Forma i typ
Artykuły
(89)
Książki
(30)
Publikacje naukowe
(25)
E-booki
(8)
IBUK Libra
(8)
Publikacje fachowe
(8)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(29)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(30)
Autor
Janus-Sitarz Anna
(6)
Pawlak Mirosław
(5)
Aleksandrowska Olga
(2)
Andrzejewska Ewa (filolog)
(2)
Bortnowski Stanisław (1935-2014)
(2)
Bryzek Renata
(2)
Bula Danuta
(2)
Gołębniak Bogusława Dorota
(2)
Jawor-Baranowska Jadwiga
(2)
Montessori Maria
(2)
Myczko Kazimiera
(2)
Niklewicz Beata
(2)
Ostarek Ewa
(2)
Rusek Marta
(2)
Teusz Grażyna
(2)
Waniek-Klimczak Ewa
(2)
Araszkiewicz Aleksandra (1985- )
(1)
Berej Joanna
(1)
Brzosko-Barratt Katarzyna
(1)
Chamczyk Robert
(1)
Chołody Mariusz
(1)
Daniel Józef
(1)
Deleżyńska Katarzyna
(1)
Dobkowska Joanna (filolog)
(1)
Dolata Roman
(1)
Dłużniewski Stanisław
(1)
Gajek Elżbieta
(1)
Gajewska Elżbieta (filolog)
(1)
Galant Joanna
(1)
Grygiel Paweł
(1)
Guzik Agnieszka
(1)
Gębal Przemysław E
(1)
Hobot Joanna
(1)
Holajda Dorota Katarzyna
(1)
Humenny Grzegorz
(1)
Hącia Agata
(1)
Janicka Monika (nauki filologiczne)
(1)
Jas Małgorzata
(1)
Jańczyk Grażyna
(1)
Kaptur Ewa
(1)
Kapuścińska-Kozakiewicz Justyna
(1)
Karbowniczek Jolanta
(1)
Kaźmierczak Małgorzata
(1)
Kaźmierczak Monika
(1)
Kic-Drgas Joanna
(1)
Kiełpińska Iwona
(1)
Klausa-Wartacz Joanna
(1)
Knapik Ewa
(1)
Kodzis Aleksandra Małgorzata
(1)
Konior-Węgrzynowa Halina
(1)
Kozak Wioletta
(1)
Kołodziejek Iwona
(1)
Kołodziejska Dorota
(1)
Król-Gierat Werona
(1)
Kształcenie
(1)
Kulpa-Szustak Iwona
(1)
Kuszak Kinga
(1)
Kłakówna Zofia Agnieszka (1951- )
(1)
Latoch-Zielińska Małgorzata
(1)
Libera Antoni (1949- )
(1)
Lipka Hanna
(1)
Lisowska Kinga (pedagog)
(1)
Lorek Maria
(1)
Marciniak Izabela (filolog germanista)
(1)
Matusiak Barbara
(1)
Miałkowska-Kozaryna Milena
(1)
Modzelewski Michał (pedagog)
(1)
Morawska Iwona
(1)
Mystkowska-Wiertelak Anna
(1)
Newby David
(1)
Nowak Ewa (1966- )
(1)
Podemska-Kałuża Anna
(1)
Pokrzywa Agnieszka
(1)
Pomirska Zofia
(1)
Przybylski Grzegorz
(1)
Rafińska Elżbieta
(1)
Romanowska Maria
(1)
Rzepecka Elżbieta
(1)
Saduś Zdzisława
(1)
Skórska Paulina
(1)
Sobańska-Jędrych Joanna
(1)
Sobocińska Marta
(1)
Sowa Magdalena (1976- )
(1)
Stankiewicz Katarzyna (1979- )
(1)
Steczkowska Janina Wanda
(1)
Stolarczyk Aleksandra
(1)
Tanajewska Alicja
(1)
Tarapacz Barbara
(1)
Turula Anna
(1)
Udzik Beata
(1)
Wantuch Wiesława (1958-2017)
(1)
Warchał Mateusz (1978- )
(1)
Warzecha Edyta
(1)
Wenda Agnieszka
(1)
Wiśniewka-Olejnik Małgorzata
(1)
Wiśniewska-Kin Monika
(1)
Wydawnictwo Wagros
(1)
Zadura-Wnuk Aleksandra
(1)
Zawada Aneta
(1)
Zawadzka Elżbieta (1943- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(9)
2010 - 2019
(102)
2000 - 2009
(8)
1990 - 1999
(7)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(40)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(127)
Język
polski
(123)
angielski
(4)
Odbiorca
Nauczyciele języka polskiego
(7)
Nauczanie początkowe
(2)
Doradcy metodyczni
(1)
Konsultanci
(1)
Logopedzi
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Szkoły średnie
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Nauczyciele języka polskiego
(45)
Nauczyciele
(38)
Język polski
(35)
Nauczyciele języków
(17)
Nauczanie
(14)
Język polski (przedmiot szkolny)
(12)
Poradniki dla nauczycieli
(11)
Filologia polska
(9)
Metody nauczania
(9)
Szkolnictwo wyższe
(9)
Język angielski
(8)
Nauczanie języków obcych
(7)
Nauczanie początkowe
(6)
Uczniowie
(6)
Języki
(5)
Języki obce
(5)
Przydatność zawodowa
(5)
Nauczanie zintegrowane
(4)
Nauczyciel
(4)
Nauczyciele nauczania początkowego
(4)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(4)
Szkolenie zawodowe
(4)
Zintegrowane nauczanie języka i przedmiotu
(4)
Autonomia (pedagogika)
(3)
Doskonalenie zawodowe
(3)
Edukacja medialna
(3)
Język polski jako obcy
(3)
Kompetencje kluczowe
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Kształcenie nauczycieli
(3)
Poradniki dla rodziców
(3)
Rynek pracy
(3)
Szkolnictwo
(3)
Uczenie się
(3)
Uczniowie szkół średnich
(3)
Dziecko zdolne
(2)
Efektywność nauczania
(2)
Internet w dydaktyce
(2)
Język
(2)
Język dziecka
(2)
Język środowiskowy
(2)
Językoznawstwo
(2)
Literatura polska
(2)
Matura (2015- )
(2)
Motywacja uczenia się
(2)
Nauczyciel kontraktowy
(2)
Nauczyciele języka polskiego jako obcego
(2)
Pedagogika
(2)
Podstawa programowa
(2)
Reforma edukacji
(2)
Reforma szkolnictwa
(2)
Szkolnictwo ogólnokształcące
(2)
Tekst
(2)
Uczniowie szkół podstawowych
(2)
Unia Europejska
(2)
Wymowa
(2)
"Ferdydurke"
(1)
Argumentacja
(1)
Aspiracje zawodowe
(1)
Autorytet
(1)
Badania jakościowe
(1)
Biblioteki elektroniczne
(1)
Blogi
(1)
Czytanie
(1)
Czytelnictwo
(1)
Czytelnictwo młodzieżowe
(1)
Dwujęzyczność
(1)
Dysortografia
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko z doświadczeniem migracji
(1)
Edukacja humanistyczna
(1)
Egzamin ósmoklasisty
(1)
Film w nauczaniu
(1)
Filologia
(1)
Filologia niemiecka
(1)
Fonetyka
(1)
Gender
(1)
Gombrowicz, Witold (1904-1969)
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Głos
(1)
Harat, Aleksandra
(1)
Innowacje
(1)
Interakcje społeczne
(1)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(1)
Klasa szkolna (socjologia)
(1)
Komizm
(1)
Kompetencje
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja językowa
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Korpus językowy
(1)
Krasicki, Ignacy (1735-1801)
(1)
Krytyka literacka
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Kształcenie podyplomowe
(1)
Kwiatkowski, Maciej
(1)
Lektura szkolna
(1)
Lektury szkolne
(1)
Literatura
(1)
Temat: dzieło
Monachomachia
(1)
Satyry
(1)
Temat: czas
2001-
(26)
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(20)
Europa
(1)
Gatunek
Artykuł problemowy
(18)
Artykuł z pracy zbiorowej
(17)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(13)
Artykuł z czasopisma naukowego
(6)
Artykuł z czasopisma fachowego
(3)
Raport z badań
(3)
Scenariusz zajęć
(3)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(1)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(1)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Poradnik
(1)
Powieść
(1)
Publikacje
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(39)
Językoznawstwo
(12)
Nauka i badania
(10)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Literaturoznawstwo
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Matematyka
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
127 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowych postępów dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę w społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie – dorosłym. Edukacja dla nowego świata to trzynaście krótkich tekstów, w których Maria Montessori przybliża najważniejsze idee dotyczące rozwoju i edukacji dzieci, leżące u podstaw pedagogiki Montessori. Celem niniejszej książki jest objaśnienie i obrona wielkich mocy dziecka, a także pomoc nauczycielom, by zyskali nową perspektywę, która zmieni ich pracę z harówki w radość, z tłumienia – we współpracę z naturą. (…) mamy przed oczami w osobach dzieci istoty psychiczne, grupę społeczną wielkich rozmiarów, prawdziwą światową potęgę (…). Jeśli mają nadejść zbawienie i pomoc, to od dziecka, gdyż ono jest twórcą człowieka, a więc również twórcą społeczeństwa. Z tekstu
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowych postępów dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę w społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie – dorosłym. Umysł dziecka. Chłonny umysł to wyjątkowa, rewolucyjna publikacja, zbierająca 50 lat doświadczeń naukowych Marii Montessori i jej praktycznej pracy z dziećmi. Autorka poświęciła tę książkę energii umysłowej, dzięki której dziecko osiąga w ciągu kilku lat samodzielność – bez nauczycieli, bez jakichkolwiek powszechnych pomocy edukacyjnych, nawet pozostawione samo sobie, a często wręcz napotykając przeszkody, staje się zdolne do skonstruowania i utrwalenia wszystkich cech ludzkiej osobowości. Dzieło, które my, dorośli, mamy do wykonania, nie polega na nauczaniu, tylko na wspieraniu dziecięcego umysłu w pracy nad jego rozwojem. Cudownie byłoby, gdybyśmy naszą pomocą, inteligentnym traktowaniem dziecka, zrozumieniem jego życiowych potrzeb, mogli przedłużyć okres, w którym dziecięcy chłonny umysł zachowuje swoją aktywność. Z tekstu
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Zamieszczane w Rozprawach Komisji Językowej artykuły podejmują tematykę z wielu dziedzin lingwistycznych, prezentujących różną metodologię badawczą. Publikowane rozprawy i artykuły mają charakter teoretyczno-metodologiczny i materiałowy. Obok prac polonistycznych w Rozprawach... ukazują się prace slawistyczne i komparatywne z odniesieniem do stanu indoeuropejskiego, autorstwa głównie językoznawców łódzkich, ale także pozałódzkich i zagranicznych – przedstawicieli wszystkich pokoleń.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej