Form of Work
Artykuły
(262)
Książki
(253)
Publikacje naukowe
(137)
E-booki
(60)
IBUK Libra
(60)
Publikacje dydaktyczne
(32)
Publikacje fachowe
(18)
Publikacje popularnonaukowe
(8)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(3)
Druki ulotne
(1)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Proza
(1)
Rejestracje audio i wideo
(1)
Status
available
(241)
unavailable
(11)
only on-site
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(252)
Czytelnia
(1)
Author
zbiorowa Praca
(13)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(8)
Pawlak Mirosław
(6)
Topolski Jerzy (1928-1998)
(6)
Pieter Józef (1904-1989)
(4)
Skubała-Tokarska Zofia
(4)
Szacki Jerzy (1929-2016)
(4)
Wojtaszczyk Konstanty Adam
(4)
Barteczko Ewa
(3)
Basak Dawid
(3)
Biblioteka Myśli Współczesnej
(3)
Domański Ryszard (1928- )
(3)
Hinz Magdalena
(3)
Pawłowski Tadeusz
(3)
Ryszka Franciszek
(3)
Stachowski Ryszard (1937- )
(3)
Wojnar Irena (1924- )
(3)
Amsterdamski Stefan (1929-2005)
(2)
Babbie Earl R. (1938- )
(2)
Bednarkowa Wiga
(2)
Betkiewicz Witold
(2)
Brophy Jere E
(2)
Czech Alojzy
(2)
Czerniak-Czyżniak Marta
(2)
Duda Roman
(2)
Fierla Irena (1933- )
(2)
Gilewicz Joanna
(2)
Gis Anita
(2)
Gnitecki Janusz (1945-2008)
(2)
Goćkowski Janusz
(2)
Grabski Andrzej Feliks
(2)
Gąssowski Jerzy
(2)
Hajdukiewicz Leszek (1924-1995)
(2)
Jakóbczyk Witold (1909-1986)
(2)
Kloskowska-Dudzińska Agnieszka
(2)
Kotarbiński Tadeusz
(2)
Kowalska Ewa (pedagog)
(2)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(2)
Kruszewski Krzysztof (1939-2015)
(2)
Kula Witold
(2)
Labuda Gerard (1916-2010)
(2)
Leśnodorski Bogusław (1914-1985)
(2)
Magda-Adamowicz Marzenna
(2)
Marchlik Paulina
(2)
Mayenowa Maria Renata (1910-1988)
(2)
Nowak Stefan (1925-1989)
(2)
Nyczaj-Drąg Mirosława
(2)
Ogonowski Zbigniew oprac
(2)
Orłowski Bolesław (1934- )
(2)
Palka Stanisław (1941- )
(2)
Państwowe Wydawnictwo Wiedza Powszechna
(2)
Przyrowski Zbigniew (1921-2008)
(2)
Radziewicz-Winnicki Andrzej (1945- )
(2)
Serejski Marian Henryk (1897-1975)
(2)
Such Jan
(2)
Szablewski Marek
(2)
Tokarczyk Roman Andrzej (1942- )
(2)
Uniwersytet Jagielloński Wydawnictwo
(2)
Wobalis Mirosław
(2)
Wydawnictwa Naukowo-Techniczne
(2)
Zbróg Zuzanna
(2)
Zielińska Marlena
(2)
Znaniecki Florian (1882-1958)
(2)
Łaszczyk Jan
(2)
Żółkiewski Stefan (1911-1991)
(2)
Abriszewski Krzysztof (1972- )
(1)
Adamowski Łukasz
(1)
Afeltowicz Łukasz
(1)
Alek-Kowalski Tadeusz (1932- )
(1)
Allard Régis
(1)
Almog Oz
(1)
Amsterdamski Piotr (1955-2008)
(1)
Anders Paweł (1948- )
(1)
Andrzejewski Bolesław (1946- )
(1)
Andrzejewski Stanisław Leonard (1919-2007)
(1)
Angiel Joanna (1950- )
(1)
Anioł Włodzimierz (1955- )
(1)
Antoniewicz Jerzy
(1)
Araszkiewicz Aleksandra (1985- )
(1)
Archer David (1960- )
(1)
Ardeńska Agnieszka
(1)
Ardeńska Magdalena
(1)
Arystoteles (384-322 p.n.e.)
