stróżyński Klemens
(1)
Suchon Anna
(1)
Sulisz Seweryn
(1)
Szempruch Jolanta
(1)
Tanaś Maciej
(1)
Templeton Rosalyn Anstine
(1)
Twaróg-Kanus Agnieszka
(1)
Uździcki Roman
(1)
Warchał Mateusz (1978- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(28)
2010 - 2019
(86)
2000 - 2009
(5)
1990 - 1999
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(71)
1989-2000
(3)
1901-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(124)
Słowacja
(1)
Język
polski
(123)
angielski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(14)
Nauczyciele języka polskiego
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Rodzice
(2)
Pedagodzy szkolni
(1)
Temat
Nauczyciele
(83)
Komunikacja interpersonalna
(62)
Uczniowie
(46)
Komunikacja społeczna
(29)
Rodzice
(19)
Nauczyciele nauczania początkowego
(12)
Edukacja medialna
(11)
Szkolnictwo
(10)
Komunikacja werbalna
(9)
Współdziałanie
(9)
Relacje międzyludzkie
(8)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(7)
Komunikacja
(6)
Nauczanie początkowe
(6)
Rozmowa
(6)
Uczniowie klas początkowych
(6)
Dziecko
(5)
Klasa szkolna (socjologia)
(5)
Kompetencje medialne
(5)
Otwarte zasoby edukacyjne
(5)
Wychowanie
(5)
Dzieci
(4)
Komunikacja niewerbalna
(4)
Nauczanie
(4)
Nauczyciele przedszkoli
(4)
Kompetencje społeczne
(3)
Metody nauczania
(3)
Poradniki dla nauczycieli
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Asertywność
(2)
Bariery komunikacyjne
(2)
Dyscyplina szkolna
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Edukacja międzykulturowa
(2)
Interakcje społeczne
(2)
Jakość kształcenia
(2)
Język polski (przedmiot szkolny)
(2)
Klimat szkoły
(2)
Kompetencje informacyjne
(2)
Kompetencje kluczowe
(2)
Kompetencje komunikacyjne
(2)
Komunikacja językowa
(2)
Komunikacja międzykulturowa
(2)
Kształcenie nauczycieli
(2)
Nauczanie programowane
(2)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Nowe media (komunikacja)
(2)
Organizacja pracy
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Pedagogika wczesnoszkolna
(2)
Pomoce dydaktyczne
(2)
Porozumienie bez przemocy
(2)
Postawy
(2)
Wielokulturowość
(2)
Wsparcie edukacyjne
(2)
Agresywność
(1)
Analiza dyskursu
(1)
Arteterapia
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
Bezpieczeństwo teleinformatyczne
(1)
Coaching
(1)
Cyberkultura
(1)
Cyfrowi tubylcy
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dorośli
(1)
Doskonalenie zawodowe
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziennik elektroniczny
(1)
Dziewczęta
(1)
Edukacja informacyjna
(1)
Edukacja informatyczna (przedmiot szkolny)
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Empatia
(1)
Gender
(1)
Globalizacja
(1)
Gordon, Thomas (1918- )
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Informacja zwrotna
(1)
Informatyka (przedmiot szkolny)
(1)
Innowacje
(1)
Internet
(1)
Język polski
(1)
Klasa szkolna
(1)
Komunikacja internetowa
(1)
Komunikacja wewnętrzna
(1)
Komunikacja wspomagająca
(1)
Koronawirusy
(1)
Korpus językowy
(1)
Kreatywność
(1)
Kultura informacyjna
(1)
Lęk
(1)
Matematyka
(1)
Media
(1)
Temat: czas
2001-
(43)
1989-2000
(2)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(22)
Izrael
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Olsztyn (woj. śląskie, pow. częstochowski, gm. Olsztyn)
(1)
Województwo lubuskie (1999- )
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(34)
Artykuł problemowy
(27)
Artykuł z pracy zbiorowej
(24)
Praca zbiorowa
(8)
Artykuł z czasopisma fachowego
(5)
Artykuł z czasopisma naukowego
(5)
Raport z badań
(4)
Poradnik
(2)
Wywiad dziennikarski
(2)
Artykuł z czasopisma
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Opracowanie
(1)
Publikacje
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(72)
Media i komunikacja społeczna
(18)
Socjologia i społeczeństwo
(10)
Informatyka i technologie informacyjne
(7)
Psychologia
(6)
124 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43059 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Monografia koncentruje się wokół rozważań na temat szczególnej roli nauczycieli- wychowawców, wykraczającej poza stricte dydaktyczne wymagania, na ich relacjach z uczniami, mających na celu wspieranie i pomaganie im w zmaganiu się z sytuacjami stresującymi, trudnymi, w procesach podejmowania decyzji. Działania te wymagają uważności, identyfikacji potrzeb ucznia, w kontekście znajomości jego sytuacji edukacyjnej i życiowej, mobilizacji do podjęcia działań i zastosowania zróżnicowanych strategii pomocowych, przede wszystkim opartych na efektywnej komunikacji z dziećmi i młodzieżą. W tym zakresie niezbędne są też rozbudowane kompetencje społeczne, które nauczyciel-wychowawca może wykorzystać w procesach wspierania uczniów. Zawarte w monografii wyniki badań (realizowanych w różnych paradygmatach badawczych) pochodzą z wielu rozmaitych ujęć badawczych. Ich wyniki posłużyły do zilustrowania (nie)wspierającej roli wychowawców klas, z uwzględnieniem ich kompetencji społecznych, diagnozowanych z perspektywy uczniowskiej i nauczycielskiej. Zadaniem tej refleksji jest przede wszystkim wskazanie na procesy pomocy i wsparcia adresowanego do uczniów, obecne w przestrzeni szkoły, które kreuje nauczyciel-wychowawca. Publikacja jest adresowana zarówno do teoretyków zajmujących się edukacją, w tym takimi subdyscyplinami pedagogiki, jak poradnictwo, pedagogika szkoły, pedeutologia, jak też do praktyków, decydentów wpływających na kształt szkoły, a przede wszystkim samych nauczycieli.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Czynnikiem kształtującym relacje jest stosunek uczniów do nauczycieli, a także nauczycieli do uczniów. Stosunek ten zaś jest zmienny w czasie. Z tego powodu podobną zmiennością charakteryzować się będą również same relacje. Rozważania nad nimi są zatem ciągle aktualne. Rola nauczyciela w szkole jest jasno określona – polega ona na uczeniu i wychowywaniu. Jako że jest to obowiązek wynikający wprost ze stosunku pracy, większość nauczycieli stara się to robić w sposób odpowiedziany i rzetelny. Określona jest także rola ucznia – ma on nabywać umiejętności przewidziane w programie nauczania oraz poddawać się działaniu procesu wychowawczego. O ile jednak nauczyciel musi robić to, co ma przykazane, o tyle uczeń może, ale nie musi. Nauczyciel podejmuje się wypełniać swoje obowiązki świadomie i dobrowolnie, natomiast uczeń jest objęty obowiązkiem uczęszczania do szkoły. Z tego powodu ich relacje są rożne. To przede wszystkim nauczyciel powinien dbać o poprawne relacje, aby ucznia nie zrażać do nauki, a wręcz przeciwnie – zachęcać. Poprawne relacje to nie „nadskakiwanie” uczniom, ale rozważne działania w celu ich mobilizacji. Tematem wiodącym w niniejszej monografii jest uczeń i nauczyciel we współczesnej szkole w rożnych kontekstach pedagogicznej rzeczywistości. Pisząc o współczesnych problemach pedagogiki, nie można zapominać o jej przeszłości. Od tego nie da się uciec, bowiem przeszłość zawsze wywiera piętno na współczesności. Publikacja ukazuje, jak rożne czynniki – na pozór nieistotne – mogą wpływać na relacje uczeń–nauczyciel. Autorzy poszczególnych rozdziałów podejmują refleksje nad wpływem sposobu i rodzaju nauczania oraz innowacyjnych działań nauczyciela na relacje uczeń–nauczyciel. Odrębnym i ważnym zagadnieniem poruszanym przez nich jest oddziaływanie rożnych czynników – w tym między innymi roli samego nauczyciela, jak również czynników pozadydaktycznych – na relacje uczeń–nauczyciel.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej