Forma i typ
Artykuły
(213)
Książki
(108)
Publikacje naukowe
(78)
Publikacje fachowe
(7)
E-booki
(6)
IBUK Libra
(6)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(105)
wypożyczone
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(108)
Autor
Dzierzgowska Irena (1946-2009)
(13)
Kotowska Maria Współpr
(10)
Krawcewicz Stanisław (1930-1987)
(3)
Kwiatkowska Henryka
(3)
Broekman Herrie aut
(2)
Dylak Stanisław
(2)
Hejnicka-Bezwińska Teresa (1941- )
(2)
Kościelniak Marek
(2)
Kształcenie
(2)
Kulpa Jan
(2)
Lewowicki Tadeusz (1942- )
(2)
Majorczyk Marta
(2)
Marzec Bożena
(2)
Matematyka
(2)
Materiały I Podręczniki Mariana Pietrasz
(2)
Pawlak Mirosław
(2)
Pielachowski Józef (1940- )
(2)
Stanek Janusz
(2)
Strykowska Justyna
(2)
Strykowski Wacław (1942- )
(2)
Suświłło Małgorzata (1955- )
(2)
Żebrowski Jan (1935- )
(2)
Adamek Irena
(1)
Akademia Bydgoska im Kazimierza Wielkiego Wydawnictwo Uczelniane
(1)
Al-Khamisy Danuta
(1)
Barańska Magdalena
(1)
Bartnicka Kalina (1937- )
(1)
Benner Dietrich (1941- )
(1)
Bezwińska-Hejnicka Teresa
(1)
Bidziński Karol
(1)
Bilewicz-Kuźnia Barbara
(1)
Boguszewska Anna (pedagog)
(1)
Bortnowski Stanisław (1935-2014)
(1)
Brudnik Edyta oprac
(1)
Brzosko-Barratt Katarzyna
(1)
Budkowska Liliana
(1)
Celińska-Mitał Dorota
(1)
Centner-Guz Małgorzata
(1)
Chmiel Teresa
(1)
Chomczyńska-Rubacha Mariola
(1)
Czajkowska Monika (matematyk)
(1)
Czerwiński Kazimierz (1955- )
(1)
Cęcelek Grażyna
(1)
Dagiel Małgorzata
(1)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(1)
Detka Joanna
(1)
Dobosz Julian
(1)
Dobrowolska Barbara (1964- )
(1)
Dobrowolski Stanisław Marian (1883-1978)
(1)
Dobrzański Jan
(1)
Domagała-Zyśk Ewa
(1)
Duda Ewa (pedagog)
(1)
Dudzikowa Maria (1938-2018)
(1)
Dziduszko Karol
(1)
Dziuba Dariusz (1963- )
(1)
Elsner Danuta
(1)
Fietko Anna
(1)
Francuz Władysława Maria
(1)
Fundacja Nowoczesna Polska
(1)
Gajdzica Zenon (1970- )
(1)
Gajewska Elżbieta (filolog)
(1)
Gawlicz Katarzyna (1976- )
(1)
Glugla Paweł
(1)
Gołębieska-Wesołowska Agnieszka
(1)
Grodecka Karolina
(1)
Guz Sabina
(1)
Góralska Renata (1969- )
(1)
Homplewicz Janusz
(1)
Hurło Lucyna
(1)
Jabłonowska Małgorzata
(1)
Jakóbowski Jan
(1)
Janowski Andrzej (1935-2020)
(1)
Janowski Maciej (1963- )
(1)
Jasiński Zenon (1945- )
(1)
Jegier Aneta
(1)
Jelonek Magdalena
(1)
Jeznach Klaudia
(1)
Jurkiewicz Patrycja
(1)
Juszczyk Stanisław red
(1)
Kaczmarczyk Milena (pedagog)
(1)
Kameduła Eugeniusz (?-2016)
(1)
Kamińska Janina (pedagog)
(1)
Karpiński Jan
(1)
Kic-Drgas Joanna
(1)
Kiszczak Maria Teresa
(1)
Kloskowska Adriana
(1)
Kocór Marcin
(1)
Komar Witold
(1)
Kosiorek Małgorzata
(1)
Kotusiewicz Alicja Anna
(1)
Kotusiewicz Alicja Anna red
(1)
Kowalewska Anna (pedagog)
(1)
Kowalkiewicz-Kulesza Agnieszka
(1)
Kozłowski Józef
(1)
Koć-Seniuch Genowefa red
(1)
Kołodziejska Magdalena
(1)
Krakowiak Kazimiera (1946- )
(1)
Krzyżanowska Anna
(1)
Kucińska Estera
(1)
Kupaj Lilianna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(38)
2010 - 2019
(196)
2000 - 2009
(41)
1990 - 1999
(25)
1980 - 1989
(8)
1970 - 1979
(9)
1960 - 1969
(7)
1950 - 1959
(2)
1930 - 1939
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(89)
1989-2000
(6)
1901-2000
(5)
Kraj wydania
Polska
(326)
Litwa
(1)
Słowacja
(1)
Język
polski
(322)
angielski
(5)
Odbiorca
Studenci
(4)
Nauczyciele
(3)
Dyrektorzy szkół
(2)
Bibliotekarze
(1)
Doktoranci
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Pedagodzy
(1)
Psycholodzy
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Temat
Nauczyciele
(263)
Kształcenie
(48)
Kształcenie nauczycieli
(48)
Nauczanie początkowe
(14)
Oświata
(14)
Pedagogika
(14)
Szkolnictwo wyższe
(14)
Unia Europejska
(11)
Kształcenie integracyjne
(10)
Nauczyciele nauczania początkowego
(10)
Studenci
(10)
Szkolnictwo
(10)
Kształcenie ustawiczne
(9)
Szkoły wyższe
(9)
Uczniowie
(9)
Metody nauczania
(8)
Doskonalenie zawodowe
(7)
Edukacja
(7)
Nauczanie
(7)
Nauczyciele języka polskiego
(7)
Dziecko niepełnosprawne
(6)
Kształcenie podyplomowe
(6)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(6)
Pedeutologia
(6)
Uczenie się
(6)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(6)
Wychowanie
(6)
Jakość kształcenia
(5)
Kompetencje społeczne
(5)
Nauczyciele przedszkoli
(5)
Praktyki studenckie
(5)
Prawo oświatowe
(5)
Reforma edukacji
(5)
Wychowanie przedszkolne
(5)
Edukacja informatyczna
(4)
Edukacja medialna
(4)
Edukacja włączająca
(4)
Kierowanie szkołą
(4)
Kompetencje zawodowe
(4)
Kwalifikacje zawodowe
(4)
Myślenie twórcze
(4)
Oświata za granicą
(4)
Pedagogika wczesnoszkolna
(4)
Rodzice
(4)
Szkoły
(4)
Współdziałanie
(4)
Zawód
(4)
Dzieci
(3)
Edukacja zdrowotna
(3)
Integracja społeczna
(3)
Internet w dydaktyce
(3)
Języki obce
(3)
Kompetencje dydaktyczne
(3)
Kształcenie zawodowe
(3)
Nauczyciel
(3)
Nauczyciele akademiccy
(3)
Nauczyciele muzyki
(3)
Pedagodzy
(3)
Pedagogika specjalna
(3)
Płeć
(3)
Reforma szkolnictwa
(3)
Rynek pracy
(3)
Samokształcenie
(3)
Szkoła
(3)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(3)
WDN
(3)
Wychowanie obywatelskie
(3)
Awans zawodowy
(2)
Dyrektorzy szkół
(2)
Dziecko niedosłyszące
(2)
Dziecko niesłyszące
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Dziecko zdolne
(2)
Edukacja międzykulturowa
(2)
Edukacja muzyczna
(2)
Efektywność nauczania
(2)
Historia wychowania
(2)
Historycy
(2)
Innowacje pedagogiczne
(2)
Jaczewski, Andrzej (1929-2020)
(2)
Jakość szkoły
(2)
Język polski
(2)
Kompetencje kluczowe
(2)
Komputer w dydaktyce
(2)
Komputery
(2)
Kreatywność
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
Metoda Montessori
(2)
Młodzież
(2)
Nauczanie języków obcych
(2)
Nauczanie programowane
(2)
Nauczyciel dyplomowany
(2)
Nauczyciele języków
(2)
Nauczyciele szkół podstawowych
(2)
Ocena pracowników
(2)
Otwarte zasoby edukacyjne
(2)
Pedagodzy szkolni
(2)
Pedagogika przedszkolna
(2)
Polityka oświatowa
(2)
Profesorowie
(2)
Temat: dzieło
Kreatywność jako wymiar profesjonalizacji przyszłych nauczycieli wczesnej edukacji
(1)
Przygotowanie do zawodu nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej w Polsce
(1)
Szkoła twórcza
(1)
Temat: czas
2001-
(63)
1901-2000
(12)
1989-2000
(9)
1945-1989
(5)
1801-1900
(1)
1901-1914
(1)
1918-1939
(1)
2000-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(46)
Stany Zjednoczone (USA)
(2)
Wielka Brytania
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Eger (Węgry)
(1)
Europa Środkowo-Wschodnia
(1)
Galicja
(1)
Irlandia
(1)
Izrael
(1)
Karwina (Czechy)
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Lipsk (Niemcy)
(1)
Powiat tarnowski (woj. małopolskie)
(1)
Walia (Wielka Brytania)
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Ózd (Węgry)
(1)
Gatunek
Artykuł problemowy
(47)
Artykuł z pracy zbiorowej
(45)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(26)
Artykuł z czasopisma naukowego
(18)
Raport z badań
(11)
Praca zbiorowa
(10)
Monografia
(4)
Opracowanie
(3)
Artykuł fachowy
(2)
Bibliografia
(2)
Biografia
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
Recenzja naukowa
(2)
Artykuł monograficzny
(1)
Artykuł przeglądowy
(1)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Podręcznik
(1)
Poradnik
(1)
Publikacje
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(91)
Socjologia i społeczeństwo
(13)
Historia
(8)
Nauka i badania
(5)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(5)
Psychologia
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Językoznawstwo
(2)
Kultura i sztuka
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Biologia
(1)
Matematyka
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
327 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Prace Naukowo-Dydaktyczne Kolegium Nauczycielskiego w Gliwicach. Integracja, Nauczyciel, Wychowanie ; t. 3)
Bibliografia przy artykułach.
Zbiór artykułów dotyczących pedagoga specjalnego (osobowości, motywów wyboru zawodu, celu i sensu kształcenia), kompetencji prakseologicznych nauczyciela szkoły specjalnej (ocenianie, rola nauczyciela, współpraca z rodzicami), roli pedagoga specjalnego w procesie rozwijania kompetencji komunikacyjnej i terapii zaburzeń mowy dziecka (pedagogika lecznicza M.Montessori, muzyka w terapii logopedycznej) oraz nauczyciele wobec idei integracji szkolnej. Książka zawiera wspomnienia o Janie Pańczyku i Ottonie Lipkowskim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44561 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Podjęta tematyka rozważań sytuuje się na styku dwóch dużych obszarów dociekań pedagogicznych. Z jednej strony obejmuje problem pedeutologiczny, dociekając, w jakie kompetencje powinien być wyposażony współczesny nauczyciel, z drugiej zaś – aktualne problemy teorii wychowania estetycznego przez zawężenie podmiotu badań do nauczycieli muzyki. W pierwszej rozdziale skoncentrowano się na roli technologii informacyjno-komunikacyjnej we współczesnej pedagogice, ze specjalnym uwzględnieniem edukacji estetycznej, co każe również zastanowić się nad obecnością nowych mediów w sztuce. Przedstawione są tu stanowiska zarówno pedagogów, jak i teoretyków sztuki (tu głównie Ryszarda W. Kluszczyńskiego) na temat udziału nowych mediów w obydwu rozpatrywanych obszarach. Drugi rozdział dotyczy pojęcia kompetencji informatycznych nauczyciela muzyki. Opisano w nim kompetencje oraz poddano analizie dokumenty określające postulowany stan kompetencji informatycznych nauczycieli muzyki, a także ich naturalne rozwinięcie, jakim są programy kształcenia kandydatów na nauczycieli muzyki w uczelniach regionu łódzkiego. W kolejnym rozdziale zawarto metodologię badań, zarówno ilościowych, jak i jakościowych. Oprócz przedmiotu badań, celów, metod, technik, narzędzi, omówiono również samą organizację badań.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Lektura książki zaprasza Czytelników, a niejednokrotnie zmusza, do krytycznego i twórczego myślenia. Jest okazją do głębszej refleksji o charakterze pedeutologicznym nad istotą, specyfiką i przemianami profesji nauczycielskiej szczebla przedszkolnego i klas początkowych. Daje możliwość pełniejszego samodzielnego namysłu, skłaniając jednocześnie do formułowania własnych sądów, a także stawiania kolejnych pytań. Bogactwo idei, propozycji oraz refleksji zawartych w książce może stanowić niewyczerpane źródło problemów do dyskusji na nauczycielskim forum, a także cennych inspiracji przydatnych Czytelnikom na wielu różnych polach działania. Książka adresowana jest nie tylko do nauczycieli akademickich, odpowiedzialnych za proces preparacji zawodowej specjalistów wczesnej edukacji, nauczycieli przedszkola i klas początkowych oraz studentów, ale także do pracowników administracji oświatowej, kreujących na własnym terenie politykę oświatową. Z recenzji profesor Gabrieli Kapicy
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Monografia jest przede wszystkim zapisem innowacyjnych praktyk edukacyjnych, eksperymentów i propozycji rozwiązań szkolnych w zwykłej, codziennej praktyce, mogących stanowić o sile tej książki. Nie tyle bowiem chodzi dziś o budowanie teoretycznych podstaw, które na nic się zdają w szkolnej rzeczywistości, ile o umiejętność wejścia w ponowoczesną oraz nowomedialną rzeczywistość, dotykającą wszystkich przestrzeni życia codziennego (w tym edukacji) i odnalezienie się w niej. Publikacja z pewnością dowodzi tego, że to nie systemowe rozwiązania, ale oddolne poszukiwania poszczególnych praktyków są ratunkiem dla współczesnej edukacji […]. Dzięki nauczycielom, którzy poszukują przestrzeni porozumienia z młodymi ludźmi, zachodzi zmiana. Na razie jest ona niewidoczna, bo dokonuje się po cichu, pokątnie, niesystemowo, w cieniu zwyczajnych lekcji, ale obejmuje coraz większą rzeszę nauczycieli i pedagogów, którym zależy, którym się chce. Z recenzji prof. dr. hab. Adama Regiewicza
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Czynnikiem kształtującym relacje jest stosunek uczniów do nauczycieli, a także nauczycieli do uczniów. Stosunek ten zaś jest zmienny w czasie. Z tego powodu podobną zmiennością charakteryzować się będą również same relacje. Rozważania nad nimi są zatem ciągle aktualne. Rola nauczyciela w szkole jest jasno określona – polega ona na uczeniu i wychowywaniu. Jako że jest to obowiązek wynikający wprost ze stosunku pracy, większość nauczycieli stara się to robić w sposób odpowiedziany i rzetelny. Określona jest także rola ucznia – ma on nabywać umiejętności przewidziane w programie nauczania oraz poddawać się działaniu procesu wychowawczego. O ile jednak nauczyciel musi robić to, co ma przykazane, o tyle uczeń może, ale nie musi. Nauczyciel podejmuje się wypełniać swoje obowiązki świadomie i dobrowolnie, natomiast uczeń jest objęty obowiązkiem uczęszczania do szkoły. Z tego powodu ich relacje są rożne. To przede wszystkim nauczyciel powinien dbać o poprawne relacje, aby ucznia nie zrażać do nauki, a wręcz przeciwnie – zachęcać. Poprawne relacje to nie „nadskakiwanie” uczniom, ale rozważne działania w celu ich mobilizacji. Tematem wiodącym w niniejszej monografii jest uczeń i nauczyciel we współczesnej szkole w rożnych kontekstach pedagogicznej rzeczywistości. Pisząc o współczesnych problemach pedagogiki, nie można zapominać o jej przeszłości. Od tego nie da się uciec, bowiem przeszłość zawsze wywiera piętno na współczesności. Publikacja ukazuje, jak rożne czynniki – na pozór nieistotne – mogą wpływać na relacje uczeń–nauczyciel. Autorzy poszczególnych rozdziałów podejmują refleksje nad wpływem sposobu i rodzaju nauczania oraz innowacyjnych działań nauczyciela na relacje uczeń–nauczyciel. Odrębnym i ważnym zagadnieniem poruszanym przez nich jest oddziaływanie rożnych czynników – w tym między innymi roli samego nauczyciela, jak również czynników pozadydaktycznych – na relacje uczeń–nauczyciel.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej