Form of Work
Książki
(21)
Artykuły
(16)
E-booki
(8)
IBUK Libra
(8)
Publikacje naukowe
(3)
Poradniki i przewodniki
(1)
Status
available
(20)
unavailable
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(21)
Author
Hamer Hanna
(2)
Kaczmarek Radosław red
(2)
zbiorowa Praca
(2)
Łuba Małgorzata
(2)
Augustynek Andrzej
(1)
Balawajder Krystyna
(1)
Baranowski Marian
(1)
Bargiel-Matusiewicz Kamilla
(1)
Barry Bruce (1958- )
(1)
Biel Dariusz
(1)
Birkenbihl Vera F (1946- )
(1)
Bureš Ivan
(1)
Burton Celia
(1)
Błaż Agata
(1)
Chęcińska Katarzyna
(1)
Cywińska Małgorzata (1958- )
(1)
Davis Martha
(1)
Doktór Jan (1952- )
(1)
Dom Wydawniczy Rebis
(1)
Fanning Patrick
(1)
Frąckowiak-Świtkowska Marzena
(1)
Garstka Tomasz
(1)
Gilewicz Joanna
(1)
Goetz Magdalena
(1)
Gradzi Urszula
(1)
Kalisz Anna (prawnik)
(1)
Kennedy Gavin
(1)
Klimka Małgorzata
(1)
Kowalczyk Elżbieta
(1)
Kowalczyk Marcin (tłumacz)
(1)
Kozioł Leszek
(1)
Król-Terlak Wioletta
(1)
Kuna-Marszałek Anetta
(1)
Kłysik-Uryszek Agnieszka
(1)
Lemmermann Heinz
(1)
Lewicki Roy J
(1)
Lopuchovská Vlasta A
(1)
Materiały I Podręczniki Mariana Pietrasz
(1)
Mckay Matthew
(1)
Michael Norma
(1)
Musialska Kinga
(1)
Newton Christine
(1)
Nitecki Stanisław
(1)
Paluchowski Władysław Jacek red
(1)
Pietraszewski Marian
(1)
Polska Ministerstwo Spraw Zagranicznych
(1)
Polska Urząd Komitetu Integracji Europejskiej
(1)
Porembska Marta
(1)
Płuska Katarzyna
(1)
Robbins Stephen P
(1)
Saunders David M
(1)
Sierocka Beata
(1)
Skrzypczak Maciej
(1)
Stewart John
(1)
Surdykowska Barbara
(1)
Szymbor Jerzy
(1)
Thomas Jim (1949- )
(1)
Twardowski Andrzej (1956- )
(1)
Walisko Damian
(1)
Wieloch Justyna
(1)
Wierzbicki Andrzej Piotr
(1)
Zienkiewicz Adam
(1)
Łoskot Małgorzata
(1)
Śnieciński Marek (1958- )
(1)
Żabicki Patryk
(1)
Year
2020 - 2021
(2)
2010 - 2019
(24)
2000 - 2009
(13)
1990 - 1999
(6)
Time Period of Creation
2001-
(6)
Country
Poland
(45)
Language
Polish
(45)
Subject
Negocjacje
(35)
Komunikacja społeczna
(8)
Konflikt
(7)
Dyskusja
(4)
Rozmowa
(4)
Stosunki interpersonalne
(4)
Asertywność
(3)
Mediacja (socjologia)
(3)
Psychologia społeczna
(3)
Curriculum vitae
(2)
Inteligencja
(2)
Konferencje
(2)
Konflikt społeczny
(2)
Listy. Korespondencja
(2)
Mediacja (socjol.)
(2)
Organizacja przedsiębiorstwa
(2)
Praca
(2)
Szkolnictwo
(2)
Zarządzanie
(2)
Bezrobocie
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Edukacja
(1)
Edukacja ekonomiczna
(1)
Emocje
(1)
Gospodarka
(1)
Inteligencja (psychol.)
(1)
Konflikt psychiczny
(1)
Konflikty szkolne
(1)
Mediacja (prawo)
(1)
Międzynarodowa Organizacja Pracy (MOP)
(1)
Motywacja
(1)
Motywacja pracy
(1)
Myślenie
(1)
Nauczanie
(1)
Negocjacje zbiorowe
(1)
Opieka społeczna
(1)
Organizacja pracy
(1)
Organizacje
(1)
Osobowość
(1)
Pamięć
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Polska
(1)
Poradniki
(1)
Projekt
(1)
Przedsiębiorczość
(1)
Przedsiębiorczość (postawa)
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia pracy
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Retoryka
(1)
Rozwiązywanie konfliktów
(1)
Rynek
(1)
Spostrzeganie interpersonalne
(1)
Społeczeństwo
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Stereotyp
(1)
Stres
(1)
Testy
(1)
Ubezpieczenia
(1)
Uczenie się
(1)
Uczniowie
(1)
Unia Europejska- a Polska
(1)
Uprzedzenia
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Zakłady poprawcze
(1)
Zbiorowe stosunki pracy
(1)
Zdolności
(1)
Subject: time
2001-
(4)
1901-2000
(2)
1945-1989
(2)
1989-2000
(2)
Genre/Form
Artykuł problemowy
(3)
Artykuł z pracy zbiorowej
(2)
Artykuł z czasopisma ekonomicznego
(1)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Psychologia
(1)
45 results Filter
E-book
In basket
Współcześnie przedsiębiorcy coraz odważniej definiują swoje cele biznesowe w skali międzynarodowej. Aby je skutecznie realizować, a także sprostać potrzebom i oczekiwaniom konsumentów, muszą dokładnie rozpoznać zarówno własne zasoby i możliwości, jak i otoczenie zewnętrzne – zjawiska oraz procesy, które mają wpływ na realizowanie podstawowych funkcji przedsiębiorstwa. Do podjęcia decyzji o kierunku umiędzynarodowienia kluczowe są informacje o strukturze i cechach charakterystycznych potencjalnego rynku, a także umiejętność przetwarzania i analizowania takiej wiedzy. Konieczna wydaje się zatem znajomość wachlarza metod i technik badawczych, dzięki którym firma poznaje otoczenie międzynarodowe, staje się elastyczna i otwarta na podejmowanie ciągłych wyzwań. Głównym celem monografii jest prezentacja wybranych zasad prowadzenia międzynarodowych badań rynkowych i marketingowych ułatwiających rozpoznanie makro- i mikrootoczenia firmy oraz podjęcie decyzji o ekspansji zagranicznej. Publikacja zawiera nie tylko typowo akademickie rozważania, ale pokazuje także, jak wyglądają badania zagranicznego otoczenia firmy, oparte na źródłach wtórnych, na przykładzie rynku niemieckiego. Odbiorcami książki mogą być m.in. akademicy, studenci kierunków ekonomicznych i zarządzania, w tym specjalności o profilu międzynarodowym, czy kadra menadżerska.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Przekazujemy do Państwa rąk kolejny numer naszego czasopisma, prezentujący różne spojrzenia na nauki o zarządzaniu. Tym razem aż w trzech artykułach autorzy posłużyli się metodą studium przypadku. Sądzimy, że tego typu podejście umożliwiło interesujące, a zarazem dogłębne zaprezentowanie podejmowanych problemów. Wydaje się, iż na atrakcyjność tych opracowań dla czytelnika wpłynie różnorodność oraz waga podejmowanych problemów. Problemy interakcji międzykulturowych w międzynarodowych korporacjach, oceny kompetencji negocjacyjnych czy kreowanie marki kraju to w każdym przypadku zagadnienia ważne naukowo, a ich opis w konwencji studium przypadku umożliwił stworzenie opracowań o dużych walorach aplikacyjnych. Równie wartościowe wydają się nam trzy pozostałe teksty, prezentujące zagadnienia w szerszym wymiarze teoretycznym. Taki typ ujęcia problemów inspiruje do naukowych przemyśleń, a także do podejmowania dalszych badań o charakterze empirycznym. Za istotny walor tych publikacji uznajemy fakt, iż podejmują one zagadnienia o kluczowym znaczeniu dla współczesnych nauk o zarządzaniu. Należą do nich niewątpliwie podejścia do strategii, podobnie jak wykorzystanie metod analizy sieci dla kształtowania struktur organizacyjnych bądź analiza ryzyka operacyjnego w działalności bankowej. Atrakcyjności powyższych publikacji służy nie tylko ich wartość merytoryczna, ale i różnorodność tematyczna. Zapraszamy do krytycznej lektury przedstawionych artykułów. Oczekujemy odzewu Czytelników po zapoznaniu się z zaprezentowanymi tekstami. Zachęcamy również do publikowania na łamach naszego pisma. Andrzej Kaleta
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Publikacja zawiera podstawowe pojęcia teorii decyzji, teorii wartości i użyteczności, optymalizacji wielokryterialnej, teorii gier i metod wspomagania negocjacji, które mają decydujące znaczenie dla umiejętnego konstruowania systemów wspomagania decyzji. Autor omawia również metody zastosowań optymalizacji we wspomaganiu decyzji, które pozwalają decydentowi czy użytkownikowi systemu wspomagania decyzji na zachowanie możliwie maksymalnej suwerenności. Komputerowe wspomaganie decyzji jest dziś dziedziną bardzo szeroką ze względu na stosowane podejścia teoretyczne i metodyczne oraz dziedziny i metodykę zastosowań. Ponieważ wspomaganie decyzji zawsze obejmuje automatyzację pewnych etapów czy czynności w procesie decyzyjnym, nieuchronny jest spór o zakres i prawomocność takiej automatyzacji. Autor książki reprezentuje w tym sporze bardziej praktyczny i psychologiczny punkt widzenia (oparty na ponad 40-letnim doświadczeniu w tej dziedzinie), podkreślając rolę decydenta lub użytkownika systemu wspomagania decyzji oraz znaczenie jego intuicji i zakładając, że może on być wprawdzie wspomagany przez automatyzację niektórych etapów procesu decyzyjnego, ale powinien suwerennie i w pełni świadomie dokonywać ostatecznego wyboru decyzji. Do grupy metod optymalizujących systemy wspomagania decyzji należą m.in. interaktywne systemy wspomagania decyzji, oparte na optymalizacji wielokryterialnej, szeroko omówione w książce. Basic concepts of the decision theory, theory of value and utility, multi-criteria optimization, game theory and methods of supporting negotiations that are essential for skillful construction of decision support systems. The author describes the methods of optimization applications in decision support that allow the decision maker or the user of the decision support system to maintain the maximum autonomy possible.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
E-book "Twoje kompetencje miękkie. Soft skills" to kompendium wiedzy, który dostarcza rzetelnych informacji z tematyki wybranych umiejętności miękkich. E-book zawiera VI rozbudowanych rozdziałów, porusza obszary tj. umiejętności osobisto – personalne, przywództwa i zarządzania, komunikacji międzyludzkiej, rozwiązywania problemów czy zarządzania sobą w czasie. Wszystkie wspomniane informacje możesz z powodzeniem wykorzystać w życiu codziennym i zawodowym. E-book “Twoje kompetencje miękkie. Soft skills” jest nieodzownym narzędziem pracy nad sobą, formą samorozwoju, poznania swoich mocnych i słabych stron, a wszystko po to, by otaczający świat był bardziej dla Ciebie, a nie przeciwko. Cel: samopoznanie, samorozwój, jako wstęp do dalszych profesjonalnych szkoleń, podczas wykładów, seminariów z wyżej wymienionej tematyki.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Niniejszy numer jest ukierunkowany na problematykę innowacji w jej poszczególnych obszarach tematycznych z uwzględnieniem uwarunkowań i determinant zarówno wewnętrznych, jak i zewnętrznych. Celem jest prezentacja poglądów i badań specjalistów zajmujących się teorią i praktyką szeroko rozumianych innowacji, reprezentujących różne dyscypliny naukowe, instytucje i doświadczenie zawodowe, jak też inspirowanie dalszych analiz i działań. W treści publikacji wyróżniono kilka nurtów, w których pomieszczono artykuły omawiające wybrane problemy innowacji. Pierwszy nurt obejmuje rozważania na temat innowacji w zarządzaniu przedsiębiorstwem, z uwzględnieniem otoczenia instytucjonalnego. Wątki badawcze poruszane w prezentowanych tekstach dotyczą szerokiego spektrum innowacji w procesie zarządzania, a mianowicie kontekstu nadzoru właścicielskiego, strategii zarządzania, modeli biznesowych, negocjacji, sposobu finansowania działalności innowacyjnej czy przedsiębiorczości. W ramach tego nurtu przedstawiono również genezę polityki innowacyjnej krajów rozwijających się na przykładzie Indii. Nurt drugi został zawężony do problematyki innowacji w zarządzaniu organizacjami należącymi do sektora usług turystycznych. Innowacyjność organizacji działających w obszarze turystyki jest przedmiotem coraz większego zainteresowania zarówno badaczy, jak i praktyków gospodarki turystycznej. Wynika to z poszukiwania innowacyjnych rozwiązań przez firmy specjalizujące się w turystyce, ale też ze wzrostu oczekiwań klientów. Kolejny nurt oscyluje wokół problematyki zarządzania wiedzą w kontekście metodologii zarządzania rozwojem przedsiębiorstwa ukierunkowanego na generowanie postępu naukowego, technicznego, ekonomicznego i organizacyjnego. Obejmuje on także kwestie zarządzania wiedzą w obszarach zarządzania jakością, polityki informacyjnej czy analizy instrumentów wspomagających zarządzanie wiedzą w urzędach administracji samorządowej. Interesującym ujęciem zagadnienia innowacji w organizacjach jest wątek badawczy dotyczący dydaktyki kognitywnej w kontekście nowatorskich metod badawczych, w dziedzinie metodyki prowadzenia prac badawczych. Niniejsza publikacja powinna być inspiracją do dalszych badań i rozważań na temat potencjału innowacyjnego, zdolności innowacyjnej, działalności innowacyjnej czy innowacji.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again