(1)
Baczko-Dombi Anna
(1)
Banach Agnieszka
(1)
Banaszak Sławomir (1973- )
(1)
Barbelicki Władysław
(1)
Bardach Juliusz (1914-2010)
(1)
Barr Nicholas
(1)
Barszczowska Ewa
(1)
Bartoszewicz Małgorzata
(1)
Bartusik Katarzyna (1969- )
(1)
Barycz Henryk
(1)
Barycz Henryk (1901-1994)
(1)
Bastek Małgorzata
(1)
Baszkiewicz Jan
(1)
Bator Agnieszka
(1)
Bańka Józef
(1)
Becker Howard S
(1)
Beniger Stanisław (1907-1975)
(1)
Year
2020 - 2021
(56)
2010 - 2019
(300)
2000 - 2009
(44)
1990 - 1999
(43)
1980 - 1989
(53)
1970 - 1979
(61)
1960 - 1969
(12)
1950 - 1959
(6)
1940 - 1949
(1)
Time Period of Creation
2001-
(198)
1989-2000
(9)
1901-2000
(3)
1945-1989
(3)
Country
Poland
(576)
Language
Polish
(559)
English
(13)
German
(2)
French
(1)
Audience Group
Szkoły wyższe
(11)
Dzieci
(9)
6-8 lat
(7)
Nauczyciele
(6)
Nauczyciele geografii
(5)
Szkoły podstawowe
(5)
Przedszkola
(4)
Rodzice
(4)
0-5 lat
(3)
9-13 lat
(3)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Studenci
(3)
Szkoły średnie
(3)
Klasa 1.
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Pedagodzy
(2)
Psycholodzy
(2)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Klasa 5.
(1)
Klasa 6.
(1)
Klasa 7.
(1)
Klasa 8.
(1)
Lekarze
(1)
Literaturoznawcy
(1)
Menedżerowie
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Szkoły specjalne
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
nauczanie początkowe
(1)
Demographic Group
Literatura polska
(2)
Subject
Nauka
(101)
Szkolnictwo wyższe
(53)
Nauki pomocnicze historii
(40)
Nauki społeczne
(39)
Czytanie
(38)
Filologia polska
(23)
Badania naukowe
(20)
Dzieci
(20)
Nauki przyrodnicze
(20)
Język polski
(19)
Nauka pisania
(19)
Pedagogika
(19)
Nauczanie
(17)
Wiedza
(17)
Metodologia
(16)
Państwo
(16)
Nauka czytania
(15)
Nauczanie początkowe
(14)
Studenci
(14)
Wychowanie przedszkolne
(14)
Polska
(13)
Rynek pracy
(13)
Kształcenie
(12)
Zmiany klimatyczne
(12)
Kultura
(11)
Filozofia
(10)
Nauczyciele
(10)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(10)
Uczeń
(10)
Absolwenci szkół wyższych
(9)
Diagnoza pedagogiczna
(9)
Encyklopedie
(9)
Nauczyciele języka polskiego
(9)
Przydatność zawodowa
(9)
Efekt cieplarniany
(8)
Etyka
(8)
Geografia (przedmiot szkolny)
(8)
Kompetencje kluczowe
(8)
Uczenie się
(8)
Język
(7)
Matematyka
(7)
Motywacja uczenia się
(7)
Nauka o języku
(7)
Nauki ekonomiczne
(7)
Nauki kognitywne
(7)
Socjologia
(7)
Indywidualny tok nauki
(6)
Kompetencje społeczne
(6)
Logika
(6)
Metody badawcze
(6)
Nauka domowa ucznia
(6)
Nauki polityczne
(6)
Prawo do nauki
(6)
Szkolenie zawodowe
(6)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(6)
Wielkopolska
(6)
Zatrudnienie
(6)
Dysleksja i dysgrafia
(5)
Edukacja medialna
(5)
Filozofia nauki
(5)
Fizyka
(5)
Geografia
(5)
Geografia gospodarcza
(5)
Metody nauczania
(5)
Praca umysłowa
(5)
Prawa dziecka
(5)
Psychologia
(5)
Systemy polityczne
(5)
Szkoły wyższe
(5)
Technika
(5)
Badania jakościowe
(4)
Centrum Nauki Kopernik (Warszawa)
(4)
Dojrzałość szkolna
(4)
Dzieciństwo
(4)
Klimat
(4)
Kobieta
(4)
Kształcenie ustawiczne
(4)
Literatura
(4)
Multimedia
(4)
Nauka społeczna Kościoła katolickiego
(4)
Pedagogika kultury
(4)
Polityka
(4)
Praca socjalna
(4)
Przyroda
(4)
Semiotyka
(4)
Start zawodowy
(4)
Sztuka
(4)
Wychowanie estetyczne
(4)
Zarządzanie
(4)
Adaptacja zawodowa
(3)
Badania ilościowe
(3)
Biologia
(3)
Dobre praktyki
(3)
Dziecko zdolne
(3)
Edukacja włączająca
(3)
Eksperymenty
(3)
Estetyka
(3)
Gazy cieplarniane
(3)
Humanistyka
(3)
Innowacje
(3)
Subject: work
Ala ma kota
(1)
Bloodlands
(1)
Elementarz
(1)
Global perspectives on teaching excellence
(1)
Nauki o polityce publicznej
(1)
Vocabulaire d'analyse des activités
(1)
Subject: time
2001-
(115)
1901-2000
(35)
1989-2000
(22)
1945-1989
(15)
1918-1939
(7)
1801-1900
(6)
1601-1700
(4)
1501-1600
(3)
1701-1800
(3)
1939-1945
(3)
1201-1300
(2)
1301-1400
(2)
1401-1500
(2)
400-301 p.n.e.
(2)
1-100
(1)
100-1 p.n.e.
(1)
1001-1100
(1)
101-200
(1)
1101-1200
(1)
200-101 p.n.e.
(1)
2001-0
(1)
201-300
(1)
300-201 p.n.e.
(1)
301-400
(1)
401-500
(1)
500-401 p.n.e.
(1)
501-600
(1)
600-501 p.n.e.
(1)
601-700
(1)
700-601 p.n.e.
(1)
701-800
(1)
800-701 p.n.e.
(1)
801-900
(1)
901-1000
(1)
do 801 p.n.e.
(1)
Subject: place
Polska
(69)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(5)
Europa
(4)
Katowice (woj. śląskie)
(3)
Francja
(2)
Kraków (woj. małopolskie)
(2)
Niemcy
(2)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(2)
Arktyka (region)
(1)
Azja
(1)
Azja Południowa
(1)
Czechy
(1)
Kalisz (woj. wielkopolskie ; okręg)
(1)
Kalisz (woj. wielkopolskie)
(1)
Lublin (woj. lubelskie ; okolice)
(1)
Nepal
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Puszcza Białowieska
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Siedlce (woj. mazowieckie)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Tajwan
(1)
Turcja
(1)
Ukraina
(1)
Wielka Brytania
(1)
Wisła (rzeka)
(1)
Województwo wielkopolskie (1999- )
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Genre/Form
Artykuł problemowy
(108)
Artykuł z pracy zbiorowej
(89)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(55)
Artykuł z czasopisma naukowego
(43)
Podręcznik
(15)
Praca zbiorowa
(10)
Scenariusz zajęć
(9)
Raport z badań
(8)
Opracowanie
(7)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(6)
Ćwiczenia i zadania
(5)
Artykuł monograficzny
(4)
Case study (studium przypadku)
(4)
Karty pracy ucznia
(4)
Materiały pomocnicze
(4)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(3)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(3)
Artykuł z czasopisma ekonomicznego
(3)
Artykuł z czasopisma fachowego
(3)
Biografia
(3)
Recenzja naukowa
(3)
Artykuł publicystyczny
(2)
Księga pamiątkowa
(2)
Monografia
(2)
Poradnik
(2)
Prace popularne [Typ publikacji]
(2)
Wspomnienie pośmiertne
(2)
Antologia
(1)
Artykuł fachowy
(1)
Artykuł przeglądowy
(1)
Artykuł z czasopisma
(1)
Artykuł z czasopisma Pedagogicznego
(1)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(1)
Bibliografia
(1)
Broszura
(1)
Film edukacyjny
(1)
Film psychologiczny
(1)
Książka obrazkowa
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Podręczniki
(1)
Poradniki
(1)
Proza poetycka
(1)
Przewodnik turystyczny
(1)
Przyczynek
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Publikacje
(1)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(1)
Sprawdziany i testy
(1)
Tablice geograficzne
(1)
Vademecum
(1)
Wydawnictwa dla dzieci i młodzieży
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Ćwiczenia grafomotoryczne
(1)
Ćwiczenia i zadania dla przedszkoli
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych
(1)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(132)
Nauka i badania
(118)
Socjologia i społeczeństwo
(35)
Geografia i nauki o Ziemi
(33)
Historia
(22)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(19)
Psychologia
(17)
Filozofia i etyka
(10)
Media i komunikacja społeczna
(8)
Medycyna i zdrowie
(6)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(6)
Zarządzanie i marketing
(6)
Językoznawstwo
(5)
Biologia
(3)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(3)
Religia i duchowość
(3)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Kultura i sztuka
(2)
Literaturoznawstwo
(2)
Ochrona środowiska
(2)
Fizyka i astronomia
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
577 results Filter
E-book
In basket
Co, jak i po co pisać oraz publikować? Jak doskonalić warsztat pisarski? Jakie są kryteria recenzowania? Jak wypełnić wniosek grantowy? Na te i wiele innych pytań odpowiadają dwaj naukowcy, praktycy działający w dwóch różnych dyscyplinach: dr Piotr Siuda, socjolog z Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, prowadzący warsztaty z efektywnego publikowania naukowego, oraz dr hab. Piotr Wasylczyk z Wydziału Fizyki Uniwersytetu Warszawskiego, autor popularnej książki Prezentacje naukowe. Praktyczny poradnik dla studentów, doktorantów i nie tylko (PWN, 2017). Autorzy w przystępny sposób podpowiadają, jak pisać artykuły naukowe oraz inne prace akademickie oraz jak je publikować – również w najbardziej prestiżowych czasopismach. Prowadzą czytelnika przez wszystkie etapy tworzenia tekstów: od proponowania tematu do czasopism naukowych, przez proces pisania, dostosowanie tekstu do wymogów edytorskich, do pisania notek okołopublikacyjnych. Doskonale rozumieją, że jeśli chcemy, aby nasz tekst został zauważony i wykorzystany, musimy zaprezentować naszą pracę w sposób zorganizowany. Studenci oraz pracownicy naukowi poznają praktyczną stronę pisania artykułów, przydatne narzędzia, typy tekstów naukowych oraz sposoby ich konstruowania. Jeden z rozdziałów poświęcono pisaniu wniosków grantowych. Wszystko to autorzy prezentują nie tylko teoretycznie, ale też w ujęciu praktycznym. Autorzy proponują wiele ćwiczeń, dzięki którym czytelnik będzie mógł trenować swoje umiejętności. Publikowanie – i to coraz częściej publikowanie w renomowanych, rozpoznawalnych czasopismach i wydawnictwach – staje się być albo nie być badacza. Pisanie prac naukowych wymaga zmierzenia się z wieloma wyzwaniami. Od wyboru rodzaju publikacji naukowej i czasopisma, przez kryteria recenzowania i dostosowanie się do wymogów, aż po narzędzia doskonalenia artykułów – bo im przede wszystkim poświęcona jest publikacja. Pisania i publikowania naukowego bardzo rzadko uczy się na studiach – nieliczni szczęśliwcy mają okazję zdobyć tę wiedzę w swoim środowisku. Do pozostałych adresowana jest ta książka.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Celem niniejszej pracy było zaprezentowanie problematyki ściągania w szkole ponadgimnazjalnej na gruncie teoretycznym i w oparciu o wyniki dotychczasowych badań nad tą problematyką, jak również przedstawienie rezultatów badań własnych. Przestawiono szkołę jako podstawowe środowisko rozwoju psychospołecznego ucznia oraz omówiono podstawowe teorie motywacji w edukacji ze szczególnym uwzględnieniem koncepcji Self Determination Theory, a także rolę czynników percepcyjnych w kontekście zachowań nauczycieli, rodziców (w wymiarze kontroli i wspierania autonomii) oraz relacji w klasie (w wymiarze współpracy i wsparcia oraz rywalizacji). Praca ukazuje również szkołę jako przestrzeń uczenia się zachowań pozanormatywnych, nawiązując do wybranych teorii dewiacji w odniesieniu do zjawiska ściągania, w tym do teorii neutralizacji, a także omawia teoretyczne podstawy problemu ściągania, jego źródła i motywację do ściągania wśród uczniów. Odnosi również ściąganie do kategorii ryzyka oraz moralności. W niniejszej pracy przedstawiono sześć skonstruowanych na potrzeby badania narzędzi: Kwestionariusz percepcji zachowań rodziców (matki i ojca), nauczyciela, Kwestionariusz percepcji relacji w klasie, Kwestionariusz motywacji do nauki, „Sprawdziany” oraz „Normy”, które zostały sprawdzone pod względem psychometrycznym na dużej próbie. Zastosowanie analizy czynnikowej pozwoliło na określenie składowych skal. Narzędzia diagnostyczne mogą być wykorzystywane do badań o tematyce edukacyjnej. Podjęto próbę opisu i usystematyzowania zjawiska ściągania i nieuczciwości szkolnej oraz związanych z nim doświadczeń w percepcji uczniów, a także zaprezentowania roli motywacji do nauki, oraz percepcji zachowań otoczenia w ściąganiu ujętym w ramach trzech czynników - jako ściąganie sprawcze, pomoc w ściąganiu oraz niechęć do pomocy w ściąganiu. Wyniki badań odniesiono do praktyki edukacyjnej.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Publikacja stanowi analizę badań w zakresie realizowanego projektu w ramach programu Ministra pn. „Akademickie Centrum Kreatywności” w ramach projektu systemowego „Wsparcie systemu zarządzania badaniami naukowymi oraz ich wynikami” (Priorytet I, Działanie 1.1., Poddziałanie 1.1.3. Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, 2007–2013). Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka na lata 2007–2013. Publikacja jest dystrybuowana bezpłatnie. Niniejsze opracowanie jest końcowym efektem projektu „Nauczanie języka niemieckiego metodą narracyjną w przedszkolu i na pierwszym etapie edukacyjnym” zrealizowanego w 2015 roku w ramach programu „Akademickie Centrum Kreatywności”. Składa się z publikacji książkowej i płyty CD, przedstawiających różnorodne aspekty projektu oraz jego efektywność. Zawiera ono również istotne opinie studentów realizujących ten program w tzw. szkołach ćwiczeń oraz ich dyrektorów i opiekunów grup. Publikacja ta została w całości sfinansowana ze środków przeznaczonych na ten projekt. (Fragment Wstępu ). Wersja elektroniczna nie zawiera płyty CD
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Do niedawna humanistyka była postrzegana jako dziedzina, w której technologie informacyjno-komunikacyjne nie odgrywają znaczącej roli, a komputer wykorzystywany jest głównie jako nowoczesna maszyna do pisania. Jednak w ostatnich latach ten obraz uległ zmianie. Przedstawiciele nauk humanistycznych coraz częściej stosują technikę informatyczną do prowadzenia szerokich badań i analiz komputerowych czy realizacji wspólnych projektów. Tę nową, wzbogaconą formę działalności naukowej humanistów nazwano humanistyką cyfrową. Książka stanowi przyjazny podręcznik dla studentów i doktorantów piszących prace dyplomowe i rozprawy doktorskie. Autorzy opisują najbardziej funkcjonalne, zwykle bezpłatne aplikacje i źródła informacji; pokazują krok po kroku, jak z nich korzystać, aby osiągnąć najlepsze rezultaty w procesie badawczym. W poszczególnych rozdziałach, które odpowiadają etapom procesu badawczego, autorzy prezentują: • programy wspomagające pracę koncepcyjną (mapy myśli, hierarchiczne edytory tekstu), • uniwersalne i specjalistyczne źródła wraz z najskuteczniejszymi metodami wyszukiwania informacji, • programy do zarządzania bibliografią, umożliwiające tworzenie poprawnych przypisów bibliograficznych i automatyczne generowanie bibliografii załącznikowej, • elektroniczne notatniki, dzięki którym zyskujemy niespotykane w świecie analogowym możliwości gromadzenia różnego typu informacji – tekstu, grafiki, dźwięku, animacji, stron internetowych, • metodę pracy z procesorem tekstu, menedżerem bibliografii i elektronicznym notatnikiem – posługiwanie się tymi trzema aplikacjami w sposób systemowy znacząco usprawnia proces badawczy, skracając czas wyszukiwania i opracowania materiałów, a także ułatwia pisanie tekstów.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
W ramach serii Prace Naukowe Wydawnictwa Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu ukazał się zeszyt naukowy "Nauki o Zarządzaniu 2. Badania rynkowe" pod redakcją Krystyny Mazurek-Łopacińskiej. Książka prezentuje zbiór najnowszych wyników badań naukowych m.in. z marketingu, jakości kształcenia, konkurencyjności.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Publikacja dotyczy różnych perspektyw postrzegania ludyczności. Znajdują si w niej teksty zarówno o aspektach teoretycznych pojęć gra, zabawa, ludyczność, jak i na temat konkretnych technik wykorzystywanych podczas zajęć z uczniami na odmiennych poziomach zaawansowania oraz w różnym wieku. Autorzy prezentują szerokie spektrum nie tylko zastosowania strategii ludycznych oraz istniejących w jej obrębie technik, lecz także analizy semantycznej czy społecznej głównych zagadnień, które zostały poruszone w książce. Redaktorki Monografia jest cenną pozycją budującą dyskurs glottodydaktyczny zarówno w kontekście teoretycznym, Jak i praktycznym. Otwiera nowe przestrzenie poszukiwań badawczych – związanych z analizą procesów nabywania języka oraz praktycznych – wiążących się z odkrywaniem efektywnych i atrakcyjnych metod nauczania języków obcych. Mimo iż nie wyczerpuje wszystkich zagadnień z zakresu nauczania ludycznego, stanowi swoiste kompendium dydaktyczne z perspektywy tej metodologii. Autorzy zachęcają nauczycieli do kreatywności i odwagi w przełamywaniu schematów, pokazują, że uczenie przy zastosowaniu metod ludycznych świetnie się sprawdza w nauczaniu języków obcych we wszystkich grupach wiekowych oraz podpowiadają sposoby wykorzystania różnych technik ludycznych na zajęciach. Z recenzji prof. dr hab. Anny Dunin-Dudkowskiej
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Odkryj Instytut Nenckiego to publikacja w przystępny sposób przedstawiająca historię i współczesność Instytutu Biologii Doświadczalnej im. M Nenckiego PAN. Poznajemy Instytut Nenckiego widziany oczami jego doktorantów, którzy prowadzą badania na światowym poziomie, wykorzystując najnowocześniejszy sprzęt.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Editorial This English-language issue of The Sociological Review contains a selection of texts originally written in Polish and published in our journal in 2009. The selection has not been made at random. Two texts refer to Jan Lutyński’s concept of apparent actions (cf. The Sociological Review 1/2009). M. Czyżewski develops the concept further, indicating its applicability in the contemporary social life. The analyzed field is the university and public debates. A. Golczyńska-Grondas and A. Kretek-Kamińska apply the idea of apparent actions to the functioning of social services. Another matter of interest is the status of higher education in Poland. The problem is interesting to researchers as well as to the entire milieu of scientists and politicians. Articles by M. Czyżewski, K. Karczmarczuk and A. Boczkowski represent the trend of self-analysis of the situation of universities in the period when decisions are made as to the future of higher education. The article on the relations between the state and ethnic groups of Chile has a different and exceptional character, as it discusses the methods of dealing with a multicultural society.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Dwadzieścia lat temu w wigilijny poranek zmarł nagle profesor dr hab. Andrzej Nadolski – wybitny mediewista, archeolog, bronioznawca. Był człowiekiem wyjątkowego formatu. Jego życiorys odzwierciedla skomplikowane dzieje minionych dziesięcioleci, a Jego spuścizna naukowa do dziś wpływa na kształt pasji naukowych kolejnych pokoleń badaczy. Urodził się w Krakowie 26 listopada 1921 r. w rodzinie kultywującej tradycje patriotyczne, doceniającej potrzebę znajomości rodzimej historii, kultury oraz przyrody. Kilka miesięcy przed wybuchem drugiej wojny światowej uzyskał maturę w Gimnazjum im. Księcia Józefa Poniatowskiego w Warszawie. Od stycznia 1942 r. walczył w oddziałach Armii Krajowej obwodu grójeckiego „Głuszec”. Zaraz po zakończeniu wojny, w 1945 r. rozpoczął studia archeologiczno-historyczne, początkowo na Uniwersytecie Jagiellońskim, następnie na Uniwersytecie Łódzkim. Tu w 1949 r. otrzymał tytuł magistra filozofii w zakresie prehistorii, a w 1951 r. stopień doktora na podstawie rozprawy Studia nad uzbrojeniem polskim w X, XI i XII wieku (Łódź 1954). Praca ta stała się fundamentalnym dziełem polskiej szkoły bronioznawstwa historycznego, które do dziś, mimo upływu już ponad pół wieku, w wielu aspektach zachowuje aktualność. W 1962 r. mianowany został profesorem nadzwyczajnym, w 1970 r. otrzymał nominację na profesora zwyczajnego. Pracę zawodową rozpoczął w 1946 r. w Zakładzie Prehistorii Uniwersytetu Łódzkiego. Na uczelni tej pełnił liczne funkcje, był. m.in. kierownikiem Katedry Archeologii, w latach 1965-1968 prorektorem, a następnie od 1968 do 1969 r. rektorem. Prowadził wykłady także i na innych uczelniach: w Państwowej Wyższej Szkole Sztuk Plastycznych, w Katolickim Uniwersytecie Lubelskim i Uniwersytecie im. Mikołaja Kopernika w Toruniu. Jako „professeur associéé” wykładał w École des Hautes Études en Sciences Sociales w Paryżu. Równolegle do działań dydaktycznych od 1949 r. uczestniczył w pracach badawczych Kierownictwa Badań nad Początkami Państwa Polskiego, przekształconego conego w 1953 r. w Instytut Historii Kultury Materialnej Polskiej Akademii Nauk (obecnie: Instytut Archeologii i Etnologii PAN). Od 1961 r., aż do momentu przejścia na emeryturę w 1991 r. pełnił funkcję kierownika Zakładu Archeologii Polski Środkowej IHKM (dziś: Ośrodek Badań nad Dawnymi Technologiami IAE PAN). Profesor Andrzej Nadolski był autorem ponad dwustu publikacji, w tym kilkunastu książek; wieloletnim redaktorem naczelnym „Acta Archaeologica Lodziensia”, założycielem i redaktorem „Fasciculi Archaeologiae Historicae”, nauczycielem wielu archeologów, pod Jego kierunkiem powstało kilkadziesiąt prac magisterskich i 10 doktorskich, kierował badaniami archeologicznymi wielu stanowisk (m.in. grodzisko i kolegiata w Tumie pod Łęczycą, grodziska w Czermnie nad Huczwą i Spicymierzu nad Wartą, wieś średniowieczna w Drácy w Burgundii, pobojowisko grunwaldzkie). Był członkiem licznych polskich i zagranicznych towarzystw i komitetów naukowych. Uhonorowano go szeregiem odznaczeń: m.in. Złotym Krzyżem Zasługi, Krzyżem Komandorskim Orderu Odrodzenia Polski, Krzyżem Oficerskim Orderu Odrodzenia Polsk oraz Krzyżem Partyzanckim. Te podstawowe fakty biograficzne nie są w stanie oddać rozległych horyzontów Jego zainteresowań. Nieprzeciętna erudycja Andrzeja Nadolskiego w zakresie poznania kultury materialnej średniowiecza czy szeroko pojętej wojskowości, przejawiała się także w jego działalności popularyzatorskiej. Obok ogromnej wiedzy odznaczał się bowiem umiejętnością jasnego wywodu, zrozumiałego dla szerokich rzesz słuchaczy. Z wielką przyjemnością uczestniczył więc w pracach wystawienniczych, wygłaszał odczyty, współpracował nawet z twórcami filmowymi. By jednak suchość zwięzłych biogramów, w różnych miejscach publikowanych, wzbogacić barwami wielości pasji i różnorodności działań Profesora Andrzeja Nadolskiego w dwudziestą rocznicę śmierci grono Jego przyjaciół, kolegów, uczniów podjęło inicjatywę zorganizowania konferencji naukowej mu poświęconej.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Numer rozpoczyna się od rozważań teoretycznych dotyczących dwóch problemów: wybranych zagadnień metodologicznych z zakresu bezpieczeństwa i badań na tym polu oraz prawa gospodarczego wobec wyzwań współczesności (tekst w języku rosyjskim). Zeszyt zawiera także artykuły poświęcone m.in. modelom zarządzania i nadzoru nad jakością w kształceniu, dydaktyce i badaniach naukowych oraz pojęciu „Lexit” odnoszącemu się do brytyjskiej antyunijnej i pozalaburzystowskiej lewicy, która uczestniczyła w kampanii brexitowej w 2016 roku. Quality of education, didactics and research in higher education. „Lexit” – a non-Labour, anti-EU British left towards Brexit.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Problematyka artykułów składających się na niniejszy zeszyt koncentruje się głównie wokół zagadnień dotyczących rozwoju naukowego zarządzania w minionych wiekach, oceny przemian gospodarczych i społecznych w Polsce w ostatnim ćwierćwieczu, kultury bezpieczeństwa pracy i efektywności szkoleń pracowników z zakresu ergonomii i bhp, rozwoju nowych rodzajów turystyki w kraju i za granicą, znaczenia organizacji pozarządowych w rozwijaniu działalności turystycznej w jednostkach samorządu terytorialnego. W artykułach zaprezentowano również koncepcję oceny efektywności kontraktów menedżerskich w przedsiębiorstwach komunalnych, opisano technologie informatyczne wspomagające osoby z niepełnosprawnością ruchową w sterowaniu komputerem, w ostatnim artykule dokonano oceny przemian w zakresie warunków pracy i wypadkowości w polskich przedsiębiorstwach w latach 2011–2016, ze szczególnym uwzględnieniem wypadkowości kobiet.(...)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Od Redakcji Uwadze czytelnika proponujemy lekturę kolejnego tomu „Przeglądu Socjologicznego” o zróżnicowanej treści. Pierwszą część tomu poświęcamy problematyce przemian i sytuacji uniwersytetu, szerzej szkolnictwa wyższego. Problematyka ta jest żywo dyskutowana w środowisku akademickim. Poświęcamy jej artykuł A. Boczkowskiego, skoncentrowany na dylematach umasowienia i uzawodowienia studiów wyższych. Drugi tekst, autorstwa I. Wagner, omawia sytuację naukowców w warunkach przemian instytucjonalnych. Ponadto zaprosiliśmy do dyskusji kilkoro autorów. Ich wypowiedzi dotyczą tych aspektów funkcjonowania uniwersytetu, które ich zdaniem są ważne dla uczestników społecznego pola nauki. Publikujemy wypowiedzi B. Fatygi, J. Kulpińskiej, Ł. Sułkowskiego i T. Szawiela. Dyskusję chcemy kontynuować w następnych zeszytach Przeglądu. Zapraszamy do udziału. Na drugą część tomu składają się trzy artykuły o zróżnicowanej tematyce: I. Sadowski przedstawia interdyscyplinarny obszar teoretyczno-badawczy neoinstytucjonalizmu, M. Nowicka (w nawiązaniu do książki T. Zaryckiego) omawia problem postkolonialnej sytuacji Europy Środkowo-Wschodniej po transformacji ustrojowej, zaś K. Franczak prezentuje założenia tzw. analizy ramowania (framing analysis), perspektywy badawczej skupionej na schematach interpretacji stosowanych w przekazach medialnych oraz różnych odmianach działań zbiorowych. W tomie znajdziemy także recenzję publikacji poświęconej przemianom kulturowym. Zwracamy uwagę na wydarzenia środowiskowe, publikując relacje z dwóch konferencji: na temat socjologii literatury oraz o aktualnej sytuacji socjologii i socjologów.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Wznowienie biografii Marcelego Nenckiego, patrona Instytutu Biologii Doświadczalnej PAN, który w 2018 roku obchodzi 100-lecie swojego istnienia, a w 2017 roku świętował 170 rocznicę urodzin uczonego. Marceli Nencki, jeden z najwybitniejszych przyrodników polskich XIX wieku, zajmował się zagadnieniami na pograniczu chemii i medycyny, był autorem wielu prac m.in. z chemii fizjologicznej i bakteriologii, pracował na stanowisku profesora uniwersytetu w Bernie, a następnie sprawował funkcję kierownika Zakładu Chemii Instytutu Medycyny Doświadczalnej w Petersburgu. Zapisał się w historii nauki jako badacz biosyntezy kwasu moczowego, współodkrywca struktury hemu oraz podobieństw budowy chlorofilu i hemoglobiny. Autorka tej biografii Aniela Szwejcerowa była przez wiele lat pracownikiem, a następnie kierownikiem Biblioteki Instytutu Biologii Doświadczalnej PAN im. M. Nenckiego. Publikacja na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL (CC BY 3.0 PL) (pełna treść wzorca dostępna pod adresem: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode).
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
E-book "Twoje kompetencje miękkie. Soft skills" to kompendium wiedzy, który dostarcza rzetelnych informacji z tematyki wybranych umiejętności miękkich. E-book zawiera VI rozbudowanych rozdziałów, porusza obszary tj. umiejętności osobisto – personalne, przywództwa i zarządzania, komunikacji międzyludzkiej, rozwiązywania problemów czy zarządzania sobą w czasie. Wszystkie wspomniane informacje możesz z powodzeniem wykorzystać w życiu codziennym i zawodowym. E-book “Twoje kompetencje miękkie. Soft skills” jest nieodzownym narzędziem pracy nad sobą, formą samorozwoju, poznania swoich mocnych i słabych stron, a wszystko po to, by otaczający świat był bardziej dla Ciebie, a nie przeciwko. Cel: samopoznanie, samorozwój, jako wstęp do dalszych profesjonalnych szkoleń, podczas wykładów, seminariów z wyżej wymienionej tematyki.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again